שאלת מוצקים

וין וין

New member
../images/Emo21.gif../images/Emo94.gifשאלת מוצקים

תום כבר עוד 4 ימים בת 10 חודשים ורציתי לדעת מה עוד אני יכולה להוסיף לה למוצקים? היא אוכלת בצהריים ירקות עם עוף ובערב זה קצת בעייתי כי היא לא אוהבת פירות טריים אלא רק גרבר וגם לא אוכלת יותר מדי כל יום זה סיפור אחר אבל בצהריים היא אוכלת יפה והשאר כמובן בהנקה. האם אפשר כבר מוצרי חלב? ביצים?
 

ב נ ה

New member
מוצרי חלב אפשר מ9 חודשים

חוץ מחלב ניגר. לגבי ביצים מותר רק את הצהוב מ9 חודשים עד גיל שנה
 
../images/Emo41.gifנצל"ש: דרוש מתכון לקציצות../images/Emo71.gif

מאז שגיליתי שמוצקים אצל יעל זה רק באצבעות (כל נסיון להאכלה בכפית מלווה בצעקות ובכי זועם), עברנו למזון אצבעות. או ליתר דיוק, מזון מרוח על כל מקום אפשרי בגוף. הרבה מזה לא נכנס לפה, אבל לא נורא, בינתיים התחלתי לשאוב במרץ (וזה שאלות לשרשור אחר) לבנית סטוק לפני החזרה לעבודה
אז איך מכינים קציצות טעימות שלא מתפרקות בלי להכניס ביצה או פירורי לחם? האם זה בסדר לבשל אותם ברסק עגבניות מדולל? וגם - בט"ח אמרו שאפשר לתת לה גם את הצהוב של הביצה - האמנם? לא רק בגיל שנה? ואחרון חביב - רעיונות יצירתיים לפירות (חוץ מבננה) שהיא יכולה לאכול בעצמה? כי היא לא מוכנה בכפית ואני לא רואה איך אפשר לתת לה תפוח או אגס בלי לרסק אותם.
 

odeia

New member
טוחנת בשר בקר/עוף/הודו, עם ירקות

אני טוחנת עם בצל, פטרוזיליה וגזר. אם את עושה הודו תוסיפי בצל מטוגן. שמה בקערה, מוסיפה שמן בנדיבות, מלח, פלפל שחור, קצת אבקת מרק וקצת פפריקה מתוקה, אפשר ורצוי כמון (תמיד טוב נגד ליחות), מערבבת טוב טוב נותנת לזה קצת לעמוד ויוצרת את הקציצות. בתאבון.
 

BillB

New member
../images/Emo45.gif תודה רבה!

חשבתי שמ - 7 חודשים. אני מחפשת איך לגוון לו את האוכל.
 

מאי261

New member
לא יודעת אם זה כל כך קריטי

שמתי לב שאצל הרופאה שלי הגישה היא להתחיל כל דבר מאוחר יחסית (אגב אני גם נמצאת בארה"ב) - לא נראה לי שיש ממש סיבה רפואית להתחיל עם זה ב-8 חודשים ולא ב-7... אצלי הוא גם לא התעניין במיוחד במוצקים עד גיל 7.5 חודשים כך שזה הסתדר לנו
 

BillB

New member
איתן מאוד מתעניין במוצקים

אבל אלרגי לתפוח, לא אוהב בטטה, ואני מרגישה שמתחיל להימאס לו מהדברים שהוא כבר אוכל. איפה בארה"ב אתם נמצאים?
 

Arfilit

New member
אנחנו התחלנו די מהר

עוף והודו. נדמה לי שעוד לפני 7 חודשים. בירקות - הייתי משלבת בזמנו - ברוקולי, כרובית, בטטה, תפוח"א, קישוא, גזר, דלעת, שורש פטרוזיליה, גזר לבן וכו' - וכל פעם בשילוב אחר.
 

BillB

New member
ברוקולי וכרובית לא מגייזים?

גם ככה הוא סיפולוקס קטן. ותודה רבה על הרעיונות, באמת חשבתי לנסות תפו"א וקישוא, לפני שנתחיל מרק.
 

Arfilit

New member
אצלנו לא היתה כלל בעיית גזים

ועל כן לא עצרתי על זה. בכל מקרה - בגיל הזה - כבר בדרך כלל אין גזים - לא?
 

BillB

New member
../images/Emo3.gif גזים זה לכל החיים, לא?

תודה רבה על התשובות, אני אנסה. מקסימום - נפסיק.
 

odeia

New member
לא כל כך יודעת אני נתתי כבר מ-7

חודשים כי אכילת המוצקים הלכה טוב אצל הקטנה שלי.
 
ומה עם שלב הבישול ../images/Emo9.gif

קצת מביך אותי להודות עד כמה אני לא בשלנית (אני ידועה בתור השפית של "קערה אחת" - אם צריך יותר מקערה אחת, המתכון לא בשבילי)
 

צורית ג

New member
רעיונות לפירות חוץ מ../images/Emo94.gif

אגס ותפוח מבושלים מעט. נכון שזה לא עשיר בויטמינים כמו הטריים, אבל זה גיוון. הברזל נשמר וגם הסיבים והקלוריות שורדים בישול. אחרי הבישול הם רכים מספיק כאוכל אצבעות לחסרי שיניים. אני ממליצה לך לבשל אותם בקליפה, לקלף ולחתוך אחר כך. כך הם נשמרים יותר טעימים (הטעם לא "בורח" למיים).
 

g a n i

New member
../images/Emo21.gif: 1/2../images/Emo119.gif1/2../images/Emo118.gif

חצי הודו (בשביל הברזל) חצי עוף (בשביל המרקם) + בצל קטן + תפו"א בינוני + קישוא די גדול + גזר + פטרוזיליה או כוסברה או גמוגם. ללא ביצה. עם או בלי פירורי לחם (חושבת שהגלוטן בטל ב60. לשיקולך). את תערובת הירקות אפשר להכין בכמות ולהקפיא בנפרד מהבשר, ואז לאחד ברגע האמת. אבל האמת שלשטוף את הבלנדר זה השלב הכי ארוך במתכון הזה... יוצאות קציצות רכות ונימוחות, והירקות כבר בפנים (לאילו שלא מסיימים כל מה שבצלחת >> לא בבית סיפרנו
) אפשר לטגן חלקית ואז לבשל ברוטב או להחליק למרק מבעבע, שניהם עם יתר הירקות שאוהבים. אני התחלתי עם עגבניות רק ממש לאחרונה (11 חוד')
 

Shellylove

New member
באיזה מצב צבירה הירקות?

מבושלים? מגורדים? קצת פירוט, גברת!
 

g a n i

New member
מרוסקים עד דק לקציצות נימוחות

או קצת יותר גס ל"מרקם", תלוי בגיל ובהעדפה. אני קונה בשר טחון, מרסקת ירקות לא מבושלים ומאחדת. בתיאבון!
 
למעלה