התנהגות לשבוע חדש

tdo33

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifשאלה נוספת בנוגע לצחצוח שיניים../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

בני בן ה- 2.5 לא מוכן לצחצח שיניים בבוקר, רק בערב, במקלחת (אני מצחצחת לו) האם זה מספיק בגיל הזה?
 
כן ולא

מבחינת היגיינת הפה מספיק לצחצח בערב. מבחינת חינוך להיגיינת הפה רצוי ללמד אותו לצחצח שיניים פעמיים אם לא שלוש ביום. אבל כיוון שבבוקר זה פחות קריטי את יכולה בבוקר לתת לו לצחצח לבד. לא נורא שלא יהיה מושלם, חשוב ההרגל.
 

lital_helmer

New member
ההמלצה הטובה ביותר היא

צחצוח שיניים פעמיים ביום. אין זמן יותר חשוב וזמן פחות חשוב. בוקר וערב. בבוקר לא משנה אם אחרי הארוחה או לפניה. ובערב כמובן אחרי כל האוכל והשתייה (חוץ ממים כמובן)
 
זה עניין של הרגל. רופא השיניים שלנו טוען,

שהצחצוח החשוב הוא בערב לפני השינה (את מצחצחת לו במקלחת והוא לא אוכל / שותה כלום אחרי?), והבוקר זה רק הרגל. ההמלצה שלו (של רופא השיניים), אם הילד מאוד מסרב, לתת לו בבוקר לצחצח לבד, ולהקפיד / לריב רק על הצחצוח של הערב.
 

UmaGuza

New member
לפי רופאת השיניים שלנו לא

לטענתה חשוב והכרחי לצחצח גם בבוקר כדי להסיר את שכבת הפלאק שמצטברת.
 

puchiluchi

New member
היי טלוש

קודם כל , כל הכבוד לך שעמדת על שלך, אם ראית שיפור אצל הילד , זה אומר שהוא זקוק מאוד לגבולות . אני לא אוהבת לקטלג ילד כמפונק, כי יש הרבה ילדים אחרים ולא בהכרח מפונקים שאני מכירה שמתנהגים כך בגיל שנתיים ואפילו טיפה לפני, זה שלב התפתחותי נורצמלי,פשוט צריך לדעת להתמודד עם הילד. שני דברים. 1. לגבי העונש, אני אישית לא אוהבת להשאיר בעונש בחדר סגור. הוא אמור לשבת בעונש כי את ביקשת גם אם זה אומר שאת צריכה להחזיר אותו שוב ושוב לאותה נקודה עד שיישב בה. גם לגבי מיקום העונש,אמבטיה היא לא מקום בטיחותי בעיני, עדיף אולי לחפש פינה בבית שהיא בלי צעצועים אבל מספיק בטוחה שהוא יישב בה. 2. לגבי האסרטיביות , כן, את חייבת להיות אסרטיבית אבל זה לא רק עם הילד שלך....כשאת מבקשת ממנו משהו זה צריל להיות בטון אסרטיבי , נמוך ולא לסיים את הבקשה עם סימן שאלה, לא לשאול " תאסוך את הפאזל שזרקת , בסדר" ? אלא " אני מבקשת שתאסוף את הפאזל שזרקת עכשיו" את יכולה גם לעזור לו לאסוף אבל לא לוותר לו.
 

talush51

New member
שלום לך ותוד כמובן על התגובה,רק

חייבת להבהיר.העונש בחדר האמבטיה הוא בדיוק לשניה וחצי בה הוא כבר מספיק לקבל את המסר.אין מצב שהוא שם יותר משתי שניות רצופות כי הוא פותח את הדלת ובוכה ואז ישר מבצע את מה שביקשתי קודם.אבל לפי התגובות כאן והתחושה האישית שלי,אני ממש לא רוצה להעניש אותו יותר בצורה הזו. מקווה שלא אתפתה ושלא תהיינה לי סיבות טובות לבצע זאת שוב. אתמול היה לנו יום ממש כיפי וכשלא רצה לשים ג'קט מחוץ לבית הסברתי לו ברוגע ובנועם מה ההשלכות של קור וכמה ניתן להיות חולים. זה עבר להפתעתי הרבה והוא אכן לבש את הג'קט.מקווה שזה לא היה רגעי מצידו .
 

puchiluchi

New member
אז זה מצויין

שהוא זרם איתך והרוגע שלך השליך עליו, לגבי העונש, או פסק הזמן שהוא היה צריך, אין לי שום בעיה עם זה, ולפעמים ילד זקוק לפסק זמן לבד כדי להרגע מהתקפי זעם בגילאים הציעירים יותר ולחשוב על מה שעשה בגילאים המבוגרים יותר. אז אין בעיה עם זה שבחרת להושיב אותו בפינה, ואם כבר עשית או בחרת לשים אותו בצד להרגע, חשוב שאת תהיי זו שמוציאה אותו משם אחרי שתי דקות ( דקה על כל שנת חיים) ולא כי הוא יוצא לבד. המטרה היא לוודא שהוא יוצא חזרה רגוע ולא נמצא שניה ומבקש לצאת ( ואח"כ גם ילמד לבקש סליחה רק כדי לצאת) אבל ימשיך לעשות את מה שעשה קודם. כל "שחרור" מעונש, אמור להיות מותנה בזה שאת שואלת אותו ומזכירה לו למה הוא ישב שם ודורשת ממנו התנצלות על ההתנהגות בה נהג כלפיך ( עצם העובדה שזילזל בך ולא עשה מה שביקשת ) וכמובן חיבוק ונשיקה תמיד !
 

talush51

New member
לקחתי לתשומת ליבי את דברייך-יש

המון הגיון בהם.תודה רבה.מסרי ד"ש חמה לכל הבנות בקומונה
 

אדי30

New member
עונה בלת"ק

בעיניי צריך לאפשר לילד לפתח את העצמאות שלו ואת האסרטיביות שלו עד שזה "פוגע" בסביבה ובו. למה אני מתכוונת, אם הוא כל היום יוכל ממתקים, אז הבריאות שלו תיפגע ולכן כדאי להגביל. אם הוא ירביץ לך, זה לא לעניין ולכן צריך לעצור אותו וכו' וכו'. אני מאמינה שילדים זקוקים לגבולות, גבולות ברורים ועיקביים. לא צריך להגביל אותם בהרבה דברים אבל במה שחשוב, אז כן, את צריכה לעמוד על שלך ולא לוותר לו. בנועם, כבוד הדדי ואהבה, עד שיפנים שבתחומים מסוימים אין פשרות.
 

אדי30

New member
אוי זה באמת מאתגר ../images/Emo13.gif

קודם כל אנחנו לא נותנים לה רק לצחצח לבד - הציחצוח שלהם לא מספיק יעיל עד גיל מבוגר יחסית. אנחנו שרים לה, מספרים סיפורים, רואים DVD, מגרשים את כל הבקטוסים בצעקות גדולות. בקיצור כל יום יש מבצע ציחצוח
 

mirya

New member
יש להגיב, כמובן. אבל במקום "עונש"-תגובה ישירה

וקשורה. זרקת נעליים? עכשיו הולכים יחד לאסוף. אם אפשר באופן "משחקי" אז מה טוב, ואם לא-לא עושים שום דבר אחר עד שהנעליים לא חזרו "לביית" שלהן..כאלה. מה שפחות "חפירות" והטפות מילוליות, ומה שיותר לימוד עקבי, התנהגותי.
 
למעלה