בועז. תיקון טעות קטנה וכמה גרפים:
בחלק מחודשי השנה, התחנות של הקו לראשל"צ מערב נשמטו מחישוב מספר הנוסעים הכולל; לפי השקלול המלא, מספר הנסיעות הכולל עמד בשנת 2011 על
35,931,400. הקובץ הראשון מתאר את מאזן היורדים/עולים בכל תחנות הרכבת (רק רמלה הושמטה מסיבות ברורות). זה מדהים עד כמה ששום דבר לא מתחדש כאן משנה לשנה, ושוב רואים את אותן התופעות המוכרות: א. בני ברק מובילה בהפרש ניכר בתור התחנה "העירונית" ביותר; אחריה תחנות תל אביב האחרות. ב. תחנות קרובות (מאותה עיר בדרך כלל) תמיד צמודות במאזן. הדוגמאות המוכרות לנו משנים קודמות: תחנות ת"א, מודיעין, חיפה, לוד וגני אביב, כפר סבא והוד השרון. השנה מצטרפות אליהן בעקביות: שתי תחנות ראשל"צ (הראשונים ומשה דיין), בת ים יוספטל וקוממיות, ותחנות צומת חולון וולפסון. ההסבר המתבקש לתופעות האלו לדעתי, הוא שתחנות צמודות נמצאות ליד אותם מוקדי המשיכה עבור הנוסעים. יש כאלו שמסביבן בעיקר שכונות מגורים, ויש כאלו שמחוברות היטב לאזורי תעסוקה. התחנות "העירוניות" ביותר צמודות לאזורי תעסוקה במרחק הליכה קצרה; "הפרבריות" ביותר (להבים למשל) קרובות יחסית לאזורי מגורים, וכמעט ללא שום מקומות תעסוקה מסביבן.