קסדות
תמיד יש לרכוס את האבזם (קליק או דאבל-D) בחוזקה, לעולם אין לרכוב עם קסדה עם אבזם פתוח (ולא בגלל הדו"ח). זה מציל חיים!!!
קסדה שלמה תמיד עדיפה על קסדת 3/4, וזו עדיפה על קסדת 1/2. קסדה שלמה תמיד עדיפה על קסדה נפתחת, אם כי יש סייגים. לדוגמה, יש קסדות שלמות באיכות זבל סיני שקונים במאות שקלים בודדים, שבהן מיגון הסנטר מקדימה הוא פלסטיק ותו לא. לעומתן, קסדה נפתחת איכותית של נולן או שואי או BMW או שוברט תהיה יותר בטוחה.
בשטח פתוח רצוי לרכוב עם משקף סגור לגמרי או אפילו חלקית, יש חרקים שיעופו לך לעין ויגרמו לך לאבד פוקוס בזמן הרכיבה. בנוסף, עקיצת דבורה או דבור בזמן נהיגה כמוה כסכנת מוות.
אם יש לך מורכב/ת, אל תזלזל בחיים שלו/ה. מגיעה לו/ה קסדה איכותית מסוג סביר, ולא איזה זבל שחתולים משתינים לתוכו.
מידה נכונה לקסדת המורכב/ת - אם אתה רוכב בעיר על קטנוע, מילא (אם כי זה כמובן לא מומלץ). אבל אם אתה מרכיב מחוץ לעיר על אופנוע מהיר, גם גודל הקסדה של המורכב צריך להיות מתאים, אל תתן לאיזה בחורה עם ראש קטן לרכוב עם הקסדה הישנה במידה XL שלך. לא רק שזה יפריע לה במהירות בה אתה רוכב ויגרום לה לבאסה (והיא לא תרצה לעשות לך טובה אחרי זה בגלל שזה הרס לה את התסרוקת), אלא ברגע האמת, בתאונה, כשהיא תעוף במסלול בליסטי לעבר המדרכה, הקסדה תעוף ממנה ו/או לא תשב בצורה נכונה, וזה יגרום למותה. זוכרים את הבחורה הצעירה שנהרגה ברעננה לא מזמן? זו רק דוגמה אחת.
לעולם לא לקשור את הקסדה לאופנוע ולהשאיר אותה שם. אבל אם אתה כבר עושה את זה, למי שקושר אותה למנעול ומניח על הארץ ליד הגלגל הקדמי מגיע עונש מוות ללא משפט. פשוט בושה וחרפה, ולא רק בגלל החתולים או הכלבים או הג'יפה.
קסדה שנפלה בתאונה היא פגה תוקף, בדיוק כמו כרית אוויר באוטו. יש לך One shot, לא יותר. גם אם נראה לך שהמעטפת החיצונית לא פגומה, החומר הפנימי שתפקידו לבודד ולספוג את המכה נפגע. אל תקח צ'אנסים, ולא משנה כמה עלתה הקסדה.
שמור על משקף נקי ובר תפעול. יש עוד, תעלו.