2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
 

קו 415

Active member
ההשבתות מורגשות בגרפים

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
ההשבתות מורגשות בגרפים
ניתן לראות בבית שמש, שחווה בשנה שעברה קרוב ל-80 ימי השבתות, שכל חודש שלא פעל רכבת במלואה, ניתן לראות את ההבדל, אך חודשים שפעלו באופן מלא הגיעו ל-50,000 נוסעים בחודש. מה שמעניין אותי זה האם קו 412, השפיע על כמות הנוסעים כשהרכבת פעלה במלואה?
 

בועז ל

New member
חד משמעית - כן. קו 412 מצליח לזנב ברכבת

ההשבתות מורגשות בגרפים
ניתן לראות בבית שמש, שחווה בשנה שעברה קרוב ל-80 ימי השבתות, שכל חודש שלא פעל רכבת במלואה, ניתן לראות את ההבדל, אך חודשים שפעלו באופן מלא הגיעו ל-50,000 נוסעים בחודש. מה שמעניין אותי זה האם קו 412, השפיע על כמות הנוסעים כשהרכבת פעלה במלואה?
חד משמעית - כן. קו 412 מצליח לזנב ברכבת
ונהנה מאז הפעלתו ממספר יתרונות ע"פ הרכבת. הירידה במספר הנוסעים ברכבת מבית שמש לתל אביב משמעותית ומורגשת, אך הקרב האמיתי בין הרכבת לאוטובוס צפוי לנו החל ממאי 2012.
 

קו 415

Active member
ותודה רבה על הנתונים

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
ותודה רבה על הנתונים
 

בועז ל

New member
הבולט: תחנת משה דיין מדיחה את יוספטל מהפסגה.

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
הבולט: תחנת משה דיין מדיחה את יוספטל מהפסגה.
תגובה זו מתייחסת בין היתר לשאלתו של קובי מהשרשור המקביל. כפי שציינתי, עדיין מוקדם לקבוע האם מדובר באירוע נקודתי או בעניין שיהפוך לשגרה בקו. נתוני החודשים הבאים בקו לראשל"צ יענו על סוגיה זו. עניין נוסף שצד את עיני הוא שבדומה ליתר תחנות הקו לראשל"צ, גם במשה דיין גדול מספר העולים בתחנה ממספר היורדים בה. מבחינתי, קצת מפתיע בהתייחס להימצאותו של אזור התעסוקה הגדול בראשל"צ מערב. בהחלט ייתכן שעניין זה נובע מדברים שנכתבו ע"י קובי והצל השחור בשרשור הקודם. בנוסף, כדאי לשים לב שאחוז הנוסעים היורדים במשה דיין מכלל הנוסעים בתחנה זו, גדול רק באחוזים בודדים מהקולגה יוספטל (כ-3%) וקטן ב כ-5% מתחנות חולון - וזה כבר לא מפתיע אותי במיוחד.
 

droriko

New member
כי עם כל הכבוד לאיזור התעשייה בראשון

הבולט: תחנת משה דיין מדיחה את יוספטל מהפסגה.
תגובה זו מתייחסת בין היתר לשאלתו של קובי מהשרשור המקביל. כפי שציינתי, עדיין מוקדם לקבוע האם מדובר באירוע נקודתי או בעניין שיהפוך לשגרה בקו. נתוני החודשים הבאים בקו לראשל"צ יענו על סוגיה זו. עניין נוסף שצד את עיני הוא שבדומה ליתר תחנות הקו לראשל"צ, גם במשה דיין גדול מספר העולים בתחנה ממספר היורדים בה. מבחינתי, קצת מפתיע בהתייחס להימצאותו של אזור התעסוקה הגדול בראשל"צ מערב. בהחלט ייתכן שעניין זה נובע מדברים שנכתבו ע"י קובי והצל השחור בשרשור הקודם. בנוסף, כדאי לשים לב שאחוז הנוסעים היורדים במשה דיין מכלל הנוסעים בתחנה זו, גדול רק באחוזים בודדים מהקולגה יוספטל (כ-3%) וקטן ב כ-5% מתחנות חולון - וזה כבר לא מפתיע אותי במיוחד.
כי עם כל הכבוד לאיזור התעשייה בראשון
אי אפשר להתחרות בכמות היוממים לתל אביב .
 
סיכום השנה ביבנה מזרח

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
סיכום השנה ביבנה מזרח
התחנה "שלי" מסכמת שנה אחרונה מלאה של בלעדיות ביבנה לפני פתיחת יבנה מערב בחודשים הקרובים. הנתונים מלמדים כצפוי על תחנת מוצא אופיינית עם הפרש גדול בין העולים ליורדים. סה"כ נשמרה יציבות לאורך השנה. מעניין מאד יהיה לראות אם הדפוס הזה ישתנה ביבנה מערב, שנמצאת סמוך לאיזור תעסוקה גדול ומתפתח. יש סיכוי ליותר איזון.
 

down under

New member
ניתוח ראשוני, תלתי משמע (כן, תלתי)

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
ניתוח ראשוני, תלתי משמע (כן, תלתי)
מדוע תלתי? כי זה גם ראשוני מלשון ראשון, שני, שלישי וכו' כי זה גם העיר ראשון לציון ובקיצור תושב העיר נקרא ראשוני (כמו המספר שמתחלק רק בעצמו) וגם כי זה מתייחס לתחנת הראשונים. החל מחודש ספטמבר נפילה ממש בכמות משתמשי תחנת הראשונים. ניתוחים נוספים בהמשך.
 

דןמור

New member
רחובות - מה סוד ההצלחה?

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
רחובות - מה סוד ההצלחה?
עיר בגודל בינוני ומטה (אמנם עם מכון ויצמן ומבני משרדים - אבל באופן יחסי לערים אחרות, עדיין גודל בינוני מינוס) שתופסת את המקום השישי מבחינת פעילות. האם לדעתכם רוב המשתמשים הם מרחובות ונס ציונה או שהיא משמשת כנק' הגעה לערים סמוכות גם כן? לפי דעתי אחת הסיבות המרכזיות היא פשוט המיקום המוצלח שלה. בניגוד לתחנת האוניברסיטה בתל אביב (שלמעשה מצליחה יותר ממנה, אבל בכל זאת מדובר במקום הרבה יותר גדול) היא ממש על מכון ויצמן וגם סמוכה למרכז ההיי-טק. אז עם כל הכבוד למכון וויצמן, מקום חמישי לא הולך ברגל, מה דעתכם?
 

down under

New member
סוד הצלחתה? אין כאן שום סוד

רחובות - מה סוד ההצלחה?
עיר בגודל בינוני ומטה (אמנם עם מכון ויצמן ומבני משרדים - אבל באופן יחסי לערים אחרות, עדיין גודל בינוני מינוס) שתופסת את המקום השישי מבחינת פעילות. האם לדעתכם רוב המשתמשים הם מרחובות ונס ציונה או שהיא משמשת כנק' הגעה לערים סמוכות גם כן? לפי דעתי אחת הסיבות המרכזיות היא פשוט המיקום המוצלח שלה. בניגוד לתחנת האוניברסיטה בתל אביב (שלמעשה מצליחה יותר ממנה, אבל בכל זאת מדובר במקום הרבה יותר גדול) היא ממש על מכון ויצמן וגם סמוכה למרכז ההיי-טק. אז עם כל הכבוד למכון וויצמן, מקום חמישי לא הולך ברגל, מה דעתכם?
סוד הצלחתה? אין כאן שום סוד
סתם, ברור שזה סוג של ביטוי. ובכן, העניין הוא פשוט מאוד וזה שילוב של כמה וכמה סיבות. 1. תחנה מאוד ותיקה. נפתחה בשנת 93' ושודרגה משמעותית (מבחינת מבנה תחנה, תדירות רכבות וכו') בשלהי שנות ה-90. ככל שתחנה נמצאת יותר בתודעה או אם תרצה בתת מודע הקולקטיבי של הציבור הוא יותר מפנים את עצם קיומה ויש סיכוי יותר טוב ויותר גבוה שאנשים ישתמשו בה. 2. תדירות מעולה של רכבות. בחלק גדול של שעות היום 3 רכבות בשעה לגוש דן. 3. לא רק רחובות אלא גם נס ציונה קרובה מאוד לתחנה. אם אין פקקים ממרבית נס ציונה לתחנת רחובות זה בין 3 ל-12 דקות ברכב. 4. פקקים נוראיים (לפחות לפני שנפתח 431) לכוון גוש דן 5. מכון ויצמן וגם השלוחה לחקלאות של האוניברסיטה העברית 6. פארק תעשיות מדע מאוד גדול במרחק של שתי דקות הליכה מהתחנה 7. גדרה, מזכרת בתיה, קרית עקרון, סתריה, מצליח ועוד כמה מושבים ועיירות שנמצאים במרחק נסיעה סביר מהתחנה 8. רחובות זו עיר משגשגת שאוכלוסייתה בגדול היא משכילה ומבוססת ומצבה הסוציו אקונומי טוב מאוד. הנוסעים ברכבת, חוץ מחיילים הם לא פועלים קשי יום או פועלים זרים או מסתננים מאריתריאה/סודאן אלא משלושת העשירונים העליונים. ככה שלעיר רחובות יש יחסית אחוז גבוה של אנשים שהם פוטנציאל לנסוע ברכבת. לעיר אור יהודה אם היתה תחנת רכבת היה בדיוק ההיפך, בגדול האוכלוסיה באור יהודה היא ברמה סוציו אקונומית נמוכה משהו. 9. לא מעט מגיעים לעיר ברכבת מהדרום, בעיקר מאשדוד ואשקלון. הן סטודנטים של מכון ויצמן/השלוחה של האונ' העברית והן עובדים בפארק המדע. פתיחת תחנת אשקלון באמצע 05' הוסיפה אוכלוסיה שמגיעה ברכבת לרחובות. 10. גידול עצום באוכלוסית רחובות. רחובות היא העיר עם הכי הרבה דירות במגדלים שנבנו בשנים 2010 ו-2011 בישראל. אישית אני מכיר כמה שעברו מת"א לגור ברחובות.
 
11- תח"צ טובה מחלקי רחובות ותדירה מאוד אל

סוד הצלחתה? אין כאן שום סוד
סתם, ברור שזה סוג של ביטוי. ובכן, העניין הוא פשוט מאוד וזה שילוב של כמה וכמה סיבות. 1. תחנה מאוד ותיקה. נפתחה בשנת 93' ושודרגה משמעותית (מבחינת מבנה תחנה, תדירות רכבות וכו') בשלהי שנות ה-90. ככל שתחנה נמצאת יותר בתודעה או אם תרצה בתת מודע הקולקטיבי של הציבור הוא יותר מפנים את עצם קיומה ויש סיכוי יותר טוב ויותר גבוה שאנשים ישתמשו בה. 2. תדירות מעולה של רכבות. בחלק גדול של שעות היום 3 רכבות בשעה לגוש דן. 3. לא רק רחובות אלא גם נס ציונה קרובה מאוד לתחנה. אם אין פקקים ממרבית נס ציונה לתחנת רחובות זה בין 3 ל-12 דקות ברכב. 4. פקקים נוראיים (לפחות לפני שנפתח 431) לכוון גוש דן 5. מכון ויצמן וגם השלוחה לחקלאות של האוניברסיטה העברית 6. פארק תעשיות מדע מאוד גדול במרחק של שתי דקות הליכה מהתחנה 7. גדרה, מזכרת בתיה, קרית עקרון, סתריה, מצליח ועוד כמה מושבים ועיירות שנמצאים במרחק נסיעה סביר מהתחנה 8. רחובות זו עיר משגשגת שאוכלוסייתה בגדול היא משכילה ומבוססת ומצבה הסוציו אקונומי טוב מאוד. הנוסעים ברכבת, חוץ מחיילים הם לא פועלים קשי יום או פועלים זרים או מסתננים מאריתריאה/סודאן אלא משלושת העשירונים העליונים. ככה שלעיר רחובות יש יחסית אחוז גבוה של אנשים שהם פוטנציאל לנסוע ברכבת. לעיר אור יהודה אם היתה תחנת רכבת היה בדיוק ההיפך, בגדול האוכלוסיה באור יהודה היא ברמה סוציו אקונומית נמוכה משהו. 9. לא מעט מגיעים לעיר ברכבת מהדרום, בעיקר מאשדוד ואשקלון. הן סטודנטים של מכון ויצמן/השלוחה של האונ' העברית והן עובדים בפארק המדע. פתיחת תחנת אשקלון באמצע 05' הוסיפה אוכלוסיה שמגיעה ברכבת לרחובות. 10. גידול עצום באוכלוסית רחובות. רחובות היא העיר עם הכי הרבה דירות במגדלים שנבנו בשנים 2010 ו-2011 בישראל. אישית אני מכיר כמה שעברו מת"א לגור ברחובות.
11- תח"צ טובה מחלקי רחובות ותדירה מאוד אל
הרכבת, כל הקווים שעוברים בהרצל תדירים ומשמעותיים.
 

25306yosef

New member
ויש גם מוניות שירות בשבת...

ויש המון מוניות שירות
ויש גם מוניות שירות בשבת...
עד לאושיות. מאושיות הולכים ברגל (בשבת) בחום של סוף חודש יוני עד לאולם המופעים של קיבוץ גבעת ברנר, מכיוון שזוהי התחבורה הציבורית המודרנית שיש במדינת ישראל (בשבת)...
 

amit1270

New member
מה הקשר לרכבת?

ויש גם מוניות שירות בשבת...
עד לאושיות. מאושיות הולכים ברגל (בשבת) בחום של סוף חודש יוני עד לאולם המופעים של קיבוץ גבעת ברנר, מכיוון שזוהי התחבורה הציבורית המודרנית שיש במדינת ישראל (בשבת)...
מה הקשר לרכבת?
 

25306yosef

New member
הקשר הוא שביום שבת אין רכבות ולמעשה אין

מה הקשר לרכבת?
הקשר הוא שביום שבת אין רכבות ולמעשה אין
תח"צ כלל והאפשרות היחידה להתנייד למי שאינו יכול להרשות לעצמו שימוש ברכב פרטי היא נסיעה במוניות... גם ביום חול שירות הרכבות מרחובות צפונה מסתיים בשעה 21:00 לערך, שירות האוטובוסים מסתיים בשעה 23:45 לערך ולאחר שעה זו יש רק מוניות... נהגי המוניות חוגגים ביום שהוכרז על ידי ממשלות ישראל כיום קדוש, נהגי המוניות חוגגים בשעות הלילה שבהן אין תחבורה ציבורית כלל, לעומת זאת התחבורה הציבורית סובלת מתדמית שלילית ביותר בגלל שאיננה פועלת בסופי שבוע ובחגים, ובנוסף איננה פועלת כלל בשעות הלילה של יום חול.
 

darkshadow1

New member
שטויות.

הקשר הוא שביום שבת אין רכבות ולמעשה אין
תח"צ כלל והאפשרות היחידה להתנייד למי שאינו יכול להרשות לעצמו שימוש ברכב פרטי היא נסיעה במוניות... גם ביום חול שירות הרכבות מרחובות צפונה מסתיים בשעה 21:00 לערך, שירות האוטובוסים מסתיים בשעה 23:45 לערך ולאחר שעה זו יש רק מוניות... נהגי המוניות חוגגים ביום שהוכרז על ידי ממשלות ישראל כיום קדוש, נהגי המוניות חוגגים בשעות הלילה שבהן אין תחבורה ציבורית כלל, לעומת זאת התחבורה הציבורית סובלת מתדמית שלילית ביותר בגלל שאיננה פועלת בסופי שבוע ובחגים, ובנוסף איננה פועלת כלל בשעות הלילה של יום חול.
שטויות.
אם הייתה תחבורה ציבורית בשבת ובלילות- האם זה היה גורם לאנשים למכור את המכוניות שלהם? ברור שלא. התחבורה הציבורית צריכה לספק שירות לאוכלוסיית היוממים בהגעה אל העבודה ובחזרה מהעבודה ולאוכלוסיה שלא יכולה להשתמש ברכב פרטי מסיבה זו או אחרת. האוכלוסיה שנפגעת מההשבתה של התחבורה הציבורית בשבת היא דווקא האוכלוסיה השבויה, זאת שאין לה רכב פרטי: זקנים, אנשים חסרי רישיון וכאלה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב פרטי. לאדם עם רכב פרטי ברוב המוחלט של המקרים אין סיבה להשתמש בתח"צ בשבת, כשהכבישים ריקים ויש חניה בשפע.
 

down under

New member
אכן

שטויות.
אם הייתה תחבורה ציבורית בשבת ובלילות- האם זה היה גורם לאנשים למכור את המכוניות שלהם? ברור שלא. התחבורה הציבורית צריכה לספק שירות לאוכלוסיית היוממים בהגעה אל העבודה ובחזרה מהעבודה ולאוכלוסיה שלא יכולה להשתמש ברכב פרטי מסיבה זו או אחרת. האוכלוסיה שנפגעת מההשבתה של התחבורה הציבורית בשבת היא דווקא האוכלוסיה השבויה, זאת שאין לה רכב פרטי: זקנים, אנשים חסרי רישיון וכאלה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב פרטי. לאדם עם רכב פרטי ברוב המוחלט של המקרים אין סיבה להשתמש בתח"צ בשבת, כשהכבישים ריקים ויש חניה בשפע.
אכן
אני יכול להעיד ממקור ראשון ומידע אישי שחוויתי במו עצמי במשך כמעט שנה במלבורן. בימי השבוע (ב' עד ו') הרכבות הכבדות (רכבות פרבריות חשמליות כבדות) וגם הרכבות הקלות (טראמים) היו די מלאים. בשבת ובראשון הם היו עם 80% או אפילו 90% פחות נוסעים. בד"כ רק כל מני מסכנים או שיכורים או ווייט טראש או מהגרים מהעולם השלישי וכן קשישים ובני נוער היו משתמשים בתח"ץ בסופי שבוע. כאמור, במהלך השבוע מלא אנשים עסקים בחליפות ועניבות, גם אנשי כלכלה ונשות עסקים ומנהלות לשכות מנכ"ל (לבושות בחצאיות או מכנסיים מחוייטים ובז'קטים יוקרתיים) וכמובן שגם עמך (שם מרבית הציבור הגברי לובש ז'קט ועניבה כשהוא הולך לעבודתו).
 
זה לא בהכרח נכון לגבי נסיעות ארוכות

שטויות.
אם הייתה תחבורה ציבורית בשבת ובלילות- האם זה היה גורם לאנשים למכור את המכוניות שלהם? ברור שלא. התחבורה הציבורית צריכה לספק שירות לאוכלוסיית היוממים בהגעה אל העבודה ובחזרה מהעבודה ולאוכלוסיה שלא יכולה להשתמש ברכב פרטי מסיבה זו או אחרת. האוכלוסיה שנפגעת מההשבתה של התחבורה הציבורית בשבת היא דווקא האוכלוסיה השבויה, זאת שאין לה רכב פרטי: זקנים, אנשים חסרי רישיון וכאלה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב פרטי. לאדם עם רכב פרטי ברוב המוחלט של המקרים אין סיבה להשתמש בתח"צ בשבת, כשהכבישים ריקים ויש חניה בשפע.
זה לא בהכרח נכון לגבי נסיעות ארוכות
אם אני צריך להגיע בשבת מתל אביב לבאר שבע ואין לי כוונה לטייל בדרך, הייתי מעדיף ליסוע ברכבת מאשר עם רכב (אפילו שיש את כביש 6). זה עניין של העדפה אישית. לא כל אחד אוהב לנהוג בנסיעות ארוכות. לגבי נסיעות קצרות, אני מסכים איתך.
 

darkshadow1

New member
נכון- ובגלל זה כתבתי "ברוב המוחלט של המקרים".

זה לא בהכרח נכון לגבי נסיעות ארוכות
אם אני צריך להגיע בשבת מתל אביב לבאר שבע ואין לי כוונה לטייל בדרך, הייתי מעדיף ליסוע ברכבת מאשר עם רכב (אפילו שיש את כביש 6). זה עניין של העדפה אישית. לא כל אחד אוהב לנהוג בנסיעות ארוכות. לגבי נסיעות קצרות, אני מסכים איתך.
נכון- ובגלל זה כתבתי "ברוב המוחלט של המקרים".
 

cwen

New member
בכלל לא בטוח

שטויות.
אם הייתה תחבורה ציבורית בשבת ובלילות- האם זה היה גורם לאנשים למכור את המכוניות שלהם? ברור שלא. התחבורה הציבורית צריכה לספק שירות לאוכלוסיית היוממים בהגעה אל העבודה ובחזרה מהעבודה ולאוכלוסיה שלא יכולה להשתמש ברכב פרטי מסיבה זו או אחרת. האוכלוסיה שנפגעת מההשבתה של התחבורה הציבורית בשבת היא דווקא האוכלוסיה השבויה, זאת שאין לה רכב פרטי: זקנים, אנשים חסרי רישיון וכאלה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב פרטי. לאדם עם רכב פרטי ברוב המוחלט של המקרים אין סיבה להשתמש בתח"צ בשבת, כשהכבישים ריקים ויש חניה בשפע.
בכלל לא בטוח
זאת אומרת, אף אחד לא ימכור את הרכב שלו אם תהיה תחבורה ציבורית 24/7, אבל יש אנשים שמלכתחילה לא ירכשו רכב, ובוודאי שאנשים רבים לא ירכשו רכב נוסף. כך שאולי בהתחלה לא תהיה השפעה על כמות המכוניות לנפש במדינה, אבל בהדרגה תחבורה 24/7 תוביל לירידה בכמות המכוניות, פשוט כי אנשים יוכלו להסתדר בלי רכב, יהיו רגילים להסתדר בלי רכב ורבים מהם יעדיפו לחסוך את הכסף הזה. במקרה כזה אני גם צופה שסוכנויות השכרת הרכב יגדילו את מאגר הלקוחות, כי בשביל נסיעה משפחתית אחת לחופשה במקום דל בתחבורה ציבורית, יהיה זול יותר לשכור רכב מאשר להחזיק אחד באופן קבוע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה