שרשור גמילה מטיטולים

גם אני השתמשתי

חוץ מהטלפון בדמות האהובה כי אין לה...עבד תכף ומיד- תוך 3 חודשים בגיל 3 (לא עובדים לי הסמילים אבל פה שייך זה עם הלשון בחוץ.)
 
מה היתי עושה בלעדיך..../images/Emo25.gif

התחלנו בפסח ורק עכשיו סוף סוף שבוע שני בלי לזרוק תחתוני קקי (לשטוף אותם הפסקתי מזמן) ובלי לכבס מצעים- מגיע לנו ח"ח לא? -רק אצלי לא עובדים הסמיליים בתוכן?-
 

lulyK

New member
את לא יודעת לעשות סמיילים ידנית?

אני מתפלאה עלייך. ככה: : - P בלי רווחים, זה
: - D זה
: - ) זה
: - ( זה
| פרח | זה
ומגיע לכם הרבה מזל טוב.
 
גם לי זה נשמע ממש מוקדם ולאור

הגמילה של הבן הגדול שלי ההמלצה שלי היא לחכות שזה יבוא ממנו.
 
אל תקראו לזה גמילה ואל תדרבנו אותו

לכלום. הוא צעיר מאוד וגם אם בוגר לגילו, אם תתחילו את זה מוקדם מדי, זה עלול גם לדחות את הגמילה הטובה. ובכל זאת, יש כמה דברים שבהחלט אפשר לעשות, לדעתי, בבחינת "לא יועיל, לא יזיק".
להביא הביתה סיר או ישבנון, בלי לעשות סיפור מזה. גם אם לא תגידו כלום, הילד יבחין ב"רהיט" החדש בבית. ילדים כאלה קטנים קולטים כל פרט. אם הוא שואל, להסביר לו מה זה.
לתת לילד להסתובב ערום או עם תחתונים מתי שאפשר. זה יותר בריא, זה מאפשר לילד להכיר את גופו ומאיפה יוצאות ההפרשות וזה בהחלט יכול לעודד ילד לשלוט בצרכיו. כמובן שאם הוא "מפספס", לא להתרגש, לא לדבר על זה, להחליף\לנקות וזהו.
לתת לו הרבה עצמאות, בעיקר בתחום הגוף - להתלבש ולהתפשט לבד, לנעול ולחלוץ סנדלים\כפכפים (וברור שלא לתת לילד לעשות דברים שייכשל בהם מראש, אלא להתאים את ה"משימות" ליכולותיו הפיזיות), להוריד טיטול לבד, להסתבן לבד, ובכלל, להיות אחראי ועצמאי יותר.
להחליף טיטול בעמידה ולא בשכיבה. זה מעבר חשוב בדרך מתינוק לילד, האינטראקציה בין ההורה המחליף ילד המוחלף היא שונה לגמרי.
להעביר את הקקי מהטיטול לשירותים ולהוריד ביחד את המים תוך כדי פרידה מהקקי.
לתת לו להתלוות אליכם לשירותים ולראות אתכם עושים פיפ\קקי - בכל בית זה אחרת. אצלנו אנחנו מאפשרים את זה וזה מאוד עזר לאדר. יש בתים בהם זה לא נהוג ואני מכבדת את זה לגמרי. תעשו מה שמתאים לכם.
לקרוא ספר או שניים בנושא - אני מתלבטת אם להמליץ על זה. מצד אחד, זה לא אמור להזיק. מצד שני, זה עלול להיתפס כלחץ על הילד. "סיר הסירים" נראה לי סביר ולא מלחיץ, אבל רק אתה מכיר אתה ילד שלך. בעיקרון, הילד מוכן כאשר הוא מבקש להוריד טיטול. לא הייתי מנסה לגמול לפני זה. בהצלחה!
 

annes

New member
מציעה לך לקרוא את

"הלוחשת לתינוקות פותרת את כל הבעיות" (ספר ורוד) היא מדברת שם על התחלת גמילה והיא ממליצה להתחיל ממש מוקדם, בערך מגיל 9 חודשים, אם הילד אומר "קקה" זה מעיד על כך שהוא מוכן - כי יש לו מודעות לתפקודי הגוף שלו וזה כבר טוב - היא מציעה להתחיל לקחת את הילד לשירותים בערך בזמנים שאתם יודעים שהוא בדרך להפקה מסוג זה או אחר, להושיב אותו שם בכיף ל-5 דקות בדיוק (היא מציעה להתחיל ישר מישבנון, לא סיר) ואחרי 5 דקות, קמים וממשיכים בשגרת יומינו - אלא אם כן הייתה אכן הפקה, ואז, חגיגה, תשבוחות ,מחיאות כפיים תרועות בחצוצרה והתרגשות גדולה - כך שהילד מבין שזה משהו משהו
- אגב, היא אומרת שזה לא בהכרח ישר לגמילה, זה רק שלבים מוקדמים שמרגילים את הילד לרעיון של לעשות בשירותים, במקביל ככל שהוא מתפתח מתפתחת לו השליטה בסוגרים ואז מתקדמים לגמילה ממש - מה שיכול גם לקחת מספר חודשים ארוכים - בכל מקרה היא אומרת שעדיף בגילאים יותר מוקדמים שהם עוד בשלב שהם רוצים לרצות את ההורים, ולא בשלב הלא שמגיע אח"כ אני אישית לא ניסיתי, אבל אני מתכוונת להתחיל עם הגוזל בגיל 10 חודשים בערך - הבעיה אצלנו שההפקות מתרחשות ממש בשעת האוכל עצמה - כך שאני צופה בעייתיות בנושא (כבר כך, זה מזה נהדר במסעדות....איך שנכנס הבקבוק מתחילות לחיצות קולניות...)
 

annes

New member
כן

ורצוי כזה שיש לו מדרגה, וידיות שלילד יהיה על מה להשעין את הרגליים ולהחזיק, כדי שירגיש יותר ביטחון (לדוגמא, של ליטף)
 

יעל י

New member
אז ממשיכים הלאה עם הגמילה...

נותנים עוד צאנס האמת גם שעברנו תקופה לא קלה בבית וכנראה יש לזה השפעה היום למשל בבית היה מוצלח ללא אף פיספוס אבל ללא יוזמה שלו לבקש אלא הנחייה שלנו ללכת לעשות מהגן לעומת זאת שלחו לי בגדים ספוגים
 

noga30

New member
אז אתם האמת במצב טוב, תמשיכו

אצלנו לקח זמן עד שהיא התחילה לבקש וגם היינו מזכירים לה כל כמה זמן לעשות. יופי שאצלכם בגן מקבלים את זה, אצלנו לא הרשו לנו לשלוח אותה לא מחותלת לפני שלמדה לבקש והיינו צריכים לשלוח אותה לגן עם חיתול למרות שלא רצתה יותר להיות עם חיתולים, ממש כעסנו על הגננת אבל למזלינו לא לקח הרבה זמן
 

light blue

New member
בקשר ללוחשת

בגללה אשתי הרעיבה את הילד שהוא התחיל לינוק. בקיצור אנחנו לא כל כך בקטע של מנטרות מספרים. ובכלל, אני מבין שהוא עוד קצת קטן. בינתיים הסיר מסתובב בבית ויובל מתיישב עליו מדי פעם (כשהוא מחותל). נראה מה יהיה הלאה....
 

haring2

New member
גמילה מחיתולים. התייעצות

בת שנתיים וחצי. יום שלישי לגמילה: שלושה לילות יבשה לגמרי , לילה רבעי המיטה מוצפת. הימים עוברים בסדר- בריחה אחת של פיפי ביום בממוצע אבל קקי -בתחתונים.. מה דעתכן, לסגת לחיתול בלילות?
 

mayush23

New member
גם אם תחליטי לשים חיתול בלילה...

חשוב מאוד(!!!) שתסבירי לילדונת שזה חיתול של לילה ששמים רק בלילה שלא תחשוב שהחלטת לסגת מהרעיון בכלל או לחילופין תרגיש אכזבה מעצמה - וזה קורה! אז תגידי שזה חיתול מיוחד ששמים כשיש חושך ולילה וככה נעים בלילה. זה מה שאנחנו עשינו ואחרי שבוע לא היה פיפי בלילה גם מבחינת קקי...ידוע שזה יותר קשה להם...לפעמים כשהוא לא היה עושה קקי כל היום הייתי שמה כשמחשיך את ה"חיתול לילה" (עוד בערב לםפני השינה) ונותנת משהו שיזרז את העניינים מבחינת קקי נגיד מעדם או משו בסגנון, ככה הייתי בטוחה שאין עצירות או שהוא עוצר את עצמו בכוונה שזה יותר גרוע. בהצלחה
 
קראתי שהבשלות לגמילה בלילה לא

קשורה לזו של הגמילה ביום, אצלנו טל גמול מחיתולים (פיפי, כי קקי הסכים רק בחיתול) כבר כמעט שנה ורק עכשיו הוא נגמל גם בלילה. כך שאם את חושבת שהיא עוד לא מוכנה לגמילה בלילה לא הייתי מנסה לגמול בכוח.
 
לא הייתי מחזירה חיתול בלילה

(ורק לציין שאני מראש בעד שיטה של להוריד בבת אחת את החיתול, גם בלילה). אני לא הייתי מחזירה חיתול כדי לא לשדר לה שהיא נכשלה ועכשיו כבר לא סומכים עליה. תתייחסי לזה כמו אל פספוס במהלך היום (הרי כשהיא מפספסת במהלך היום את לא שוקלת להחזיר לה את החיתול). לגבי הקקי בתחתונים - אין לי כל-כך תובנות, כי גם אנחנו בבעיה הזאת. אני רק יכולה לספר לך שזו בעיה מאוד נפוצה אצל נגמלים ומקווה בעצמי שזה עובר מתישהו.
 
למעלה