קח תרגע
תודה עיוני. הנה גם משהו בשבילך לרגיעות הדעת:קח תרגע
ובאותו נושא, למה בכלל קונים רכבות חד קומתיות?"בומברדייה" צפויה לזכות במכרז הקרונות:
"התפתחות דרמטית במכרז הענק של רכבת ישראל לרכש קרונות לשנים הקרובות: ל-TheMarker נודע כי קבוצת התחבורה הקנדית בומברדייה צפויה לזכות במכרז הבינלאומי בהיקף כולל המוערך במיליארד שקל. זאת לאחר שסימנס הגרמנית משכה במפתיע את הצעתה, והצעת חברת פירמה (Firema) האיטלקית נפסלה. הצעתה של בומברדייה תעבור לשלב הבא במכרז, שלב הבדיקה הטכנית. אם החברה תצליח את המשוכה, הרכבת תחל במו"מ עמה על מחיר הציוד שיסופק וכן על מועדי האספקה." "לפי הערכות, סימנס התקשתה בהעמדת קו ייצור חדש לקרונות דיזל, מכיוון שרוב קווי ייצור הרכבות באירופה ובארה"ב מתבססים כיום על הפעלה חשמלית. סימנס ביקשה לדחות את מועד ההגשה למכרז, ולבסוף משכה גם את הצעתה. ככל הידוע, חברת פירמה נפסלה בשל אי עמידתה בחלק מתנאי הסף שנקבעו למכרז. זאת, בעיקר בשל חוסר ניסיון בייצור רכבות דו-קומתיות, וכן בשל אי הצגת נתונים פיננסיים נדרשים. לפיכך, נותרה בומברדייה במכרז לבדה, אך הצעתה עדיין תיבדק בשלב המפרט הטכני ובמבחן סבירות המחירים שהציעה ביחס לאומדן הרכבת. היות שמדובר בסיטואציה של מציע יחיד, עשויות לפיכך הרכבת ובומברדייה לנהל מו"מ נוסף על תנאי אספקת הקרונות, מועדי האספקה ועל המחיר." "הקרונות והקטרים שתרכוש הרכבת במסגרת מכרזים אלה יהיו האחרונים שתרכוש החברה בהנעת דיזל. זאת, מאחר שהרכבת מעוניינת להתחיל בפרויקט חשמול המסילות לקראת 2015, ותרכוש לפיכך בעתיד ציוד חשמלי. רכישת הקרונות נעשתה לשם שירות כמות הנוסעים הגדלה עד תחילת פרויקט החשמול..." להמשך הכתבה ב-TheMarker: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100721_1180721
תקנו אותי אם אני טועה...ובאותו נושא, למה בכלל קונים רכבות חד קומתיות?
אמנם המכרז הזה מתייחס לרכבות דו-קומתיות, אבל בארץ למה בכלל קונים רכבות חד קומתיות? אם באמת הרציפים בארץ יחסית קצרים בהשוואה למדינות אחרות (אין לי מושג אם זה נכון או לא, אשמח אם מומחי הפורום יוכלו להוסיף) והרי קיבולת הנוסעים רק עולה ועולה, נראה לי הגיוני להפעיל רק רכבות דו-קומתיות. הרי הנסיעה הארוכה ביותר האפשרית, מנהריה לב"ש (אף אחד לא נוסע לדימונה, בינינו) לוקחת משהו כמו 3 שעות וחצי, וממילא הרוב נוסעים מהדרום והצפון לת"א, כלומר שרק מעט מהנוסעים נמצאים ברכבת יותר משעה. הכסאות שמותקנים ברכבות החד קומתיות זהים לאלו שמותקנים ברכבות הדו-קומתיות, אז מבחינת נוחות זה כמעט ולא משנה, וגם רכבות דו קומתיות נגישות לנכים. למה בכלל להפעיל רכבות חד קומתיות? לא חבל על המקום ברציפים? אפשר להשאיר כמה IC3 בשביל הקווים לירושלים ודימונה, אבל מה עם השאר?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.