נשים נשים נשים

הדסהש1

New member
אמן ואמן,אני בוחרת השנה את מרים פרץ,ומשפחת

הסבים והסבתות של משפחת פוגל מאיתמר.מרים שכלה 2 בנים,ומשפחת פוגל וסבתא של אודי יגדלו את הנכדים שנשארו בחיים.מטלה לא קלה כלל.
 
מצטערת.. אני במילכוד.

האיש שלי הוא פמניסט.. אולי בגלל זה אני לא ממש כזו. לכן לא הוסיף את 'האישה' שלי לרשימה. אפילו אני לעצמי קודם כל אדם ורק אחר כך אישה.
 
כתושבת ותיקה בזכרון בוחרת בשרה אהרונסון../images/Emo23.gif

שרה אהרונסון (1890 ? 1917) ? ילידת זיכרון יעקב, בת למשפחת חקלאים. כנערה צעירה נישאה ליהודי ממוצא תורכי וחיה עימו בקושטא. עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה עלתה ארצה, ובדרכה הייתה עדה לעינויי הארמנים על ידי השלטון התורכי. בשנת 1916, עם הגיעה ארצה, הצטרפה למחתרת ניל"י שנוסדה על ידי אחיה, אהרון. מטרת הארגון הייתה ריכוז מידע מודיעיני למען ניצחון הבריטים. שרה היתה אחראית על ריכוז הפעילות המחתרתית, וגם על ניהול התחנה החקלאית בביתם. שורת אירועים הובילו לגילוי חברי ניל"י, ואלו נתפסו באוקטובר 1917. שרה עברה עינויים קשים על ידי התורכים, כשהיא עדה לעינויים דומים שעברו אביה ואחיה צבי לנגד עיניה. מששמעה כי היא עומדת להישלח לבית דין צבאי בדמשק, ירתה בעצמה. כעבר שלושה ימים נפטרה. בתי משפחת אהרנסון נשתמרו ביחד עם מסמכים וחפצים רבים והיוו בסיס להקמת המוזיאון ב -1956, מראשוני המוזיאונים בארץ. נשים היו מנהיגות כבר בסיפורי התנ"ך מאז חוה האישה הראשונה..... "ביסודם של כל הדברים הגדולים נמצאת אישה". - אלפונס דה-למרטין חג שמח ממני אילנה סבתא ל
נכדים מאושרים
 
../images/Emo41.gifהלן קלר , נשוא הערצתי

סופרת ופעילה חברתית אמריקאית, שנודעה בזכות התמודדותה במגבלותיה בהיותה חירשת-עיוורת. בעזרת כוח הרצון העצום שלה הפכה הלן לנואמת בעלת שם עולמי ולסופרת. היא כתבה אוטוביוגרפיה מפורטת והפכה את המאבק למען המוגבלים באברי החישה למשימתה בחיים. ביקרה בשנת 1952 בישראל והתקבלה בכבוד גדול. בגיל מאד צעיר קראתי את האוטוביוגרפיה שלה שוב שוב. השאיפות שלה וההתמודדויות שלה במגבלות נתנו לי המון כוחות להתמודדויות שלי.
 
למעלה