מצעד 1969 של הפורום

ForeverMC

New member
מקום 11


11 Something - The Beatles
167 נקודות

על סף עשרת הגדולים, עוד שיר מופלא של ה-ביטלס שחשבתי שימוקם גבוה הרבה יותר:
Something, יצירת מופת שג'ורג' האריסון כתב לאלבום Abbey Road. במקומות רבים בעולם השיר שוחרר כסינגל משותף עם השיר: Come Together. זה גם נחשב השיר השני של ה-ביטלס שזכה להכי הרבה קאברים (אחרי Yesterday) עם יותר מ-150 ביצועים שהוקלטו.
השיר נפתח בשורה: Something in the Way She Moves, שזה גם שם של שיר של ג'יימס טיילור, שהיה חתום באותה חברת תקליטים של הביטלס, Apple Records .

במצעדים: #1 – ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה, #2 – נורבגיה, #3 – אירלנד, #4 – בריטניה, #5 – שבדיה, #11 – אוסטריה
מצעדים שנתיים: בריטניה - #72, ארה"ב - #83



 

ForeverMC

New member
מקום 10


10 Time of the Season - The Zombies
168 נקודות

ההרכב הבריטי The Zombies פותח את העשירייה עם להיט מופלא מאלבומם השני: Odessey and Oracle. השיר יצא כסינגל, אחרי שכבר יצאו מספר סינגלים מהאלבום שנכשלו לחלוטין והלהקה למעשה כבר התפרקה. השיר הפך למעין סמל תרבות לתיאור התקופה של סוף העשור.
מגאזין NME בחר בשיר למקום ה-35 במצעד העשור של הסיקסטיז.

במצעדים: #1 – קנדה, #3 – ארה"ב, #14 – הולנד
מצעדים שנתיים: ארה"ב - #39



 

ForeverMC

New member
מקום 9


9 I Heard It Through The Grapevine - Marvin Gaye
כנראה להיט החותם המזוהה ביותר עם מרווין גיי.
השיר בוצע לראשונה על ידי Gladys Knight & the Pips ב-1967 ולאחר מכן בוצע גם על ידי הרכב ה- The Miraclesאך ללא ספק נותר ה-להיט של מרווין. השיר שהה 7 שבועות בראש הפסגה האמריקנית, ובמשך תקופה היה הנמכר ביותר של לייבל "מוטאון". כשהשיר נכנס להיכל התהילה של ה-גראמי, נאמר עליו: historical, artistic and significant value.
#80 ברשימת 500 Greatest Songs of All Time של מגאזין 'רולינג סטון'

במצעדים: #1 – ארה"ב ובריטניה, #3 – דרום אפריקה, #7 – אירלנד, #8 – קנדה, #25 – הולנד, #40 - אוסטרליה
מצעדים שנתיים: בריטניה - #6, ארה"ב - #88



 

ForeverMC

New member
מקום 8


8 I Started a Joke - The Bee Gees
175 נקודות

סוף סוף הביג'יס זוכים לקצת נחת בעשור הזה עם אחד השירים היותר מרגשים שלהם. זהו השיר האחרון שהם הקליטו לאלבומם החמישי: Idea. השיר המצמרר מבוצע על ידי רובין גיב שאמר שמדובר בשיר מאוד רוחני וכל מאזין מפרש אותו בדרכו.
בנו של רובין סיפר שניגן את השיר מיד אחרי שאביו נפטר: When he passed away we went out, they took the equipment away and we came back in, I picked up my phone and found "I Started a Joke" on YouTube and played it. I put the phone on his chest and that was the first time I broke down. I knew that song and its lyrics were perfect for that moment. That song will always have new meaning to me now
השיר חודש על ידי הרכב Faith No More בשנת 1995.

במצעדים: #1 - אוסטרליה, ברזיל, דנמרק, ניו זילנד וקנדה, #2 - דרום אפריקה, #3 - הולנד ונורבגיה, #5 - שווייץ, #6 - ארה"ב, #14 - ספרד, #16 - אוסטריה, #19 - איטליה ובלגיה, #28 - יפן
מצעדים שנתיים: הולנד - #9, שווייץ - #10, ארה"ב - #52, בריטניה - #71



 
למעלה