תאומים .גן וכיתה א

  • פותח הנושא vinyl
  • פורסם בתאריך

vinyl

New member
../images/Emo24.gifתאומים .גן וכיתה א

שלום לכם ברצוני לשתף ולקבל דעתכם על התלבטות שנוצרה יש לנו תאומים בנים לא זהים בגן חובה תאום אחד בגן רגיל.ואילו השני בגן שפתי מסתמן מצב שבו התאום שבגן הרגיל בשל לכיתה א ואילו השני מוגדר קצת ילדותי וקיבלנו המלצה שישאר עוד שנה בגן לכאורה אנו מקבלים את ההמלצה שישאר בגן ומאמינים שזה הדבר שהכי נכון לעשות לטובת הילד.כי גם לנו הוא נראה ממש לא בשל לכיתה א כמובן שהיינו מאושרים אם שניהם היו מתפתחים שווה.אבל זו המציאות ומרגישים מאוד לא נוח עם המחשבה על משמעות הדבר בהמשך השנים. ואיך הדבר ישפיע נפשית על הילד. אנא הביעו את נקודת השקפתכם תודה
 

oshkvarek

New member
קשה מאוד להחליט בדילמה כזו

בלי להכיר טוב את הילדים. אני יכולה לומר לך שאנחנו עכשיו בהתלבטות אם להעביר לגן עירוני, כשהגננת הנוכחית הציעה להפריד בינהם ולהעביר רק אותו. אנחנו התייעצנו בעניין עם פסיכולוגית ילדים. לא אמרת בני כמה הילדים בדיוק, האם האפשרות של להשאיר את התאום בגן הרגיל עוד שנה אולי? אם כן מחליטים להעביר אחד ולהשאיר את השני, בגדול אני חושבת שאיזה מסר שמעבירים לילדים ככה הם חיים עם זה הכי טוב. אם מעבירים מסר שזה בסדר, ולכל אחד יש את היכולות והאיכויות שלו, ונותנים הרבה חיזוקים חיוביים ומתייחסים בטבעיות לכל העניין, כך גם הילדים יקבלו את זה. אבל האמת שבהתלבטות כזו לא הייתי מוותרת על התייעצות עם איש מקצוע.
 

טל של 4

New member
שלום לך ../images/Emo39.gif וברוכים הבאים

השאלה הזאת עלתה ממש לפני כמה ימים וההמלצה הגורפת היתה להתיעץ עם פסיכולות המתמחה בתאומים בשרשור הזה תוכל למצוא את הפרטים של הפסיכולוגים שהמליצו עליה כולל מספר טלפון. שיהיה בהצלחה
 

חני ב

New member
מותר להתערב? ../images/Emo13.gif

אני מורה לכתות א-ב. לימדתי תאומה (אקרא לה פה נ') שנשארה שנתיים בגן חובה בגלל התאומה שלה שמוגדרת כלקויית למידה. אחרי המלצות החליטו ההורים לא להעלות את נ' אלא להשאיר גם אותה שנתיים בגן חובה. לדעתי זו היתה טעות. היא השתעממה מאד בכתה א' מכיון שהיתה בשלה לעלות כבר שנה אחת קודם. עכשיו שתיהן בכתה ז', כאשר נ' מתפקדת נפלא והתאומה שלה מוקפת במורים פרטיים בכל המקצועות. כמו כן, התאומה היתה בכתה קטנה בשנתיים ראשונות ורק בכתה ג' נכנסה לכתה רגילה עם עזרה רבה של מורים פרטיים ומורה משלבת. לסכום אני חושבת שלמרות שיש לך תאומים, כל אחד צריך להתפתח בקצב שלו ולא להיות תלוי בתאום שלו.
 

טל של 4

New member
טוב לראות אותך כאן ../images/Emo39.gif

ובטח שמותר להתערב! אני לא חושבת שחייבים בכל מחיר להשאיר יחד, אבל אני כן חושבת שרצוי להתיעץ עם פסיכולוגית שמתמחה בתחום לפני שמחליטים.
 

חני ב

New member
הורים כמובן התיעצו

אח"כ הצטערו בשל ההחלטה.
ותודה רבה, יום יום אני מציצה פה.
 

טל של 4

New member
תרשו לי להציג בכבוד רב את חני

חני היא מורה במקצוע, מנהלת עם דורלי את פורום הורים לילדים ביסודי וגם תאומה (לא זהה) בעצמה. לדעתי תוספת חשובה לקהילה שלנו! אז שוב ברוכה הבאה
 

חני ב

New member
היי ../images/Emo140.gif

היא הפסידה יום ספורט חמוד ומתוקתק כמו שצריך והכתה שלה זכתה בתחרות, ידעת?
 

שרון123

New member
למה הפסידה?

היא הייתה היום בביה"ס, רק לא ירדה למטה. לא ידעתי שהם זכו בתחרות. כל הכבוד להם
תגידי, אם במיקרה את כאן, מחר צריך לבוא בפיג'מות?
 

חני ב

New member
לא מחר אלא ביום חמישי

לא ראיתי אותה כל היום. חבל שאפילו לסיום היום היא לא היתה למטה כדי לשמוח עם הכתה שלה.
 

שרון123

New member
באמת חבל../images/Emo10.gif

אני מקווה שהציעו לה והיא לא רצתה לבוא, ולא שסתם שכחו ממנה...
 

חני ב

New member
היא הרגישה

שהיא כאילו נדפקה בגלל אחותה. מכיון שאחותה כפי שכתבתי הוגדרה כל"ל, המון משאבים הופנו כלפיה (משאבים ותשומת לב של ההורים). ואמרתי גם שהפערים לא הצטמצמו אלא רק גדלו וגדלו, לכן השארתה עוד שנה נוספת בגן היתה מיותרת לחלוטין. תראי, בכלל כשמשאירים ילד עוד שנה (ללא קשר אם הוא תאום או לא) צריך לבדוק טוב טוב אם השנה הנוספת בכלל תעזור לו. יש ילדים שתמיד יצטרכו סיוע בבי"ס ועוד שנה בגן לא תועיל אלא להיפך.
 
סיפור דומה של חברה ותוצאותיו

יש לי חברה שעמדה בפני אותה דילמה ובהמלצת פסיכולוגים השאירה את שתי הבנות עוד שנה בגן . זו שהייתה בשלה לעלות לכתה א' די השתעממה בגן ולמדה בעצמה לקרוא ולכתוב וכך שהגיעה לכתה א' השתעממה עוד יותר והוחלט שבכלל היא מתאימה לכתה ב' על סמך הידע הרחב והיכולות שהפגינה וגם על פי הבשלות שלה . היתה התלבטות קשה מה לעשות ולבסוף היא הוקפצה כתה והיום התאומות לומדות בשכבות שונות . כל הנושא לווה ביעוץ פסיכולוגי משפחתי (דגש על המשפחתי) כיון שגם ההורים עוברים איזו שהיא חוויה. היום במבט לאחור כולם אומרים שהיה מיותר להשאיר את הבשלה בגן והיה טוב יותר אם היתה עולה לכתה א' וחווה את החוויות שלה . מהשיחות שלי עם הפסיכולוגית שליוותה את התהליך הדבר החשוב ביותר שלקחתי לעצמי שנכון הם שנים אבל כל אחד ישות בפני עצמה ולא צריך לעכב אחד בגלל הקושי של השני , אבל ברור שצריך להסביר ולחזק את שניהם . החלטה קשה , מאחלת לכם שתחליטו טוב ותהיו שלמים עם ההחלטה . בהצלחה !
 
וואו, החלטה בהחלט לא קלה!

אני חושבת שכדאי להייעץ עם מומחים ולשלב את התהליך בתמיכה ]סיכולוגית לכל המשפחה. בהצלחה
 

*שיר

New member
הילדים שלי עדיין קטנים

והדילמות האלה עדיין רחוקות ממני מאוד אבל, אינטואיטיבית, נשמע לי בעייתי להשאיר בגן ילד אחד בגלל שאח שלו פחות מפותח. כל זאת בהנחה שהילד שמתעתד לעלות לכיתה א' אכן בשל, מפותח רגשית ושכלית ורוצה ללכת לבי"ס. לדעתי, אם נשאיר אותו שנה בגלל אחיו למרות רצונו ומוכנותו, הדבר יגרור טינה או מרמור נגד האח, וזה בוודאי מצב לא רצוי. כמו כן, אני מסכימה מאוד עם דברי חני, שאם צופים שהילד הפחות מפותח ייאלץ לקבל עזרה גם בשנים אז חבל על בזבוז השנה עבור הילד המפותח. מעין "הרצחת וגם ירשת" {סליחה על ההשוואה הבוטה} - גם השארנו כיתה את שניהם, וגם לא קידמנו בזה את הפחות מפותח.
 
מה שכדאי לבדוק

זה האם יש באמת סיבה להשאיר את התאום המתקשה בגן. קשיי למידה בדרך כלל לא הולכים לשום מקום, וגם שנה אחר כך יהיה צורך בהוראה מתקנת. אולי אם במצב כזה רואים שלהעלות רק ילד אחד לכתהא' זה בעייתי כדאי להעלות גם את התאום החלש ופשוט לתמוך בו מאוד בזמן המעבר. לי היו כמה תלמידים שהשאירו אתם עוד שנה בגן ובכתה ה',ו' הם היו עדיין עם קשיי למידה וריכוז, אבל עם גוף והתעניינות חברתית של טרום- מתבגרים, והרגישו שהחברים שלהם 'קטנים' עליהם. ההרגשה שלי לפעמים שההחלטה אם להעלות או להשאיר בגן מסתכלת רק על מה שקורה בגילים האלה ומתעלמת מההשלכות שיש לזה על כל שנות בית הספר.
 
למעלה