ילד טכני

מצב
הנושא נעול.
../images/Emo62.gifילד טכני

ילד טכני
לכל המשתתפים, יש לי שאלה אני אמא לילד בן שלוש שמתענין באופן יוצא דופן בדברים טכניים,מבקש לפתוח את הטלויזיה כדי "לבדוק אם יש בה מנוע" , מכיר את המכוניות של כל השכנים, ויודע איזה סוג של רדיו יש בכל מכונית, סוחב אותי לחנויות חשמל כדי לראות מכשירים , בודק אות הקומקומים החשמלים של כל המשפחה המורחבת ובביקור שערכנו אצל חברים הוא בשיטה ערמומית ביותר נכנס למרפסת השירות שלהם והפעיל את מכונת הכביסה כדי לראות "איך התוף של המכונה מסתובב" בני הבכור אובחן כמחונן והוא לומד במסגרת מתאימה , אבל בגילו הוא לא התנהג בצורה דומה, בני הקטן נהנה להסתכל בעבודות האלקטרוניקה ומבין את המעגלים החשמלים שבני הבכור מרכיב . לעומת זאת הוא לא מוכן להרכיב פאזלים, קשה מאוד להקריא לו סיפור אם אין בספר תמונה של מכונית או של משהוא טכני שהוא אוהב, ובמסיבות בגן מה שמענין אותו בדרך כלל זה הטייפ של המנגנת , כל תקופה מאופינת בנושא התענינות אחר , לדוגמא : פעם הוא אוהב מיקסרים, תקופה אחרת הוא משקיע את כול כולה במערכות סטראו המכנה המשותף הוא שכל הדברים שהוא אוהב הינם טכנים ,האם יש מישהוא שנתקל בתופעה כזאת? יש לציין שזה לפעמים "מוציא אותי מדעתי" כאשר אני הולכת לטייל איתו הוא שם לב ויודע אם החליפו את אחד הפנסים ברחוב אודה על קבלת רעיונות מה לעשות ,
 
לטפח את זה, כמובן

ילד טכני
לכל המשתתפים, יש לי שאלה אני אמא לילד בן שלוש שמתענין באופן יוצא דופן בדברים טכניים,מבקש לפתוח את הטלויזיה כדי "לבדוק אם יש בה מנוע" , מכיר את המכוניות של כל השכנים, ויודע איזה סוג של רדיו יש בכל מכונית, סוחב אותי לחנויות חשמל כדי לראות מכשירים , בודק אות הקומקומים החשמלים של כל המשפחה המורחבת ובביקור שערכנו אצל חברים הוא בשיטה ערמומית ביותר נכנס למרפסת השירות שלהם והפעיל את מכונת הכביסה כדי לראות "איך התוף של המכונה מסתובב" בני הבכור אובחן כמחונן והוא לומד במסגרת מתאימה , אבל בגילו הוא לא התנהג בצורה דומה, בני הקטן נהנה להסתכל בעבודות האלקטרוניקה ומבין את המעגלים החשמלים שבני הבכור מרכיב . לעומת זאת הוא לא מוכן להרכיב פאזלים, קשה מאוד להקריא לו סיפור אם אין בספר תמונה של מכונית או של משהוא טכני שהוא אוהב, ובמסיבות בגן מה שמענין אותו בדרך כלל זה הטייפ של המנגנת , כל תקופה מאופינת בנושא התענינות אחר , לדוגמא : פעם הוא אוהב מיקסרים, תקופה אחרת הוא משקיע את כול כולה במערכות סטראו המכנה המשותף הוא שכל הדברים שהוא אוהב הינם טכנים ,האם יש מישהוא שנתקל בתופעה כזאת? יש לציין שזה לפעמים "מוציא אותי מדעתי" כאשר אני הולכת לטייל איתו הוא שם לב ויודע אם החליפו את אחד הפנסים ברחוב אודה על קבלת רעיונות מה לעשות ,
לטפח את זה, כמובן
קניית ספרים ומשחקים מתאימים, חוגים וכו'
 

לי Li

New member
חחח

ילד טכני
לכל המשתתפים, יש לי שאלה אני אמא לילד בן שלוש שמתענין באופן יוצא דופן בדברים טכניים,מבקש לפתוח את הטלויזיה כדי "לבדוק אם יש בה מנוע" , מכיר את המכוניות של כל השכנים, ויודע איזה סוג של רדיו יש בכל מכונית, סוחב אותי לחנויות חשמל כדי לראות מכשירים , בודק אות הקומקומים החשמלים של כל המשפחה המורחבת ובביקור שערכנו אצל חברים הוא בשיטה ערמומית ביותר נכנס למרפסת השירות שלהם והפעיל את מכונת הכביסה כדי לראות "איך התוף של המכונה מסתובב" בני הבכור אובחן כמחונן והוא לומד במסגרת מתאימה , אבל בגילו הוא לא התנהג בצורה דומה, בני הקטן נהנה להסתכל בעבודות האלקטרוניקה ומבין את המעגלים החשמלים שבני הבכור מרכיב . לעומת זאת הוא לא מוכן להרכיב פאזלים, קשה מאוד להקריא לו סיפור אם אין בספר תמונה של מכונית או של משהוא טכני שהוא אוהב, ובמסיבות בגן מה שמענין אותו בדרך כלל זה הטייפ של המנגנת , כל תקופה מאופינת בנושא התענינות אחר , לדוגמא : פעם הוא אוהב מיקסרים, תקופה אחרת הוא משקיע את כול כולה במערכות סטראו המכנה המשותף הוא שכל הדברים שהוא אוהב הינם טכנים ,האם יש מישהוא שנתקל בתופעה כזאת? יש לציין שזה לפעמים "מוציא אותי מדעתי" כאשר אני הולכת לטייל איתו הוא שם לב ויודע אם החליפו את אחד הפנסים ברחוב אודה על קבלת רעיונות מה לעשות ,
חחח
זה מזכיר לי שכשהייתי קטנה פירקתי את הרדיו שהיה לנו בבית כדי לבדוק איך הוא עובד
את רואה שילדך מתעניין בדברים טכניים בין הוא מחונן או לא הוא בהחלט מתעניין בכך ככה שבהחלט יש מקום לפתח את הכישורים והעניין שהוא מגלה בנושא ע"י לקיחה שלו למרכזי מדע שונים העוסקים במכניקה, ספרים ועוד. אני לא נתקלתי בהרבה תופעות כאלה, אבל אישית קרה שפירקתי מוצר חשמל אחד או שניים (רדיו ווידאו) סתם כדי לבדוק איך הם עובדים, יותר מזה אני לא זוכרת שהתענינתי בזה באופן מיוחד.
 

yuvalf2001

New member
באינטרנט

ילד טכני
לכל המשתתפים, יש לי שאלה אני אמא לילד בן שלוש שמתענין באופן יוצא דופן בדברים טכניים,מבקש לפתוח את הטלויזיה כדי "לבדוק אם יש בה מנוע" , מכיר את המכוניות של כל השכנים, ויודע איזה סוג של רדיו יש בכל מכונית, סוחב אותי לחנויות חשמל כדי לראות מכשירים , בודק אות הקומקומים החשמלים של כל המשפחה המורחבת ובביקור שערכנו אצל חברים הוא בשיטה ערמומית ביותר נכנס למרפסת השירות שלהם והפעיל את מכונת הכביסה כדי לראות "איך התוף של המכונה מסתובב" בני הבכור אובחן כמחונן והוא לומד במסגרת מתאימה , אבל בגילו הוא לא התנהג בצורה דומה, בני הקטן נהנה להסתכל בעבודות האלקטרוניקה ומבין את המעגלים החשמלים שבני הבכור מרכיב . לעומת זאת הוא לא מוכן להרכיב פאזלים, קשה מאוד להקריא לו סיפור אם אין בספר תמונה של מכונית או של משהוא טכני שהוא אוהב, ובמסיבות בגן מה שמענין אותו בדרך כלל זה הטייפ של המנגנת , כל תקופה מאופינת בנושא התענינות אחר , לדוגמא : פעם הוא אוהב מיקסרים, תקופה אחרת הוא משקיע את כול כולה במערכות סטראו המכנה המשותף הוא שכל הדברים שהוא אוהב הינם טכנים ,האם יש מישהוא שנתקל בתופעה כזאת? יש לציין שזה לפעמים "מוציא אותי מדעתי" כאשר אני הולכת לטייל איתו הוא שם לב ויודע אם החליפו את אחד הפנסים ברחוב אודה על קבלת רעיונות מה לעשות ,
באינטרנט
יש מספר אתרים כדוגמת howstuffworks המסבירים (אמנם באנגלית, ולגיל קצת יותר מבוגר) פרטים על אופן הפעולה של מכונות שונות. שווה לחפש לקראת הפעם הבאה שישאלו אותך איך פועל מיקרוגל.
 

ע צופיה

New member
יש לי אחד כזה בבית

ילד טכני
לכל המשתתפים, יש לי שאלה אני אמא לילד בן שלוש שמתענין באופן יוצא דופן בדברים טכניים,מבקש לפתוח את הטלויזיה כדי "לבדוק אם יש בה מנוע" , מכיר את המכוניות של כל השכנים, ויודע איזה סוג של רדיו יש בכל מכונית, סוחב אותי לחנויות חשמל כדי לראות מכשירים , בודק אות הקומקומים החשמלים של כל המשפחה המורחבת ובביקור שערכנו אצל חברים הוא בשיטה ערמומית ביותר נכנס למרפסת השירות שלהם והפעיל את מכונת הכביסה כדי לראות "איך התוף של המכונה מסתובב" בני הבכור אובחן כמחונן והוא לומד במסגרת מתאימה , אבל בגילו הוא לא התנהג בצורה דומה, בני הקטן נהנה להסתכל בעבודות האלקטרוניקה ומבין את המעגלים החשמלים שבני הבכור מרכיב . לעומת זאת הוא לא מוכן להרכיב פאזלים, קשה מאוד להקריא לו סיפור אם אין בספר תמונה של מכונית או של משהוא טכני שהוא אוהב, ובמסיבות בגן מה שמענין אותו בדרך כלל זה הטייפ של המנגנת , כל תקופה מאופינת בנושא התענינות אחר , לדוגמא : פעם הוא אוהב מיקסרים, תקופה אחרת הוא משקיע את כול כולה במערכות סטראו המכנה המשותף הוא שכל הדברים שהוא אוהב הינם טכנים ,האם יש מישהוא שנתקל בתופעה כזאת? יש לציין שזה לפעמים "מוציא אותי מדעתי" כאשר אני הולכת לטייל איתו הוא שם לב ויודע אם החליפו את אחד הפנסים ברחוב אודה על קבלת רעיונות מה לעשות ,
יש לי אחד כזה בבית
הוא כבר בן 17 היום, ולידיעתך - זה כרוני. התיאור שלך את בנך דומה מאד להתנהגות של בני בילדותו - החל להתעניין במערכות מים עוד לפני שלמד לדבר. (זה היה די מביך ללכת ברחוב כאשר הוא מציין בהתלהבות כל מכסה ביוב וברז). בגיל שנתיים למדתי בגללו לזהות כל מכונית לסוגה. בגיל 3 המתנה הכי טובה שיכולת להביא לו היתה ברז או ממטרה, אותה היה מחבר למערכת שבנה במשך שעות וימים. בהמשך התענינותו עברה לחשמל ומשם לאלקטרוניקה, מיחשוב וחומרה, דרך תחנות של בניה אובססיבית בלגו, מערכת הדם בגוף (זה גם שרבשבות, לא?) ועוד. בכיתה ג' הוא אובחן כמחונן, היום לומד לבגרות מורחבת במגמת הייטק. נו - אם לא יהיה מהנדס, תמיד יוכל להיות אינסטלטור עשיר. מה אני ממליצה לעשות? לזרום עם ההעדפות של הילד בכל תחום ששמעניין אותו, כל זמן שמעניין אותו.
 
תודה

יש לי אחד כזה בבית
הוא כבר בן 17 היום, ולידיעתך - זה כרוני. התיאור שלך את בנך דומה מאד להתנהגות של בני בילדותו - החל להתעניין במערכות מים עוד לפני שלמד לדבר. (זה היה די מביך ללכת ברחוב כאשר הוא מציין בהתלהבות כל מכסה ביוב וברז). בגיל שנתיים למדתי בגללו לזהות כל מכונית לסוגה. בגיל 3 המתנה הכי טובה שיכולת להביא לו היתה ברז או ממטרה, אותה היה מחבר למערכת שבנה במשך שעות וימים. בהמשך התענינותו עברה לחשמל ומשם לאלקטרוניקה, מיחשוב וחומרה, דרך תחנות של בניה אובססיבית בלגו, מערכת הדם בגוף (זה גם שרבשבות, לא?) ועוד. בכיתה ג' הוא אובחן כמחונן, היום לומד לבגרות מורחבת במגמת הייטק. נו - אם לא יהיה מהנדס, תמיד יוכל להיות אינסטלטור עשיר. מה אני ממליצה לעשות? לזרום עם ההעדפות של הילד בכל תחום ששמעניין אותו, כל זמן שמעניין אותו.
תודה
תודה לכל ההורים שענו לי לגבי התגובה של ע צופיה , ממש קראתי אותה בהנאה הרבה פעמים, כאשר אני לוקחת את בני בבוקר לגן הוא חיב לגעת בכל שעוני המים בדרך,חיב לעמוד ליד הכביש ולצעוק בקול רם את שם המכונית שעוברת, מאוד מביך כאשר הוא צועק "מונית!" כי כמה מוניות עצרו לו כבר, הוא בודק את כל המזגנים שעובדים ואם מזגן אחד לא עובד הוא חיב לדעת מדוע ומנסה "לתקן" אותו, גם הוא מאוד מתענין בברזים , ואני תמיד מוצאת אותו בבית ליד הכיור שהוא בודק את הפילטר של הברז ומנסה לבדוק מהיכן יוצאים המים , ולאן מגיעים דרך צינורי הביוב. פעם הוא בדק בחוברת של ויזה וראה תמונה של טייפ, אחז בידי והתחנן "קחי אותי לחשמלאי לקנות לי טייפ כזה" , למרות שזה מאוד מצחיק זה מאוד מעייף וגם מסוכן , אצבעותיו יכולות לפרק הכל , וכל הבית שלנו מלא בטריות זרוקות וחלקים של שלטי הטלויזה והוידאו, אני לא יכולה לשים שום שעון לידו כי הוא ישר מגיע למחוגים, בקיצור הכל כבר התפרק לנו שוב תודה לכולם ואשמח לקבל רעיונות ודוגמאות נוספים
 

ע צופיה

New member
יש לך ילד מיוחד, תהני ממנו

תודה
תודה לכל ההורים שענו לי לגבי התגובה של ע צופיה , ממש קראתי אותה בהנאה הרבה פעמים, כאשר אני לוקחת את בני בבוקר לגן הוא חיב לגעת בכל שעוני המים בדרך,חיב לעמוד ליד הכביש ולצעוק בקול רם את שם המכונית שעוברת, מאוד מביך כאשר הוא צועק "מונית!" כי כמה מוניות עצרו לו כבר, הוא בודק את כל המזגנים שעובדים ואם מזגן אחד לא עובד הוא חיב לדעת מדוע ומנסה "לתקן" אותו, גם הוא מאוד מתענין בברזים , ואני תמיד מוצאת אותו בבית ליד הכיור שהוא בודק את הפילטר של הברז ומנסה לבדוק מהיכן יוצאים המים , ולאן מגיעים דרך צינורי הביוב. פעם הוא בדק בחוברת של ויזה וראה תמונה של טייפ, אחז בידי והתחנן "קחי אותי לחשמלאי לקנות לי טייפ כזה" , למרות שזה מאוד מצחיק זה מאוד מעייף וגם מסוכן , אצבעותיו יכולות לפרק הכל , וכל הבית שלנו מלא בטריות זרוקות וחלקים של שלטי הטלויזה והוידאו, אני לא יכולה לשים שום שעון לידו כי הוא ישר מגיע למחוגים, בקיצור הכל כבר התפרק לנו שוב תודה לכולם ואשמח לקבל רעיונות ודוגמאות נוספים
יש לך ילד מיוחד, תהני ממנו
שמרי מזכרות ורשימות מהתקופה הזאת, תוכלי להזכר בה בהנאה בעתיד. בקשר לסכנות, לפירוק מופרז של הבית וכו' - להציב גבולות זה חשוב מאד לכל הורה ולכל ילד, גם בנושא שמאד מאד מאד מעניין אותו... אולי באמת כדאי לך לקחת אותו פעם לחשמלאי ולקבל ממנו מכשירים מקולקלים - הרבה תעסוקה ועונג לחבלן הקטן. דבר אחד שלא ציינתי בקשר לבני - כמו הרבה מחוננים אחרים ההתפתחות השכלית הקדימה את היכולות החברתיות והרגשיות. גם היום (בן 17) קשה לו לצפות ולראות את רגשותיו של הזולת, למשל, הוא לא יודע לגלגל שיחה סתמית (אלא רק בנושאים החביבים עליו) וכו'. מצד אחד - זה חלק מהאופי שלו, מצד שני במחשבה לאחור יכול להיות שהיה מקום לעבוד יותר על פיתוח יכולות אלה - לא יודעת בדיוק איך. מענין אם גם את חשה בכך בבנך (או שאולי מוקדם מדי לראות).
 
תשובה ל ע צופיה

יש לך ילד מיוחד, תהני ממנו
שמרי מזכרות ורשימות מהתקופה הזאת, תוכלי להזכר בה בהנאה בעתיד. בקשר לסכנות, לפירוק מופרז של הבית וכו' - להציב גבולות זה חשוב מאד לכל הורה ולכל ילד, גם בנושא שמאד מאד מאד מעניין אותו... אולי באמת כדאי לך לקחת אותו פעם לחשמלאי ולקבל ממנו מכשירים מקולקלים - הרבה תעסוקה ועונג לחבלן הקטן. דבר אחד שלא ציינתי בקשר לבני - כמו הרבה מחוננים אחרים ההתפתחות השכלית הקדימה את היכולות החברתיות והרגשיות. גם היום (בן 17) קשה לו לצפות ולראות את רגשותיו של הזולת, למשל, הוא לא יודע לגלגל שיחה סתמית (אלא רק בנושאים החביבים עליו) וכו'. מצד אחד - זה חלק מהאופי שלו, מצד שני במחשבה לאחור יכול להיות שהיה מקום לעבוד יותר על פיתוח יכולות אלה - לא יודעת בדיוק איך. מענין אם גם את חשה בכך בבנך (או שאולי מוקדם מדי לראות).
תשובה ל ע צופיה
נגעת בנקודה מאוד חשובה מאז שהוא נולד הוא היה מאוד מוזר , אני הרגשתי את זה מאוד חזק. לדוגמא: בגיל שנתיים כאשר היה עומד ליד הנדנדה , לא היה רוצה בכלל להתנדנד , הוא היה מסוגל לשבת הרבה זמן ו"לבדוק" את הנדנדה. לי דלקה אז נורה אדומה כל בני המשפחה צחקו עלי ואמרו לי שמדובר בילד חכם מאוד , אבל איפה שהוא אני מאוד חשדתי . כאשר שלחתי אותו לגן (בגיל שנתיים) הגננת אמרה שהוא מאוד שונה משאר הילדים, למרות שציינה את התפתחותו השכלית (בגיל שנה וחצי זיהה כבר אותיות ומספרים) , הוא בכלל לא מצא חן בעיני הגננת , הוא היה יושב רוב היום ליד הדלת של הגן ומשחק במפתח , הגננת אמרה שהוא הילד היחיד בכל תולדות הגן שהצליח לפתוח את דלת הגן ( אז התענינותו המרכזית היתה מפתחות ומנעולים) . בשלב מסוים נמאס לי לקחתי לו את כל הטייפים והמכשירים שלו והחבאתי אותם , או נתתי לו להתעסק איתם בצורה מאוד מבוקרת , כיום הוא מאוד השתפר בגן והגננת מאוד מרוצה ממנו , אני כל הזמן מנסה לגרום שהוא יתענין גם בדברים רגילים כדי שלא יהיה שונה האם לפי דעתך עדיף לפתח אותו מעכשיו בתחומים הטכנים, או שזה עלול לגרום להתנתקות מהעיסוקים הרגילים של ילד בגילו ? כעת אני מנסה לשמור על איזון מאוד עדין בין השניים , מקווה שאצליח בכל אופן תודה לך
 
לדעתי עדיף לא להתערב

תשובה ל ע צופיה
נגעת בנקודה מאוד חשובה מאז שהוא נולד הוא היה מאוד מוזר , אני הרגשתי את זה מאוד חזק. לדוגמא: בגיל שנתיים כאשר היה עומד ליד הנדנדה , לא היה רוצה בכלל להתנדנד , הוא היה מסוגל לשבת הרבה זמן ו"לבדוק" את הנדנדה. לי דלקה אז נורה אדומה כל בני המשפחה צחקו עלי ואמרו לי שמדובר בילד חכם מאוד , אבל איפה שהוא אני מאוד חשדתי . כאשר שלחתי אותו לגן (בגיל שנתיים) הגננת אמרה שהוא מאוד שונה משאר הילדים, למרות שציינה את התפתחותו השכלית (בגיל שנה וחצי זיהה כבר אותיות ומספרים) , הוא בכלל לא מצא חן בעיני הגננת , הוא היה יושב רוב היום ליד הדלת של הגן ומשחק במפתח , הגננת אמרה שהוא הילד היחיד בכל תולדות הגן שהצליח לפתוח את דלת הגן ( אז התענינותו המרכזית היתה מפתחות ומנעולים) . בשלב מסוים נמאס לי לקחתי לו את כל הטייפים והמכשירים שלו והחבאתי אותם , או נתתי לו להתעסק איתם בצורה מאוד מבוקרת , כיום הוא מאוד השתפר בגן והגננת מאוד מרוצה ממנו , אני כל הזמן מנסה לגרום שהוא יתענין גם בדברים רגילים כדי שלא יהיה שונה האם לפי דעתך עדיף לפתח אותו מעכשיו בתחומים הטכנים, או שזה עלול לגרום להתנתקות מהעיסוקים הרגילים של ילד בגילו ? כעת אני מנסה לשמור על איזון מאוד עדין בין השניים , מקווה שאצליח בכל אופן תודה לך
לדעתי עדיף לא להתערב
לא צריך לפתח אצלו את הפן הטכני וגם לא למנוע ממנו את ההתעסקות. הרי בעצמך אמרת שהוא החליף תחומי התענינות במרוצת השנים הקצרות שלו.
 
