"ב"ש ב-50 דקות": מבוטל עד להודעה חדשה

מצב
הנושא נעול.
השבתה של עבודות פיתוח לא אמורה לפגוע

מה רע מצאת בהודעת ההנהלה?
השבתה של עבודות פיתוח לא אמורה לפגוע
בעבודות שאינן עבודות פיתוח.
אם ההשבתה היא השבתה של עבודות פיתוח (וכך כתוב גם בהודעת ההנהלה) ומלבישים עליה פגיעה בעבודות שאינן עבודות פיתוח (כמו שני הסעיפים האחרונים בהודעת ההנהלה) אז יש כאן דיס-אינפורמציה.
או שההנהלה תסביר בהודעותיה הפומביות כיצד "השבתת עבודות פיתוח" פוגעת בעבודות שאינן עבודות פיתוח.
אם ההנהלה סומכת על ההדיוטות של קוראי הודעותיה ועל כך שיאכלו את כל מה שהיא מאכילה את הציבור בו עקב האנטגוניזם כלפי ועד עובדי הרכבת, אז טעות בידה. גם ההנהלה צריכה לצפות שאין תמיכה אוטומטית בצד שלה וגם היא צריכה להסביר ולהבהיר את הכרזותיה ומעשיה.
 

easylivin

New member
למה לא חשבת על זה שההודעה פשוט לא מנוסחת טוב?

השבתה של עבודות פיתוח לא אמורה לפגוע
בעבודות שאינן עבודות פיתוח.
אם ההשבתה היא השבתה של עבודות פיתוח (וכך כתוב גם בהודעת ההנהלה) ומלבישים עליה פגיעה בעבודות שאינן עבודות פיתוח (כמו שני הסעיפים האחרונים בהודעת ההנהלה) אז יש כאן דיס-אינפורמציה.
או שההנהלה תסביר בהודעותיה הפומביות כיצד "השבתת עבודות פיתוח" פוגעת בעבודות שאינן עבודות פיתוח.
אם ההנהלה סומכת על ההדיוטות של קוראי הודעותיה ועל כך שיאכלו את כל מה שהיא מאכילה את הציבור בו עקב האנטגוניזם כלפי ועד עובדי הרכבת, אז טעות בידה. גם ההנהלה צריכה לצפות שאין תמיכה אוטומטית בצד שלה וגם היא צריכה להסביר ולהבהיר את הכרזותיה ומעשיה.
למה לא חשבת על זה שההודעה פשוט לא מנוסחת טוב?
זוהי תופעה אופיינית להודעות לעיתונות של הרכבת. מי שמנסח את ההודעות זאת לא "הנהלה" אלא מחלקת דוברות. וכפי שניתן להתרשם בפורום, לעיתים קרובות הפרסומים שלהם לוקים בפרטים (מתוך רצון לפשט את החומר עד כדי גיחוך, וגם עקב חוסר שליטה של אנשי הדוברות במונחים מקצועיים) וגם לוקים באי-דיוקים רבים, וממש לא מכוונים אלא כתוצאה מחוסר מקצועיות בנאלי. אם אי אפשר להבין מההודעה איך "השבתת עבודות הפיתוח" תגרום לפגיעה בעבודות התחזוקה של המסילות, זה לא אומר שזה לא יקרה, ובטח שלא מצביע על זה שההנהלה "מאכילה את הציבור בדיסאינפורמציה".
 
את מי הדוברות מדבררת?

למה לא חשבת על זה שההודעה פשוט לא מנוסחת טוב?
זוהי תופעה אופיינית להודעות לעיתונות של הרכבת. מי שמנסח את ההודעות זאת לא "הנהלה" אלא מחלקת דוברות. וכפי שניתן להתרשם בפורום, לעיתים קרובות הפרסומים שלהם לוקים בפרטים (מתוך רצון לפשט את החומר עד כדי גיחוך, וגם עקב חוסר שליטה של אנשי הדוברות במונחים מקצועיים) וגם לוקים באי-דיוקים רבים, וממש לא מכוונים אלא כתוצאה מחוסר מקצועיות בנאלי. אם אי אפשר להבין מההודעה איך "השבתת עבודות הפיתוח" תגרום לפגיעה בעבודות התחזוקה של המסילות, זה לא אומר שזה לא יקרה, ובטח שלא מצביע על זה שההנהלה "מאכילה את הציבור בדיסאינפורמציה".
את מי הדוברות מדבררת?
אני לא צריך לחשוב שהודעה לא מנוסחת טוב.
אם רכבת ישראל היא גוף רציני, ההודעות שלה לציבור צריכות להיות מדוייקות ומהוקצאות, אם רוצים שיתייחסו אליהן ברצינות.
אם ההודעות שלה לציבור לא מנוסחות טוב ונובעות כתוצאה מחוסר מקצועיות בנאלי, אז אין טעם להודעות, כי ממילא אין סיבה להתייחס אליהן ברצינות.
הנהלה רצינית צריכה לדאוג גם לדוברות מקצועית ולכך שההודעות של רכבת ישראל לציבור תהיינה אמינות, נכונות ומדוייקות. אחרת, אני תוהה מה עוד לא מקצועי ברכבת חוץ מהדוברות?

לא תפקיד הקורא לנסות לפענח את כוונת ההודעות ואת איכותן. תפקיד מפרסם ההודעות לדאוג שהן תהיינה איכותיות.
מבחינתי, כאשר מפרטים בהודעה המסבירה את השלכות "השבתת עבודות הפיתוח" פגיעה בעבודות תחזוקה, מדובר בדיסאינפורמציה.

כנראה שלא רק הועד אשם בחוסר מקצועיות הרכבת (הוא הרי לא אחראי להודעות הדוברות)...
 

easylivin

New member
מה לעשות, אילו ר"י הייתה "גוף רציני"

את מי הדוברות מדבררת?
אני לא צריך לחשוב שהודעה לא מנוסחת טוב.
אם רכבת ישראל היא גוף רציני, ההודעות שלה לציבור צריכות להיות מדוייקות ומהוקצאות, אם רוצים שיתייחסו אליהן ברצינות.
אם ההודעות שלה לציבור לא מנוסחות טוב ונובעות כתוצאה מחוסר מקצועיות בנאלי, אז אין טעם להודעות, כי ממילא אין סיבה להתייחס אליהן ברצינות.
הנהלה רצינית צריכה לדאוג גם לדוברות מקצועית ולכך שההודעות של רכבת ישראל לציבור תהיינה אמינות, נכונות ומדוייקות. אחרת, אני תוהה מה עוד לא מקצועי ברכבת חוץ מהדוברות?

לא תפקיד הקורא לנסות לפענח את כוונת ההודעות ואת איכותן. תפקיד מפרסם ההודעות לדאוג שהן תהיינה איכותיות.
מבחינתי, כאשר מפרטים בהודעה המסבירה את השלכות "השבתת עבודות הפיתוח" פגיעה בעבודות תחזוקה, מדובר בדיסאינפורמציה.

כנראה שלא רק הועד אשם בחוסר מקצועיות הרכבת (הוא הרי לא אחראי להודעות הדוברות)...
מה לעשות, אילו ר"י הייתה "גוף רציני"
מכל הבחינות, אז כל הדיון הזה היה מיותר... מי שצריכה לדאוג לדוברות רצינית זו ההנהלה, אלא שייתכן שהמבנה הנוכחי של החברה ויחסי הכוחות בה פשוט לא מאפשרים לגייס את כוח האדם הטוב ביותר ולנהל אותו בצורה הטובה ביותר, וזה בכל החטיבות והמחלקות כולל הדוברות. אין ספק שבחברה הזאת יש הרבה מאוד מקום לשיפור ברוב התחומים. הנקודה היא שלא בהכרח מדובר בדיסאינפורמציה מכוונת, אלא בעוד תוצאה אחת מני רבות של כשלי ניהול וביצוע.
 

אורי404

New member
בהחלט

מה לעשות, אילו ר"י הייתה "גוף רציני"
מכל הבחינות, אז כל הדיון הזה היה מיותר... מי שצריכה לדאוג לדוברות רצינית זו ההנהלה, אלא שייתכן שהמבנה הנוכחי של החברה ויחסי הכוחות בה פשוט לא מאפשרים לגייס את כוח האדם הטוב ביותר ולנהל אותו בצורה הטובה ביותר, וזה בכל החטיבות והמחלקות כולל הדוברות. אין ספק שבחברה הזאת יש הרבה מאוד מקום לשיפור ברוב התחומים. הנקודה היא שלא בהכרח מדובר בדיסאינפורמציה מכוונת, אלא בעוד תוצאה אחת מני רבות של כשלי ניהול וביצוע.
בהחלט
 

אורי404

New member
מה גם, שהניסיון הוכיח 'עם מי יש עסק'

את מי הדוברות מדבררת?
אני לא צריך לחשוב שהודעה לא מנוסחת טוב.
אם רכבת ישראל היא גוף רציני, ההודעות שלה לציבור צריכות להיות מדוייקות ומהוקצאות, אם רוצים שיתייחסו אליהן ברצינות.
אם ההודעות שלה לציבור לא מנוסחות טוב ונובעות כתוצאה מחוסר מקצועיות בנאלי, אז אין טעם להודעות, כי ממילא אין סיבה להתייחס אליהן ברצינות.
הנהלה רצינית צריכה לדאוג גם לדוברות מקצועית ולכך שההודעות של רכבת ישראל לציבור תהיינה אמינות, נכונות ומדוייקות. אחרת, אני תוהה מה עוד לא מקצועי ברכבת חוץ מהדוברות?

לא תפקיד הקורא לנסות לפענח את כוונת ההודעות ואת איכותן. תפקיד מפרסם ההודעות לדאוג שהן תהיינה איכותיות.
מבחינתי, כאשר מפרטים בהודעה המסבירה את השלכות "השבתת עבודות הפיתוח" פגיעה בעבודות תחזוקה, מדובר בדיסאינפורמציה.

כנראה שלא רק הועד אשם בחוסר מקצועיות הרכבת (הוא הרי לא אחראי להודעות הדוברות)...
מה גם, שהניסיון הוכיח 'עם מי יש עסק'
בין אם זה היה בפניות ציבור בהודעות פרטיות ובין אם זה היה בהודעות שונות של נציגים רשמיים מ"רכבת ישראל". היו מקרים, שהאמינות בהודעות הייתה מאוד מוטלת בספק.
 

אורי404

New member


השבתה של עבודות פיתוח לא אמורה לפגוע
בעבודות שאינן עבודות פיתוח.
אם ההשבתה היא השבתה של עבודות פיתוח (וכך כתוב גם בהודעת ההנהלה) ומלבישים עליה פגיעה בעבודות שאינן עבודות פיתוח (כמו שני הסעיפים האחרונים בהודעת ההנהלה) אז יש כאן דיס-אינפורמציה.
או שההנהלה תסביר בהודעותיה הפומביות כיצד "השבתת עבודות פיתוח" פוגעת בעבודות שאינן עבודות פיתוח.
אם ההנהלה סומכת על ההדיוטות של קוראי הודעותיה ועל כך שיאכלו את כל מה שהיא מאכילה את הציבור בו עקב האנטגוניזם כלפי ועד עובדי הרכבת, אז טעות בידה. גם ההנהלה צריכה לצפות שאין תמיכה אוטומטית בצד שלה וגם היא צריכה להסביר ולהבהיר את הכרזותיה ומעשיה.
 

אורי404

New member
מסכים מאוד [לדברי עמוד השדרה]

כצופה מהצד שלא נוטה לטובת אף אחד מהצדדים
יש לי רושם שהדיס-אינפורמציה היא נחלת שני הצדדים.
גם העובדים מקצינים בהצגתם את מהלכי ההנהלה כהפרטת הרכבת ושבירת העבודה המאורגנת וגם ההנהלה מקצינה בהצגתה את מהלכי הועד.
שני הצדדים כנראה אינם נקיי כפיים בסכסוך הזה.
מסכים מאוד [לדברי עמוד השדרה]
 
כמה עוד אפשר לעכב את הכפלת קרית מוצקין נהריה

הודעת ר"י: פירוט עבודות הפיתוח שתיפגענה
מצ"ב רשימת העבודות הצפויות להיפגע כתוצאה מהכרזת הועד על השבתת עבודות הפיתוח.

****
פרויקט קיבולת האיילון שיביא לקיצור משך זמן הנסיעה מב"ש לתל אביב (50 דקות במקום 80), ויאפשר 24 שעות ביממה רכבת והגדלת תדירות הרכבות בקו (מ-2 רכבות ל- 4 ). לפני ההודעה על ההשבתה, עתיד היה הפרויקט להסתיים ב- 19 במאי.
****
קו חדש בתחנת ממשית למטענים.
****
עבודות להכפלת קו כפול בין בני-ברק לסגולה ומעבר להפעלת תחנת קריית אריה בשני רציפים במקום באחד.
****
התקנת מסוטים בקטע נען (אלמנטים לאיתות). מהלך שעתיד היה להביא, כבר במאי, לקיצור משך זמן הנסיעה בין בית שמש לתל אביב וירושלים לתל אביב.
****
עיכוב בהכפלת קו מוצקין-נהריה.
****
עיכוב בטיפולים של תחזוקה שוטפת (עלול לפגוע בדיוק הרכבות כתוצאה מעיכובים במניעת הגבלות מהירות בקווים השונים).
****
תחזוקת מחסומים במפגשים.

בברכה,
שחר וייסמן
אגף דוברות והסברה | רכבת ישראל|
כמה עוד אפשר לעכב את הכפלת קרית מוצקין נהריה
20 ק"מ בלחץ של הצבת מסילות בטופוגרפיה מישורית נמשכות כבר 5 שנים ויותר, פשוט קצב מדהים ויעילות מקסימלית. אלמלא השביתה הכפלת הקו הנ"ל היתה נכנסת לספר השיאים של גינס.
 
יש הכפלה עוד יותר שיאנית...

כמה עוד אפשר לעכב את הכפלת קרית מוצקין נהריה
20 ק"מ בלחץ של הצבת מסילות בטופוגרפיה מישורית נמשכות כבר 5 שנים ויותר, פשוט קצב מדהים ויעילות מקסימלית. אלמלא השביתה הכפלת הקו הנ"ל היתה נכנסת לספר השיאים של גינס.
יש הכפלה עוד יותר שיאנית...
 

אורי404

New member
הם "טובים" בלמשוך פרויקטים שונים

כמה עוד אפשר לעכב את הכפלת קרית מוצקין נהריה
20 ק"מ בלחץ של הצבת מסילות בטופוגרפיה מישורית נמשכות כבר 5 שנים ויותר, פשוט קצב מדהים ויעילות מקסימלית. אלמלא השביתה הכפלת הקו הנ"ל היתה נכנסת לספר השיאים של גינס.
הם "טובים" בלמשוך פרויקטים שונים
 
חחח הפעלת רציף שני בקריית אריה כבר ארבע שנים

הודעת ר"י: פירוט עבודות הפיתוח שתיפגענה
מצ"ב רשימת העבודות הצפויות להיפגע כתוצאה מהכרזת הועד על השבתת עבודות הפיתוח.

****
פרויקט קיבולת האיילון שיביא לקיצור משך זמן הנסיעה מב"ש לתל אביב (50 דקות במקום 80), ויאפשר 24 שעות ביממה רכבת והגדלת תדירות הרכבות בקו (מ-2 רכבות ל- 4 ). לפני ההודעה על ההשבתה, עתיד היה הפרויקט להסתיים ב- 19 במאי.
****
קו חדש בתחנת ממשית למטענים.
****
עבודות להכפלת קו כפול בין בני-ברק לסגולה ומעבר להפעלת תחנת קריית אריה בשני רציפים במקום באחד.
****
התקנת מסוטים בקטע נען (אלמנטים לאיתות). מהלך שעתיד היה להביא, כבר במאי, לקיצור משך זמן הנסיעה בין בית שמש לתל אביב וירושלים לתל אביב.
****
עיכוב בהכפלת קו מוצקין-נהריה.
****
עיכוב בטיפולים של תחזוקה שוטפת (עלול לפגוע בדיוק הרכבות כתוצאה מעיכובים במניעת הגבלות מהירות בקווים השונים).
****
תחזוקת מחסומים במפגשים.

בברכה,
שחר וייסמן
אגף דוברות והסברה | רכבת ישראל|
חחח הפעלת רציף שני בקריית אריה כבר ארבע שנים
מחכה לגאולה.
בכלל הכפלת סגולה-בני ברק כמעט מוכנה ומחכה לגאולה כפר הרבה שנים.
אולי דווקא בגלל ההשבתה הם כן ינסו להרים איזו עבודה אחרי שההשבתה תגמר?
מה זה חודש עיצומים לעומת ארבע שנים בלי עיצומים בפיתוח שהם לא מזיזים את התחת!!
 
שלא לדבר על הכפלת ב"ב-ת"א

חחח הפעלת רציף שני בקריית אריה כבר ארבע שנים
מחכה לגאולה.
בכלל הכפלת סגולה-בני ברק כמעט מוכנה ומחכה לגאולה כפר הרבה שנים.
אולי דווקא בגלל ההשבתה הם כן ינסו להרים איזו עבודה אחרי שההשבתה תגמר?
מה זה חודש עיצומים לעומת ארבע שנים בלי עיצומים בפיתוח שהם לא מזיזים את התחת!!
שלא לדבר על הכפלת ב"ב-ת"א
 

easylivin

New member
את הסיבות האמיתיות שמאחורי אי-ההכפלה הזו

חחח הפעלת רציף שני בקריית אריה כבר ארבע שנים
מחכה לגאולה.
בכלל הכפלת סגולה-בני ברק כמעט מוכנה ומחכה לגאולה כפר הרבה שנים.
אולי דווקא בגלל ההשבתה הם כן ינסו להרים איזו עבודה אחרי שההשבתה תגמר?
מה זה חודש עיצומים לעומת ארבע שנים בלי עיצומים בפיתוח שהם לא מזיזים את התחת!!
את הסיבות האמיתיות שמאחורי אי-ההכפלה הזו
כנראה שלא נדע לעולם. אילו היו לזה סיבות אובייקטיביות (להבדיל למשל מפוליטיקה מסוג כזה או אחר, פנים-ארגונית או חיצונית), כנראה שהיינו שומעים עליהן מזמן. בכל השנים שעברו לא שמענו על סיבות כאלו... את המסקנות מזה נראה לי שכמעט כל אחד פה יסיק בקלות.
 

easylivin

New member
ואגב, אדגיש שאני מדבר על סיבות אובייקטיביות

את הסיבות האמיתיות שמאחורי אי-ההכפלה הזו
כנראה שלא נדע לעולם. אילו היו לזה סיבות אובייקטיביות (להבדיל למשל מפוליטיקה מסוג כזה או אחר, פנים-ארגונית או חיצונית), כנראה שהיינו שומעים עליהן מזמן. בכל השנים שעברו לא שמענו על סיבות כאלו... את המסקנות מזה נראה לי שכמעט כל אחד פה יסיק בקלות.
ואגב, אדגיש שאני מדבר על סיבות אובייקטיביות
להבדיל מתירוצים שונים ומשונים, כמו "בית לא חוקי בסמוך למסילה"... הבית לא קיים מזמן, אבל גם ההכפלה לא קיימת ולא התקדמה במילימטר מאז מלפני שנה, כשסיימו את העבודות בין האוניברסיטה לבני ברק. אז אם סיימו אותן, למה לא לעשות כבר את הפינישים ולפתוח את הקטע ככפול?! (בדומה למה שעושים בפרוייקטים אחרים.) אבל אל דאגה, גם לזה יימצאו לרכבת תירוצים... אז אולי עדיף שאיש מיודעי הדבר לא יגיב לדבריי ולא יראה את הרכבת שוב באור מגוחך. סיום ההכפלה ידבר בעד עצמו בצורה הכי טובה שאפשר. אבל האם זה יקרה השנה? ספק גדול, בייחוד לאור הלו"ז המתוכנן במאי שלא כולל שום שיפור בקו הזה whatsoever.
 

אורי404

New member
אני לא מכיר אף בית כזה

ואגב, אדגיש שאני מדבר על סיבות אובייקטיביות
להבדיל מתירוצים שונים ומשונים, כמו "בית לא חוקי בסמוך למסילה"... הבית לא קיים מזמן, אבל גם ההכפלה לא קיימת ולא התקדמה במילימטר מאז מלפני שנה, כשסיימו את העבודות בין האוניברסיטה לבני ברק. אז אם סיימו אותן, למה לא לעשות כבר את הפינישים ולפתוח את הקטע ככפול?! (בדומה למה שעושים בפרוייקטים אחרים.) אבל אל דאגה, גם לזה יימצאו לרכבת תירוצים... אז אולי עדיף שאיש מיודעי הדבר לא יגיב לדבריי ולא יראה את הרכבת שוב באור מגוחך. סיום ההכפלה ידבר בעד עצמו בצורה הכי טובה שאפשר. אבל האם זה יקרה השנה? ספק גדול, בייחוד לאור הלו"ז המתוכנן במאי שלא כולל שום שיפור בקו הזה whatsoever.
אני לא מכיר אף בית כזה
שיסלחו לי, אבל את אזור תוואי מסילת כפר סבא-תל אביב אני מכיר. בין אם זה בנסיעות ברכבת ובין אם זה ברכיבות אופניים סמוך מאוד לתוואי.
לא יצא לי לראות בית כזה.
לדעתי קו הרכבת הזה, היה פחות בסדר העדיפויות של "רכבת ישראל" על דרגיה השונים וזוהי הסיבה לאי פיתוח הקו. אותה סיבה גם בקצב האיטי בהכפלת קרית מוצקין-נהריה.
 

luckydude

Active member
דווקא במוצקין-נהריה היו הרבה בעיות

אני לא מכיר אף בית כזה
שיסלחו לי, אבל את אזור תוואי מסילת כפר סבא-תל אביב אני מכיר. בין אם זה בנסיעות ברכבת ובין אם זה ברכיבות אופניים סמוך מאוד לתוואי.
לא יצא לי לראות בית כזה.
לדעתי קו הרכבת הזה, היה פחות בסדר העדיפויות של "רכבת ישראל" על דרגיה השונים וזוהי הסיבה לאי פיתוח הקו. אותה סיבה גם בקצב האיטי בהכפלת קרית מוצקין-נהריה.
דווקא במוצקין-נהריה היו הרבה בעיות
סטאטוטוריות, התנגדויות תושבים, הפרדות מפלסיות, קברים וכו' שתקעו עבודות במשך שנים.
 

אורי404

New member
לפחות חמש שנים. לא ארבע

חחח הפעלת רציף שני בקריית אריה כבר ארבע שנים
מחכה לגאולה.
בכלל הכפלת סגולה-בני ברק כמעט מוכנה ומחכה לגאולה כפר הרבה שנים.
אולי דווקא בגלל ההשבתה הם כן ינסו להרים איזו עבודה אחרי שההשבתה תגמר?
מה זה חודש עיצומים לעומת ארבע שנים בלי עיצומים בפיתוח שהם לא מזיזים את התחת!!
לפחות חמש שנים. לא ארבע
 

oschlick

New member
ב''ש ב-50 דקות לא שווה כלום אם בעוד כמה שנים

"ב"ש ב-50 דקות": מבוטל עד להודעה חדשה
יחד עם כל שאר הפרוייקטים שאמורים לשפר את השירות לנוסעי הרכבת. והם עוד קוראים לזה "צמצום הפגיעה בנוסעים".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4200198,00.html

ולא, הכותרת לא מטעה גם אם חשבתם על משהו אחר כשקראתם אותה...
ב''ש ב-50 דקות לא שווה כלום אם בעוד כמה שנים
יהיו 400 עובדי קבלן ברכבת ישראל שיועסקו לא כעובדים בעלי זכויות אלא כמוצרים חסרי זכויות במסגרת "חבילת שירותי תחזוקת קרונות".
 

livebuddy

New member
סיסמאות יפות.

ב''ש ב-50 דקות לא שווה כלום אם בעוד כמה שנים
יהיו 400 עובדי קבלן ברכבת ישראל שיועסקו לא כעובדים בעלי זכויות אלא כמוצרים חסרי זכויות במסגרת "חבילת שירותי תחזוקת קרונות".
סיסמאות יפות.
אבל כבר ראינו שעובדי הרכבת לא יודעים לתחזק רכבות (וקבל זאת כעובדה. אני מקווה שלא תתחיל לבקש ממני דוגמאות) לכן כדאי שתחזוקת הרכבות תעבור לחבר'ה שכן יודעים לעשות את העבודה. אף אחד לא קבע שהם יהיו עובדי קבלן בלי זכויות אלא עובדים של חברה בינלאומית כמו סימנס\בומברדייה בדיוק כמו שיש בשיראל עובדי אינטל\מיקרוסופט\גוגל שזכויותים לא מקופחות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה