ילדים זה כאן

ענתש

New member
יש יל תכנון למשהו כזה לגן...

אבל חמותי אומרת שהם צעירים מדיי לטיול אמיתי בירושלים (בתור "ירושלים העיר ומשמעותה" ולא סתם בתור טיול). היא תיכננה לנגה משהו של שעתיים שלוש כי יותר מזה זה מסובך וכבד לגילה ויותר מדיי פרטים. וגם זה בגלל שהיא איתה לבד ולא עם קבוצה. אולי בשנה הבאה... אם תרצי אבל אני אשאל אותה בדיוק לאן הם הלכו ומה עשו במדוייק יותר.
 

Mלביאה

New member
עניתי לך בגיל הרך.

מעתיקה, כדי שהמשך ההודעה הזו ייקרא כראוי: "היא יכולה להתחיל, כמה פשוט, ב"הלוואי ו...". אם יש אלוהים - אני מעדיפה שיגלו זאת בעצמם ולא דרך מושגים שאחדיר להם. אז זה לא אלוהים, זו אותה הדמות הפיקטיבית שיש לכולם - בהתאמה לאישיות שלה. לדעתי בנושא הזה אסור שתהיה הנחיה. בטח ובטח שלא בילדות. הכל צריך לבוא מבפנים. זה כמו שנהוג שלא להנחות בציור. לתת לילד למצוא את היצירתיות מעצמו. אותו הדבר. להסביר לה "אלוהים" זה בקטנה, כמו לתת לה להעתיק את הכסא של ואן גוך במקום ציור עצמאי." בנוסף לזה, משהו שנראה לי שאני יכולה לכתוב לך: לדעתי, מה שאמרת לה זו הולכת שולל. הלא את יודעת שכמה שהיא תתאמץ ותבקש (והיא תתאמץ מאוד ותאמין בזה בכוח אמונה שרק ילדים מסוגלים לו) - משאלתה הספציפית הזו (בעצם, רוב המשאלות שהיא עשויה להביע...) לא תתגשם. את "מוכרת" לה אגדה כמציאות, אפילו בלי שבעצמך יש לך גיבוי אמוני אישי לעניין, רק כי נראה לך שלזה היא זקוקה כי היא ילדה.
 

ענתש

New member
למה אשליה ?

היא שאלה אותי ספציפית איך היא יכולה להיות נסיכה. אז הסברתי לה שיש עוד ארצות שיש בהם מלך, שהוא לא בדיוק מלך ש"מחליט על כולם" (
ז'רגון של גן) אבל הוא מלך עם טירות וארמונות. אז היא יכולה להיות גדולה וחכמה ומוכשרת ולנסוע לשם ולנסות להתחתן עם הבן שלו הנסיךאם הוא ימצא חן בעיניה ואז היא תהיה נסיכה. וגם הוספתי שאני חושבת שאולי כשהיא תהיה גדולה יותר החלומות של ישתנו עד אז וגם זה בסדר.
 

Mלביאה

New member
זה לא מה שכתבת בהודעה אליה הגבתי

אני הגבתי על "ואין הוא מגשים משאלות ? אם רוצים חזק חזק בלב ומאמינים חזק בלב אז זה נותן לך כוח להשתדל ולהתאמץ ולהגשים את המשאלות שלך." את התגובה המפורטת יותר - מדוע זו אשליה - קראת כבר ב"חינוך".
 
חיים רצה לא לדבר על אלוהים בבית

ולראות איך הוא מגיע הביתה אלינו ואז גילינו שבכל השירים היפים שאנחנו שרים מוזכר אלוהים. (מתי כספי - בקצה השמיים... ) היו עוד כמה, לא זוכרת.
 

ארנט

New member
זה צירוף של שני דברים. פנינה משלנו

הגיל וזה שבגן דיברו איתם לא מזמן על יום ירושליים. הגוזל בן הכמעט חמש שלנו חזר מהגן ואמר לי שהוא ישים פתק בכותל ויבקש שיהיה לו עוד אח (איזה , איזה מתוק
). אז אמרתי לו שלא תמיד בקשות עם פתקים ששמים בכותל מתגשמות (כי הוא שאל אם זה יקרה בקרוב). ומה הוא עונה לי "אמא X (הגננת המחליפה) אמרה לנו שהבנות שלה היו בכותל ושמו פתק וביקשו עוד אחות ואז גדלה לה הבטן, אז אני אלך לכותל אשים פתק וגם לך תגדל הבטן". כן.... עכשיו הוא חושב שילדים מגיעים מהכותל....
 

אמיתמי

New member
מדליק ../images/Emo13.gif

אני וגיסתי היינו בהריון יחד, ברווח של חודשיים אחת מן השניה. אני עשיתי סקירה וידעתי שיש לי בת, והיא חרדית מן הזן המעופף ולא בדקה כלום. ביום ההולדת שלי, הבת שלה זכרה וביקשה להתקשר אליי להגיד לי מזל טוב (איזה מדהימה!) היא שאלה אותי אם אני יודעת אם יש לי בן או בת ואמרתי לה שזו כנראה בת. גם אני רוצה שאמא תלד בת . אמרה הקטנה, שכבר היו לה שני אחים. אבל ביקשתי מאמא והיא לא הבטיחה כלום (בקול נעלב
), רק אמרה לי אם ירצה ה'
נו, נולד בן. האמהות האלה....
 

Yagelsmom

New member
יינו אצל הרופאה../images/Emo193.gif

יגלי בסדר גמור!!! אתן מכירות את הקטע... כשלוקחים את האוטו למוסך כי הוא עושה רעש.... ברגע שמגיעים הרעש פוסק? אז יגלי החזיק מאד יפה את הצעצוע וכשהרןפאה משכה, הוא משך חזרה... היא אמרה רק לתרגל את זה בבית.... היא גם אמרה שהוא תינוק מקסים, ושהיא לא אומרת את זה על כל תינוק... אמרתי לה שגם אם היא אומרת את זה על כל תינוק זה בסדר, כי אני חושבת שהוא מקסים.... איזו הקלה!!
 

IcNיה

New member
יש מישהי ברמת גן -דיתה(יהודית) יונה

היא מפיעה בדפי זהב בקטגוריה של "מכשירי שמיעה". היא קלינאית תקשורת נחשבת ובעלת מכון פרטי (יצאה לי לעבוד איתה). אין לי מושג אם היא מקבלת דרך מכבי, אבל שווה לבדוק. בהצלחה.
 
למעלה