החגיגה הישראלית בגוגל נמשכת!

מצב
הנושא נעול.
אוקיי, מצאתי!
לאחר שהפנית אותי לגשר פרדאן, הצלחתי לעלות על עקבותיו של החיבור. יש לציין כי לפחות בתמונות שקיימות כרגע קשה מאד להבחין שמדובר בקו פעיל - התוואי מטושטש מאד ולא ניתן לראות מסילות. יש גם קטעים בלי סוללה ואז כל מה שרואים הוא רווח בין שדות שיכול להיות גם דרך עפר... אבל הצלחתי לעקוב אחריו מהגשר עד תחנת קנטרה שאת תמונתה כבר העליתי. התוואי מוזר מאד ועושה מעין קשת גדולה לכיוון מזרח לפני שהוא חוזר צפונה לכיוון קנטרה. הנה גשר פרדאן - נדמה לי שכבר העליתי אותו בעדכון קודם אבל שיהיה...
7 אחרונה
או, סוף סוף תוואי ברור - גשר מעל תעלת מים. מכאן המסילה ממשיכה לכיוון צפון-צפון-מזרח ומגיעה לתחנת קנטרה. מעניין לציין שבגוגל אין שום סימון של מסילה (קו שחור) בגדה המזרחית, לא לפורט פואד, לא לקנטרה ולא לגשר פרדאן. לעומת זאת, בין רפיח לאל עריש מסומן דווקא קו דמיוני שכל קשר בינו לבין מסילה (פעילה או שוממה) מקרי בהחלט... עד כאן מסיני.
 

amit1270

New member
7 אחרונה
או, סוף סוף תוואי ברור - גשר מעל תעלת מים. מכאן המסילה ממשיכה לכיוון צפון-צפון-מזרח ומגיעה לתחנת קנטרה. מעניין לציין שבגוגל אין שום סימון של מסילה (קו שחור) בגדה המזרחית, לא לפורט פואד, לא לקנטרה ולא לגשר פרדאן. לעומת זאת, בין רפיח לאל עריש מסומן דווקא קו דמיוני שכל קשר בינו לבין מסילה (פעילה או שוממה) מקרי בהחלט... עד כאן מסיני.
התמונה?
 
אוקיי, בדקתי
הפרוייקט נמצא בגוגל בשלבים ראשוניים. התוואי בין קנטרה לתעלה בעייתי: לאחר כמה גשרים והפרדות, הוא הופך לסוללת עפר ללא מסילות שנמתח במקביל (!) לתעלה ולא נראה שום מקום בו הוא אמור לפנות מערבה, לחצות אותה ולהתחבר לרשת המצרית. לבסוף הוא פשוט נעלם בפתאומיות. בין קנטרה לביר אל עבד (הנמצאת, כפי שכתבת, בערך בחצי הדרך בין קנטרה לאל עריש) יש תוואי די מובחן, למרות שחלקים גדולים ממנו מכוסים בחולות המדבר, ולא נראה שהחלו לפנות אותו. מה שכן עשו - בנו כמה וכמה תחנות חדשות, שעומדות להן מנותקות בשממה ומחכות למשיח (כמו תחנת סוקולוב לפני השלמת הקו לכ"ס). התמונה לאורך התוואי עד ביר אל עבד מעודכנת ברובה לשנת 2010. מרחק קצר ממזרח לביר אל עבד התוואי אובד בחולות ונעלם, וגם התמונות משם מזרחה מעודכנות רק לשנים 05'-09', כך שייתכן שהיה המשך לעבודות. כדי לא להוציא אותך בלא כלום, הנה התחנות הקיימות. תחילה תחנת קנטרה.
5
תחנת רומני.
 
אוקיי, בדקתי
הפרוייקט נמצא בגוגל בשלבים ראשוניים. התוואי בין קנטרה לתעלה בעייתי: לאחר כמה גשרים והפרדות, הוא הופך לסוללת עפר ללא מסילות שנמתח במקביל (!) לתעלה ולא נראה שום מקום בו הוא אמור לפנות מערבה, לחצות אותה ולהתחבר לרשת המצרית. לבסוף הוא פשוט נעלם בפתאומיות. בין קנטרה לביר אל עבד (הנמצאת, כפי שכתבת, בערך בחצי הדרך בין קנטרה לאל עריש) יש תוואי די מובחן, למרות שחלקים גדולים ממנו מכוסים בחולות המדבר, ולא נראה שהחלו לפנות אותו. מה שכן עשו - בנו כמה וכמה תחנות חדשות, שעומדות להן מנותקות בשממה ומחכות למשיח (כמו תחנת סוקולוב לפני השלמת הקו לכ"ס). התמונה לאורך התוואי עד ביר אל עבד מעודכנת ברובה לשנת 2010. מרחק קצר ממזרח לביר אל עבד התוואי אובד בחולות ונעלם, וגם התמונות משם מזרחה מעודכנות רק לשנים 05'-09', כך שייתכן שהיה המשך לעבודות. כדי לא להוציא אותך בלא כלום, הנה התחנות הקיימות. תחילה תחנת קנטרה.
6
תחנת (הבה) נגילה.
 

easylivin

New member
6
תחנת (הבה) נגילה.
גם בנגב הצפוני יש את תל נגילה -
שבגלל ממצאים ארכאולוגיים שהתגלו בו הסיטו את תוואי המסילה לבאר שבע... מהו מקור השם, מישהו יודע? (אני לא יודע ערבית - לצערי, כי לא יזיק ללמוד שפה נוספת; מקווה שייצא לי מתישהו.)
 

easylivin

New member
6
תחנת (הבה) נגילה.
ועכשיו שמתי לב שהתבלבלתי בין תל מלחה
(התל עם הממצאים הארכיאולוגיים) לתל נגילה - תחנת הרכבת התפעולית הסמוכה... אבל כעת מסתבר שיש כאן הדמיון עוד יותר גדול - תחנת נגילה בסיני ותחנת תל נגילה בישראל.
 

easylivin

New member
ועכשיו שמתי לב שהתבלבלתי בין תל מלחה
(התל עם הממצאים הארכיאולוגיים) לתל נגילה - תחנת הרכבת התפעולית הסמוכה... אבל כעת מסתבר שיש כאן הדמיון עוד יותר גדול - תחנת נגילה בסיני ותחנת תל נגילה בישראל.
"הדמיון" = דמיון
 
אוקיי, בדקתי
הפרוייקט נמצא בגוגל בשלבים ראשוניים. התוואי בין קנטרה לתעלה בעייתי: לאחר כמה גשרים והפרדות, הוא הופך לסוללת עפר ללא מסילות שנמתח במקביל (!) לתעלה ולא נראה שום מקום בו הוא אמור לפנות מערבה, לחצות אותה ולהתחבר לרשת המצרית. לבסוף הוא פשוט נעלם בפתאומיות. בין קנטרה לביר אל עבד (הנמצאת, כפי שכתבת, בערך בחצי הדרך בין קנטרה לאל עריש) יש תוואי די מובחן, למרות שחלקים גדולים ממנו מכוסים בחולות המדבר, ולא נראה שהחלו לפנות אותו. מה שכן עשו - בנו כמה וכמה תחנות חדשות, שעומדות להן מנותקות בשממה ומחכות למשיח (כמו תחנת סוקולוב לפני השלמת הקו לכ"ס). התמונה לאורך התוואי עד ביר אל עבד מעודכנת ברובה לשנת 2010. מרחק קצר ממזרח לביר אל עבד התוואי אובד בחולות ונעלם, וגם התמונות משם מזרחה מעודכנות רק לשנים 05'-09', כך שייתכן שהיה המשך לעבודות. כדי לא להוציא אותך בלא כלום, הנה התחנות הקיימות. תחילה תחנת קנטרה.
7 אחרונה
תחנת ביר אל עבד. אחריה כאמור התוואי נעלם. אם יהיו עדכונים חדשים ממזרח לביר אל עבד ייתכן שנגלה עוד תחנות.
 

easylivin

New member
7 אחרונה
תחנת ביר אל עבד. אחריה כאמור התוואי נעלם. אם יהיו עדכונים חדשים ממזרח לביר אל עבד ייתכן שנגלה עוד תחנות.
כל התחנות הוקמו באותו זמן כנראה
כי כולן נראות אותו הדבר. מעניין באמת, מה יעלה בגורל הפרוייקט בשנים שאחרי המהפכה הדמוקרטית המצרית הגדולה...אגב, גם בלוב היה "פרוייקט לאומי" גדול להקמת רשת מסילות ברזל, שדווקא התקדם יפה בשנים האחרונות; כעת עתידו לוט בערפל גם כן.
 

luckydude

Active member
כל התחנות הוקמו באותו זמן כנראה
כי כולן נראות אותו הדבר. מעניין באמת, מה יעלה בגורל הפרוייקט בשנים שאחרי המהפכה הדמוקרטית המצרית הגדולה...אגב, גם בלוב היה "פרוייקט לאומי" גדול להקמת רשת מסילות ברזל, שדווקא התקדם יפה בשנים האחרונות; כעת עתידו לוט בערפל גם כן.
התחנות האלה פותחו (מחדש)
ביחד עם שיקום המסילה שנעשה לקראת סוף שנות התשעים, תחילת שנות ה2000.
 

luckydude

Active member
אבל בתמונה רואים בבירור
שהמסילה המשוקמת קבורה למחצה בחולות המדבר. אז איזה מין שיקום נעשה שם?
כנראה שיקום שלא החזיק מעמד
הרבה זמן בסופות החול הרצחניות של סיני. בכלל, מחוץ לאזורי התיירות בדרום, מצרים די מזניחה את סיני למורת רוחם של התושבים שם וזו אחת הסיבות להתקוממויות של הבדואים שם.
 
החגיגה הישראלית בגוגל נמשכת!
כן כן, פחות משבוע לאחר העדכון הקטן של יפן אחרי הצונאמי, עולה עדכון בקנה מידה גדול בלוויין - ושוב ישראל במרכז העניינים! זה העדכון החמישי של ארצנו הקטנה מאז דצמבר 10'. ותחילה אפליה מתקנת - העיר אשדוד המקופחת חוזרת בגדול! הנה הפרוייקט הדומיננטי של מחלף עד הלום, שסוף סוף מקבל עדכון מלא. כך הוא נראה בשנת 07'...
10
בתמונה הקודמת ניתן היה לראות את מסילת הרכבת המגיעה למסוף המטען של הנמל, כולל שלוש הפרדות מפלסיות. הדבר עורר את סקרנותי ויצאתי למסע בעקבות המסילה הנידחת, אולי כדי להזכיר למשרד האוצר שרכבת לאילת זה לא חלום בלתי מציאותי. הנה תחנת הרכבת של עקבה.
 

luckydude

Active member
10
בתמונה הקודמת ניתן היה לראות את מסילת הרכבת המגיעה למסוף המטען של הנמל, כולל שלוש הפרדות מפלסיות. הדבר עורר את סקרנותי ויצאתי למסע בעקבות המסילה הנידחת, אולי כדי להזכיר למשרד האוצר שרכבת לאילת זה לא חלום בלתי מציאותי. הנה תחנת הרכבת של עקבה.
כדאי לציין שהחיבור הזה
לנמל עקבה הוא ישן יחסית. הירדנים עדיין לא חיברו את הרכבת לנמל המכולות הגדול והחדש (יחסית) שהם בנו מדרום לעקבה, למרות הצהרות חוזרות ונשנות שהם מתחילים לבנות קישור כזה. כנראה שכל עוד המסילה הישנה בין מען לעמאן אינה פעילה, אין טעם בחיבור שכזה, ותודות לכך ישנה כיום תנועת משאיות ענפה בין עקבה לעמאן.
 
כדאי לציין שהחיבור הזה
לנמל עקבה הוא ישן יחסית. הירדנים עדיין לא חיברו את הרכבת לנמל המכולות הגדול והחדש (יחסית) שהם בנו מדרום לעקבה, למרות הצהרות חוזרות ונשנות שהם מתחילים לבנות קישור כזה. כנראה שכל עוד המסילה הישנה בין מען לעמאן אינה פעילה, אין טעם בחיבור שכזה, ותודות לכך ישנה כיום תנועת משאיות ענפה בין עקבה לעמאן.
לא הבנתי את המשפט האחרון
הרי בתמונות נראית בבירור רכבת משא נוסעת על המסילה מכיוון עקבה למסילה החג'אזית. אז לאן מועדות פניה, אם אין רכבת בין מעאן לעמאן? והאם פירושו של דבר שהמסילה החג'אזית כבר אינה יכולה לקשר בין דמשק למכה?
 

luckydude

Active member
לא הבנתי את המשפט האחרון
הרי בתמונות נראית בבירור רכבת משא נוסעת על המסילה מכיוון עקבה למסילה החג'אזית. אז לאן מועדות פניה, אם אין רכבת בין מעאן לעמאן? והאם פירושו של דבר שהמסילה החג'אזית כבר אינה יכולה לקשר בין דמשק למכה?
הרכבות האלו מועדות למכרות
פוספטים באיזור מען. המסילה בין מען לעמאן אינה פעילה יותר. לא יודע ממתי אבל לדעתי עשור לפחות. המסילה החיג'זית מזמן כבר אינה מחברת בין דמשק למכה. עד ללפני כמה שנים עוד היתה רכבת פעם כל כמה ימים בין עמאן לדמשק. אני לא יודע אם היא עדיין מופעלת. להזכיר גם שזו מסילה צרה, שאינה מתאימה לשאר מערכת הרכבות במדינות השכנות (חוץ מקווים ייחודיים בודדים בסוריה).
 
הרכבות האלו מועדות למכרות
פוספטים באיזור מען. המסילה בין מען לעמאן אינה פעילה יותר. לא יודע ממתי אבל לדעתי עשור לפחות. המסילה החיג'זית מזמן כבר אינה מחברת בין דמשק למכה. עד ללפני כמה שנים עוד היתה רכבת פעם כל כמה ימים בין עמאן לדמשק. אני לא יודע אם היא עדיין מופעלת. להזכיר גם שזו מסילה צרה, שאינה מתאימה לשאר מערכת הרכבות במדינות השכנות (חוץ מקווים ייחודיים בודדים בסוריה).
תודה רבה על ההסבר!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה