ביקורת

elybikoret

New member
776אחד משלנו-ביקורת-בני ברבש-בית צבי

776אחד משלנו-בני ברבש-בית צבי צילומים-אלי ליאון תיאטרון בית צבי מציג כעת את "אחד משלנו"מאת בני ברבש ובבימויו של עמית גזית. בשנת 1989 אורי ברבש ביים סרט שהיה מועמד בתחרות האוסקר לסרט הזר. ההפקה של בית צבי מעולה עם משחק מעולה של כל המשתתפים. גזית ביים את המחזה בימוי קיצבי שוטף כאשר מדי פעם ראינו קטעי הומור,בהתאם למחזה מבוצעים על ידי רן גז בתפקיד הנהג של החוקר והפקידה הטלפונאית-ליזה-נופר הורביץ. המחזה מוגדר כדרמה מרתקת על אחוות לוחמים,נאמנות ומוסריות בפלוגת צנחנים. רפא-דניאל סטופין החוקר ויותם-אסף בן לולו ואמיר ,שאנו לא רואים שנרצח על ידי מחבל, שרתו בזמנו באותה יחידה.על מעשה שרפא עשה אז כל היחידה עמדה מאחוריו ולא הלשינה למרות העונשים הקולקטיביים שקיבלה. כעת אותו רפא נשלח לחקור מות שבוי פלסטיני הנאשם ברציחתו של אמיר. שאלות ודילמות רבות במחזה. מה עדיף,לשמור על החברים מהצבא,לקדש את המונח"אחד משלנו",להיות נאמן לחברים במחיר עצימת עיניים ואי חקירת ואמירת האמת או להתעלם מהחברות ולגלות את האמת בכל מחיר. היש להשתמש כנגד מחבלים ושבויים שאינם צבא של מדינה לפי החוקים הצבאיים או לנהוג כמותם. האם טוהר הנשק ואי הכתמת שם של יחידה מובחרת ובאמצעותה הצבא כולו שקולים כנגד אי גילוי האמת. היש לשפוט חיילים ומפקדים שנהגו כפי שנהגו כלפי מחבל שבוי שחשוד שהרג את חברם באותו קנה מידה של החוקים הצבאיים היבשים . היש להחזיר למחבלים מידה כנגד מידה והאם מותר ליחידה להשתמש באותם האמצעים שהמחבל השתמש . האם יש לקחת בחשבון את מצבנו ומטרת המחבלים כאשר חיילים מחליטים לנהוג בהתאם לנדרש לפי ההגיון והרגש. השאלות אינן פשוטות ואין אפשרות לתת תשובה אחידה. לכל אחד ואחד מאיתנו דעות שונות וכמובן התשובות לשאלות אלו תלויות רבות בהשקפה הפוליטית של של כל אחד. אין אנו מקבלים במחזה תשובה ברורה וחד משמעית. המחזאי בחר בעצם רק להציג את הבעיה ומצא פתרון של מאין פשרה התופסת את המקל משני הצדדים. המחזאי מציג לנו את שתי ההשקפות.יותם מאמין שהחוקר שהוא אחד משלנו לא יאכזב אותו מאמין בחברות אך מצד שני הוא שומר על הקסטה המגלה את האמת ואינו משמיד אותה. הוא אומר "כל כך רציתי שתאמין לי למרות שידעת שאני משקר" החוקר בהתחשב בגאוות יחידה,כבוד צה"ל, טוהר הנשק. מעלים את עובדות אך משלם על כך בחייו. מי ידו על העליונה. האם הדוגל באחוות לוחמים,בנאמנות לחבר או השומר על טוהר המידות, כבוד צה"ל והאמת כאשר יש ניגוד ביניהם. אלה שאלות שלצערנו חיילינו נתקלים בהן לעתים קרובות כאשר הגיבוי מצד המפקדים מועט מאיימת בתי המשפט. אבי שכווי עיצב היטב את התפאורה משרד צבאי צנוע,בתלבושות שעוצבו ע"י ענבר שפירא שולטים מדי הצבא,על המוסיקה ופס הקול אחראי קובי פז ועל התאורה הנכונה יעקב סליב. ליותם אמון מלא בחברו החוקר אך טוהר הנשק והיחידה חשובים לו לא פחות.הוא מראה במשחקו הטוב את הדילמה הקשה והלבטויותיו. נהנתי מאוד ממשחקו של החוקר-דניאל סטופין. מצד אחד הוא רצה להוכיח את עצמו,לא לבגוד בתפקידו .הוא היה מאוד נבוך,נראה מאוד ביישן אך מצד שני היה החלטי שהוא חייב לגלות את האמת שהיתה חשובה לו יותר מהחברות. הוא לא עמד בלחצים, נשבר ,נכנע לרגש,לעבר,לחברות. קרני-ניצן ינקלוביץ מפקד היחידה היה טוב מאוד בתפקידו.הוא היה סמכותי, מחושב ושקל את כל ההיבטים של הענין. דדה-רן גוזי היה נהדר בהופעותיו הקצרצרות.הוא היה עליז,שובב מקסים שדאגותיו היו למצוא מקום לישון ולאכול. הוא במשחקו העלה חיוכים של שביעות רצון על פני הקהל. בת אל משיאן ונופר הורביץ אחת כחברת המפקד שמצפונה לא איפשר לה להסתיר הוכחות והשניה כפקידה משעשעת גילמו את תפקידם היטב. עוד משתתפים זוהר גלבוע -ארז ו מתנאל בראשי-נחשון בתפקידים משניים משוחקים היטב. לראות או לא לראות:הצגה מעולה,מבויימת ומשוחקת היטב המעלה שאלות רבות של מוסר התלוי בהשקפת עולמו של כל אחד.מומלץ ביותר ובחום רב. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 13/2/2011 21:22 הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר. ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו הכתובת www.elybikoret.022.co.il
 

elybikoret

New member
777שיקגו-ביקורת-ג'ון קנדר-יורם לוינשטיין-מחזמ

777שיקגו-יורם לוינשטיין צילומים-אלי ליאון קם תיאטרון מחזמר נוסף חדש בבתי הספר למשחק בארץ. הכוונה לסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין לאחר שהעלה בהצלחה את המחזמר"סיגל"שתיאטרון הבימה צירפה להצגותיה ברפרטואר שלה מציג הסטודיו את המחזמר "שיקגו"מאת פרד אב ובוב פוסי ומוסיקה של ג'ון קנדר. לאחר ההצלחה הגדולה של "סיגל" אין לי ספק שגם "שיקגו" יזכה לאותה הצלחה. בשיקגו משתתפים כ20 שחקנים שהם גם רקדנים וגם זמרים נהדרים. ההפקה היא בשיתוף עם הד-המכללה למוסיקה וסאונד תא ותלמידי המסלול לתיאטרון מחול של סמינר הקיבוצים. למרות המימדים הצנועים של ההפקה,המקום והאפשרויות של הסטודיו, ההפקה נראית עשירה ביותר. כל זאת בזכות הבימוי הסוחב של צביה הוברמן,הניהול המוסיקלי והעיבודים שעשה אמיר לקנר,הכוריאוגרפיה הקיצבית והיפה של קורין מנדלסון,התפאורה והתלבושות היפות והנוצצות של ארז מעין והתאורה הנכונה והיפה של אורי מורג. אולם הסטודיו שינה את צורתו לצורך העלאת המחזמר.לא כל הקהל יושב בצורה פרונטלית מול הבמה וחלק מהעלילה מתרחשת במעבר שבין שני האגפים בהם יושב חלק מהקהל. האם שינוי זה הוא לטובה, זאת שאלה אחרת ואם אשפוט מהמקום בו אני ישבתי אז התשובה שלילית. נראה לי שזו ההערה היחידה הלא מחמיאה שאוכל לומר על ההפקה. המוסיקה טובה מאוד,בבימוי הכל זורם בקצב מסחרר. השירה והמשחק של כל השחקנים מצויינים. ראויות לציון מיוחד שני קליין בתפקיד מאמא ורונה-לי שמעון בתפקיד ולמה קלי. דנה מיינרט כרוקסי סקסית,צבעה את שערה לבלונד במיוחד עבור הפקה זו,משחקה כרקדנית זמרת כאשת הבוהמה טוב מאוד. רונה -לי כולמה קלי הכוכבת מתנהגת בהתאם,קולה ערב לאוזן ומשחקה נהדר.יש הוד והדר בהופעתה. איימוס -ליאור שיקווה משחק את האדם הפשוט הנבוך האוהב את אשתו בצורה משכנעת . כל צוות הרקדנים זמרים הרב נהדר.הרקדנים טובים לא רק בריקוד אלא גם באקרובטיקה. שיקגו הנו מחזמר שמבוסס על מחזה שנכתב לפני כ85 שנה .העיבוד שלו נעשה בברודווי לפני כ40 שנה בערך והפך להיות מצליח ביותר בכל העולם. לאחר שהתפרסם הפך גם לסרט מצליח שזכה לכמה אוסקרים. בארץ הוצג בין השאר בתיאטרון בית ליסין בשיתוף עם האופרה הישראלית ב2004 בו הופיעה ריטה בתפקיד רוקסי. תוכן המחזה פשוט וללא סיבוכים. רוקסי הארט נשואה לאיימוס איש אפור והיא מנהלת רומן עם פרד קייסלי שהבטיח להפכה לכוכבת.רוקסי רוצחת את קייסלי כאשר רצתה להיות נאמנה לבעלה ולאחר שאמר לה שממנה לא יצא כלום. בבית הסהר היא פוגשת את ולמה קלי- הנאשמת גם ברצח. רוקסי מעונינת בפרסום, בתהילה.עורך הדין המגן על שתיהן-עידן ממן שחצן,ערמומי רודף כסף.האמת לא חשובה לו ואומר שבית המשפט הוא בסך הכל קרקס -קרקס גדול.משחקו טוב מאוד. הן מערכת המשפט והן העתונאים מוצגים באור שלילי ביותר. העיתונאים נראים כבובות רודפי הסנזציות. בזמן המשפט כל העתונות עסקה ברוקסי. היא קיבלה את הפרסום בו רצתה ומשתפת פעולה עם עורך דינה ותחבולותיו אך ביום פרסום הזיכוי מתרחשת בבית המשפט סנזציה אחרת ורוקסי עצובה כי העיתונאים אפילו לא רצו לצלם אותה כי יש מקרה סנזציוני אחר. לסיכום זהו מחזמר עשוי טוב,מהנה ומבדר. לראות או לא לראות:מומלץ ביותר. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 15/2/2011 09:22 הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר. ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו הכתובת www.elybikoret.022.co.il
 

elybikoret

New member
778תז הבמה-ממלכת התווים-ביקורת-מוזיאון תא

תזמורת הבמה הישראלית הופיעה הבקר בקונצרט בשם"ממלכת התוים".זהו קונצרט המציג מחזה מוסיקלי מאת לאה נאור עפ'י רעיון של עדית שכטמן שגם נצחה על הקונצרט,שרה והנחתה. השתתפו השחקנים הגר ריש,אנדרי סבין והאיורים היו של הדס לוי. זה היה קונצרט שהסביר מונחים של הוראות ביצוע מוסיקה,הוראות הניתנות למבצע והמורות לו כיצד לנגן אותה והמופיעות בגוף התוים בסימנים שונים. כרגיל בסדרה זו גם הפעם שמענו וראינו תיאטרון מלא צלילים קלאסיים. בין השאר שמענו יצירות מאת גריג,ברהמס,שוברט,מוצרט,בטהובן ואח'. יצאנו למסע מרתק אל עולם המוסיקה כדי לחפש תוים שנעלמו ואינם מאפשרים קיום קונצרט. תוך כדי החיפוש פגשנו מלכה,מלך,נסיכים וכו' פגשנו את המלכה פיאנו(שקט)הרוצה שקט.היא עדינה, אוהבת מוסיקה שקטה.היא עייפה ונרדמת.מגיע המלך פורטה(חזק) האוהב דווקא מוסיקה בעוצמה רבה,מוסיקה סוערת.הופיעה פרמטה(הפסקה קצרה במוסיקה)האוהבת למשוך צליל וליצור אתנחתות בתוך המנגינה.ראינו את הנסיך סטקטו(קופצני)האוהב מוסיקה המנוגנת בנגינה קצרה קופצנית ושובבה ואת הנסיך לגטו האוהב מוסיקה מתמשכת,זורמת וחולמנית.המוסיקה שהוא אוהב היתה רכה ותו מחובר לתו.בלגטו המנגינה חלקה מחוברת צליל המשלבת תנועות רחבות.הנסיך היה שקט וענו. גב' קצבוניה היתה אחראית על הקצב ועל המשקל . תוך כדי הסיפור מוסברים המונחים שבמוסיקה ומושמעים קטעי מוסיקה קלאסית המאפינים את המושגים. הקונצרט היה בו מוסיקה אינסטרומנטלית,זימרה,סיפור,ליצנות,קוסמות,ריקוד,איורים ועוד. הושמעה מוסיקה קלאסית מוכרת ערבה לאוזן המקרבת את הילדים למוסיקה הקלאסית. הקונצרט היה מעולה,גרם הנאה רבה לילדים.היה בו מהפדגוגיה בהסברים המוסיקליים שהוגשו בצורה קלה,מענינת שקל היה לזכור אותם כי הם פעלו לא רק בשמיעה אלא גם בצורה ויזואלית ובהקשר לדבר שמענין ומסקרן את הילד.בנוסף שותפו גם הילדים בנעשה . הקונצרט ענין את הילדים ולא רק אותם אלא כל אחד המתחיל את צעדיו הראשונים במוסיקה ורוצה לדעת יותר עליה ועל מונחיה .הוא ריתק אותם, לימד אותם מונחים מוסיקליים וגרם להם הנאה רבה. לראות או לא לראות:קונצרט מעולה והמומלץ בחום רב.לא רק קונצרט זה אלא כל הסידרה.
 

elybikoret

New member
780שירים מהבוידם-תיאטרון מיקרו-גבעתיים

780שירים מהבוידם-תיאטרון מיקרו. צילומים:אלי ליאון תיאטרון מיקרו הירושלמי מתארח בשלוש הצגות שונות בתיאטרון גבעתיים בתאריכים שונים. ראיתי את"שירים מהבוידם"שהנה הצגה-מופע מוסיקלי הכוללת 15 שירים ישנים מכל הזמנים ומכל הסוגים. אלה שירים נוסטלגיים המוגשים בלבוש חדש מודרני בתזמור שונה וגוון חדש כאשר המוטיב המרכזי נשמר. בין השירים מוצגים מערכונים קצרים המשמשים במקום דברי קישור ביניהם. המערכונים קולעים, לפעמים מצחיקים, לפעמים אקטואליים ומקשרים היטב בין השירים שכולם ידועים ושהיו להיטים בזמנם. השירים מוגשים בצורה נהדרת, מלאת הומור,שובבות,חיוך ומקצועיות על ידי סימה גורן ומיכאל גורודין הן בשירה והן בהגשה והן בתנועות השונות בכל שיר עפ'י הכוריאוגרפיה של מריה גורליק. גם גורן וגם גורודין מורגש שהם קודם כל שחקנים היודעים איך להגיש שיר בהתאם לאופי שלו ומילותיו. ליוו את כל השירים בצורה מצויינת אולג סוסנוב בתופים ובוריס זימין בפסנתר שבידיו הופקד גם הניהול המוסיקלי של הערב. היה תיאום ואיזון מעולה בין הזמרים והתזמורת. עיבדה וביימה אירינה גורליק. את המערכונים בין השירים כתב מיכאל ז'בנייצקי. בין השירים ששמענו היו גם "12 טון ","חולשה של בת","חמסינים במשלט","בית לשניים","הפרוטה והירח"ועוד. לראות או לא לראות:ערב מהנה ביותר המבוצע והמוגש מצויין.הוא מכניס את הצופה לנוסטלגיה מחודשת נהדרת.מומלץ. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 21/2/2011 11:14 הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר. ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו הכתובת www.elybikoret.022.co.il
 

elybikoret

New member
781הטחנה על הנהר-ביקורת-בית צבי

781הטחנה על הנהר-הלן אדמונסון-בית צבי צילומים-אלי ליאון ג'ורג אליוט או בשמה האמיתי מרי אן אוונס היתה סופרת בריטית שחיה במאה ה19. היא כתבה על החיים בעיירות קטנות בבריטניה.כתבה רומן על משפחת טוליבר שחייה בטחנה ליד נהר פלוס בכפר סנט אוגס. הלן אדמונסון, גם כן ממוצא בריטי,על פי רומן זה,כתבה מחזה בשם"הטחנה ליד הנהר" אשר זכה בזמנו לפרס טיים אוט לתיאטרון בבריטניה. כעת תיאטרון בית צבי מעלה את המחזה בתרגומה של דפנה אילת ובבימויה של אתי רזניק. רזניק ביימה דרמה מרגשת ההופכת בסופו של דבר לטרגדיה.היא הצליחה ללהק את התפקידים הראשיים בשחקנים המתאימים מתוך אלו שעמדו לרשותה וכך יצרה הצגה מעולה,מענינת,חזקה עם הרבה שיאים. זהו בימוי חי,תוסס,רענן ומלא מתח וענין. הביצוע של כל השחקנים טוב מאוד ועל חלק מהם אתעכב בהמשך. המחזה מתאר את חייה של המשפחה ומתעכב במאבקה של בת המשפחה מגי המגולמת בהפקה זו על ידי שלוש שחקניות שונות בהתאם לגיל הדמות כאשר כצעירה ביותר משחקת ברקת מופקדי בצורה נפלאה.היא טבעית,חכמה,מתחשבת באנשים,שובבה כשצריך ורצינית במעמדים מסוימים למרות היותה ילדה.כל זאת היא עושה בצורה מוקפדת ביותר,מורדת במוסכמות ומגישה משחק אמין המלא הן תקיפות והן רוך נשי. מעין רוביi הנה המבוגרת יותר ולימור צרפתי הכי מבוגרת. היא צמאה לאהבה אך נזהרת לא לעבור את המוסכמות שבתקופה הויקטוריאנית בה המחזה מתרחש. .היא היתה מלאת רגש,מלאת אהבה ללא אפשרות שתתפרץ. מגי לא התקבלה בחברה ובאין ברירה היתה חייבת לעזוב. בסצינות רבות אנו רואים יחד את שלוש השחקניות המגלמות את מגי המתוכחות ביניהן,מחליפות דעות,מראות את ההתלבטויות הפנימיות שלהן ואת השיקולים הרבים בהחלטותיהן. מעמד האישה בתקופה זו היה נחות מהגבר שהוא הקובע,הוא השליט ובאישה הנחותה לא התחשבו בה ובבעיותיה. היא אינה צריכה ללמוד . מגי נלחמת כדי לפלס את דרכה,לרכוש השכלה,להיות חופשיה,להביע את דעתה ולהיות עצמאית הן בהתנהגותה והן במחשבותיה. המשפחה עוברת משבר כלכלי עקב סכסוך עם עו"ד וויקס-יהודה אברון ולרוע מזלה של מגי היא עוד מילדות התאהבה בבנו פיליפ-יונתן משעלי.הדבר אינו נותן לה מנוח ובסופו של דבר הורס את חייה. האח -תום-אבירם קליך מצויין.תחילה בהתנהגותו כילד עם דיבור אופיני לבני גילו ולאחר מכן כמקריב את לימודיו כדי לעזור בשיקום המשפחה. הוא היה מלא רגש.ליבו התרכך ולמרות שאסר הרשה בסופו של דבר למגי להתראות עם פיליפ.היתה לו נוכחות חזקה ומשחקו היה מלא ניואנסים ותהפוכות.נהנתי מאוד מצורת משחקו המגוון. פיליפ- משחקו היה טוב.הוא היה מלא אהבה ותשוקה.אין לו מישהו בעולם .כולם צוחקים מצורתו המעוותת.הוא מתאהב במגי וזו אחת הסיבות, אם לא היחידה, לדבריו, שיש טעם להמשיך ולחיות. הסיבה היחידה שתפריד בינו לבין מגי הנו תום. מגי מקריבה את חייה ואת אשרה עבור זכרונות העבר ואהבת העבר שלא פגה. סטיבן-ניצן ינקלוביץ מאורס לקרבת משפחה של מגי אך עובדה זו אינה מונעת ממנו לחשוק במגי והוא עושה זאת היטב. נלי צ'רנוברוב הנה דודה גלג.היא מראה את ההתנשאות של המעמד הגבוה יותר. יש לה מזג "מחורבן" כדבריה.משחקה טוב מאוד. גב' טוליבר-סמדר אדלמן- האמא -שקטה,עדינה, נכנעת ומשחקה היה טוב מאוד. יהודה אברון היה הכומר סטלינג.הוא היה שקט,עדין,חלקלק ורך.בנוסף,בתפקידו השני כעו'ד היה ממולח,אכזר ולא מתחשב. משחקו עוצב בשני התפקידים היטב. אבי גבריאלוב היה עקשן,רגיש ומשחקו היה טוב מאוד. בוב ג'ייקין-זוהר גלבוע היה תמים,טוב לב ומשחקו היה בהתאם. כן השתתפו בהצגה בתפקיד אחד או בכמה,בצורה טובה מאוד רן גוזי,בת אל וייצמן ופאולו אדוארדו מואורה. על התאורה היה אחראי זיו אולושין.היא היתה טובה מאוד אך בהצגה שאני ראיתי חלק מהפנסים לא היו מכוונים היטב וסינוורו חלק מהקהל בשורות הראשונות.התפאורה היפה עוצבה ע"י סלבה מלצב.את התלבושות עיצבה בהתאם לתקופה והמעמד ובטעם טוב אירנה שר.על המוסיקה היה אחראי יאיר סרי ועל התנועה גנדי בביצקי. תמונת השיטפון עם כל התנועה שבה,היתה מעולה,בנויה היטב,מלאכת מחשבת וביצוע נהדר. ניגנו בפסנתר יאיר סרי ומתנאל בראשי. בזכות הבימוי המעולה והמשחק המצויין של כל השחקנים הקהל היה מרותק למתרחש ולא הורגש אורך ההצגה שהיה מעל לשעתיים.לא היה בהצגה רגע אחד דל או משעמם. לראות או לא לראות:הצגה מעולה ,בימוי ומשחק מצויינים,דרמה עם סוף טראגי.מומלץ ביותר. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,27/02/2011 16:18 הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר. ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו הכתובת www.elybikoret.022.co.il
 

elybikoret

New member
782גיבורים-ביקורת-הבימה

782הגיבורים-ז'ראלד סיבלראס-הבימה צילומים-אלי ליאון ז'ראלד סיבלראס הנו דרמטורג ושחקן צרפתי.הוא כתב בשנת 2003 את המחזה"גיבורים". המחזה מתרחש ב1959 בבית חולים צבאי צרפתי בו שוהים שלושה חיילים ממלחמת העולם הראשונה. ההצגה הוגדרה כקומדיה ,אם כי זאת בעצם דרמה המלווה בכאב והמתארת את חייהם של שלושת הגמלאים המבלים את חייהם המונוטוניים בזכרונות מהעבר,תכניות דמיוניות להווה וללא עתיד. המחזה הוצג בהצלחה בפריז וב2005 הופיע בגרסה אנגלית בתרגומו ועיבודו של תום סטופארד וזכה להצלחה גדולה בעולם וכן לפרס לורנס אוליביה לקומדיה. השם הצרפתי הראשון שניתן למחזה היה "הרוח בעצי הצפצפה"אך הוחלף כדי להבדילו ממחזה אחר בשם קרוב לזה. רבים הם הקטעים הליריים והפיוטיים שבמחזה. שלושת גיבורי המחזה הנם אנשים מבוגרים והם חייבים להעסיק את עצמם במשהו. הם רוקמים תכניות לצאת מבית החולים ,בו הם רואים משהו כבית סוהר, אל המרחבים, אל עולמות רחוקים-הודו סין או עצי הצפצפה הנראים מהמרפסת שלהם. לכל אחד משלושתם או פגם גופני או אותות של זיקנה,סניליות או מחלה. אתה צוחק ממעשיהם אך אם עברת גיל מסויים ליבך נצבט במחשבה שגם אתה עלול להגיע למצבם אי פעם. זאת קומדיה אנושית מאוד שלא גורמת לך לצחוק בקול רם אך אתה מחייך,מרחם,משתתף בחוויותיהם של הדמויות ומתיחס אליהם בחיבה,בסימפטיה. חייהם בבית החולים משעממים.הם דוקרים בחביבות אחד את השני ,מעליבים איש את רעהו וכך באפס מעשה מבלים את שארית חייהם. גוסטב -יוסי פולק שגם ביים את המחזה, מדמיין לעצמו שהנו ממשפחה אריסטוקרטית.מתנשא במקצת,דמיונו מפותח.אינו בוחר ומבחין בין אמת לשקר ויש בדבריו ערבוב בין הדמיון למציאות.הוא יוצר טיפוס נפלא של"משוגע רשמי" סנילי הרוצה לנסוע להודו סין וכאשר שואלים אותו מה יעשה שם עונה בפשטות ובהגיון "אז מה אני עושה פה".בשבילו ובשביל חבריו הודו סין ופיקניק זה אותו דבר. פרנאנד-ספי ריבלין יש לו "חצי פגז בראש".מתעלף כל כמה דקות ואומר משפט זהה כאשר מתעורר "לתקוף מאחור המפקד". ידו רועדת,ראשו חבוש, רצה להתחיל עם בחורה אך לא היה לו זמן כי הוא מתעלף כל 5 דקות ואינו יודע היכן יפול.משחקו מעולה. רנה-אהרון אלמוג "צולע כמו דחליל"הוא החכם מכולם,המציאותי מכולם,הפיקח מכולם.יודע ומתמצא בכל.הוא מוצא ענין בבית ספר לבנות בנות 12-13 שרואה מחלונו.אין זה משנה לו שבגילו אין מה לדבר על נשים כי בישבילו ובשביל חבריו הם כבר "פאסה".הוא מגלם את תפקידו בצורה מעולה בשקט ותבונה. משחק שלושתם כאמור טוב מאוד,מרגש,מסוגנן להפליא עם הקפדה על כל צעד ועל כל אמירה. הבימוי של פולק טוב מאוד, קיצבי ביותר,מלווה בתנועות מבדרות של השחקנים המשמשות רגעי מרגוע עליזים בחייהם החדגווניים בבית החולים. עיצב את התפאורה היפה -ארז יניב-עננים,שמיים,עץ יבש ופסל של כלב.ערך את המוסיקה המתאימה דורי פרנס שגם תרגם את המחזה. לתלבושות אחראי אורן דר ולתאורה עדי שימרוני. לראות או לא לראות:חוויה גדולה של בימוי נהדר,משחק מעולה והמלצה חמה לראות את ההצגה. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 6/3/2011 01:38 הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר. ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו הכתובת www.elybikoret.022.co.il
 
למעלה