שאלות ובקשות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אוגוסט זה אוטוטו והתשובה היא כמובן לא

קו 1 החדש יופעל במתכונת לילה באוגוסט/סופ"ש ?
וחגים?
אוגוסט זה אוטוטו והתשובה היא כמובן לא
במחוז המרכז של משרד התחבורה ממשיכים להחזיק בקיבעון שאין צורך בתחבורה ציבורית בלילות.
חיפה מבחינתם זו ארץ אחרת.
 

טנק2

New member
מוניות שירות

שאלות ובקשות (לא הכוונה)
מוניות שירות
מוניות השירות פועלות על פי רישיון קו של משרד התחבורה.
&nbsp
1.אם הבנתי נכון, הרישיון נותן את השעות המינימליות ואת מכסת הרכבים, ותגבורים הם ברשות הזכיין. אז אם הרישיון קובע שהמונית תפעל מראשון עד שישי אח"צ, יש סיכוי שנהג יפעיל מונית שירות גם בשבת?
יש מוניות שירות שאמורות לפעול במסלול מסויים, ולא ראיתי אותן כמעט לעולם (29-בשרון למשל. הוא אמור לפעול בתדירות יחסית גבוהה, ומעולם לא ראיתי מונית שירות, להוציא מקרים נקודתיים)יכול להיות באמת שכל הנסיעות מסיימות בתחילת המסלול/לא יוצאות בכלל?
&nbsp
3.התוואי-אם נהג סיים להוריד נוסעים לאורך התוואי, חייב/רשאי הוא לחזור בחזרה לנקודת המוצא?
&nbsp
5.תשלום: חייב במזומן (?) ונקבע על פי משרד התחבורה ("מדד המחירים לצרכן") אך האם באמת יש פיקוח, או שנהג יכול לגבות כמה שהוא רוצה ואין מחיר קבוע?
&nbsp
6.מיקום תחנות הקצה: נקבע על ידי הזכיין, או על ידי המשרד? איך באמת אפשר לדעת היכן נקודות הקצה של קו מסוים?
&nbsp
7.שמירת מקום במונית-אם תתקשר לסדרן/נהג מונית מסוים, יש אפשרות לשמירת מקום מראש במונית שירות?הם יכולים לדרוש ממני תשלום נוסף?
&nbsp
8.יש קווי שירות (בכלל, בכל הארץ, אפילו אחד) שבו ניתן לשלם באמצעות רב קו?
 

asmopil

New member
עצירות אוטובוסים בקווי שירות בכביש שש

שאלות ובקשות (לא הכוונה)
עצירות אוטובוסים בקווי שירות בכביש שש
אני תוהה מדוע לא להפוך את תחנת הריענון של כביש 6 הסמוכה לנתניה למעין מרכזית קטנה, בה יתאפשר לנחליף לקווים מהירים לחדרה, נתניה, חיפה, צפון, ירושלים וכו'.
 

mister K

New member
כי אין שום צורך בהפסקה בקו שנוסע שעתיים-שלוש

עצירות אוטובוסים בקווי שירות בכביש שש
אני תוהה מדוע לא להפוך את תחנת הריענון של כביש 6 הסמוכה לנתניה למעין מרכזית קטנה, בה יתאפשר לנחליף לקווים מהירים לחדרה, נתניה, חיפה, צפון, ירושלים וכו'.
כי אין שום צורך בהפסקה בקו שנוסע שעתיים-שלוש
גם לפי תקנות התעבורה, הפסקה מוגדרת רק לקו שהגדרת זמן הנסיעה שלו היא מעבר ל-3 שעות.
 

alantan

New member
אבל זה בכל זאת רעיון מעניין

כי אין שום צורך בהפסקה בקו שנוסע שעתיים-שלוש
גם לפי תקנות התעבורה, הפסקה מוגדרת רק לקו שהגדרת זמן הנסיעה שלו היא מעבר ל-3 שעות.
אבל זה בכל זאת רעיון מעניין
אולי לא עצירה של יותר מחמש דקות, אבל עם תזמון טוב, הדבר יכול ליצור רשת של קווים מהירים בין חדרה, נתניה, חיפה, עפולה, טבריה וקרית שמונה בצפון לבין ירושלים, אשדוד, באר שבע ואילת בדרום. כמובן שהדבר ידרוש תזמון מעולה בין הקווים המגיעים כדי שיגיעו כולם באותה שעה.
 
