אירוח - אילת שלו

ליילה

New member
שלום אילת

הבן שלי בן חודשיים וחצי עכשיו, וסובל מגזים מגיל שבועיים בערך, בערך שעתיים שלוש בערב. ניסינו כל דבר אפשרי ובסופו של דבר מה שהוריד את תדירות ההתקפות ועוצמתן באופן משמעותי היה כמובן מה שאני אכלתי (למרות שבזמן התקפה עצמה הגרייפ ווטר וקיפול הרגליים עוזרים לנו מאוד). אחרי הרבה ניסוי וטעיה שבו הורדתי והחזרתי מזונות לתפריט, גיליתי שהדבר שגורם לו להתקפות האגרסיביות ביותר הוא מוצרי חלב. השאלה שלי, האם זה אומר משהו עליו? האם זה אומר שהילד יהיה אלרגי למוצרי חלב בשלב מאוחר יותר? האם אני צריכה להזהר איתו עם מוצרי חלב ולתת לו אותם בגיל מאוחר יותר מהמומלץ בדרך כלל? אם אני אחליט לשלב פורמולה בשלב מסויים, האם ללכת ישר על הפורמולה הצמחית? ולסיום - מתי כל זה ייגמר? מתי אוכל לחזור לאכול מוצרי חלב?
 

אילת 1234

New member
תשובה לליילה

היי מרב רוצה להרגיע אותך לגבי מוצרי החלב ובכלל. מערכת העיכול של התינוק עדיין לא בשלה בחודשים הראשונים ועל כן הוא מגיב למזונות מסויימים בגזים ועויתות מעיים. אין זה מעיד בכלל על כך שהוא יהיה רגיש למוצרי חלב גם בשלבים מאוחרים יותר. ולא לא באופן אוטמטי ללכת ישר לפורמולה צמחית. אם תרצי עזרה בעניין אני יכולה להנחות אותך בטלפון. לרוב תופעת הגזים מסתיימת בגיל 3 חודשים, אם התינוק נולד בזמן. כך שכל זה בטח ייגמר לך בקרוב (אני מקווה...)
 

אילת27

New member
לאיילת שלום

בתי בת החודש כמעט כל הזמן מתאמצת להפליץ ( סליחה על המילה הבוטה) האם זה הגזים שמציקים לה? ואם כן איך אני יכולה להקל עליה ואני גם נותנת לה תה שומר שהיא מאוד אוהבת אני לא מניקה אני נותנת לה סימילאק
 

אילת 1234

New member
אילת27

לפעמים פורמולה מסויימת לא טובה לתינוק מסויים ואז יש לו קושי לעכל אותה. לפעמים התינוק רגיש לחלב פרה ולפעמים לסויה (שזה הפורמולות הצמחיות). קשה לי לעזור כך מבלי לדבר איתך ישירות אך מוכנה לעזור לך בטלפון (ללא תשלום)!! עד כמה שאוכל כי העיסוק שלי הוא ממש עם האימהות המיניקות ועם הקשר בין התזונה שלהן לגזים.
 

1אילת2

New member
טובה קראוזה, דיאטנית, וLLL

טוענים שאין דבר כזה, גזים או "קוליק" והבעיה היא מעין זמן הסתגלות. טובה קראוזה אף טוענת כי קטניות (או אורז, לא זוכרת במדויק) כלל לא מגיעות דרך החלב כי (הסבר מסוים על גוף האדם. לא זוכרת. 'צטערת). יש לך הסבר לאלרגיות. אני לא מבקשת הסבר על השיטה (תמוהה ככל שתהיה בעיני) אלא על הסבר לרגישות התינוק כתוצאה ממזון האם. ואם חרגתי מתחום עיסוקך, סליחה.
 

אילת 1234

New member
1אילת2

אני חושבת שכבר עניתי על כך בהרחבה בדיון קודם....אם לא מספיק את יכולה לשאול אותי שוב.
 
1אילת2, לא ראיתי באתר ללל או בספרות

אמירות כאלה. אומרים שבמקרים רבים לא ברור מהי הסיבה לכאבי בטן. ב-Breastfeeding Answer Book מצוטט ד"ר ויליאם סירס האומר ש"אם את מתלבטת אם התינוק שלך סובל מקוליק או לא, כנראה שיש לך תינוק ש*אינו* סובל מקוליק".
בליגת לה לצ'ה בהחלט מכירים בכך שתינוקות רבים אינם שקטים/בוכים בחודשים הראשונים, בעיקר בשעות אחה"צ, ומציעים פתרונות שונים. אחד מהם הוא לשים לב לתזונה ולבדוק אם משהו שאת אוכלת גורם אי נוחות לתינוק, מאחר שכאבי הבטן האלה (ייקראו כאשר ייקראו) יכולים לנבוע מאלרגיה או מרגישות למזון מסוים. (או מרפלוקס, או משפיעת-יתר של החלב, או מסיבות אחרות... ואפשר לנסות דרכים שונות כדי להקל). באשר לטובה קראוזה, אם קוראים את המאמר שלה על המיתוסים בתזונת האם המניקה, רואים שגם היא אינה אומרת שאין דבר כזה. וסליחה שנדחפתי לשרשור הזה, אבל חשוב לי להעמיד דברים על דיוקם.
 

1אילת2

New member
לגבי LLL, כך הבנתי משרון.

אולי לא הבנתי טוב. לגבי קראוזה, זה מה שהיא אמרה בהרצאה בדיאדה פרדס חנה. יש סיכוי שלא הבנתי טוב, אבל נדמה לי שהבנתי נכונה. היא היתה מאוד נמרצת בענין זה.
 

E מא

New member
עד איזה גיל?

עד איזה גיל (של היונק) חשוב להקפיד על תזונת האם? האם יש לכך חשיבות מעבר לגיל 3 חודשים (שבו לפתע הכל נראה ורוד יותר)?
 

אילת 1234

New member
Eמא

בעבודתי אני תמיד מבקשת מהאמא לצלצל אלי בגיל 3 חודשים כי זה הגיל בו התופעה הזו מתחילה לחלוף. מה שאני תמיד רואה זה שלא כל הדברים חוזרים אז...הרוב כן אבל חלק ממשיך גם עד גיל 4 חודשים ולפעמים גם קצת יותר. אין חוקים לאנשים הקטנים שלנו שלכל אחד מהם יש את קצב ההתפתחות שלו.
 

rnati

New member
../images/Emo24.gif ברוכה הבאה

רק רציתי להגיד שכיף לראות אותך פה (סוף סוף). נראה לי שההקפדה על התפריט עזרה לי לחזור למשקל שלי (כמובן רק כבונוס נוסף לילדה הרגועה שישנה בלילות), לא נראה לי שהייתי עומדת בדיאטה עם מטרה שונה. אני אתקשר בעוד כשבועיים כשליהיא תהיה בת 3 חודשים לבדוק מה אפשר לחזור לאכול, אני כבר מאוד מתגעגעת למלא מאכלים
ענת
 

אילת 1234

New member
גם לי כייף להיות פה

וכייף לי עוד יותר לשמוע שליהי רגועה ושלווה!! וכן תצלצלי ומקווה להחזיר אותך לאוכל נורמלי!
 

צימעס

New member
../images/Emo96.gif אירוח - אילת שלו ../images/Emo21.gif

איילת שלו (מטפלת בגזים של תינוקות על ידי תזונת האם) מצטרפת אלינו כעת על מנת להשיב על שאלותיכם. להזכירכם - איילת תענה על שאלות כלליות בלבד ולא תוכל לתת יעוץ אישי.
 

kby

New member
שלום איילת ../images/Emo141.gif

פעמים רבות שמענו כאן מיועצות הנקה שונות שאין שום קשר בין תזונת האם לגזים אצל התינוק ושזה עניין נדיר מאוד. אני מבינה שגישתך שונה ואשמח אם תסבירי לנו מהיכן נובע פער הגישות. קרן
 

אילת 1234

New member
בקר טוב קרן

תודה על השאלה חיכיתי לשאלה הזו והיא נראית לי מצויינת להתחלה. הגישה האומרת שאין קשר בין תזונת האם המיניקה והגזים אצל התינוק נובעת ממחקרים שנעשו לפני שנים רבות כשעוד לא היו כנראה את הכלים והאפשרויות להוכיח קשר זה. כיום יש מחקרים חדשים ומעודכנים המוכיחים מעל לכל ספק על קשר ישיר ביון תזונת האם המיניקה לבין השפעתה על התינוק.אביא תיכף ציטוט של רופא המאשר את הדברים. אבל...מאחר ואני לא אשת מדע ולא באה מכיוון זה אלא מכיוונים אחרים לגמרי הגישה שלי נובעת לא ממחקרים מדעיים אלא מעובדות ומתוצאות בשטח. אצלי זה התחיל מהילדה הפרטית שלי שלא נראה לי אנושי לחוות איתה ביחד את כאבי הגזים ....מאחר והיו בידי את הכלים המתאימים יכולתי לבדוק את המזונות שאכלתי באותו שבוע וגיליתי מספר תגליות שמאד הפתיעו אותי. הורדתי אותם מהתפריט שלי ותוך 24 שעות היה שקט בבית. הראה כמו נס או כמו משהו לא הגיוני אבל כך בדיוק זה היה. וכך זה גם המשיך עד שיום אחד אכלתי בטעות משהו שאסור לי...וחבל על הזמן איזה צעקות היו לנו ביו שאחרי... זה היה הההבנה הראשונה בעניין הקשר בון הדברים ומשם כבר הכל התגלגל... יום אחד קמתי בבקר עם סוג של הארה והבנתי שזה הייעוד שלי לעזור לתינוקות הסובלים מגזים. זאת אני עושה כבר קרוב ל-7 שנים ויכולה להעיד סטטיסטית שב-93% מהמקרים הגזים של התינוק מחוברים בינגו לאוכל של האמא. את זה מראות התוצאות בשטח. אנו עוד נמשיך את הדיון הזה בהמשך...
 

אילת 1234

New member
בקר טוב

מאד שמחה להיות כאן איתכן (וגם איתכם) ומקווה שיהיה לנו מעניין. אז נראה לי שאפשר לצאת לדרך..... ובכן אתחיל בהודעה שאני הולכת היום לשבור מיתוסים ידועים בנושא תזונת האם המיניקה והקשר שלה לתופעת הגזים או "קוליק" אצל התינוקות.... ואת ההמשך כבר נעשה ביחד!
 

kby

New member
שאלה נוספת- האם יש מאכלים שהם

לאו מוחלט ומזיקים לכל התינוקות או שהעניין אינדבידואלי לגמרי?
 

אילת 1234

New member
כן יש כמה כאלו

כמובן שכרוב כרובים וברוקולי עושים את זה לתינוק ובגדול!!! אבל את זה אתן כולכן כבר יודעות נכון? מה שאני גיליתי בעבודה שלי וכל מטופלת שהיתה אצלי תוכל להעיד זה שני דברים עיקריים א ו ר ז ב נ נ ה ממש ממש קריטי. רוצות סטטיסטיקה? מבין 800+ מטופלות שראיתי היו בסך הכל 3 שיכלו לאכול אורז, ואף לא אחת שיכלה לאכול בננה. בעיני זהו נתון שראוי להתייחסות מיוחדת.
 

kby

New member
מותר להתווכח איתך?

אצלי ראיתי רגישויות של היונקת הפרטית שלי למאכלים מסויימים (חצילים, עגבניות) אך דווקא כרובית וברוקולי- בהתחלה נזהרתי, אכלתי מעט כדי לראות תגובה, וראיתי שגם אם אני אוכלת כמות אדירה של כרובית זה ממש לא מפריע לה. זה הופך את היונקת שלי לממש נדירה? לגבי אורז- אם אני לא טועה- יש אוכלוסיות נרחבות בעולם שעיקר תזונתן הוא אורז. מה קורה עם יונקיהן?
 
למעלה