התגובה שלך? לא קשורה למה שכתבתי.
בעיקר בהורדות הילוכים ללא קלאץ',בטח תוך כדי רכיבת שטח ספורטיבית,אתה עושה נזק,לגיר.
ולא,זה לא בלאי סביר טבעי כמו שחיקת צמיגים,גלגשי"ם ואפילו רינגים ובוכנה.
זה בלאי שאפשר להמנע ממנו,כי זה בלאי שהיצרן לא התכוון שיתרחש.
לכן הוא יצר מצמד.
לכן יש מכלולים מיוחדים באופנועי מרוץ יקרים,שמפסיקים את העומס על המנוע בעת העלאת הילוך.
באופנועי GP,עד לפני כמה שנים,כשכל המכלולים הכי משוכללים ויקרים שיש ,שמאפשרים העלאת הילוך ללא שימוש במצמד,מותקנים על האופנועים,עדיין הורידו הילוכים עם מצמד.
כי קשה יותר להוריד הילוך בסינקרוניזציה נכונה,מאשר להעלות הילוך.
כך שאם היית מספר לנו שאתה מעלה הילוכים ללא שימוש במצמד,ניחא.
אבל להוריד,הנזק ברור.
זה לא אומר שהכל מתרסק ונחרב בפעם אחת.
אבל זה מזיק וזה לא תואם את כוונת יצרן המנוע של אופנועי השטח.
ותאמין לי שאני יודע להעביר הילוכים ללא מצמד.
גם להעלות וגם להוריד.
אני בטוח ב 99.9%,שאני הגולש היחידי בפורום,שהתאמן בלי סוף כילד,בהעברת הילוכים ללא מצמד,בטרקטורים עם גירים ללא סינקרונים -אינטרנאש 434 משנת 1971.
ובאותה נשימה,פתח ותיקן עשרות גירים של אופנועים.
בעיקר גירים של ימהות,שאותם (את האופנועים) אתה מכיר.
כך שאני די מכוסה מהבחינה הזו.