ואם כל בני גילו יעשו סלטות מהנדנדה

תשובה ל ע צופיה
נגעת בנקודה מאוד חשובה מאז שהוא נולד הוא היה מאוד מוזר , אני הרגשתי את זה מאוד חזק. לדוגמא: בגיל שנתיים כאשר היה עומד ליד הנדנדה , לא היה רוצה בכלל להתנדנד , הוא היה מסוגל לשבת הרבה זמן ו"לבדוק" את הנדנדה. לי דלקה אז נורה אדומה כל בני המשפחה צחקו עלי ואמרו לי שמדובר בילד חכם מאוד , אבל איפה שהוא אני מאוד חשדתי . כאשר שלחתי אותו לגן (בגיל שנתיים) הגננת אמרה שהוא מאוד שונה משאר הילדים, למרות שציינה את התפתחותו השכלית (בגיל שנה וחצי זיהה כבר אותיות ומספרים) , הוא בכלל לא מצא חן בעיני הגננת , הוא היה יושב רוב היום ליד הדלת של הגן ומשחק במפתח , הגננת אמרה שהוא הילד היחיד בכל תולדות הגן שהצליח לפתוח את דלת הגן ( אז התענינותו המרכזית היתה מפתחות ומנעולים) . בשלב מסוים נמאס לי לקחתי לו את כל הטייפים והמכשירים שלו והחבאתי אותם , או נתתי לו להתעסק איתם בצורה מאוד מבוקרת , כיום הוא מאוד השתפר בגן והגננת מאוד מרוצה ממנו , אני כל הזמן מנסה לגרום שהוא יתענין גם בדברים רגילים כדי שלא יהיה שונה האם לפי דעתך עדיף לפתח אותו מעכשיו בתחומים הטכנים, או שזה עלול לגרום להתנתקות מהעיסוקים הרגילים של ילד בגילו ? כעת אני מנסה לשמור על איזון מאוד עדין בין השניים , מקווה שאצליח בכל אופן תודה לך
ואם כל בני גילו יעשו סלטות מהנדנדה
תרצי שגם הוא יעשה את זה? אם הוא נהנה מהמשחקים הטכנים שלו, למה לא לעודד את זה? למה כ"כ חשוב לך שהוא יהיה "כמו כולם"? מה כ"כ נורא בלהיות שונה?
 

irisgh

New member
שאלה דווקא על התחומים האחרים:

תשובה ל ע צופיה
נגעת בנקודה מאוד חשובה מאז שהוא נולד הוא היה מאוד מוזר , אני הרגשתי את זה מאוד חזק. לדוגמא: בגיל שנתיים כאשר היה עומד ליד הנדנדה , לא היה רוצה בכלל להתנדנד , הוא היה מסוגל לשבת הרבה זמן ו"לבדוק" את הנדנדה. לי דלקה אז נורה אדומה כל בני המשפחה צחקו עלי ואמרו לי שמדובר בילד חכם מאוד , אבל איפה שהוא אני מאוד חשדתי . כאשר שלחתי אותו לגן (בגיל שנתיים) הגננת אמרה שהוא מאוד שונה משאר הילדים, למרות שציינה את התפתחותו השכלית (בגיל שנה וחצי זיהה כבר אותיות ומספרים) , הוא בכלל לא מצא חן בעיני הגננת , הוא היה יושב רוב היום ליד הדלת של הגן ומשחק במפתח , הגננת אמרה שהוא הילד היחיד בכל תולדות הגן שהצליח לפתוח את דלת הגן ( אז התענינותו המרכזית היתה מפתחות ומנעולים) . בשלב מסוים נמאס לי לקחתי לו את כל הטייפים והמכשירים שלו והחבאתי אותם , או נתתי לו להתעסק איתם בצורה מאוד מבוקרת , כיום הוא מאוד השתפר בגן והגננת מאוד מרוצה ממנו , אני כל הזמן מנסה לגרום שהוא יתענין גם בדברים רגילים כדי שלא יהיה שונה האם לפי דעתך עדיף לפתח אותו מעכשיו בתחומים הטכנים, או שזה עלול לגרום להתנתקות מהעיסוקים הרגילים של ילד בגילו ? כעת אני מנסה לשמור על איזון מאוד עדין בין השניים , מקווה שאצליח בכל אופן תודה לך
שאלה דווקא על התחומים האחרים:
איך הוא במישור החברתי? והאם הוא משחק משחקי דמיון? אם הוא בסדר חברתית, משחק משחקי דמיון, מסוגל לאינטראקציות הדדיות מתאימות לגילו, מתעניין בילדים אחרים, אז תחום העניין המיוחד שלו ממש בסדר. לעומת זאת, אם הוא מעט פחות בשל חברתית, פחות יוצר קשר עין, פחות משחק במשחק פסיכו-דרמטי עם הילדים האחרים, וכד', אז יש צורך בתשומת לב מיוחדת דווקא לדברים שהוא חלש בהם. עוד שאלה: האם הוא גמיש (ז"א ראה משהו טכני, אבל כרגע כל המשפחה עסוקה במשהו אחר ולא יכולה לעצור בשבילו, אז הוא מסוגל לעבור תחום עניין למשהו אחר), או שהוא נוקשה ומקובע על מה שמעניין אותו?
 
תשובה

שאלה דווקא על התחומים האחרים:
איך הוא במישור החברתי? והאם הוא משחק משחקי דמיון? אם הוא בסדר חברתית, משחק משחקי דמיון, מסוגל לאינטראקציות הדדיות מתאימות לגילו, מתעניין בילדים אחרים, אז תחום העניין המיוחד שלו ממש בסדר. לעומת זאת, אם הוא מעט פחות בשל חברתית, פחות יוצר קשר עין, פחות משחק במשחק פסיכו-דרמטי עם הילדים האחרים, וכד', אז יש צורך בתשומת לב מיוחדת דווקא לדברים שהוא חלש בהם. עוד שאלה: האם הוא גמיש (ז"א ראה משהו טכני, אבל כרגע כל המשפחה עסוקה במשהו אחר ולא יכולה לעצור בשבילו, אז הוא מסוגל לעבור תחום עניין למשהו אחר), או שהוא נוקשה ומקובע על מה שמעניין אותו?
תשובה
הילד מאוד אוהב משחקי דמיון, יש לו חברים בגילו, מאוד מתענין בילדים אחרים ויוצר קשר ביוזמתו , אין בעיה של קשר עין, אני מאוד מודעת לנושא בגלל שהמאפינים הטכניים קצת העלו בי חשד , כאשר הילד עסוק במשהוא שמענין אותו ואני רוצה להפסיק את פעולתו , אני מסבירה לו או שאני אומרת לו "הגזמתה כבר , בו נניח את הטייפ בארון" הוא בדרך כלל מסכים , אם הוא רואה משהוא ברחוב שמושך אותו מאוד ואני ממהרת אז אני מסבירה לו , בדרך כלל הוא מוותר
 

irisgh

New member
אז נהדר ../images/Emo13.gif

תשובה
הילד מאוד אוהב משחקי דמיון, יש לו חברים בגילו, מאוד מתענין בילדים אחרים ויוצר קשר ביוזמתו , אין בעיה של קשר עין, אני מאוד מודעת לנושא בגלל שהמאפינים הטכניים קצת העלו בי חשד , כאשר הילד עסוק במשהוא שמענין אותו ואני רוצה להפסיק את פעולתו , אני מסבירה לו או שאני אומרת לו "הגזמתה כבר , בו נניח את הטייפ בארון" הוא בדרך כלל מסכים , אם הוא רואה משהוא ברחוב שמושך אותו מאוד ואני ממהרת אז אני מסבירה לו , בדרך כלל הוא מוותר
אז נהדר

תהנו ממנו
 
הי. הילד שלי היום כבר בן כמעט 17

ילד טכני
לכל המשתתפים, יש לי שאלה אני אמא לילד בן שלוש שמתענין באופן יוצא דופן בדברים טכניים,מבקש לפתוח את הטלויזיה כדי "לבדוק אם יש בה מנוע" , מכיר את המכוניות של כל השכנים, ויודע איזה סוג של רדיו יש בכל מכונית, סוחב אותי לחנויות חשמל כדי לראות מכשירים , בודק אות הקומקומים החשמלים של כל המשפחה המורחבת ובביקור שערכנו אצל חברים הוא בשיטה ערמומית ביותר נכנס למרפסת השירות שלהם והפעיל את מכונת הכביסה כדי לראות "איך התוף של המכונה מסתובב" בני הבכור אובחן כמחונן והוא לומד במסגרת מתאימה , אבל בגילו הוא לא התנהג בצורה דומה, בני הקטן נהנה להסתכל בעבודות האלקטרוניקה ומבין את המעגלים החשמלים שבני הבכור מרכיב . לעומת זאת הוא לא מוכן להרכיב פאזלים, קשה מאוד להקריא לו סיפור אם אין בספר תמונה של מכונית או של משהוא טכני שהוא אוהב, ובמסיבות בגן מה שמענין אותו בדרך כלל זה הטייפ של המנגנת , כל תקופה מאופינת בנושא התענינות אחר , לדוגמא : פעם הוא אוהב מיקסרים, תקופה אחרת הוא משקיע את כול כולה במערכות סטראו המכנה המשותף הוא שכל הדברים שהוא אוהב הינם טכנים ,האם יש מישהוא שנתקל בתופעה כזאת? יש לציין שזה לפעמים "מוציא אותי מדעתי" כאשר אני הולכת לטייל איתו הוא שם לב ויודע אם החליפו את אחד הפנסים ברחוב אודה על קבלת רעיונות מה לעשות ,
הי. הילד שלי היום כבר בן כמעט 17
הוא התחיל כמו הילד שלך. אף צעצוע לא עניין אותו . הוא נמשך רק לדברים האמיתיים. אנחנו פשוט סיפקנו לו מכשירים לפירוק. בעלי הביא טייפים , מכשירי רדיו, טלויזיות, חלקי מנועים.... הם פרקו יחד והוא פרק גם לבד. בגיל שנתיים גילינו חורים במחסן. הוא הצליח להרכיב למקדחה הנטענת ( שעמדה לרשותו ללא מקדחים) בורג הפוך ולהפעילה. היום הוא פריק מחשבים. מרכיב, מתקן , כל תקלה שאף איש מקצוע לא יכול לה. חוץ מזה הוא מפרק ומרכיב אופנועים ולא מפסיק להמציא ולהמציא. שווה לספק את כל האמצעים ולטפח!!!
 
מה יהיה עם שאר הדברים?

הי. הילד שלי היום כבר בן כמעט 17
הוא התחיל כמו הילד שלך. אף צעצוע לא עניין אותו . הוא נמשך רק לדברים האמיתיים. אנחנו פשוט סיפקנו לו מכשירים לפירוק. בעלי הביא טייפים , מכשירי רדיו, טלויזיות, חלקי מנועים.... הם פרקו יחד והוא פרק גם לבד. בגיל שנתיים גילינו חורים במחסן. הוא הצליח להרכיב למקדחה הנטענת ( שעמדה לרשותו ללא מקדחים) בורג הפוך ולהפעילה. היום הוא פריק מחשבים. מרכיב, מתקן , כל תקלה שאף איש מקצוע לא יכול לה. חוץ מזה הוא מפרק ומרכיב אופנועים ולא מפסיק להמציא ולהמציא. שווה לספק את כל האמצעים ולטפח!!!
מה יהיה עם שאר הדברים?
אני מפתחת אותו כמה שאני יכולה בנושא , אפילו מראה לו שרטוטים של מעגלים חשמליים, הוא מצידו מתענין ללא גבול. אבל האם שאר התחומים לא יכולים להפגע? זה שלא מקריאים כל יום סיפור, שלא יושבים יחד לשחק במשחקי זיכרון , פאזלים או כל דבר דומה? הוא ילד שלישי שלי, עם הגדולים ישבתי בלי סוף , איתו אני יכולה רק להרכיב מעגלים חשמליים, זה לפעמים מוציא אותי מדעתי........ היום בבוקר שלקחתי אותו לגן, הוא סחב אותי לגמרי למקום אחר כי הוא שמע מרחוק את "האוטו עם השואב אבק" (המכונית של העיריה שמנקה את הרחוב) הוא הסתכל על המכונית והתמוגג מנחת , פניו היו מלאות אושר הוא לא הפסיק להסתכל ולבדוק , כדי להבין את עקרון השאיבה (בבית הוא כבר הרס לי שואב אבק אחד ) . אנחנו גרים ברחוב ראשי והוא יודע לפי הרעש , איזו מכונית נוסעת ברחוב וכל שניה רץ לחלון כדי לבדוק אם הוא צודק .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה