Dan Chazan

New member
מפיך אל היושב במרומים.

ובאמת אני מקווה שזה יעבוד כי כך זה הרבה יותר פשוט. אבל יש לי ספקות כבדים משלום, כאשר היד של החמס והג'יהד ורבים מאנשי הפתח כולל הטנזים על הדק הפסקת התהליך. כאשר המדינה שתקום תהיה מדינת טרור קשה לי לראות כיצד זה יפעל, אבל כמובן שתקוותי שאתה צודק. ברור לי שאם הארגונים האלה יראו שהתוצאה היא התחזקות של המשטרה הפלשתינית לרמה שתוכל להתמודד איתם הם ינסו לחבל בכל דרך אפשרית. אותו דבר יכל להאמר גם על כל התקרבות לשלום אמת.
 

Dan Chazan

New member
בו ובשרון. ככה זה כאשר יש משוגעים

שמסתובבים בשטח וחושבים שהם יודעים יותר טוב מכולם מה צריך. אבל אין לי ספק שאבו מאזן מבין הרבה יותר טוב ממך וממני את הלכי הרוח ברחוב הפלשתיני ואני גם מאמין שהם היום שבעי מלחמות ומוכנים לדחות את הנקמה למועד אחר ובינתיים לבנות מדינה. לכן יש בידי מחמוד עבס הכלים כפי שיש בידי שרון הכלים לשנות כיוון. צריך רק לרצות ולנצל את דעת הקהל כמנוף.
 

6bcad

New member
במדינת חוקןו היש תכניות מתאר למשולש

ולסקטור הזה בכלל, המתחשבות בגידול הטבעי (פזמון המתנחלים לתרוצי התרחבותם בניגוד להסכמים שמדינתנו חותמת עם הגוים), ואולי גם שתבדוק באותה הזדמנות את מקורות המימון הממשלתים לבניה בנשוא "השוואתך".
 
חוק הוא חוק הוא חוק

גם אם נדמה לך שאתה מקופח וגם אם נדמה לך שנגרם לך עוול, אין לך את הרשות לקחת את החוק לידיך. ובמקרה הזה, מי שצריך לעשות תוכניות מתאר הן המועצות הערביות, אבל הן מסרבות לעשות זאת כי יותר נוח להן שבני עמם יגזלו אדמות מדינה ויבנו וילות מפוארות בנות 7 מפלסים על ההרים מסביב. למה להם לריב עם התושבים? והאם יש סיבה שהערבים לא יגורו בשיכונים, כמו שגרים ה"יהוד"? למה כל ערבי צריך לגור בוילה? ומי משלם? ובכן, מי שמשלם זה היהודים - אנחנו משלמים כשאנחנו מכסים את גרעונות המועצות הערביות (שלא גובות בכלל מיסי ארנונה ומיסי השבחה מתושביהן) אנחנו משלמים תעריפים גבוהים יותר על חשמל, מים וכבלים (כי מרבית החיבורים במגזר הערבי הם פירטים), אנחנו משלמים יותר מס הכנסה (כי רוב המגזר עובד בשחור) ואנחנו משלמים יותר ביטוח לאומי (כי רוב הכסף הולך למימון אבטלה מדומה במגזר הזה, ולא רק בו) אבל כל זה לא נותן רשות לאף מתנחל אחד לבנות בית לא חוקי כי הפרת חוק של מגזר אחד אינה "מכשירה" הפרת חוק במגזר אחר.
 
../images/Emo6.gif בטח../images/Emo70.gif הכל היה ידוע גם קודם.

כולל ההשתלטות הבוטה על אדמות פרטיות של פלסטינים; כולל "מפעל ההתנחלות" עצמו, המנוגד לחוק הבינלאומי, והמהווה היום תרוץ להמשך הכיבוש, למניעת השלום ולהמשך הטרור ההדדי.
 

Dan Chazan

New member
כל הוויכוחים אל "חוקיותם"

של מאחזים באמת אינם רלוונטיים. כל מפעל ההתנחלות בטעות יסודו כי אין ספק שהוא פוגע בזכויות הבסיסיות אל הפלשתינים אלא אם כן מספחים את השטחים לישראל ונותנים לפלשתינים אזרחות ישראלית. לכן יש מיד לפעול להגיע להסכם שלום עם הפלשתינים שיגדיר את הגבולות ויאפשר לפנות שטחים לפי תוכנית שלבים מוסכמת. היום זה אפשרי. כאשר הסבל של שני הצדדים עודנו טרי. הדחיה של שלב ההידברות רק פוגע ובסוף יביא למבוי סתום. אם הממשלה תיפול על חוסר רצון להידבר זה מגדיר דרך של תקווה. לכן יש לדרוש הדברות מידית. אין כל סיבה לא לעשות זאת.
 
במילה אחת

לסלק את כל ההתנחלויות, שכן אין כל התנחלות חוקית. התנחלות בהגדרתה היא פשע מלחמה. כל הקשקושים והצווחות של המתנחלים יכולים להתמצות במשפט אחד: הכיצד זה שרון, מלך הרמאים והקריצות,תומך ההתנחלויות, חושף עתה את המנגנון המלוכלך שהוא עזר להקים? התשובה היא: לחץ של בוש.אין לו כל ברירה אחרת, שכן משקלה של ישראל כ"נכס אסטרטגי" של האימפריאליזם, הולך ויורד.זאת ראינו כבר במלחמת המפרץ הראשונה, שם צוותה ישראל לסתום את הפה ולא להתערב, וזאת ראינו זה עתה בעניין לבנון. הסיבה היא פשוטה המדיניות של ההתקפה על הזכויות הדמוקרטיות , החברתיות והכלכליות של המוני הערבים מביא לתגובת נגד של המוני העובדים. זאת אנו רואים הן בעיראק והן בלבנון ולאחרונה גם במצרים וגם בטונסיה. יש לצפות שגם בישראל זה יקרה בקרוב, ואז נראה כיצד הבריונים הפשיסטים -הגרעין הקשה של המתנחלים מתגייס לטובת בעלי הן הגדולים, ממש כפי שקרה בגרמניה לפני עליית היטלר לשלטון.
 

ערב רב

New member
באמת

בעלי ההון הגדולים כולם בעלי אוריינטציה לאמריקה שלוחצת לטיהורם האתני של חצי-מיליון המתנחלים, לכן אין שום סיכוי שהם יחברו אליהם אי-פעם. להפך, מי שחובר לבעלי-ההון במאבק לטיהור יש"ע מיהודים הם קודם כל הקומוניסטים בכל העולם ונראה שבעניין זה הם נלהבים אף יותר מבוש ומשטרו, שכן חלומם הרטוב של בעלי-ההון הוא מיליוני פועלים ערבים חסרי זכויות שרק טיהור אתני של חצי-מיליון יהודים יאפשר את ניצולם ע"י שיכוכם הלאומני.
 

gershon17

New member
כל זה טוב ויפה

אבל למה אזרחי קובה לא מסוגלים לבחור את הנהגתם? מועצת פועלים? שתהיה מועצת פועלים. למה אזרח קובני לא יכול לבחור בהרכב מועצת הפועלים הזו? אולי אזרחים קובנים הם טיפשים ולא מסוגלים לבחור? אולי קסטרו יודע מה טוב לכ-----ל הקובנים באשר הם? אולי הם ערכו בחירות חופשיות ובהן בחרו לא לבחור עוד? למה? למה בקובה אין בחירות?
 
להתייחס לכתוב

גרשון אני הסברתי לך מדוע אין בקובה דמוקרטיה בורגנית וגם לא דמוקרטיה סוציאליסטית, שכן זו האחרונה אינה יכולה לצמוח באי עני, אלא בחברה יותר מפותחת מהחברה הקפיטליסטית. בארצות הקפיטליסטיות הנחשלות והעניות אין למעשה דמוקרטיה ולו בורגנית משום שדמוקרטיה יכולה להתקים רק במדינות מפותחות, וגם שם רק בתקופה של פריחה כלכלית, שכן בתקופת משבר הן עוברות לפשיזם. למעשה אתה חוזר למנטרה שלך בדבר חוסר דמוקרטיה. אם ברצונך שבקובה תהיה דמוקרטיה של מועצות עלייך לתמוך בטרנספורמציה חברתית בין השאר של ישראל , אירופה וארצות הברית. לעומת זאת, דמוקרטיה בורגנית עליה אתה מדבר, לא תקום אלא תחת סיסמאות הדמוקרטיה תעלה מהפכת נגד בתמיכת התאגידים וקובה תחזור למצב הנורא בה הייתה קודם למהפכה. אם במהפכת נגד מסוג זה אתה תומך, אתה תומך למעשה בשלטון התאגידים ולא בדמוקרטיה מסוג כלשהו. אם ברצונך לראות דמוקרטיה סוציאליסטית עליך לתמוך בתהליך המהפכני העולמי תוך שימור השגי המהפכה הקובנית. אתה מופיע עם מנטרה ולא עם ניתוח או הבנת המצב.מנטרה זו אני יכול ללמד אפילו תוכי.
 

gershon17

New member
לא הסברת, תירצת

תירצתי את המשך השלטון הדיקטטורי של חברך המזוקן, בעוד ההמונים בקובה כורעים תחת הנטל ומשוועים לעזרה. גם במקום עני אפשר לערוך בחירות דמוקרטיות, מספיק עם התירוצים האלה.
 
שוב דמגוגיה

ארצות הברית היא המדינה החזקה ביותר בעולם. היא שוכנת מספר ק"מ מועט ביותר מקובה. למרות הניסיונות החוזרים של סופר כוח זה להפיל את משטרו של חברי המזוקן כדבריך, וזה כלל פלישה למפרץ החזירים, שימוש בנשק ביואולגי כנגד החקלאות, אמברגו על אי עני, אין היא מצליחה. מדוע? משום שהמוני קובה, מבינים היטב כי מאחרוי הדמגוגיה בדבר חוסר הדמוקרטיה לה דואגת לכאורה ארצות הברית וכמובן משרתיה, מדינה זו תומכת במשטרים אפלים ביותר בהיסטוריה. למשל ערב הסעודית. הם מבינים, כי מאחורי הסיסמאות הנבובות מסתתר הרצון לגזול מהם את המעט שיש להם. את החינוך, את הרפואה, את קורת הגג, את מעט הקלוריות השומרות אותם בחיים. ככל שאני קורא יותר את דבריך, ברור לי שלא לדמוקרטיה המופשטת אתה דואג, אלא תומך אתה באילי ההון האמריקאים, המבקשים לרמוס את כל מה שהמהפכה הצליחה לתת, כאשר הם משתמשים בסיסמאות נבובות שכל ילד בעולם השלישי יודע לזהות. הסיבה לקושי שלך להבין זאת? רמת החיים הטובה כנראה ממנה אתה נהנה, פרי הפירורים של שוד העמים המחלחל עדיין למעמד הביניים בישראל.אולם מאחר ומעמד ביניים זה נשחק כיום, אפילו את רמת חייך לא תוכל לשמר. אתה עובד עבודת אלילים לאילי ההון ובסופו של דבר תמצא שעשית זאת בחינם.
 

gershon17

New member
מאיפה אתה יודע שהם לא רוצים בחירות?

אותם המונים בקובה - איך אתה יודע שהם לא מעוניינים בבחירות? אולי הם מעוניינים? למה בעצם שלא יהיו מעוניינים בבחירות? ושוב, אם הם לא מעוניינים בכך, איך אתה יודע? שאלת אותם אחד אחד? או שאתה מנחש את זה? תירוצים יש לך הרבה.
 
הבה ונחדד את השאלה.

איני יודע שאין המונים רוצים בבחירות ומעולם לא טענתי זאת. השאלה היא בחירות למה? עבור מי? איז פרוגראמות? אין דמוקרטיה בעלמא. לדמוקרטיה המופשטת יש תוכן מעמדי קונקרטי. האם מדובר על בחירות למוסודות שיסייעו לרסטורציה קפיטליסטית שתשדוד את ההשגים הקיימים,למשל פרלמנט שבו ניתן לבחור אחת לארבע שנים את הגנבים והשקרנים שירמו ויעבירו חוקים לטובת בעלי הון כבישראל או בארצות הברית? אלו העומדים להפסיד ובמיוחד לאחר שלמדו מהניסון ממזרח אירופה וברית המועצות לשעבר,שם נפלה תוחלת החיים בעשר שנים, בעוד קבוצה קטנה של בירוקרטים לשעבר הפכו למולטי מליונרים, יגידו לך בנימוס או בנימוס המתאים "לא תודה" בדרכם שלהם ואיני משוכנע שתשובתם תנעם לך. זאת שאלה אחרת בחירות למוסדות של ההמונים עצמם כמו איגודים מקצועיים ומועצות עובדים המבקשים לשמר את השגי המהפכה ולהרחיבם כולל ברמה של הדמוקרטיה של העובדים עצמם ולא של המנצלים. אמור לי איפה לאיזה בחירות אתה מתכוון, לאיזה מוסדות, לאלו מטרות והפסק להסתתר מאחורי המנטרה המושפטת דמוקרטיה מבלי תוכן מעמדי.
 

gershon17

New member
אילו מוסדות?

המוסדות המחוקקים בקובה, כמובן. הפרלמנט הקובני. אפשר גם בחירות ישירות לנשיאות, אבל אשאיר את ההחלטה הזו להמונים הקובנים הרבים. הפרוגרמות, כדבריך, יקבעו על-ידי הקובנים במו-עצמם. הם יחליטו מה הנושאים החשובים להם. הרי בודאי אפשר לסמוך על ההמונים הקובנים שלא יבחרו נציגים גנבים ושקרנים, נכון? או שהקובני היחיד שאפשר לסמוך עליו זה קסטרו?
 
פרלמנט

הפרלמנט, הוא מוסד בורגני שעלה בתקופה בה נאבקה הבורגנות כמעמד מהפכני כנגד השלטון הפיאודלי. בשעתו היה זה מסוד מהפכני. כיום הוא חותמת גומי לאינרסים של בעלי ההון. ההמונים בקובה כפי שכתבתי לא לפרלמנט הם זקוקים, משום שפרלמנט יחזיר את קובה לקפיטליזם ולטוב המזל קובה היא מדינה פוסט קפיטליסטית, למרות היותה אי עני.אחרת רמת הבורות הייתה 95 אחזוים כפי שהייתה תחת בטיסטה ולאותם אנשים גם לא יהיה ביטח רפואי. ( בארצות הברית העשירה למעלה מ40 מליון חסרי ביטוח רפואי ובוש מנסה לחסל גם את הרפורמה הקטנה של קלינטון בשאלה זו) הם זקוקים למועצות עובדים, ולממשלה בצורה של הוועד המרכזי של מועצת העובדים הכללית, ולא מקרה הוא שאתה טוען שיש להחזיר את שלטון הפרלמנט, דהינו שלטון בעלי ההון, ואילו אני מדבר על דמוקרטיה של העובדים עצמם עליה אינך כותב ולו מילה אחת. הוכחת את שאני טוען כנגדך, כי אתה משתמש בסיסמאות מופשטות כדמוקרטיה כדי להחיר את קובה לשלטון בעלי ההון הגדולים. לא תודה.אנו מכירים דמוקרטיה זו ואיננו רוצים בה, לא רק בקובה אלא גם לא כאן בה בעזרתה חזיר ונוכל כשרון יכול לשלוט בעוד מספר הרעבים הולך וגדל.
 

gershon17

New member
טוב, אז מועצות עובדים

שיבחרו מועצות עובדים ומועצת עובדים כללית ולא פרלמנט. זה לא באמת משנה, כל עוד באחריות מועצות העובדים האלה לנהל את ענייניה של קובה. למה אין להם בחירות למועצות כגון אלה?
 
תנאים ופעילות בהם

כבר הסברתי זאת, סוציאליזם, דהינו משטר חברתי יותר מפותח מהקפיטליזם, המאופיין כתקופת מאמר לחברה ללא מעמדות, הוא היחיד שיאפשר דמוקרטיה של העובדים עצמם בצורה של מועוצות עובדים.לשם כך אין די באי עני החי על סוכר ותיירות, על מנת שמדינות סוציאליסטיות ממשיות תתקימנה ,יש צורך במהפכות עובדים ובמיוחד בארצות המפותחות. הסיבה לכך פשוטה: הקפיטליזם אשר התחיל על בסיס שווקים מקומיים ואיחדם לכלל שוק ארצי, מזמן עבר לכלכלה גלובלית אולם המדינות הלאומיות הקיימות עדיין מהוות מחסום על התפתחות כלכלה עולמית ממשית. כזאת תתכן רק על בסיס מדינות הפועלים שתפקידן להתאים את יחסי הייצור לכוחות הייצור ולהמשיך לפתחם. קובה כאי עני בוודאי אינה מסוגלת מה שבסופה של דבר אפילו ברית המועצות לא יכלה. אין ולא יהי סוציאליזם בארץ אחת, זוהי מחשבתו של יוסף סטלין. הסוציאליזם יתממש כחלק משינוי מהפכני עולמי הכולל את קובה. אולם קודם כל יש להגן על השגי המהפכה ולא לוותר עליהם לטובת בעלי ההון.
 
הנה הצעה מעשית

מאחר ודמוקרטיה של העובדים דורשת, כדבריך, מדינה מפותחת, ומאחר ותנאים של עושר ושגשוג יכולים לשגשג, כדבריך, רק בקפיטליזם, אז בואו נעשה כך: נכריז על משטר קפיטליסטי בקובה. תחת המשטר הקפיטליסטי הכלכלה תשגשג ותפרח, המוני תיירים והשקעות זרות יזרמו לקובה. אז, אחרי שהכלכלה תשגשג, נחזיר לקובה את הקומוניזם עד שהאי יהפוך שוב לאי עני שמתקיים רק על סוכר ותיירות. אז נחזיר את הקפיטליזם וחוזר חלילה
 
למעלה