"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013

מצב
הנושא נעול.
רגע,רגע...

בדיוק, לכך התכוונתי שלא כל BRT יסע רק במת"צ.
הבעיה היא שרחובות אחוזה ברעננה, וייצמן בכפר סבא וסוקולוב בהרצליה לא ממש מתאימים לטעמי למת"צ באמצע הכביש ושאם כבר רוצים לעשות באמצע הכביש אז עדיף כבר רכבת קלה. באמת שזה עדיף מבחינות כה רבות.

הנגישות של הולכי הרגל למת"צים האלו היא הבעיה הגדולה כאן. נוטים לתת אור ירוק קבוע לכלי הרכב, אלא אם כן הBRT מגיע ואז הוא מקבל עדיפות. בנתיים הולך הרגל שרוצה להגיע לBRT צריך להמתין זמן רב עד שיתאפשר לו לחצות.

אני סך הכל סקפטי לגבי היעילות הכוללת כבר כי הבטחות לחוד ומציאות לחוד. מה שמביא אותי לחשוב שאולי נת"צ פשוט ועליה וירידה מכל הדלתות תהיה מהירה יותר מאשר מת"צ.

אם למישהו יש חופשי חודשי של השרון למשל וכרטיסיה לת"א ומכונת התיקוף לא תידע לקחת את החופשי חודשי ותשלח אותך כל פעם למכונה הגדולה - טמטום. כיום כשאני עולה בגוש דן על קו 104 למשל מהדלת האחרוית ויש לי ברב קו גם ערך צבור וגם חופשי יומי, משום מה מכשיר התיקוף שם בוחר את החופשי יומי באופן אוטומטי. גם מכונות הכרטוס של הנהגים בוחרים את החופשי יומי באופן אוטומטי. למה במטרונית זה לא כך? אין לי מושג. מה שבטוח, שיותר מהיר וקל לעלות לקו 104 וגם קווים 4 ו5 בגוש דן מאשר למטרונית וגם מאשר הרכבת הקלה. במיוחד אם אתה רוצה לבצע שני ניקובים בכרטיסיה או שתי נסיעות בערך צבור. מה שקיים באוטובוסים רגילים עם נהג אבל אל קיים ברכבת הקלה ואני מניח שלא קיים גם במטרונית.

ברכבת ישראל למשל, אתה יכול לנצל "הלוך ושוב" על שני אנשים באותו כיוון הנסיעה ביחד. סך הכל מעבירים את הכרטיס שוב בודילטור לאדם השני שאיתך וביציאה פועלים באופן זהה.

לכל הדברים יש פתרונות, אבל לא נראה שזה כזה מעניין את המתכננים השונים ואת המבצעים. אפשר לתייג אותם כדברים "קטנים" אבל זה בהחלט מרגיז שאמא עם כמה ילדים צריכה רב קו לכל ילד במקום כרטיס אחד שאותו ניתן להעביר מספר פעמים ולחייב בעבור כל הילדים יחדיו.

בקיצור, יותר מידי בעיות, אף אחד לא מראה סימנים של רצון לטפל בהם וחווית הנסיעה כולה נפגמת למרות שהיא הייתה להיות נוחה יותר ומהנה יותר. כל הדברים האלו יחדיו הפכו אותי מאדם שתמך באופן נלהב בכל הנושא לאדם סקפטי.

ימים יגידו אם אתבדה ומקווה שאתבדה.
רגע,רגע...
א. מערכת BRT צריכה להתבסס על מת"צים. אתה יכול להגמיש את העיקרון הזה, אבל ממש לא בקטע ארוך במרכז הקו. נתתי למעלה דוגמה שבה אפשר ללכת עלמעין נת"צ משודרג, אבל אני לא חושב שהיא תקפה בשרון.
ב. אני לא חושב שמערכת הסעת המונים מטרופולינית חייבת להיות נוחה יותר מאוטובוס. רצוי, אמנם, שהיא תהיה יותר נוחה (בעיקר בשעות השפל), אבל החובה היחידה היא שהיא תהיה יותר יעילה תפעולית.
ג. לא צריכה להיות סיבה שלא יפיקו לקחים טכנולוגיים מהמטרונית בפרויקטים הבאים של BRT בארץ, אעפ"י שהגופים המתכננים והמבצעים לא משקיעים מספיק בשיתוף מידע. חלק מהפשרות בפרויקט (למשל, הנעה בדיזל והיעדר הנחיה מגנטית בתחנות) נובעות מהעובדה שזו הפעם הראשונה שמבצעים פרויקט כזה בארץ, וקשה לדעת מה יחליטו בפרויקטים הבאים. אבל להפיק לקחים בנושא התיקוף? נראה לי אלמנטרי.
ד. אם קראת את המאמרים אולי שמת לב למשהו, שלא דנו בו הרבה בפורום. במערכת התכנון הישראלית, ל-BRT יש יתרון בולט: אין כמעט צורך בתכנון סטטוטורי, אלא אם כן אתה מרחיב את הכביש. זה מאד מזרז את התכנון, כי מהרגע שיש הסכמה של העיריות (בעיה בשרון), אין צורך באישור משרד הפנים, שמיעת התנגדויות, השגת וכו'. לכן, הקמת BRT אולי נראית רק קצת יותר מהירה, אבל אם משקללים את משך התכנון - היא הרבה יותר מהירה.
 

olli3

New member
מנהל
תגובה>>>

רגע,רגע...
א. מערכת BRT צריכה להתבסס על מת"צים. אתה יכול להגמיש את העיקרון הזה, אבל ממש לא בקטע ארוך במרכז הקו. נתתי למעלה דוגמה שבה אפשר ללכת עלמעין נת"צ משודרג, אבל אני לא חושב שהיא תקפה בשרון.
ב. אני לא חושב שמערכת הסעת המונים מטרופולינית חייבת להיות נוחה יותר מאוטובוס. רצוי, אמנם, שהיא תהיה יותר נוחה (בעיקר בשעות השפל), אבל החובה היחידה היא שהיא תהיה יותר יעילה תפעולית.
ג. לא צריכה להיות סיבה שלא יפיקו לקחים טכנולוגיים מהמטרונית בפרויקטים הבאים של BRT בארץ, אעפ"י שהגופים המתכננים והמבצעים לא משקיעים מספיק בשיתוף מידע. חלק מהפשרות בפרויקט (למשל, הנעה בדיזל והיעדר הנחיה מגנטית בתחנות) נובעות מהעובדה שזו הפעם הראשונה שמבצעים פרויקט כזה בארץ, וקשה לדעת מה יחליטו בפרויקטים הבאים. אבל להפיק לקחים בנושא התיקוף? נראה לי אלמנטרי.
ד. אם קראת את המאמרים אולי שמת לב למשהו, שלא דנו בו הרבה בפורום. במערכת התכנון הישראלית, ל-BRT יש יתרון בולט: אין כמעט צורך בתכנון סטטוטורי, אלא אם כן אתה מרחיב את הכביש. זה מאד מזרז את התכנון, כי מהרגע שיש הסכמה של העיריות (בעיה בשרון), אין צורך באישור משרד הפנים, שמיעת התנגדויות, השגת וכו'. לכן, הקמת BRT אולי נראית רק קצת יותר מהירה, אבל אם משקללים את משך התכנון - היא הרבה יותר מהירה.
תגובה>>>
א. מסכים אבל לא יודע איך זה טוב לערים כמו כפר סבא, רעננה והרצליה. אלו רחובות צרים יחסית, כיאה לרחובות מרכזיים ותיקים שלא בנו אותם לעתיד כל כך (שני נתיבים לכל כיוון + חניה ותחנות אוטובוסים כנתיב נוסף בחלק מהכבישים).

ב. מערכת צריכה להיות נגישה לנוסע. נוסע שנאלץ להתברבר עד אשר הוא זוכה להגיע לרציף ושם מתחילה הסאגה של רכישת הכרטיס - לא יעיל, לא למערכת ולא לנוסע.

ג. לא הפיקו לקחים מהרכבת הקלה. לא ניתן לתקף רב קו יותר מפעם אחת, לא ניתן לשלם במכונות עם יותר מ10 מטבעות (איך בדיוק אנשים אומרים לשלם 6.90 כשיש להם רק מטבעות של 5, 1, ו9 מטבעות של 10 אגורות? אין מספיק מכונות כרטיסים ברציפים, גם בחיפה במטרונית וגם ברכבת הקלה. לא יכלו ללמוד מהרכבת הקלה? יכלו.

ד. קראתי את המאמרים וגם את זה שעסק במה שתיארת. אני סך הכל חושב שלראיה לשנים הבאות כבר עדיף רק"ל מאשר BRT. זה הכל. הרק"ל יכולה פשוט להכיל הרבה יותר נוסעים וניתן לשלוט עליה אם רק ירצו מחשובית לגבי שמירה על תדירות יעילה ולא כמו שקורה עם אוטובוסים בהם עד כמה שידוע לי לא ניתן על ידי מערכת כזאת או אחרת לשלוט על מהירות הנסיעה של הנהג.
 

amit1270

New member
רחובות צרים הופכים לרת"צ

תגובה>>>
א. מסכים אבל לא יודע איך זה טוב לערים כמו כפר סבא, רעננה והרצליה. אלו רחובות צרים יחסית, כיאה לרחובות מרכזיים ותיקים שלא בנו אותם לעתיד כל כך (שני נתיבים לכל כיוון + חניה ותחנות אוטובוסים כנתיב נוסף בחלק מהכבישים).

ב. מערכת צריכה להיות נגישה לנוסע. נוסע שנאלץ להתברבר עד אשר הוא זוכה להגיע לרציף ושם מתחילה הסאגה של רכישת הכרטיס - לא יעיל, לא למערכת ולא לנוסע.

ג. לא הפיקו לקחים מהרכבת הקלה. לא ניתן לתקף רב קו יותר מפעם אחת, לא ניתן לשלם במכונות עם יותר מ10 מטבעות (איך בדיוק אנשים אומרים לשלם 6.90 כשיש להם רק מטבעות של 5, 1, ו9 מטבעות של 10 אגורות? אין מספיק מכונות כרטיסים ברציפים, גם בחיפה במטרונית וגם ברכבת הקלה. לא יכלו ללמוד מהרכבת הקלה? יכלו.

ד. קראתי את המאמרים וגם את זה שעסק במה שתיארת. אני סך הכל חושב שלראיה לשנים הבאות כבר עדיף רק"ל מאשר BRT. זה הכל. הרק"ל יכולה פשוט להכיל הרבה יותר נוסעים וניתן לשלוט עליה אם רק ירצו מחשובית לגבי שמירה על תדירות יעילה ולא כמו שקורה עם אוטובוסים בהם עד כמה שידוע לי לא ניתן על ידי מערכת כזאת או אחרת לשלוט על מהירות הנסיעה של הנהג.
רחובות צרים הופכים לרת"צ
או לרחובות שהם חד-סטריים לרכב פרטי.
 
גם אני הייתי מרחיק אותו מהפרוייקט ואפילו מפטר

הקו הורוד: הדבר הנכון במקום הלא נכון
גם אני הייתי מרחיק אותו מהפרוייקט ואפילו מפטר
אותו - כי הוא לא יודע לקבל החלטות, גם אם אינו מסכים עימם.
רכבת קלה אמורה להנגיש את מרכז העיר.
לא ציר מישני.
אבל הוא לא מפסיק ללחוץ.
אני מתפלא שהוא עדיין עובד עירית רעננה.
 
רכבת קלה צריכה להנגיש את מרכז העיר נקודה.

הקו הורוד: הדבר הנכון במקום הלא נכון
רכבת קלה צריכה להנגיש את מרכז העיר נקודה.
האיש הזוי בעיניי.
מתפלא שמגזין תנועה ותחבורה נתנו לו במה.
הם צריכים גם לבקר את מה שנכנס לשם.
 

alantan

New member
יש לו דעה אחרת, אולי איני מסכים עימה

רכבת קלה צריכה להנגיש את מרכז העיר נקודה.
האיש הזוי בעיניי.
מתפלא שמגזין תנועה ותחבורה נתנו לו במה.
הם צריכים גם לבקר את מה שנכנס לשם.
יש לו דעה אחרת, אולי איני מסכים עימה
אבל טוב שנותנים לו להביע אותה. אולי באמת אין מקום למת"צ/BRT בחלק הצפוף שבין שברץ לבר אילן. אולי רצוי מנהרה לתחבורה ציבורית עם תחנה ראשית במרכזה?
 

amit1270

New member
סיכום הנסועה 2012 + נוענט

"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
סיכום הנסועה 2012 + נוענט
עד כאן (אלא אם כן תהיה דרישה לסריקות נוספות).
 

בועז ל

New member
למרות שהמטרונית ועלילותה כלל אינם מעניינים

סיכום הנסועה 2012 + נוענט
עד כאן (אלא אם כן תהיה דרישה לסריקות נוספות).
למרות שהמטרונית ועלילותה כלל אינם מעניינים
אותי, אני מרגיש מחויבות להיות הראשון שמודה לך על הסריקות, דוק'.
 

amit1270

New member
בהחלט נושא לא מעניין בעליל


למרות שהמטרונית ועלילותה כלל אינם מעניינים
אותי, אני מרגיש מחויבות להיות הראשון שמודה לך על הסריקות, דוק'.
בהחלט נושא לא מעניין בעליל

אבל שים לב שמישהו כבר הקדים אותך, ועד כדי כך היה להוט להקדים אותך שלא חיכה אפילו שאסיים להעלות את כל המאמרים.
 

טשאפק 2

New member
מדוע ירדה הנסועה במשאיות?

והרחבה של הרוכב לאוטובוסים
על סיכום הנסועה

השנה היתה ירידה בנסועה הכוללת. אני חושב שלראשונה מאז 1920.
מדוע ירדה הנסועה במשאיות?
ירידה לא מבוטלת של 6.1 אחוז.

הרוכב לאוטובוסים נותן הסברים סבירים לירידה הצנועה בנסועה ברכב פרטי, אך הירידה במשאיות נשארת תעלומה.

יש למישהו הסברים? אולי פשוט נפח ההובלה פר משאית גדל?
 

amit1270

New member
תודה רבה על התוספת המעניינת

והרחבה של הרוכב לאוטובוסים
על סיכום הנסועה

השנה היתה ירידה בנסועה הכוללת. אני חושב שלראשונה מאז 1920.
תודה רבה על התוספת המעניינת
בהחלט מעורר מחשבה.

לדעתי הגורם הדומיננטי (גם אם לא היחיד) לירידת הנסועה ב-2012 הוא עליית מחירי הדלק והצטמצמות כלכלית. זה גם מסביר בצורה הטובה ביותר את הירידה בנסועת המשאיות ואפילו את העלייה באוטובוסים.
 

Rubim88

New member


תודה רבה על התוספת המעניינת
בהחלט מעורר מחשבה.

לדעתי הגורם הדומיננטי (גם אם לא היחיד) לירידת הנסועה ב-2012 הוא עליית מחירי הדלק והצטמצמות כלכלית. זה גם מסביר בצורה הטובה ביותר את הירידה בנסועת המשאיות ואפילו את העלייה באוטובוסים.
 

alantan

New member
אני כבר שנים איני קורא עיתונים, אבל אם הייתי

אז תוותר פעם אחת על ה"גרדיאן" או "אינדיפנדנט"
אני כבר שנים איני קורא עיתונים, אבל אם הייתי
שם את ידי על אחד משני אלה שהזכרת, זה היה רק כדי להבעיר את המנגל או אולי אם נגמר הנייר בשירותים. בעצם לא הייתי רוצה שהם יגעו בי...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה