לכל תחנת רכבת בישראל ולכל מתקן תפעולי של הרכבת, יש קוד במחשב
או לבקר בשבע התחנות שנותרו, זה לא לבקר ב-56 התחנות
ש-להם יש לו קודים.
האם מישהו בעל טלפון אנדרואיד עם שבב טווח אפס (והאפליקציה ההיא שפועלת בו) יכול לבקר בתחנות שנותרו? אני לא יכול כי אני עם WP שהשבב בו לא מהסוג המתאים לקריאת רב-קו (וממש לא משום שאין אפליקציה מתאימה, אם השבב היה בסוג הנכון כבר הייתי מפתח אפליקציה לקריאת כרטיסים חכמים ל-WPׂ, אך ללא שבב מתאים איני יכול לעשות בדיקות ודיבאג קוד).
 
אז גם אם אין באפליקציה ההיא קודים לתחנות אלה, היא תציג קוד כפי שהוא ללא טקסט (כמו בשירשור שהזכרתי מעלה ראה בתמונה שם - "תחנה: 51" כי אין לה קודים של מכונות הכרטוס), רק צריך לזכור באיזו תחנה תיקפת ארוע של התחנות החדשות.
 
אגב האפליקצייה ההיא שומרת גרסה מאוד ישנה של ה-gtfs סטטית כמסד נתונים sqlite אך הוא אינו כולל תחנות רכבת, רק תחנות אוטובוס לארועי אוטובוס (המקור ftp://gtfs.mot.gov.il/israel-public-transportation.zip גם לא כולל תחנות ר"י אגב)
 
אני רואה רק חוקיות שאותו נמקתי בהודעה הקודמת:
קוד 70xx תמיד נמצא בשער הולידטור כולל שער יציאה ותמיד מתחיל ב-70
קוד xx רושמת מכונת כרטוס של אותה תחנה ואותו קוד מקוצר של תחנת יעד בשדה תחנת יעד
 
חוקיות סידרתית איני מוצא גם אם להתחשב בכך שהקודים הם בקסדצימלי (בסיס 16), כלומר למשל ראשל"צ משה דיין (7054 ו-54) הם למעשה 1b8eh ו-36h
המספרים של אתר הרכבת בכלל הוקצו לפי אשכול (1 - אשכול ר"י צפוני, 2,3 - מסילת החוף, 4 - מרכז, 5 - חוף דרומי ומרכז, 6 - אזור י-ם, 7 - ב"ש, 8 - נתבג, 9 - דרום)
אז איך הגענו מ-9800 ל-54?
כמו כן כפי שניתן לראות כל המספרים של קודי הרב-קו באים לפי סדר המספור העולה, אך כלל ללא שייכות אשכול: 1 (1h) ו-7001 (1b59h) היא ת"א מרכז סבידור (3700), אך ת"א אוניברסיטה (3600) וההגנה (4900) הם 7036/36 ו-7039/39 . הבא (7040/40) הוא בכלל נתב"ג (8600)
 
כלומר שבע התחנות שנותרו על בטוח הם תחנות 7057/57 עד 7063/63 אך לא ידוע הסדר שלהם, כמו כן אותה השאלה לגבי תחנות שעתידם להפתח, שהם אחרי 63
לכל תחנת רכבת בישראל ולכל מתקן תפעולי של הרכבת, יש קוד במחשב
לקודים הללו אין כל קשר לכרטיס הרב קו והם היו בשימוש ברכבת ישראל מאז שהחלו להשתמש ברכבת במחשבים. בשנות ה-80 או לפני כן.
רשימת הקודים של כל תחנות הנוסעים של רכבת ישראל נמצאת אכן בקוד המקור של דף האינטרנט ועל פי הרשימה שלהלן שתכלול גם תחנות תפעוליות על בסיס תכנית תחנות הרכבת משנות ה-80 שאז היו מעט תחנות וכל תחנה קיבלה מספר עגול המסתיים בספרות 00. קודים שאינם מסתיימם ב-00 הם קודים חדשים אך יש כיום גם קודים חדשים שמסתיימים ב-00.
1. קבוצה 100-900 שלוחות משא וחניות באזור חיפה, הבסיס הוא כאמור משנות ה-80 שאז החלו לעבוד ברכבת עם מחשבים ונוצר הצורך לתת קודים לתחנות ולמתקני הרכבת:
100 - נמל חיפה
200 - שבי ציון (כיום לא קיימת)
300 - כיום פאתי מודיעין (בעבר בוסתן הגליל)
400 - כיום מודיעין מרכז (בעבר חצרות יסף)
500 - קישון חנייה (היה בשימוש בשנות ה-80 לפני המעבר לשימוש באיתות חשמלי. בעת המעבר לשימוש באיתות חשמלי הוקם מתקן האיתות בסמוך למה שנקרא כיום בשם תחנת חוצות המפרץ. כיום ראו קוד 1300)
600 - צומת ססובר (נעילה שרביטית) (שלוחת ממגורות חיפה, כיום השלוחה לא קיימת)
700 - קרית חיים
800 - קרית מוצקין (בעת המעבר לאיתות חשמלי התחנה התפעולית הועתקה צפונה ומתקן הנוסעים קיבל קוד חדש).
2. קבוצה 1000-1900 תחנות תפעוליות וצמתים על קו ראשי ותחנות גדולות (עם מגרש לעיתוק) בין חיפה מזרח לנהריה, על בסיס שנות ה-80
1000 - מגרש חיפה
1100 - חיפה מזרח (בין חיפה מזרח לבין מגרש חיפה הפריד בעבר כביש סואן בשם דרך חירם).
1200 - צומת זבולון (למי שלא יודע מדובר בגשר פז שבעבר היה שם צומת רכבות)
קודים חדשים
1220 - לב המפרץ
1240 - כפר יהושע
1250 - כפר ברוך
1260 - עפולה
1280 - בית שאן
נראה לי שאת הקודים 1230 ו-1270 משריינים לתחנות עתידיות שיתכן ואולי אחת מהן תוקם בעתיד בין עפולה לבית שאן.
חזרה לקודים משנות ה-80
1300 - כיום חוצות המפרץ (בשנות ה-80 תחנת קישון תפעולית)
1400 - קרית מוצקין (תחנה תפעולית בלבד!!! מתקן הנוסעים ראו קוד 800)
1500 - עכו
1600 - נהריה
1700 - צומת כורדני (נעילה שרביטית) (שלוחת מחנה צבאי כורדני. שלוחה זו לא קיימת כיום)
1800 - נעמן (תחנה תפעולית. בעבר נקראה בשם כור).
1900 - תל חנן (בעבר פעלה שלוחת משא למפעל נשר)
3. קבוצה 2000 עד 3900 - תחנות רכבת וצמתים ושלוחות בין דגון / חיפה מרכז לתל אביב מרכז שבימים ההם של שנות ה-80 היתה תחנת קצה סופית.
2000 - דגון (שלוחה)
2100 - חיפה מרכז
2200 - חיפה בת גלים
2300 - חוף הכרמל
2400 - החותרים
2500 - עתלית
2600 - דור
2700 - זכרון יעקב
2800 - בנימינה
קוד חדש
2820 - קיסריה פרדס חנה
חזרה לשנות ה-80
2900 - שפיים (אני מניח שהמתכנת באגף המחשבים של רכבת ישראל בשנות ה-80 שנתן את הקודים לתחנות התבלבל וחשב ששפיים סמוכה לבנימינה וכך שפיים נשארה עד היום עם קוד 2900).
3000 - צומת רמז
3100 - חדרה מערב
3200 - כפר ויתקין
3300 - נתניה
קוד חדש
3310 - נתניה ספיר
חזרה לשנות ה-80
3400 - בית יהושע
3500 - הרצליה
3600 - תל ברוך (כיום כולל תחנת ת"א האוניברסיטה)
3700 - תל אביב מרכז (בשנות ה-80 היתה תחנת קצה סופית)
3800 - חדרה מזרח (גם חדרה מזרח היתה בשנות ה-80 תחנת קצה)
3900 - צומת מחצבה (שלוחת מחצבת בנימינה. כיום לא בשימוש)
4. קבוצה 4100-4900 מבני ברק דרך לוד ללא לוד וללא צומת צריפין (ראו להלן מטה בקבוצה 5000-5900) ועד לתחנת הקצה תל אביב דרום. הספירה מתחילה מבני ברק דרך צומת עולמית ופתח תקווה המנדטורית שלא בשימוש כיום ודרך ראש העין וצומת שדי חמד שמשם הסתעפה שלוחת משא למפעל פקר פלדה בכפר סבא. לאחר שמסתיימת הספירה בשדי חמד נשארות 3 תחנות ללא מספר. התחנה האחרונה ת"א דרום שהיא חנת קצה תקבל את המספר האחרון 4900 והתחנה שלפניה כפר ח"בד תקבל את המספר העוקב שלפניו שהוא 4800 ונשארה תחנת רינתיה שקיבלה את המספר העוקב שלפני שהוא 4700. וכך נשאר מספר פנוי אחד שהוא 4600 שעשור אחרי מהפך המיחשוב ברכבת ישראל של שנות ה-80 יינתן לתחנת הרכבת החדשה בימים ההם שהיא תחנת השלום:
4100 - בני ברק
קוד חדש
4170 - קרית אריה
חזרה לשנות ה-80
4200 - צומת עולמית (לא קיים כיום)
קוד חדש
4250 - פתח תקוה סגולה
חזרה לשנות ה-80
4300 - פתח תקווה (כיום תחנה זו לא בשימוש)
4400 - ראש העין (התחנה המקורית)
4500 - שדי חמד (שלוחת פקר פלדה בשנות ה-80)
קודים חדשים
4600 - ת"א השלום
4610 - ת"א יצחק שדה (התחנה עדיין לא קיימת אך הקוד שוריין)
4620 - ת"א ההגנה (השימוש בקוד זה בוטל לאחר איחוד עם ת"א דרום)
4640 - צומת חולון
4660 - חולון וולפסון
4680 - בת ים יוספטל
4690 - בת ים קוממיות
חזרה לשנות ה-80
4700 - רינתיה
4800 - כפר חב"ד
4900 - תל אביב דרום (כיום כולל את תחנת ההגנה)
5. קבוצה 5000-5900 מלוד ועד לאשקלון כולל את צומת צריפין אך לא כולל את צריפין (לצריפין ראו להלן קוד 6900):
5000 - לוד
קוד חדש
5010 - רמלה - התחנה החדשה מהשנים האחרונות (תחנה ישנה ראו קוד 6000 צומת נשר רמלה ראו קוד 6600).
חזרה לשנות ה-80
5100 - צומת צריפין
5200 - רחובות
5300 - באר יעקב
5400 - יבנה (תחנה תפעולית בלבד)
קוד חדש
5410 - יבנה מזרח (מתקן לנוסעים בלבד.
לא תחנה תפעולית. לתחנה תפעולית ראו קוד 5400)
חזרה לשנות ה-80
5500 - צומת פלשת
5600 - נמל אשדוד
5700 - אשדוד נפט
5800 - אשדוד עד הלום
5900 - אשקלון
6. קבוצה 6000-6900 מרמלה ועד לירושלים כולל צריפין (בעבר מחסני הסוכנות ובסיסי צה"ל):
6000 - רמלה - התחנה הישנה משנות ה-80 (לתחנה החדשה כיום ראו קוד 5010)
6100 - נען
6200 - נחל שורק
6300 - בית שמש
6400 - בר גיורא
6500 - ירושלים התחנה המקורית התורכית. כיום מספר זה משמש את תחנת גן החיות התנ"כי.
6600 - צומת נשר רמלה (שלוחה זו לא בשימוש כיום)
6700 - כיום ירושלים מלחה
6800 - בעבר גן החיות התנ"כי שהיתה נקודת עצירה על המסילה הישנה שפעלה בעבר עד החאן.
6900 - צריפין
6. קבוצה 7000 עד ממשית, צפע, הר צין, אורון, לא זוכר את המספרים שהיו אחרי דימונה:
7000 - קרית גת כיום וגם התחנה המקורית. ראו קוד 7100 להלן.
7100 - בעבר תחנת קרית גת החדשה (בעבר תחנה תפעולית בלבד לרכבות משא בלבד ולמעשה צומת רכבות למסילת חלץ). עם שדרוג מסילות הרכבת בדרום התחנה החדשה של שנות ה-80 שולבה בתוך תחנת קרית גת המקורית וכיום שתי התחנות אוחדו.
7200 - דבירה
7300 - באר שבע המקורית של שנות ה-80. כיום באר שבע צפון.
קוד חדש
7320 - באר שבע מרכז
חזרה לשנות ה-80
7400 - נבטים
7500 - דימונה
=====================================
ניתן ללמוד מתבנית המספור הנ"ל שבשנות ה-80 רשת הרכבות של רכבת ישראל היתה קטנה ומצומצמת ביותר והמספרים הוקצו אז בבזבזנות יתר וכל תחנה קיבלה אז מספר עגול שהסתיים ב-00 והמספרים אז בין תחנה לתחנה סמוכה גדלו או קטנו ב-100. כל המספרים כיום שאינם מסתיימים ב-00 הם מספרים חדשים מהשנים האחרונות. כל המספרים כיום של תחנות נוסעים הגדולים מהמספר 7500 ומסתיימים ב-00 גם הם מספרים חדשים מהשנים האחרונות.