למישל היקר מצאתי תשובה מפורטת
בספר ישנם יותר מ17 אנשים שונים בשם יהודה , *יהודה איש קריות (אסכריוטי) , הוא יהודה בן לשמעון (סמעאן) איש קריות (לפי יוחנן 6 : 71) . התלמיד שבגד במורהו . נקרא אלאסכריוטי בכדי להבדיל מ"יהודה האחר" , אחד מהשנים עשר ראה את (לוקס 6: 16 ויוחנן 14: 22) , ואולי השם נגזר מאיש קריות או אדם מהקריות , ואולי היתה חורבה (ח'ירבה) שני הכפרים על ידי המישור הדרומי מערבי מהרי יהודה . האסכריוטי הוא היחיד מבין התלמידים שלא היה מהגליל (מפתיע , ואולי מסר רוחני כאן) . אנו לא יודעים על נעוריו יותר משאר השליחים . הבשורות לא מספקות לנו דבר על הצטרפותו לשליחות . השם שלו נהיה דוגמה לבגידה . הוא נזכר בתחתית לוח שמות השליחים קשור עם הכינוי המכוער . כותבי הבשורות בלהבדילו מיהודה האחר , וקשור בשם (שמסר אותו =אלזי אסלמהו) (מרקוס 3: 19 + לוק 6: 16) או "יהודה שמעון" (יוחנן 13: 2) , ומצד שני "יהודה האחר" נקרא בשם "יהודה לא האסכריוטי" (יוחנ 14: 22) הוא נענה לקריאת המשיח , והלך אחריו כמו האחרים , ונשאר אתו אחרי שהאחרים עזבו אותו ולא עוד חסידיו . ישוע הפקיד לו תפקיד " הנאמן לקופה =אמין אלסנדוק", אולם במקום לנצל תפקיד זה שבחר לו האדון, בכדי להתגר על החמדנות והאנוכיות שבו , אלא הבעיר בתוכו את האנוכיות והחמדנות ונהיה גנב , שחומס ממה שנשאר בקופה שהופקד לידיו (יוחנ 12 :6 ו 13: 29) , וכאשר ביקר את מרים כאשר היא משחה בבשם היקר בבית -עניה (יוחנ 12 :1-8) . היתה זאת אחת ההוכחות על היותו דו-פרצופי וחנפן . אולם שיא החמדנות של יהודה, אם כביכול המניע החזק לבגידה , רק לא המניע היחיד . אם הדבר היה כך, הוא לא יסתפק ב30 מכסף שהוא כסף קטן , וזה מחיר של אדם עבד מאותם ימים , אלא היה מנצל הזדמנות זאת בכדי לחמוס סכום רב יותר , והיה טוב לו להיות ראש/בעל הקופה , שגונב מה שיש בו , והאמת היא שכל מיני תאוות היו בוערות כאש בתוך ליבו , אנשים חשבו שישוע בא בכדי לבסס תשתית למלכות פוליטית, ארצית , כך שהוא חשב אחרת בכיוון החמד כפי שחשבו יעקב ויוחנן לתפקיד על במלכות הזאת , וזה מה ששבר את ליבו , ואיבד את ראשו והרגיש שהוא בדרגה נחותה , שלא הגיע לרמה הנאותה המועדפת אפילו מהשלושה הנבחרים מחבריו , ובלבו מתמלא הקנאות שהוא רואה את פטרוס ויעקב ויוחנן הגלילים מועדפים מעליו ומקבלים נשיקה בביתו של יאירוס , ועל הר ההתגלות . ובמהלך הזמן רואה מלכות המשיח שעליו בנה את מירב החלומות שלו , נהיית דבר חשוד ואשליה , אלא למה ישוע הזניח את ההזדמנות שהיתה בידו ובה היה יכול להיות מנהיג על ומלך אדיר (יוחנן 6: 15) . כך הוא מתרחק ממנו והתרחקות זאת נהפכת לאויבות . אולם אהבת הכסף , ההופעה , השלטנות , לא נותנת שום סיבה לבגידת יהודה די מספיקה .. ובלי ספק שאהבת הכסף, השלטון היו שני מניעים חזקים מהגורמים שהביאה ליהודה בללכת בדרך מוטעית , לסרב למשיח בהרבה לא , וללכת בה (מתי 4: 1עד הסוף) .לכן הסכימו כותבי הבשורות על סיבה אחת לדרכו של יהודה הנבזית : "שנכנס בו השטן" , (לוק 22 : 3 , יוחנן 13 : 27) . ונתמך בזה במה שבא מדברי ישוע "אחד מכם שטן" (יוחנ 6 :70, 71) אנו רואים מסיפור יהודה שאלוהים לא מסרב לאף אחד מלקבל את הישועה , ומי שמתנגד לישוע נהיה קורבן בידי השטן . ואין אפשרות שלישית , או אזור ניטרלי , וההתאבדות היא הדרך היחידה למי שאיבד את אמונתו , ונהיה מיואש מאד . ליהודה התגלתה לו מעשהו הנבזית , הלך ותלה את עצמו (מתי 27 :5) . הוא ידע שאיבד את הדרך , אולם לא מצא את דרך החזרה בתשובה (מתי 27 :3) , ואין לנו דרב מוצדק יותר בכדי לתאר את סופו של אדם זה , על מה שנכתב במעשי השליחים 1 :20, 25 . פטרוס נהיה עצוב על בוגדנות וניכור מצד יהודה לאדונו , אולם העצב שלו היה אלוהי שנושע בו , כי זה הוביל אותו אל חזרה בתשובה אמיתית . אולם העצב של יהודה היה ארצי , סתם סורי וסליחה, שלא נקשר עם שום רגשי הצטערות, לכן זה הפיל אותו לתחתית הרמות . ומתאים למה שנכתב במתי 27 : 5 , ושהדין שקיבל יהודה היתה מחיר לריח המגיפה. וחלקת האדמה שקנה בכספי דם , נשאר תזכרת שמזכיר את העולם , בגידת יהודה למאות רבות . הוא הוביל את האויבים למקום שנהג ללכת בו ישוע בגיתמני , על מורד הר הזיתים , כי ידע אותו די טוב ,וכך הוביל אותם אליו , איננו יודעים בודאות את המשמעות לנשיקת יהודה הרצחנית , היתה זאת אות ההכר לשלום שבה היה מקבל התלמיד את מורהו ורבו כאשר היה חוזר אליו , לבו של ישוע נהיה רחב יותר עד הסוף לתלמיד בזוי זה בתקוה שיסור מהדרך זאת , וכאשר הבהיר לתלמידיו בסעודה האחרונה : "אחד מכם ימסור אותי" , הוא רמז לו רמז סודי שלא הבינו אחרים, כי לא רצה לגלות את מעשי השטנה מול האחרים. אולם יהודה ידע שישוע רומז לו (יוחנ 13 : 27-29). ובמקום לחזור למוטב , נבער יותר גם ברוגזו , עד שמסר לו את פיסת האוכל , לא הרגיש בדבר אלא יוחנן שעל , פי בקשת פטרוס , לחש באוזנו של ישוע בשאלה : " אדוני מי הוא?" , ושאר התלמידים לא שמעו דבר . במלים אחרות , פרשת בגידת יהודה עודנה , על סמך הרבה פרשנות, ודיונים ובאירות, סוד כמוס, והחוקרים והפרשנים התאמצו בלפרש את המניעים הכתומים המותנים , שהביאה לאדם זה את המעשה המכוער , חלק מהם המעיט במעשה רצח זה , ונשענו על סיבות לו , באומרם כי הוא הגשים נבואות אלוהיות , במיוחד בישעיה נ"ג , השייכת לתכנית הפדות (מתי 26 :54) , עם זה יהודה היה אחראי על החטא שלו על פי דברי ישוע , "אוי לאדם שדרכו נמסר בן האדם", היה יאה לא להוולד גבר זה" (מתי 26: 24) . גם כן אחרים הלכו בדרך של הגברת המעשה כנבזי ביותר , על אף כל הנסיונות עד עכשיו , היו רק ניחוש והסתברות, ולא הגישה לנו תמונה שלמה על אישיות מסתורית לאדם זה ... ( סליחה על המאמר הארוך)