חידה לחנוכה

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
רק בשכונות החרדיות

זה הפרודוקס הירושלמי
כל אחד רוצה אוטובוס בינעירוני ליד הבית, ולכן שיירות אוטובוסים בינעירוניים חוסמים את כל הכבישים העירוניים, לרבות המת"צים, וזמן הנסיעה נשאר אותו דבר.

מצד שלישי, התחנת המרכזית בירושלים לא מסוגלת להכיל את כל האוטובוסים הבינעירוניים מירושלים (אין מקום להוסיף עוד רציפים), מלבד זה שהיא סכנה בריאותית אמיתית בגלל תכנונה כבונקר אטום.
רק בשכונות החרדיות
החילונים והאחרים נאלצים להסתפק בתחבורה הרגילה ובתחנה המרכזית.
 

olli3

New member
מנהל
בולשיט ולהקתו. חסר קווים "חילוניים" שיוצאים

רק בשכונות החרדיות
החילונים והאחרים נאלצים להסתפק בתחבורה הרגילה ובתחנה המרכזית.
בולשיט ולהקתו. חסר קווים "חילוניים" שיוצאים
מהשכונות?

כמה קווים אשדודיים חורשים שכונות באשדוד לפני שהם יוצאים לת"א? ובנתניה? גם כן מצב דומה.

כמה חלופות בוקר קיימות לקו 480 מירושלים לת"א משכונות כה רבות בירושלים?

מה עם קווים 404/406 מחולון ובת ים לירושלים?

והרשימה עוד ארוכה.
 

amit1270

New member
זה בטל בשישים

בולשיט ולהקתו. חסר קווים "חילוניים" שיוצאים
מהשכונות?

כמה קווים אשדודיים חורשים שכונות באשדוד לפני שהם יוצאים לת"א? ובנתניה? גם כן מצב דומה.

כמה חלופות בוקר קיימות לקו 480 מירושלים לת"א משכונות כה רבות בירושלים?

מה עם קווים 404/406 מחולון ובת ים לירושלים?

והרשימה עוד ארוכה.
זה בטל בשישים
 
צודק!

בולשיט ולהקתו. חסר קווים "חילוניים" שיוצאים
מהשכונות?

כמה קווים אשדודיים חורשים שכונות באשדוד לפני שהם יוצאים לת"א? ובנתניה? גם כן מצב דומה.

כמה חלופות בוקר קיימות לקו 480 מירושלים לת"א משכונות כה רבות בירושלים?

מה עם קווים 404/406 מחולון ובת ים לירושלים?

והרשימה עוד ארוכה.
צודק!
נפוץ מאוד בישובים קטנים - לדוגמה מצפה רמון (660 החדש) אך גם בישובים גדולים יחסית כמו אריאל או מודיעין.
 

amit1270

New member
בישובים קטנים יש לזה הצדקה

צודק!
נפוץ מאוד בישובים קטנים - לדוגמה מצפה רמון (660 החדש) אך גם בישובים גדולים יחסית כמו אריאל או מודיעין.
בישובים קטנים יש לזה הצדקה
בערים גדולות, וביחוד כאלה שיש בהן שירות עירוני תדיר, זה לא רק מיותר אלא גם מפריע.
 
גם לדעתי זה מזיק

בישובים קטנים יש לזה הצדקה
בערים גדולות, וביחוד כאלה שיש בהן שירות עירוני תדיר, זה לא רק מיותר אלא גם מפריע.
גם לדעתי זה מזיק
רק ציינתי שהתופעה קיימת גם בערים חילוניות רבות יחסית.
ברור שהתופעה נפוצה יותר בערים ובשכונות חרדיות אבל לא רק..
 

mister K

New member
שום בולשיט, הקווים החילוניים הם מיעוט זעיר.

בולשיט ולהקתו. חסר קווים "חילוניים" שיוצאים
מהשכונות?

כמה קווים אשדודיים חורשים שכונות באשדוד לפני שהם יוצאים לת"א? ובנתניה? גם כן מצב דומה.

כמה חלופות בוקר קיימות לקו 480 מירושלים לת"א משכונות כה רבות בירושלים?

מה עם קווים 404/406 מחולון ובת ים לירושלים?

והרשימה עוד ארוכה.
שום בולשיט, הקווים החילוניים הם מיעוט זעיר.
אתה באמת משווה כמה חלופות בוקר לכל קווי החרדים בארץ?
בחייאת מיכאל, בוא נהיה רציניים.

בשורה התחתונה, אם החרדים רוצים תחבורה ציבורית יעילה ומהירה, הם יאלצו לשנות את הרגליהם ולהגיע לתחנה מרכזית כלשהי.
המצב כיום בו כל קו בין עירוני עוצר ליד כל בית הוא זוועה ומי שבעיקר סובל מזה הם החרדים עצמם.
 

olli3

New member
מנהל
בקיץ האיסוף בבני ברק מתבצע בתחנה אחת בלבד.

שום בולשיט, הקווים החילוניים הם מיעוט זעיר.
אתה באמת משווה כמה חלופות בוקר לכל קווי החרדים בארץ?
בחייאת מיכאל, בוא נהיה רציניים.

בשורה התחתונה, אם החרדים רוצים תחבורה ציבורית יעילה ומהירה, הם יאלצו לשנות את הרגליהם ולהגיע לתחנה מרכזית כלשהי.
המצב כיום בו כל קו בין עירוני עוצר ליד כל בית הוא זוועה ומי שבעיקר סובל מזה הם החרדים עצמם.
בקיץ האיסוף בבני ברק מתבצע בתחנה אחת בלבד.
תחנת חזון איש ליד מגדל המים. באופן כללי מה שרציתי להגיד זה שאיפה שיש לכך ביקוש, יש גם שירות שכזה. אצל החרדים הביקוש לכך פשוט גבוה בהרבה.
 

mister K

New member
זה הפרדוקס החרדי. לא פרדוקס ירושלמי.

זה הפרודוקס הירושלמי
כל אחד רוצה אוטובוס בינעירוני ליד הבית, ולכן שיירות אוטובוסים בינעירוניים חוסמים את כל הכבישים העירוניים, לרבות המת"צים, וזמן הנסיעה נשאר אותו דבר.

מצד שלישי, התחנת המרכזית בירושלים לא מסוגלת להכיל את כל האוטובוסים הבינעירוניים מירושלים (אין מקום להוסיף עוד רציפים), מלבד זה שהיא סכנה בריאותית אמיתית בגלל תכנונה כבונקר אטום.
זה הפרדוקס החרדי. לא פרדוקס ירושלמי.
 

orenhz

Member
ואם תהיה תחנת איסוף אחת ופיזור בשכונות כרגיל?

זה הפרודוקס הירושלמי
כל אחד רוצה אוטובוס בינעירוני ליד הבית, ולכן שיירות אוטובוסים בינעירוניים חוסמים את כל הכבישים העירוניים, לרבות המת"צים, וזמן הנסיעה נשאר אותו דבר.

מצד שלישי, התחנת המרכזית בירושלים לא מסוגלת להכיל את כל האוטובוסים הבינעירוניים מירושלים (אין מקום להוסיף עוד רציפים), מלבד זה שהיא סכנה בריאותית אמיתית בגלל תכנונה כבונקר אטום.
ואם תהיה תחנת איסוף אחת ופיזור בשכונות כרגיל?
בבני ברק במועדים מיוחדים (חוה"מ) קווים כמו 970/969/980 יוצאים מתחנה אחת בלבד בתוך העיר, כדי למנוע עומסים, אבל הפיזור מתבצע במסלול המלא בתוך העיר (מן הסתם הורדת נוסעים יותר מהירה מהעלאת נוסעים)
 

קו 415

Active member
האם בחנוכה פעלו קווים עם יציאה מהירה לכביש ?

ככה...
רחובות ירושלים לא היו עמוסים ואף לא מלאים, אלא שהאוטובוסים חסמו את עצמם.
קווים רבים מדי עושים מסלול איסוף ברחובות העיר, מה שיוצר בזמני הלחץ על התח"צ כאוס מוחלט.

התחנות במסלול עמוסות נוסעים לכל חלקי הארץ, עשרות(!!) אוטובוסים מקווים שונים (מתוגברים ברובם) וחברות שונות עורכים איסוף נוסעים איטי ומרגיז
תוך חסימת כל נתיבי הציר כשאליהם מצטרפים הקווים העירוניים שתורמים את חלקם למסיבה, והעיר ירושלים נבוכה.

שילוב של טמטום המיוחס לנציגי הציבור ועסקני התחבורה בעיקר במגזר החרדי, הסכמת משרד התחבורה ונציגי החברות,
וחוסר פיקוח בשעת אמת הן מצד החברות והן מצד משטרת התנועה העירונית.


בתמונה, תחנת בר אילן בה התעכבנו למעלה מרבע שעה.
האם בחנוכה פעלו קווים עם יציאה מהירה לכביש ?
כידוע לי בסוכות ופסח יש ל402 יציאה מהירה מעתירות מדע\הר חוצבים ישירות לכביש 1.
האם שירות זה פעל בחנוכה?
מדוע אגד שבכל מקרה מוציאה לנסיעות הארוכות בקווים דוגמת 982 מספר אוטובוסים בו זמנית לא מפעילה את האוטובוסים בשיטת ריצ'-רצ' כך שלכל אוטובוס יוגדרו מראש התחנות שבהם היא תאסוף כדי שלא ייוצר מצב שבתחנה בזמן נתון יהיו 2 אוטובוסים באותו קו ובסופו של דבר האטובוסים יצאו מהר יותר מהעיר.

כמי שמסתובב לא מעט באזור רחוב בר אילן בירושלים אני יודע איזה עומס יש על התחנה המוצגת בצילום.
עדיין יש באזור מגרשים פנויים שאחד מהם יכול לשמש כמסוף אזורי של תושבי האזור כדי למנוע מצב של בלאגן בתחנה וגם יקל על הנהגים את הכניסה וההשתלבות מחדש בתנועה.
 
לא ראיתי פרסום כזה.

האם בחנוכה פעלו קווים עם יציאה מהירה לכביש ?
כידוע לי בסוכות ופסח יש ל402 יציאה מהירה מעתירות מדע\הר חוצבים ישירות לכביש 1.
האם שירות זה פעל בחנוכה?
מדוע אגד שבכל מקרה מוציאה לנסיעות הארוכות בקווים דוגמת 982 מספר אוטובוסים בו זמנית לא מפעילה את האוטובוסים בשיטת ריצ'-רצ' כך שלכל אוטובוס יוגדרו מראש התחנות שבהם היא תאסוף כדי שלא ייוצר מצב שבתחנה בזמן נתון יהיו 2 אוטובוסים באותו קו ובסופו של דבר האטובוסים יצאו מהר יותר מהעיר.

כמי שמסתובב לא מעט באזור רחוב בר אילן בירושלים אני יודע איזה עומס יש על התחנה המוצגת בצילום.
עדיין יש באזור מגרשים פנויים שאחד מהם יכול לשמש כמסוף אזורי של תושבי האזור כדי למנוע מצב של בלאגן בתחנה וגם יקל על הנהגים את הכניסה וההשתלבות מחדש בתנועה.
לא ראיתי פרסום כזה.

כמובן ששירות כזה היה צריך להיות לפחות כאופציה.

לגבי שיטת הריצ'-רצ' שהזכרת, לפעמים הנהגים לוקחים יוזמה ואוספים נוסעים בשיטה הזאת פחות או יותר.
הבעיה שיש כיום חברות נוספות ועומס רב, כך שכדי שהשיטה תעבוד צריך לעשות סדר חדש הכולל את כלל החברות והקווים תוך התחשבות גם בקווים העירוניים הסדירים.
אגב, בנסיעה שלי שלשום, שני הנהגים לא הכירו את המסלול בתוך העיר והשני חיכה בכל תחנה לנהג שלנו שהודרך על ידי.

לדעתי ההסדר צריך להיות משהו בסגנון של הרעיון שלך, אם כי צריך לזכור שלא כל מגרש ריק מיועד לכך.
אוטובוס בינעירוני היוצא מהר חוצבים יכול להסתפק בשתי תחנות נוספות מלבד התחנה ביציאה מהעיר, ולא צריך כל 200 מטר תחנת איסוף.
 

בועז ל

New member
האמן לי שנסעת באוטוסטראדה מהירה, ג'ינג'י.

העבודות בכביש י-ם ת"א תורמות את חלקן

ככה זה נראה בקסטל

שים לב כמה אוטובוסים
האמן לי שנסעת באוטוסטראדה מהירה, ג'ינג'י.
מה תאמר על משך נסיעה בן 3 שעות ו-10 דקות מהר החוצבים למרכז בית שמש? וכמובן שזה קרה בחנוכה, בקו 417. ממש נס...שלילי!
 
צהרי חנוכה הם אסון תחבורתי

האמן לי שנסעת באוטוסטראדה מהירה, ג'ינג'י.
מה תאמר על משך נסיעה בן 3 שעות ו-10 דקות מהר החוצבים למרכז בית שמש? וכמובן שזה קרה בחנוכה, בקו 417. ממש נס...שלילי!
צהרי חנוכה הם אסון תחבורתי

את זה אני יודע שנים ולכן נסעתי באוטובוס של 23:00 בלילה בתקווה לטוב.

חבל שאגד ושאר החברות לא מעבירים יותר קווים דרך כביש 443.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה