"בומברדייה" צפויה לזכות במכרז הקרונות:

מצב
הנושא נעול.

ונפלון

New member
"בומברדייה" צפויה לזכות במכרז הקרונות:
"התפתחות דרמטית במכרז הענק של רכבת ישראל לרכש קרונות לשנים הקרובות: ל-TheMarker נודע כי קבוצת התחבורה הקנדית בומברדייה צפויה לזכות במכרז הבינלאומי בהיקף כולל המוערך במיליארד שקל. זאת לאחר שסימנס הגרמנית משכה במפתיע את הצעתה, והצעת חברת פירמה (Firema) האיטלקית נפסלה. הצעתה של בומברדייה תעבור לשלב הבא במכרז, שלב הבדיקה הטכנית. אם החברה תצליח את המשוכה, הרכבת תחל במו"מ עמה על מחיר הציוד שיסופק וכן על מועדי האספקה." "לפי הערכות, סימנס התקשתה בהעמדת קו ייצור חדש לקרונות דיזל, מכיוון שרוב קווי ייצור הרכבות באירופה ובארה"ב מתבססים כיום על הפעלה חשמלית. סימנס ביקשה לדחות את מועד ההגשה למכרז, ולבסוף משכה גם את הצעתה. ככל הידוע, חברת פירמה נפסלה בשל אי עמידתה בחלק מתנאי הסף שנקבעו למכרז. זאת, בעיקר בשל חוסר ניסיון בייצור רכבות דו-קומתיות, וכן בשל אי הצגת נתונים פיננסיים נדרשים. לפיכך, נותרה בומברדייה במכרז לבדה, אך הצעתה עדיין תיבדק בשלב המפרט הטכני ובמבחן סבירות המחירים שהציעה ביחס לאומדן הרכבת. היות שמדובר בסיטואציה של מציע יחיד, עשויות לפיכך הרכבת ובומברדייה לנהל מו"מ נוסף על תנאי אספקת הקרונות, מועדי האספקה ועל המחיר." "הקרונות והקטרים שתרכוש הרכבת במסגרת מכרזים אלה יהיו האחרונים שתרכוש החברה בהנעת דיזל. זאת, מאחר שהרכבת מעוניינת להתחיל בפרויקט חשמול המסילות לקראת 2015, ותרכוש לפיכך בעתיד ציוד חשמלי. רכישת הקרונות נעשתה לשם שירות כמות הנוסעים הגדלה עד תחילת פרויקט החשמול..." להמשך הכתבה ב-TheMarker: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100721_1180721
ובאותו נושא, למה בכלל קונים רכבות חד קומתיות?
אמנם המכרז הזה מתייחס לרכבות דו-קומתיות, אבל בארץ למה בכלל קונים רכבות חד קומתיות? אם באמת הרציפים בארץ יחסית קצרים בהשוואה למדינות אחרות (אין לי מושג אם זה נכון או לא, אשמח אם מומחי הפורום יוכלו להוסיף) והרי קיבולת הנוסעים רק עולה ועולה, נראה לי הגיוני להפעיל רק רכבות דו-קומתיות. הרי הנסיעה הארוכה ביותר האפשרית, מנהריה לב"ש (אף אחד לא נוסע לדימונה, בינינו) לוקחת משהו כמו 3 שעות וחצי, וממילא הרוב נוסעים מהדרום והצפון לת"א, כלומר שרק מעט מהנוסעים נמצאים ברכבת יותר משעה. הכסאות שמותקנים ברכבות החד קומתיות זהים לאלו שמותקנים ברכבות הדו-קומתיות, אז מבחינת נוחות זה כמעט ולא משנה, וגם רכבות דו קומתיות נגישות לנכים. למה בכלל להפעיל רכבות חד קומתיות? לא חבל על המקום ברציפים? אפשר להשאיר כמה IC3 בשביל הקווים לירושלים ודימונה, אבל מה עם השאר?
 

S o l l y

New member
ובאותו נושא, למה בכלל קונים רכבות חד קומתיות?
אמנם המכרז הזה מתייחס לרכבות דו-קומתיות, אבל בארץ למה בכלל קונים רכבות חד קומתיות? אם באמת הרציפים בארץ יחסית קצרים בהשוואה למדינות אחרות (אין לי מושג אם זה נכון או לא, אשמח אם מומחי הפורום יוכלו להוסיף) והרי קיבולת הנוסעים רק עולה ועולה, נראה לי הגיוני להפעיל רק רכבות דו-קומתיות. הרי הנסיעה הארוכה ביותר האפשרית, מנהריה לב"ש (אף אחד לא נוסע לדימונה, בינינו) לוקחת משהו כמו 3 שעות וחצי, וממילא הרוב נוסעים מהדרום והצפון לת"א, כלומר שרק מעט מהנוסעים נמצאים ברכבת יותר משעה. הכסאות שמותקנים ברכבות החד קומתיות זהים לאלו שמותקנים ברכבות הדו-קומתיות, אז מבחינת נוחות זה כמעט ולא משנה, וגם רכבות דו קומתיות נגישות לנכים. למה בכלל להפעיל רכבות חד קומתיות? לא חבל על המקום ברציפים? אפשר להשאיר כמה IC3 בשביל הקווים לירושלים ודימונה, אבל מה עם השאר?
תקנו אותי אם אני טועה...
אבל בפעם האחרונה שחישבתי, רכבת סימנסים הארוכה ביותר שנוסעת, אם אני לא טועה זה היה 9 קרונות, וכן רכבת IC הארוכה ביותר בעלת 5 קרונועים, שגם עושה הרבה ב"ש, שניהן מכילות יותר מקום, מאשר מערך דו קומתי, שיש לו 4 "וחצי קרונות", בעיקר בהתחשב בזה שקרון אחד קומה שלמה רק לנכים... הפיתרון היחיד שבקומותיים יהיה יותר מקום הוא בעצם לעשות שני מערכים עם שני קטרים כמו שעושים היום מידי פעם, אבל זה נדיר נכון ? השאלה היא קודם כל האם אני צודק, שנית, בעתיד כשיהיה חשמול, הקטרים יוכלו למשוך יותר קרונות קומותיים, או שעדיין יצטרכו לעשות קומבינות עם שני קטרים או רוצים קומותיים ארוכה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה