שרשור האמפנדס הגדול

skooby

New member
../images/Emo71.gif שרשור האמפנדס הגדול ../images/Emo71.gif

מי לא אוהב אמפנדס? איזה סוג של אמפנדס אתם אוהבים? אוהבים את זה מטוגן או אפוי? עם איזה מילוי אתם אוהבים? הידעתם שיש כאלה שמכינים את זה מתוק, במילוי תפוחים? יש לך לכם טיפים לאיך להכין את ה REPULGUE (סגירת הבצק) בצורה מעניננת? יש לכם מתכונים של אמפנדס מפרוביצניות שונות? או שאתם מתעצלים ומעדיפים לקנות מוכן, אם כן איפה כדאי?
 

skooby

New member
אמפנדת כבש (מתכון מארץ האש)

חומרים לבצק: - 2 כוסות קמח - כף שומן בקר (אשפר להחליף לשמן) - חצי כוס מים חמים (לא רותחים) - כף מלח חומרים למילוי: - קילו בשר כבש - 2 חהילות בצל ירוק (כחצי קילו) - 2 כפות אורגאנו - 100 גר זיתים ירוקים מגועלנים - 2 ביצים קשות - 50 גר' צימוקים למי שאוהב - מלח צ'ילי ופפריקה לפי הטעם לטיגון שומן בקר או שמן הכנת הבצק: לשים את הקמח על השולחן או השייך בצורת עיגול, להוסיף מלח, לשים במרכז את המים והשמן (או השומן המוממס). לערבב, ללוש ולרדד במערוך על משטח מקומח. לגזור עגולים בעזרת תבנית או צלוחית. הכנת המילוי: לקצוץ את הבשר בסכין (סוד קטן: אפשר גם בפוד פרוססור) לשים כ2 דקות במיים רותחים (כדי שיעבד את הריח החזק) אחר כך יש לסנן ולייבש היטב. לקצוץ את הבצל ולטגן במחבת. להוסיף את הבשר,לבשל 3 דוקת ולכבות את האש. להוסיךף את התבלינים, הביצם הזעיתים והצימוקים. לתת לזה להתקרר. להרכיב את המאפנדהס ךטגן ולאכול!!!! בתאבון!!!!
 
מאד דומה לשלי...

כמעט ממש אותם חומרים, אבל הכמויות אצלי שונות: 1/2 ק"ג בשר טחון (עדיף כבש, אבל אפשר גם בקר) בצל אחד גדול, קצוץ 4 ביצים קשות 100 גר' צימוקים כהים 1/2 קופסה זיתים ירוקים מגולענים, קצוצים (אפשר לקנות זיתים פרוסים) את הבשר אני מטגנת עם הבצל עד שמשחים. אז אני מוסיפה את התבלינים: מלח, קצת סוכר (כפית), פפריקה אדומה ומעט אורגנו. מוסיפים עוד שליש כוס מים, מכסים את המחבת ומבשלים על אש קטנה במשך שעה (מדי פעם מערבבים). אם אחרי שעה רואים שעדיין יש נוזלים במחבת - מורידים את המכסה וממשיכים לבשל עוד קצת, עד שכל הנוזלים מתאדים. אם במהלך הבישול רואים שחסרים מים - מוסיפים מעט. תהליך הבישול מצויין כדי לרכך את הבשר, ובעיקר חשוב במקרה של בשר בקר. אחרי סוף הבישול מוסיפים את הביצים, הזיתים והצימוקים. מערבבים טוב את הכל, וממלאים את עיגולי הבצק (אגב, למי שמתעצל: אפשר לקנות עיגולי בצק מוכנים, שמתאימים במיוחד לאמפנדס. אני קונה אותם בדוכן גן שמואל, אבל מאמינה שיש בעוד מקומות). מקפלים את הבצק, מקשטים יפה את השוליים ואופים בתנור בחום של 180 מעלות למשך כ-45 דקות, עד שמזהיב.
 

skooby

New member
הבצק שאת קונה

הוא טוב? לא שמנוני מדי? איזה חברה מייצרת אותו? אלה שאני ניסיתי הוא שמנונים מדי. תודה, מריאלה
 
אני לא זוכרת להגיד לך מי היצרן

וכרגע אין לי בצק בבית. בכל אופן, מאחר ואני אופה את האמפנדס (ולא מטגנת), דווקא הבצק השמנוני מתאים לי. כשאין לי את הבצק הזה, אני נעזקת בבצק עלים (שהוא אפילו יותר שמנוני.
 

skooby

New member
אני גם אופה

למרות שבעלי אוהב יותר מטוגן. בלית ברירה אני מרדדת בצק של מלאווח או מכינה בעצמי.
 
פחות אהבתי את הבצק של המלאווח

קודם כל בגלל שהוא ממש הרבההההההה יותר שומני, וחוץ מזה כי הוא יותר נוטה להתנפח באפיה מאשר בצק עלים פשוט. נסי להשתמש בבצק עלים רגיל של מעדנות, זה שבא בגליל של 1 ק"ג (יש להם גם ריבועי בצק מוכנים, וזה בהחלט מקצר הליכים).
 

Joy107

New member
uyyyyyy me cae la baba...

estoy embarazada, que es eso hablar de empanadas asi...
ולמה לא פותחים פה סניף של noble repulgue ??
 
un/a herman@ a Mor!??

nooo lo tuyo son puras energias che!!! ay si sale tan lind@ como el hermano, te juro que te lo secuestro!!! jajaja chiste:p y ahora que lo veo, tiene que nacer dos dias antes de mi cumple:p mira si nace el 14 y les llega como regalo de san valentin a vos y a Martin!!! jajaj muchas felicidades, y aun no digo enhorabuena, esto me lo guardo por ahora! pero que todo siga bien!
 

Joy107

New member
|Gracias |4U

puras energias... me mataste...
y si, para que perder el tiempo... Es una nena ahora - para variar - y no sé si salga tan linda como el hermano, suficiente que salga sana e inteligente como mor... 13-2-2006 es la fecha estimada, puede nacer un poco antes o un poco despues... un beso
 
hey! pero queda bien asi

ella podria estar con mi hermanito de 6(cuando crezcan oooobvio) y mor con mi hermanita de 4(si ya se, ella lo lleva 2 anios, pero mira que en hollywod es la nueva onda ke los hombres esten con mujeres grandes:p que decis?
 
../images/Emo6.gif

מצחיק, אבל בת-דוד שלי, שאבא שלה מכין את האסאדו הכי טוב בעולם, היא צמחונית מאז גיל הנעורים. ממש בזבוז
 

גרי רשף

New member
מזל גדול שיש בארגנטינה פסטות טובות

..אם לא כן- הייתי צריך ללחוך עשב בפאמפה בביקורי האחרון. סלט שם זה עלה חסה + עגבניה חתוכה לרבעים. נו באמת..
 
אמפנדס תירס../images/Emo35.gif חילול הקודש../images/Emo70.gif

עד עכשיו אני מתבעתת כשאני נזכרת איך פעם היה לנו ערב-חברה באל גאוצ'ו בנהריה, והעזו להגיש לנו שם אמפנדס תירס. ישר החזרנו להם אותם למטבח, ודרשנו את הדבר האמיתי (מתוך 20 איש סה"כ, היינו 4 ארגנטינאים
).
 
למעלה