דווקא המעבר לפריפריה לכשעצמו הוא דבר
מצויין ומבורך, וגם על הקמת שכונות חדשות (לא של בתים צמודי-קרקע, אבל כן בתים איכותיים) ביישובים הקיימים, אפשר רק לברך. הבעיה מתחילה כשרק המשפחות החלשות יותר נדחקות לשם, ולא נעשה כל מאמץ למשוך לשם את המהמעד הבינוני ואוכלוסיות חזקות יותר. פיתוח תשתיות תחבורה הוא אחד מהצעדים היעילים ביותר לצמצום הפער הזה (לא הצעד היחיד אבל צעד חשוב ובסיסי), כזה שגורר אחריו שינויים מרחיקי-לכת בכל הרמות. אבל זהו בדיוק הדבר שמנסים לעכב בכל מחיר אותם "מומחים מובילים", כי מה זה יעשה לבועת הנדל"ן שלהם, היקרה מפז? ומה שהכי עצוב הוא שבדמגוגיה שלהם הם מצליחים להשפיע על כל מיני אנשים תמימים בדרך, אפילו כאלה שחושבים את עצמם שוחרי איכות הסביבה. טעות, חברים: אי אפשר לשמור על הסביבה מבלי להכיר בכלל את הבסיס העובדתי. אבל הרבה יותר קל להיסחף אחרי הדמגוגים ולהרגיש "לוחמים סביבתיים", ללכת ולחבל בכל תכנית טובה ולסייע לכל תכנית מגוכחת שכולה למראית עין. עצוב וחבל, אבל ככה בדיוק נראים כמה וכמה פעילים סביבתיים בולטים שנתקלתי בהם לאחרונה.
הטיעונים וההסברים שלהם שהם מעלים הם עילבון לאינטליגנציה, ודרכם מזכירה באופן מדהים את דרכם של "המומחים המובילים" המתבטאים בתקשורת.