In Suburbia - פרברי הקו הצפוני בעיריית בארנט

Ccyclist

Well-known member
פוסט ראשון: טיסת "רחפן ורטואלי" בגוגל ארת' מעל הענפים הקרקעיים של הקו הצפוני. שימו לב לבנייה הפרברית, לבנייה הגבוהה לצד הצירים הראשיים וכן לציפוף מסויים ליד כמה מתחנות הרכבת. שימו לב גם לסוגי התחנות השונות ויחסן לצירים הראשיים.

 

Ccyclist

Well-known member
פוסט ראשון: טיסת "רחפן ורטואלי" בגוגל ארת' מעל הענפים הקרקעיים של הקו הצפוני. שימו לב לבנייה הפרברית, לבנייה הגבוהה לצד הצירים הראשיים וכן לציפוף מסויים ליד כמה מתחנות הרכבת. שימו לב גם לסוגי התחנות השונות ויחסן לצירים הראשיים.

סרטון תדמית של חברת נדל"ן המקדמת את אזור Finchley Central. הייתי מבסס את כל הסרטון על בעלת הקפה לבדה. היא מציינת פעמיים שהיא לא נוהגת ושחשוב לה להיות במקום שהכל בטווח הליכה כולל היכולת לקנות הכל ב 11 בלילה (התייחסות קצת מוצפנת לסופרמרקט Tesco ברחוב הראשי של האזור שפתוח 24 שעות בימי חול, עד 22:00 בשבת ו 11:00-17:00 בימי א) אבל שהיא אוהבת לגור במקום שקט שנמצא רק 20 דקות בתחתית ממרכז לונדון. לחברה מספר סרטוני תדמית על אזורים אחרים בצמוד לקו.

 

Ccyclist

Well-known member
סרטון תדמית של חברת נדל"ן המקדמת את אזור Finchley Central. הייתי מבסס את כל הסרטון על בעלת הקפה לבדה. היא מציינת פעמיים שהיא לא נוהגת ושחשוב לה להיות במקום שהכל בטווח הליכה כולל היכולת לקנות הכל ב 11 בלילה (התייחסות קצת מוצפנת לסופרמרקט Tesco ברחוב הראשי של האזור שפתוח 24 שעות בימי חול, עד 22:00 בשבת ו 11:00-17:00 בימי א) אבל שהיא אוהבת לגור במקום שקט שנמצא רק 20 דקות בתחתית ממרכז לונדון. לחברה מספר סרטוני תדמית על אזורים אחרים בצמוד לקו.

לינק מפות גוגל למיקומה של עיריית בארנט:

London Borough of Barnet United Kingdom https://maps.app.goo.gl/ig5pGa3Hy7AbikD59

אני מקווה שהכל עובד וניתן לראות את קווי התחתית (העיליים) שעוברים דרך האזור ואת ענפי הקווים השכנים טיפה מחוץ לתחומו, שגם הם נגישים להקפצות. גוגל לא הכי טובה עם קווי רכבת עילית (בכל זאת חברה מקליפורניה) אז אם תתרכזו היטב יש קו עילית באפור טיפה ממזרח לענף הימני של הקו הצפוני (בשחור) ואם תתרכזו קצת יותר תראו שלושה תחנות רכבת עילית בצד המערבי של הרשות המקומית, שתיים מהן לצד אוטוסטרדת ה M1.

אני יכול להוסיף מפות בימים הקרובים אבל זה קצת מסובך בגלל ה VPN.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
לינק מפות גוגל למיקומה של עיריית בארנט:

London Borough of Barnet United Kingdom https://maps.app.goo.gl/ig5pGa3Hy7AbikD59

אני מקווה שהכל עובד וניתן לראות את קווי התחתית (העיליים) שעוברים דרך האזור ואת ענפי הקווים השכנים טיפה מחוץ לתחומו, שגם הם נגישים להקפצות. גוגל לא הכי טובה עם קווי רכבת עילית (בכל זאת חברה מקליפורניה) אז אם תתרכזו היטב יש קו עילית באפור טיפה ממזרח לענף הימני של הקו הצפוני (בשחור) ואם תתרכזו קצת יותר תראו שלושה תחנות רכבת עילית בצד המערבי של הרשות המקומית, שתיים מהן לצד אוטוסטרדת ה M25.

אני יכול להוסיף מפות בימים הקרובים אבל זה קצת מסובך בגלל ה VPN.
הפירבור הבריטי של שנות העשרים והשלושים אינו מקרי. הוא מבוסס על האידאולוגיות התאומות של תנועת ערי הגנים https://en.m.wikipedia.org/wiki/Garden_city_movement שיצרה מספר פרברי גנים וערי גנים נפרדות, וכן מהאידאולוגיה של ה " מטרולנד " https://en.m.wikipedia.org/wiki/Metro-land - פיתוח פרקטי יותר של פרברים לאורך מסילות הרכבת. חלק מהמסילות היו ישנות יותר,מעידן הקיטור, וחלקן חדשות יותר מעידן החשמל והפירבור. לצערי לא מצאתי משהו שייתיחס לתחנות הארט דקו של קו הפיקדילי צפונית ל Wood Green כמכלול.

הפרברים נבנו ברובם בעידן של בעלות נמוכה של רכבים פרטיים והרכבת (תחתית או פרברית) היתה קישור חיוני למקומות העבודה הבורגניים במרכז העיר. בשנות העשרים והשלושים הציפייה היתה שהבעל יעלה על הרכבת העירה בעוד האישה והילדים ישארו בפרבר למעט נסיעות פנאי לעיר. כתוצאה הפרבר הבריטי בנוי בקנה מידה בר הליכה. תחנת הרכבת אינה יותר מ 5 - 10 דקות הליכה, בדרך כלל ליד רחוב הקניות הראשי של הפרבר, ה High Street. כשהתחנה אינה ממש ליד הרחוב הרחובות מתוכננים כדי שיובילו לשניהם. בגוגל אפשר להתרשם מהסימון בצבע חול-צהוב של אזורי המסחר ברחובות הראשיים, כ 500 מטר ומעלה של חנויות. המסחר הפרברי אינו מוגבל לרחובות אלו, כל כמה רחובות יש מיקומי Parade של 2-5 חנויות - מכולת, חנויות עיתונים, בעבר מכבסה, כיום סוכן נדל"ן ואולי מקום של טייק אווי כלשהו ולעיתים משרד מוניות בהזמנה מראש ( Mini Cabs ). ה Parades מאפשרים מסחר בסיסי 2-5 דקות הליכה מבתי התושבים לעומת הרחוב הראשי שממוקם כ 5 - 10 דקות הליכה מהם. כשתחנת הרכבת אינה במקום מרכזי יהיה לידה Parade.

גורם בריטי ייחודי אחר הוא הפאב, במקור Public House - "בית ציבורי" - במקור תשתית תעבורה מעידן הסוס והכירכרה ( Stagecoach או בעברית ארכאית "דיליז'נס" ) שבה עצרו להתרעננות, לשינת לילה או להחלפת סוסים. צמתים ראשיים רבים בבריטניה נקראים על שם הפאב שיש או היה בהם. הפאבים יצרו תרבות בילוי מקומית שאינה נשענת על מרכז העיר.

מוסדות ציבור נוספים בתחום הפנאי שנפוצים בפרברים הם בריכות שחייה, תאטראות ובתי קולנוע (כיום יש שימור קהילתי של בתי קולנוע שהיו מסחריים בעבר), ומרכזי קניות (משהו בין קניון למרכז מסחרי. את ביקורי הילדות אצל קרוביי בפרברים העברתי בעיקר בפרברים ובמרכזים המשניים שלהם, כאשר היו דברים תיירותיים שהיה אפשר לעשות רק במרכז לונדון אבל בהחלט היה הרבה מה לעשות בפרברים.

בתחום הספורט הרבה איצטדיונים או שנמצאים בפרברים ( כדורגל: וומבלי, טוטנהאם - White Heart Lane, ראגבי: Twickenham, טניס: ווימבלדון ) או בנקודת המפגש של הפרברים והעיר הפנימית (כדורגל: אמירתס של ארסנל, קרייבן קוטג' של צ'לסי, לופטוס רוד של קווינ'ס פארק). הם מהווים מוקד משיכה משני לבאים למשחקים ולארועים שמתקיימים בהם. בשנות השמונים המאוחרות ושנות התשעים סצינת הרייב היתה מענה פרברי לסצינת המועדונים של מרכז העיר (ומועדונים במרכזי המשנה) שהביאה בליינים לכל מני מבנים תעשייתיים בין הפרברים.

אם תשתמשו בטאב התח"צ של גוגל תוכלו לראות את רשת קווי האוטובוס מכל תחנת אוטובוס בכבישי הפרברים. המערכת משנית ומשלימה למערכת המסילתית והיא מחברת לאורך הצירים הראשיים בצורה אורכית ובין הפרברים בצורה רוחבית.

מי שטס ספציפית עם איזיג'ט ללוטון וודאי שם לב שהם מציעים שירות הסעות "זול" לתחנת Hendon Central שנחשבת אזורים 3 ו 4. ההגיון הוא שהנוסע מגיע מאוטוסטרדת ה M1 למערכת התחתית ויכול להיות במרכז העיר תוך 22 דקות מההחלפה. לנוסעים לצפון העיר בכלל מדובר בנסיעה משלימה של עד 10 דקות. זהו שימוש מעניין ברשת הפרברית כחיבור ארצי.

גורם אחר שנשען על הענפים הפרבריים של הקו הצפוני הוא אזור Camden Town, אזור שנחשב עיר פנימית אבל הצומת המסילתית בין הקווים (וכן קווי אוטובוס כמו 29 שמחבר לקו הפיקדילי בהולווי רוד ו 31 שמחבר לקו היובל בסוויס קוטג') יצרו מוקד תרבותי מעניין שהיה ביתם של Madness בשנות השמונים ושל איימי ווינהאוס בשנות האלפיים. קמדן חוסכת לנוסע הפרברי אולי 10 דקות נסיעה בהשוואה לנסיעה למרכז העיר אבל זו רק ההתחלה של הייחוד שלה. דרומית לתחנת הרכבת יש Highstreet די סטנדרטי.

הרכב הפרטי בהחלט עוזר לעשות סידורים בפרברים או להגיע מפרבר אחד למשנהו אך הוא נע בצירים שונים מהרשת המסילתית. אחד מצירי הבית של הרכב הפרטי הוא הכביש הצפון מעגלי (A406 North Circular Road) שלאורכו יש אזורי תעשייה ופארקים מסחריים רבים. חבל שאין קו רכבת במסלול ההיקפי של הציר (קו צפון לונדון של האוברגראונד ממלא תפקיד דומה 2-5 קילומטר פנימה ממנו).
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
סרטון תדמית של חברת נדל"ן המקדמת את אזור Finchley Central. הייתי מבסס את כל הסרטון על בעלת הקפה לבדה. היא מציינת פעמיים שהיא לא נוהגת ושחשוב לה להיות במקום שהכל בטווח הליכה כולל היכולת לקנות הכל ב 11 בלילה (התייחסות קצת מוצפנת לסופרמרקט Tesco ברחוב הראשי של האזור שפתוח 24 שעות בימי חול, עד 22:00 בשבת ו 11:00-17:00 בימי א) אבל שהיא אוהבת לגור במקום שקט שנמצא רק 20 דקות בתחתית ממרכז לונדון. לחברה מספר סרטוני תדמית על אזורים אחרים בצמוד לקו.


תצלום גוגל אווירי ושתי מפות הממחישות את האזור. לצערי המפה הרגילה של גוגל אינה טובה עם רכבות ארצית אז הוספתי מפת כבישים טיפה מיושנת שמראה את המסילות.
 

קבצים מצורפים

  • 001 Dawn in Suburbia.jpg
    001 Dawn in Suburbia.jpg
    KB 939 · צפיות: 2
  • map 1.jpg
    map 1.jpg
    KB 278.6 · צפיות: 2
  • Map 2.jpg
    Map 2.jpg
    KB 163.7 · צפיות: 2

Ccyclist

Well-known member
פוסט ראשון: טיסת "רחפן ורטואלי" בגוגל ארת' מעל הענפים הקרקעיים של הקו הצפוני. שימו לב לבנייה הפרברית, לבנייה הגבוהה לצד הצירים הראשיים וכן לציפוף מסויים ליד כמה מתחנות הרכבת. שימו לב גם לסוגי התחנות השונות ויחסן לצירים הראשיים.


"אבל אמרת רמת גן!" - כן, בארנט היא עיר תאומה של רמת גן. הסיבה לכך היא הקהילה היהודית הגדולה בתחום העירייה, בייחוד על ענף אדג'וור ה"יהודי" של הקו הצפוני. הקהילה היהודית עברה את תהליך הפירבור ככל שהשתלבה יותר ושיפרה את מעמדה הכלכלי והחברתי. קחו לדוגמה את בית הספר JFS , ה Jewish Free School , מוסד לימודים כלליים שמגיש למקבילה הבריטית של הבגרות, ה A levels. במקור בית הספר היה איפשהו באיסט אנד, אחרי המלחמה הוא עבר לאזור קמדן טאון כדי לשרת את מגמת הפירבור בקהילה היהודית במקביל לעיר הפנימית, ובשלב מאוחר יותר הוא עבר לפרברים הצפוניים כשהקהילה הפכה פרברית ברובה. על ענף היי בארנט עצמו Golders Green היא מקום מאד יהודי עם סניף סטימצקי ברחוב הראשי מערבית לתחנה, אבל המסחר היהודי באמת נמצא אחרי גשר הרכבת ואם אתם בלונדון ליותר משבוע - שבועיים המקום די מומלץ להפסקת ישראל קצרה.Hendon די יהודית במקומות הנכונים אבל זה כולל הליכה מסויימת מהתחנה, עד כמה שאני זוכר המסחר באדג'וור יותר כללי אבל גרים שם הרבה יהודים פרבריים. גם Mill Hill שייכת לרצף הזה.
 

קבצים מצורפים

  • barnettwintowns.jpg
    barnettwintowns.jpg
    KB 23.9 · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
פוסט ראשון: טיסת "רחפן ורטואלי" בגוגל ארת' מעל הענפים הקרקעיים של הקו הצפוני. שימו לב לבנייה הפרברית, לבנייה הגבוהה לצד הצירים הראשיים וכן לציפוף מסויים ליד כמה מתחנות הרכבת. שימו לב גם לסוגי התחנות השונות ויחסן לצירים הראשיים.


מפת "התחתית האמיתית" - האזור הכהה בדיאגרמה הוא האזור התת קרקעי במערכת. כל מה שעל רקע לבן הוא מעל פני השטח. יתכן שאיצור סימון על מפה גאוגרפית שתראה כמה קטן המרחב התת קרקעי הכולל של התחתית בייצוג גאוגרפי בהשוואה לייצוג בדיאגרמה שמכפילה את גודלו של מרכז העיר.
 

קבצים מצורפים

  • images.jpeg-3.jpg
    images.jpeg-3.jpg
    KB 10.6 · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
מפת "התחתית האמיתית" - האזור הכהה בדיאגרמה הוא האזור התת קרקעי במערכת. כל מה שעל רקע לבן הוא מעל פני השטח. יתכן שאיצור סימון על מפה גאוגרפית שתראה כמה קטן המרחב התת קרקעי הכולל של התחתית בייצוג גאוגרפי בהשוואה לייצוג בדיאגרמה שמכפילה את גודלו של מרכז העיר.

צביעה להדגשת התחתית התת קרקעית (כתום), התחתית שמעל פני השטח (תכלת) והרכבת הארצית שמעל לפני השטח (סגול).

אפשר לראות את חלקה של המערכת התת קרקעית במערכת ככלל. רוב המערכת היא קרקעית, בייחוד בפרברים.

סימנתי גם קטעים תת קרקעיים של מספר מסילות רכבת ארצית תת קרקעיות באותו כתום של התחתית. אינני מתחייב לסמן כל קטע תת קרקעי במערכת הארצית. בגלל הטכניקה אי אפשר לראות את ה DLR.
 

קבצים מצורפים

  • the real underground vs surface tube and rail.jpg
    the real underground vs surface tube and rail.jpg
    KB 346.4 · צפיות: 4
למעלה