מצעד 1969 של הפורום

ForeverMC

New member
מקום 7


7 Come Together - The Beatles
182 נקודות

בחלוקת פול – ג'ון המסורתית, נראה ש-69' היא שנה מוזיקלית יותר גדולה של לנון שכתב גם את
הלהיט המצליח ביותר של הביטלס בשנה זו. השיר הופיע באלבום המופת Abbey Road ויצא כסינגל יחד עם Something של האריסון.
ההיסטוריה של השיר החלה כאשר לנון החל לכתוב אותו בהשראת הקמפיין של טימותי לירי על משרת מושל קליפורניה נגד רונלד רייגן, שהסתיים מיד כאשר לירי נשלח לכלא על החזקת מריחואנה.
בראיון שהתקיים עם מקרתני ב-1970 הוא שיתף שהוא מאוכזב שלא שר ב-לייב יחד עם לנון באותו זמן: Even on Abbey Road we don't do harmonies like we used to. I think it's sad. On "Come Together" I would have liked to sing harmony with John, and I think he would have liked me to, but I was too embarrassed to ask him, and I don't work to the best of my abilities in that situation
#202 ברשימת 500 Greatest Songs of All Time של מגאזין 'רולינג סטון'

במצעדים: #1 – ארה"ב, #2 – אוסטריה, בלגיה, הולנד ושווייץ, #3 – גרמניה, #4 – בריטניה
מצעדים שנתיים: בריטניה - #72, ארה"ב - #85



 

אורישקי

New member
ענק ומקום 4 שלי

קטע התופים אדיר פשוט.
&nbsp
למרות שאני הכי אוהב כאמור את המחרוזת מסוף האלבום
 

ForeverMC

New member
מקום 6


6 He Ain't Heavy, He's My Brother - The Hollies
205 נקודות

שיר שני בטופ 20 שכבר צעד במצעד 1970, ומשפר את ההישג שלו מאותו מצעד (אז הגיע למקום ה-14).
שיר מופתי שנכתב על ידי בוב ראסל ובובי סקוט, וזכה להצלחה גדולה בביצוע של להקת "ההוליס". השיר היה הלהיט האחרון שראסל כתב,שכן נפטר לאחר כחצי שנה ממחלת הסרטן.
הביטוי "הוא לא כבד, הוא אחי" הופיע לראשונה בנאום של ג'יימס וולס ב-1884 בכנסייה בסקוטלנד. במהלך המאה העשרים, הביטוי עלה לפרסומים במספר מאמרים שעוררו עניין. זה היה הלהיט השני של ההרכב ממנצ'סטר שכבש את הפסגה הבריטית. אגב, אלטון ג'ון מנגן בשיר הזה בפסנתר.

במצעדים: #1 – בריטניה, #2 - אירלנד, #5 - שווייץ, #7 - ארה"ב ונורבגיה, #9 - גרמניה, #11 - קנדה, #15 - הולנד, #16 - אוסטריה
מצעדים שנתיים: בריטניה - #41, ארה"ב - #46 (בשנת 1970).



 

ForeverMC

New member
מקום 5


5 Lalena - Deep Purple
211 נקודות

במצעד הקודם פגשנו את הגרסא המקורית של דונובן (שהגיעה למקום ה-28).
דונובן כתב את השיר בהשראת השחקנית לוטה ליינה. דונובן ציין שהתייחס לדמות שלה בסרט The Threepenny Opera: בסרט היא מגלמת זונה והוא יכול היה לראות את המצוקה של הדמות וההתמודדות שלה לשרוד ובו בעת גם להיות בשולי החברה.
ב-1969 אנו פוגשים את הביצוע האלוהי הזה שלהרכב Deep Purple שהקליטו אותו לאלבומם השלישי והגרסא שלהם (שלא יצאה כסינגל) הפכה לקלאסיקה בפני עצמה.



 

ForeverMC

New member
מקום 4


4 You Can't Always Get What You Want - The Rolling Stones
219 נקודות

להיט שלישי במצעד ל-סטונס, עוד אחת מיצירות המופת של ג'אגר-ריצ'ארדס שהופיעה באלבום: Let It Bleed. למרות שזה השיר שחותם את האלבום, הוא היה הראשון שהוקלט עבורו.
את גרסת האלבום פותחת מקהלת London Bach Choir. מיק ג'אגר סיפר על השיר: You Can't Always Get What You Want' was something I just played on the acoustic guitar—one of those bedroom songs. It proved to be quite difficult to record because Charlie couldn't play the groove and so Jimmy Miller had to play the drums. I'd also had this idea of having a choir, probably a gospel choir, on the track, but there wasn't one around at that point. Jack Nitzsche, or somebody, said that we could get the London Bach Choir and we said, 'That will be a laugh.
אגב, דונלד טראמפ השתמש בשיר הזה לקמפיין הבחירות שלו, ללא אישור חברי הלהקה לעניין.
#100 ברשימת 500 Greatest Songs of All Time של מגאזין 'רולינג סטון'

במצעדים: [צעד רק ב-1973] #42 – ארה"ב, #68 – קנדה



 
למעלה