טראם != (לא שווה) רכבת קלה
טראם - זה סוג מסוים של רכבת קלה - הסוג הגרוע ביותר. בעיר שלי הם לא היו חסרים. והם לא היו יותר יעילים מהאוטובוסים. מםפיק שיש לך רמזור אחד - ואתה מתרחק מהיעילות הפוטנציאלית של מטרו שנות אור, בין אם מדובר במטרו תת-קרקעי או עילי. רמזור אחד - ואי אפשר לדבר על לוח זמנים מדויק, על זמן הגעה מובטח וכו'. והכי גרוע - בגלל הפקקים בקטעים הפתוחים תשתבש התנועה גם במנהרות! הפתרון המוצע משלב את העלויות של מטרו אם חוסר היעילות של טראם. ממש גאוני! כלאיים כאלה אני לא מכיר באף מקום בעולם. אם כבר קטעים עיליים - אז לפחות על גשרים, כמו ה MRT בטייפי או ה Sky Train בוונקובר. למה בעיר שגדלתי בה, באוקראינה הכמעט מורעבת - מחליטים להשקיע במטרו אמיתי ומצליחים לגייס כסף למטרה הזאת, וכאן חוסכים גרושים והורסים את הרעיון? אני יודע שאני נשמע מעצבן, אבל פשוט כואב לי.
טראם != (לא שווה) רכבת קלהלא מדוייק![]()
דבר ראשון רכבת הקלה=טראם(אבל בלי האומלל!!) לפי מה שהבנתי תהיה הפרדה בין הנתיב של הרכבת לבין נתיב הרכבים(ע"י הגבהה או גידור כלשהו)כך שרכבים לא יוכלו לנוע בנתיב של הרכבת הקלה, להבדיל מפראג(שם ראיתי במו עיני)רכבים עוקפים את הפקקים ע"י נסיעה בנתיב של הטראם(כן כן, ע"י עליה למסילה דבר שגרם לרכבות להיתקע בפקקים). ועוד בפראג-גם שם הרכבות נעות במרכזי הכבישים ולא בצידם, כאשר איזור התחנות מגודר ומופרד מהכביש כך שהולכי רגל לא יכולו לחצות את המסילה שלא ברמזור או צומת מסודר. לגבי עצירה ברמזורים-תינתן עדיפות לרכבת הקלה ברמזורים, כלומר יהיה מנגנון שיזהה את הרכבת מתקרבת ויחליף את האור ברמזור לירוק, אבל לא מן הנמנע שבשעות העומס גם הרכבות יאלצו לעמוד מידי פעם ברמזורים אדומים!!!
טראם - זה סוג מסוים של רכבת קלה - הסוג הגרוע ביותר. בעיר שלי הם לא היו חסרים. והם לא היו יותר יעילים מהאוטובוסים. מםפיק שיש לך רמזור אחד - ואתה מתרחק מהיעילות הפוטנציאלית של מטרו שנות אור, בין אם מדובר במטרו תת-קרקעי או עילי. רמזור אחד - ואי אפשר לדבר על לוח זמנים מדויק, על זמן הגעה מובטח וכו'. והכי גרוע - בגלל הפקקים בקטעים הפתוחים תשתבש התנועה גם במנהרות! הפתרון המוצע משלב את העלויות של מטרו אם חוסר היעילות של טראם. ממש גאוני! כלאיים כאלה אני לא מכיר באף מקום בעולם. אם כבר קטעים עיליים - אז לפחות על גשרים, כמו ה MRT בטייפי או ה Sky Train בוונקובר. למה בעיר שגדלתי בה, באוקראינה הכמעט מורעבת - מחליטים להשקיע במטרו אמיתי ומצליחים לגייס כסף למטרה הזאת, וכאן חוסכים גרושים והורסים את הרעיון? אני יודע שאני נשמע מעצבן, אבל פשוט כואב לי.