רשת כזו לא צריכה להיווצר בתחנת דלק באמצע כביש 6 שאוטובוסים

אבל זה בכל זאת רעיון מעניין
אולי לא עצירה של יותר מחמש דקות, אבל עם תזמון טוב, הדבר יכול ליצור רשת של קווים מהירים בין חדרה, נתניה, חיפה, עפולה, טבריה וקרית שמונה בצפון לבין ירושלים, אשדוד, באר שבע ואילת בדרום. כמובן שהדבר ידרוש תזמון מעולה בין הקווים המגיעים כדי שיגיעו כולם באותה שעה.
רשת כזו לא צריכה להיווצר בתחנת דלק באמצע כביש 6 שאוטובוסים
אזוריים ועירוניים לא מגיעים אליה.
רשת כזו צריכה להיווצר במרכזים תחבורתיים, הסמוכים לצמתי תחבורה מרכזיים, המשלבים רכבות, אוטובוסים בינעירוניים, אוטובוסים אזוריים ואוטובוסים עירוניים.
מקום מצויין למרכז אחד כזה זה המרכז התחבורתי החדש המתוכנן לקום ליד תחנת הרכבת בחדרה. הרבה יותר אטרקטיבי מהאמצע שום מקום בכביש 6.
אם כבר קישוריות לקווים הנוסעים בכביש 6, עדיף לעשות את זה במחלפים (כמו מחלף קסם, אם היו מתכננים אותו טוב יותר, מחלף שורק, מחלף עירון) ולא בתחנות הדלק.
 

asmopil

New member
לא לעשות הפסקה אלא עצירה בלבד לטובת איסוף/ הורדת נוסעים

כי אין שום צורך בהפסקה בקו שנוסע שעתיים-שלוש
גם לפי תקנות התעבורה, הפסקה מוגדרת רק לקו שהגדרת זמן הנסיעה שלו היא מעבר ל-3 שעות.
לא לעשות הפסקה אלא עצירה בלבד לטובת איסוף/ הורדת נוסעים
 

Cde365

New member
קודי נסיעה מירושלים/מעלה אדומים לתל אביב

שאלות ובקשות (לא הכוונה)
קודי נסיעה מירושלים/מעלה אדומים לתל אביב
שלום,
מישהו יודע במקרה מה קוד הנסיעה של קו 480 מירושלים לת"א, ושל 481 ממעלה אדומים לת"א?
ובאופן כללי, יש דרך כלשהי למצוא קוד נסיעה בהינתן מספר קו? (אני צריך את זה לפעמים כדי למצוא מחירים שונים בטבלאות המחירים באתר של אגד.)
תודה רבה מראש.
 
מחפשים נסיעה בלו"ז, בודקים את המחיר,

קודי נסיעה מירושלים/מעלה אדומים לתל אביב
שלום,
מישהו יודע במקרה מה קוד הנסיעה של קו 480 מירושלים לת"א, ושל 481 ממעלה אדומים לת"א?
ובאופן כללי, יש דרך כלשהי למצוא קוד נסיעה בהינתן מספר קו? (אני צריך את זה לפעמים כדי למצוא מחירים שונים בטבלאות המחירים באתר של אגד.)
תודה רבה מראש.
מחפשים נסיעה בלו"ז, בודקים את המחיר,
ואז אפשר להבין מה הקוד על פי המחיר.
 

Cde365

New member
תודה, לא שמתי לב שיש שם גם מחירי נסיעה בודדת

מחפשים נסיעה בלו"ז, בודקים את המחיר,
ואז אפשר להבין מה הקוד על פי המחיר.
תודה, לא שמתי לב שיש שם גם מחירי נסיעה בודדת
למקרה שמישהו יתעניין בעתיד:
קו 480 - קוד 8
קו 481 - קוד 11
 
גלגלי גומי במטרו בפריז קווים 1, 11

שאלות ובקשות (לא הכוונה)
גלגלי גומי במטרו בפריז קווים 1, 11
עד היום לא שמתי לב, אבל הבחנתי להפתעתי ברכבות המטרו עם גלגלים מגומי! יש עדיין גם פסי מתכת.
מה היתרונות של השיטה הזאת? האם היא נפוצה?
קראתי פה
https://www.princeton.edu/~achaney/tmve/wiki100k/docs/Rubber-tyred_metro.html
שבפריז בונים כך כל קו חדש...
תודה
גילבוע
 

alantan

New member
מדובר ביוזמה צרפתית משנות החמישים שנראה שהיתה

גלגלי גומי במטרו בפריז קווים 1, 11
עד היום לא שמתי לב, אבל הבחנתי להפתעתי ברכבות המטרו עם גלגלים מגומי! יש עדיין גם פסי מתכת.
מה היתרונות של השיטה הזאת? האם היא נפוצה?
קראתי פה
https://www.princeton.edu/~achaney/tmve/wiki100k/docs/Rubber-tyred_metro.html
שבפריז בונים כך כל קו חדש...
תודה
גילבוע
מדובר ביוזמה צרפתית משנות החמישים שנראה שהיתה
שילוב של אגו (להיות שונה בכל מחיר) והטבה לחברת מישלן שסיפקה את הצמיגים. אומנם התאוצה טובה יותר, אבל זו במחיר בזבוז אנרגיה שכן לצמיגים יש חיכוך גבוה הרבה יותר. היתרון היחיד האמיתי הוא היכולת להתמודד עם שיפועים גדולים יותר.
 
התאוצה באמת מטורפת

מדובר ביוזמה צרפתית משנות החמישים שנראה שהיתה
שילוב של אגו (להיות שונה בכל מחיר) והטבה לחברת מישלן שסיפקה את הצמיגים. אומנם התאוצה טובה יותר, אבל זו במחיר בזבוז אנרגיה שכן לצמיגים יש חיכוך גבוה הרבה יותר. היתרון היחיד האמיתי הוא היכולת להתמודד עם שיפועים גדולים יותר.
התאוצה באמת מטורפת
אתה נדבק לכסא. איך גלגלי הגומי תורמים לזה, הם גלגלים מניעים?
האם הנסיעה לא יותר שקטה?
מדוע גלגלי גומי יכולים להתמודד עם שיפועים גדולים יותר?
סליחה על מטר השאלות
נ.ב. אני מרגיש את התאוצה החזקה במטרו של פריז וחושב שבתל אביב בעצם תהיה...רכבת קלה, גם בחלק התחתי (במקום לעשות תחתית בנפרד וקלה בנפרד). נשמע לי די איטי, הקלה (עם ל' אחת)
 

alantan

New member
בדיוק מאותה הסיבה שהיא מבזבזת אנרגיה

התאוצה באמת מטורפת
אתה נדבק לכסא. איך גלגלי הגומי תורמים לזה, הם גלגלים מניעים?
האם הנסיעה לא יותר שקטה?
מדוע גלגלי גומי יכולים להתמודד עם שיפועים גדולים יותר?
סליחה על מטר השאלות
נ.ב. אני מרגיש את התאוצה החזקה במטרו של פריז וחושב שבתל אביב בעצם תהיה...רכבת קלה, גם בחלק התחתי (במקום לעשות תחתית בנפרד וקלה בנפרד). נשמע לי די איטי, הקלה (עם ל' אחת)
בדיוק מאותה הסיבה שהיא מבזבזת אנרגיה
החיכוך המוגדל מאפשרת אחיזה טובה יותר שבתורה מאפשרת תאוצה גבוהה יותר ללא אובדן האחיזה. זו גם הסיבה ליכולת להתמודד עם שיפועים גדולים ללא החלקה מטה. אכן הרעש מופחת. כמו רוב מערכות מטרו, הגלגלים בקרונות כח הם מניעים, לאו דווקא כל הגלגלים בקרונות הכח.
&nbsp
עד כמה שידוע לי הטכנולוגיה פועלת רק במערכות מטרו ולא ברכבות קלות. בתל אביב מתוכנן בשלב ראשון רכבת קלה אחת, גם בחלק התחתי וגם בחלק העילי. הקו האדום לא יהיה עם רכבות "כבדות" בשום חלק ממנו.
 

Ccyclist

Well-known member
הרק"ל התחתי שמנסים לדחוף בארץ במקום תחתית קיים בבריסל

בדיוק מאותה הסיבה שהיא מבזבזת אנרגיה
החיכוך המוגדל מאפשרת אחיזה טובה יותר שבתורה מאפשרת תאוצה גבוהה יותר ללא אובדן האחיזה. זו גם הסיבה ליכולת להתמודד עם שיפועים גדולים ללא החלקה מטה. אכן הרעש מופחת. כמו רוב מערכות מטרו, הגלגלים בקרונות כח הם מניעים, לאו דווקא כל הגלגלים בקרונות הכח.
&nbsp
עד כמה שידוע לי הטכנולוגיה פועלת רק במערכות מטרו ולא ברכבות קלות. בתל אביב מתוכנן בשלב ראשון רכבת קלה אחת, גם בחלק התחתי וגם בחלק העילי. הקו האדום לא יהיה עם רכבות "כבדות" בשום חלק ממנו.
הרק"ל התחתי שמנסים לדחוף בארץ במקום תחתית קיים בבריסל
בריסל היא עיר מעבר ששהיתי בה אולי 3 שעות מחיי, שעתיים וחצי של הפסקה קצרה בדרך לברלין, וחצי שעה או פחות מכך בהחלפה ליורוסטאר חזרה ללונדון. בהפסקה הקצרה הפקדתי את המזוודה אצל שירות שמירת המזוודות של התחנה, ויצאתי לשוטט קצת כי רציתי לחוות קצת את העיר, בירת האיחוד האירופאי. הקטע הרלוונטי לעניין הפורום היה בסוף הביקור, כשחיפשתי אמצעי תחבורה שיביא אותי חזרה לתחנה, ומצאתי מדרגות שהובילו למה שנראה כמו תחנת רכבת תחתית. להפתעתי הרבה הכלי הזה: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Metro-halleepoort.jpg הופיע בתחנה, בצרפתית לא טובה שאלתי נוסעת " Cet pour le gare du Midi? " והתשובה היתה Oui.

מסתבר שבבריסל כמה מקווי הרק"ל העמוסים ביותר הועברו אל מתחת למפלס הרחוב (העומק הוא של Cut and Cover, מטרים ספורים מתחת למפלס הרחוב) ולפי גורמים בפורום מדובר ב Pre-Metro כלומר - המנהרות נבנו כך שניתן להסב אותן לרכבת תחתית רגילה במידה ויהיה בכך צורך. בתל-אביב לעומת זאת התכנון הוא לרק"ל בלבד כאשר אין תוכניות ברורות להסבה אם וכאשר כמות הנוסעים תחייב את אמצעי הסעת ההמונים הסטנדרטי של כל הערים הגדולות בעולם - הרכבת התחתית.

הערך הוויקיפדי של חשמליות בבריסל (עם מספר רב של תמונות, כולל מודלים חדישים יותר, במפלס הקרקע וכן במנהרות) http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Brussels

כמו כן - אני די בטוח שבפורום הראו פיתוח (צרפתי אולי?) של מפרקית ארוכה במיוחד על צמיגים, עם מסילה מרכזית אחת שמכווינה את חלקי האוטובוס / חשמלית (אני בטוח שהיה לזה חישמול עילי, וטכנית זה על מסילה למרות שרוב המשקל על הצמיגים אז אינני יודע איך לסווג את זה).
 

alantan

New member
במסמכי נת"ע בפירוש כן השתמשו במונח Pre-metro

הרק"ל התחתי שמנסים לדחוף בארץ במקום תחתית קיים בבריסל
בריסל היא עיר מעבר ששהיתי בה אולי 3 שעות מחיי, שעתיים וחצי של הפסקה קצרה בדרך לברלין, וחצי שעה או פחות מכך בהחלפה ליורוסטאר חזרה ללונדון. בהפסקה הקצרה הפקדתי את המזוודה אצל שירות שמירת המזוודות של התחנה, ויצאתי לשוטט קצת כי רציתי לחוות קצת את העיר, בירת האיחוד האירופאי. הקטע הרלוונטי לעניין הפורום היה בסוף הביקור, כשחיפשתי אמצעי תחבורה שיביא אותי חזרה לתחנה, ומצאתי מדרגות שהובילו למה שנראה כמו תחנת רכבת תחתית. להפתעתי הרבה הכלי הזה: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Metro-halleepoort.jpg הופיע בתחנה, בצרפתית לא טובה שאלתי נוסעת " Cet pour le gare du Midi? " והתשובה היתה Oui.

מסתבר שבבריסל כמה מקווי הרק"ל העמוסים ביותר הועברו אל מתחת למפלס הרחוב (העומק הוא של Cut and Cover, מטרים ספורים מתחת למפלס הרחוב) ולפי גורמים בפורום מדובר ב Pre-Metro כלומר - המנהרות נבנו כך שניתן להסב אותן לרכבת תחתית רגילה במידה ויהיה בכך צורך. בתל-אביב לעומת זאת התכנון הוא לרק"ל בלבד כאשר אין תוכניות ברורות להסבה אם וכאשר כמות הנוסעים תחייב את אמצעי הסעת ההמונים הסטנדרטי של כל הערים הגדולות בעולם - הרכבת התחתית.

הערך הוויקיפדי של חשמליות בבריסל (עם מספר רב של תמונות, כולל מודלים חדישים יותר, במפלס הקרקע וכן במנהרות) http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Brussels

כמו כן - אני די בטוח שבפורום הראו פיתוח (צרפתי אולי?) של מפרקית ארוכה במיוחד על צמיגים, עם מסילה מרכזית אחת שמכווינה את חלקי האוטובוס / חשמלית (אני בטוח שהיה לזה חישמול עילי, וטכנית זה על מסילה למרות שרוב המשקל על הצמיגים אז אינני יודע איך לסווג את זה).
במסמכי נת"ע בפירוש כן השתמשו במונח Pre-metro
ומדובר בתכנון ארוך יותר לעתיד הרחוק.
 

Rubim88

New member
Pre-Metro זה לא אומר אפשרות להסבה

הרק"ל התחתי שמנסים לדחוף בארץ במקום תחתית קיים בבריסל
בריסל היא עיר מעבר ששהיתי בה אולי 3 שעות מחיי, שעתיים וחצי של הפסקה קצרה בדרך לברלין, וחצי שעה או פחות מכך בהחלפה ליורוסטאר חזרה ללונדון. בהפסקה הקצרה הפקדתי את המזוודה אצל שירות שמירת המזוודות של התחנה, ויצאתי לשוטט קצת כי רציתי לחוות קצת את העיר, בירת האיחוד האירופאי. הקטע הרלוונטי לעניין הפורום היה בסוף הביקור, כשחיפשתי אמצעי תחבורה שיביא אותי חזרה לתחנה, ומצאתי מדרגות שהובילו למה שנראה כמו תחנת רכבת תחתית. להפתעתי הרבה הכלי הזה: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Metro-halleepoort.jpg הופיע בתחנה, בצרפתית לא טובה שאלתי נוסעת " Cet pour le gare du Midi? " והתשובה היתה Oui.

מסתבר שבבריסל כמה מקווי הרק"ל העמוסים ביותר הועברו אל מתחת למפלס הרחוב (העומק הוא של Cut and Cover, מטרים ספורים מתחת למפלס הרחוב) ולפי גורמים בפורום מדובר ב Pre-Metro כלומר - המנהרות נבנו כך שניתן להסב אותן לרכבת תחתית רגילה במידה ויהיה בכך צורך. בתל-אביב לעומת זאת התכנון הוא לרק"ל בלבד כאשר אין תוכניות ברורות להסבה אם וכאשר כמות הנוסעים תחייב את אמצעי הסעת ההמונים הסטנדרטי של כל הערים הגדולות בעולם - הרכבת התחתית.

הערך הוויקיפדי של חשמליות בבריסל (עם מספר רב של תמונות, כולל מודלים חדישים יותר, במפלס הקרקע וכן במנהרות) http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Brussels

כמו כן - אני די בטוח שבפורום הראו פיתוח (צרפתי אולי?) של מפרקית ארוכה במיוחד על צמיגים, עם מסילה מרכזית אחת שמכווינה את חלקי האוטובוס / חשמלית (אני בטוח שהיה לזה חישמול עילי, וטכנית זה על מסילה למרות שרוב המשקל על הצמיגים אז אינני יודע איך לסווג את זה).
Pre-Metro זה לא אומר אפשרות להסבה
ל"רכבת תחתית רגילה"(מושג לא בדיוק מוגדר) במידת הצורך כחלק מהמאפיינים של המערכת - למרות שזה כן אפשרי במאמץ מסויים ואף קרה שם(ולא רק שם).
מדובר במערכת שלרוב במרכזה, הטראמים(שלמודרנים שבהם קוראים גם רק"ל) שנוסעים ברחבי העיר במפלס הרחוב, ינועו מתחת לאדמה במנהרות - מן מערכת היברידית כזו עם קיבולת בהתאם שרואים כמערכת עמוד שדרה בערים קטנות(בפער גדול) מגוש דן.
 
נראה מאד דומה לאנטוורפן ולסן פרנסיסקו.

הרק"ל התחתי שמנסים לדחוף בארץ במקום תחתית קיים בבריסל
בריסל היא עיר מעבר ששהיתי בה אולי 3 שעות מחיי, שעתיים וחצי של הפסקה קצרה בדרך לברלין, וחצי שעה או פחות מכך בהחלפה ליורוסטאר חזרה ללונדון. בהפסקה הקצרה הפקדתי את המזוודה אצל שירות שמירת המזוודות של התחנה, ויצאתי לשוטט קצת כי רציתי לחוות קצת את העיר, בירת האיחוד האירופאי. הקטע הרלוונטי לעניין הפורום היה בסוף הביקור, כשחיפשתי אמצעי תחבורה שיביא אותי חזרה לתחנה, ומצאתי מדרגות שהובילו למה שנראה כמו תחנת רכבת תחתית. להפתעתי הרבה הכלי הזה: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Metro-halleepoort.jpg הופיע בתחנה, בצרפתית לא טובה שאלתי נוסעת " Cet pour le gare du Midi? " והתשובה היתה Oui.

מסתבר שבבריסל כמה מקווי הרק"ל העמוסים ביותר הועברו אל מתחת למפלס הרחוב (העומק הוא של Cut and Cover, מטרים ספורים מתחת למפלס הרחוב) ולפי גורמים בפורום מדובר ב Pre-Metro כלומר - המנהרות נבנו כך שניתן להסב אותן לרכבת תחתית רגילה במידה ויהיה בכך צורך. בתל-אביב לעומת זאת התכנון הוא לרק"ל בלבד כאשר אין תוכניות ברורות להסבה אם וכאשר כמות הנוסעים תחייב את אמצעי הסעת ההמונים הסטנדרטי של כל הערים הגדולות בעולם - הרכבת התחתית.

הערך הוויקיפדי של חשמליות בבריסל (עם מספר רב של תמונות, כולל מודלים חדישים יותר, במפלס הקרקע וכן במנהרות) http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Brussels

כמו כן - אני די בטוח שבפורום הראו פיתוח (צרפתי אולי?) של מפרקית ארוכה במיוחד על צמיגים, עם מסילה מרכזית אחת שמכווינה את חלקי האוטובוס / חשמלית (אני בטוח שהיה לזה חישמול עילי, וטכנית זה על מסילה למרות שרוב המשקל על הצמיגים אז אינני יודע איך לסווג את זה).
נראה מאד דומה לאנטוורפן ולסן פרנסיסקו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה