מה שקובע זה לא המיקום
אלא בעיקר הנקודות. איטליה למשל סיימה במקום ה-11 בטלווטינג ובמקום הראשון בשופטים, אבל בשל מספר הנקודות הגבוה במיוחד שהעניקו לה השופטים הממוצע שלה היה עדיין השני בגובהו מבין כל המדינות, מה שהציב אותה במקום השני בשקלול הכללי. אם רוסיה תקבל ניקוד גבוה מאוד מהצופים, גם השופטים לא יוכלו להוריד אותה למקום ממש נמוך.
זה גם לא נכון לומר שהשופטים קוטלים במכוון כל שיר לא שגרתי שחורג מהמסגרת המקובלת. זה נכון שבשל מספרם הנמוך של השופטים בכל צוות שיפוט (5 בלבד), השירים שבדירוג השופטים המשוקלל הם שירים מיינסטרימיים יותר, שקלעו פחות או יותר למכנה המשותף של רובם, ולכן שירים פולקלוריסטיים מדי, אקזוטיים או בלתי שגרתיים מקופחים לרוב בדירוג השופטים, אבל אין שום כלל כתוב! אם בשנות ה-80 כשהצביעו שופטים בלבד "שיר הבטלנים" הצליח יפה, למה שהשופטים בעשור השני של האלפיימז עם הרבה יותר פתיחות מוסיקלית ידפקו כל שיר הומוריסטי במכוון? לא הייתי קוברת את סיכוייו של כל שיר הומוריסטי רק בגלל השופטים! אם מולדובה שהיא מדינה לא מקומבנת (למעט רומניה שכנתה הנאמנה הדוברת את אותה שפה) עלתה בשנה שעברה לגמר עם So קקי (כל הזכויות שמורות למור
), למרות שהשופטים לא העלו אותה, וסיימה בו במקום ה-12, אין סיבה שהבבושקות עם שיר קליט במיוחד, עם גימיק שאי אפשר שלא לחבב וממדינה סופר-מקומבנת כמו רוסיה יצליחו פחות!