רק"ל ירושלים - תחילת עבודות

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
==10==

רק"ל ירושלים - תחילת עבודות
כמובטח, קפצתי היום לביקור קצר בשד' הרצל. השבוע החלו העבודות המעשיות להנחת המסילות. מת"צ שד' הרצל נסגר לתנועה, תנועת האוטובוסים הוסטה לנתיבי הרכב הפרטי והתחנות הועתקו ממקומן. למעשה - אחרון האוטובוסים עזב את השבוע את המת"צ ולא כדי לשוב לשם אי-פעם. בנוסף - התחילו העבודות בתחנת בנייני האומה. כל אזור העבודות גודר הרמטית, עבודות עפר החלו במקום. המעבר התת-קרקעי להולכי רגל נסגר ומעבר חליפי הוקם במקום.
==10==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==12==

רק"ל ירושלים - תחילת עבודות
כמובטח, קפצתי היום לביקור קצר בשד' הרצל. השבוע החלו העבודות המעשיות להנחת המסילות. מת"צ שד' הרצל נסגר לתנועה, תנועת האוטובוסים הוסטה לנתיבי הרכב הפרטי והתחנות הועתקו ממקומן. למעשה - אחרון האוטובוסים עזב את השבוע את המת"צ ולא כדי לשוב לשם אי-פעם. בנוסף - התחילו העבודות בתחנת בנייני האומה. כל אזור העבודות גודר הרמטית, עבודות עפר החלו במקום. המעבר התת-קרקעי להולכי רגל נסגר ומעבר חליפי הוקם במקום.
==12==
מעברים זמניים לכלי רכב.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רוב הצפירות של כניסת השבת

וגם בזמן כניסת השבת, לא?
אגב, למה אין בירושלים צפירה גם עם צאת השבת?
רוב הצפירות של כניסת השבת
הם מגאפונים חזקים שמותקנים על גגות הביתם ואחראים אליהם אנשים בכל שכונה ושכונה. בצאת השבת אין צורך בצפירה היות ואין לחץ להדליק נרות וגם צאת השבת לא קשה לזהות - כשנהיה חושך.
 

קובי לו

New member
וגם מבחינה הלכתית לא קרה שום

רוב הצפירות של כניסת השבת
הם מגאפונים חזקים שמותקנים על גגות הביתם ואחראים אליהם אנשים בכל שכונה ושכונה. בצאת השבת אין צורך בצפירה היות ואין לחץ להדליק נרות וגם צאת השבת לא קשה לזהות - כשנהיה חושך.
וגם מבחינה הלכתית לא קרה שום
אסון אם המשכת את השבת לתוך החול. אבל הפוך, זה אכן דבר שהוא איום ונורא. אסור בתכלית האיסור (אלא אם זה פיקוח נפש) להכניס ולו דקה אחת של חול לתוך קדושת השבת. כלומר, שום נזק שהוא (מוראלי, נפשי, הלכתי וכו') לא קורה אם תמשיך את השבת שלך עוד 40 דקות ותעשה את ההבדלה 40 דקות אחרי צאת השבת "הפורמלי" (שוב, לפי הנהוג או לפי רבנו תם. אני לא נכנס לזה, אבל אפילו 40 דקות אחרי צאת השבת של רבנו תם שהיא גם ככה כחצי שעה או שעה אחרי צאת השבת "הרגילה"). לעומת זאת, כן יגרם נזק (אליבא דאנשים מאמינים) אם תכניס את השבת באיחור ולו של 3 דקות...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo45.gif

וגם מבחינה הלכתית לא קרה שום
אסון אם המשכת את השבת לתוך החול. אבל הפוך, זה אכן דבר שהוא איום ונורא. אסור בתכלית האיסור (אלא אם זה פיקוח נפש) להכניס ולו דקה אחת של חול לתוך קדושת השבת. כלומר, שום נזק שהוא (מוראלי, נפשי, הלכתי וכו') לא קורה אם תמשיך את השבת שלך עוד 40 דקות ותעשה את ההבדלה 40 דקות אחרי צאת השבת "הפורמלי" (שוב, לפי הנהוג או לפי רבנו תם. אני לא נכנס לזה, אבל אפילו 40 דקות אחרי צאת השבת של רבנו תם שהיא גם ככה כחצי שעה או שעה אחרי צאת השבת "הרגילה"). לעומת זאת, כן יגרם נזק (אליבא דאנשים מאמינים) אם תכניס את השבת באיחור ולו של 3 דקות...
 
אם על מנת להעביר את השבת בצורה

וגם מבחינה הלכתית לא קרה שום
אסון אם המשכת את השבת לתוך החול. אבל הפוך, זה אכן דבר שהוא איום ונורא. אסור בתכלית האיסור (אלא אם זה פיקוח נפש) להכניס ולו דקה אחת של חול לתוך קדושת השבת. כלומר, שום נזק שהוא (מוראלי, נפשי, הלכתי וכו') לא קורה אם תמשיך את השבת שלך עוד 40 דקות ותעשה את ההבדלה 40 דקות אחרי צאת השבת "הפורמלי" (שוב, לפי הנהוג או לפי רבנו תם. אני לא נכנס לזה, אבל אפילו 40 דקות אחרי צאת השבת של רבנו תם שהיא גם ככה כחצי שעה או שעה אחרי צאת השבת "הרגילה"). לעומת זאת, כן יגרם נזק (אליבא דאנשים מאמינים) אם תכניס את השבת באיחור ולו של 3 דקות...
אם על מנת להעביר את השבת בצורה
טובה מותר להכניס אותה חצי שעה מאוחר ולאחר הדלקת הנרות אם למשל שכחת לשים סיר מסויים על החמין או לכבות מנורה או להדליק מנורה ככה לפחות המנהגים שאני מכיר מקרובי משפחה.{יש לציין לא חרדים אלה מסורתיים}
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא בדיוק

אם על מנת להעביר את השבת בצורה
טובה מותר להכניס אותה חצי שעה מאוחר ולאחר הדלקת הנרות אם למשל שכחת לשים סיר מסויים על החמין או לכבות מנורה או להדליק מנורה ככה לפחות המנהגים שאני מכיר מקרובי משפחה.{יש לציין לא חרדים אלה מסורתיים}
לא בדיוק
השבת נכנסת בעת שקיעת החמה. נקודה. לאחר זמן זה לא עושים שום מלאכה אסורה גם אם לא יהיה לך אוכל חם בשבת וגם אם יתהפך העולם. כל עוד זה לא פיקוח נפש, כמובן. מה שכן - הירושלים נוהגים להדליק נרות 40 דקות לפני השקיעה. לכן, לגברים מותר לעשות מלאכה בזמן זה. ביתר הערים פרק זמן זה עומד על 18 דקות.
 
השכלתי../images/Emo13.gif

לא בדיוק
השבת נכנסת בעת שקיעת החמה. נקודה. לאחר זמן זה לא עושים שום מלאכה אסורה גם אם לא יהיה לך אוכל חם בשבת וגם אם יתהפך העולם. כל עוד זה לא פיקוח נפש, כמובן. מה שכן - הירושלים נוהגים להדליק נרות 40 דקות לפני השקיעה. לכן, לגברים מותר לעשות מלאכה בזמן זה. ביתר הערים פרק זמן זה עומד על 18 דקות.
השכלתי

תהנה באוקרינה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה