בקשות/שאלות לא הכוונה

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
ואם פותחים את הדלתות בשביל נוסע שיכול לרדת

אני לא מבין מה רצית לתאר כאן...
נוסעים באוטובוס, מגיעים לתחנה שכבר יש בה אוטובוס באותו הקו. התחנה הספציפית הזו היא תחנת העלאה בלבד. כאן זה מתפצל לשניים:

1. תחנת העלאה בלבד, ללא כל תלות בתחנות שקדמו לה.
2. תחנת העלאה בלבד לנוסעים שעלו בתחנות מסויימות לפני כן.

אתן דוגמא לאופציה השנייה: קו 947, למי שעולה בצומת רעננה מרכז, לא תתאפשר ירידה בתחנות השונות בהוד השרון (למעט חלופת הבוקר של 947 שיוצאת מצומת רעננה מרכז).

האופציה השנייה מקשה על הנהגים. קשה לזכור מי עלה איפה ולמי ניתן לאפשר לרדת ולמי לא.
ואם פותחים את הדלתות בשביל נוסע שיכול לרדת
זה בכלל בלתי אפשרי למנוע ממישהו "אסור בירידה" לרדת... עוד אבסורד בשיטה. הייתי מעדיף שפשוט יתמחרו בהתאם - המחיר המינימלי צריך להיות הקוד הראשון שמותר לך לנסוע איתו. בא לך לשלם מצומת רעננה עד צומת גנים (לדוגמא - לא בדקתי את קו 947) אבל לרדת בהוד השרון - תפאדל.
 
למעשה זה כבר כך, אבל מה עם אלה שנוסעים חינם?

ואם פותחים את הדלתות בשביל נוסע שיכול לרדת
זה בכלל בלתי אפשרי למנוע ממישהו "אסור בירידה" לרדת... עוד אבסורד בשיטה. הייתי מעדיף שפשוט יתמחרו בהתאם - המחיר המינימלי צריך להיות הקוד הראשון שמותר לך לנסוע איתו. בא לך לשלם מצומת רעננה עד צומת גנים (לדוגמא - לא בדקתי את קו 947) אבל לרדת בהוד השרון - תפאדל.
למעשה זה כבר כך, אבל מה עם אלה שנוסעים חינם?
בתור חייל ניצלתי לא פעם את השמירה ה"לא קפדנית" של הנהג על היורדים. לדוגמה, הייתי עולה על 411 בצריפין, אומר לנהג שיעדי ת"א, ויורד בבית דגן.
 

alantan

New member
זאת בעיה באמת, והיא די ייחודית לארץ כי בחו"ל

למעשה זה כבר כך, אבל מה עם אלה שנוסעים חינם?
בתור חייל ניצלתי לא פעם את השמירה ה"לא קפדנית" של הנהג על היורדים. לדוגמה, הייתי עולה על 411 בצריפין, אומר לנהג שיעדי ת"א, ויורד בבית דגן.
זאת בעיה באמת, והיא די ייחודית לארץ כי בחו"ל
לא ידוע לי על נוסעים שזכאים לנסיעה חינם בנסיעות בינעירוניות. לגבי חופשי-חודשי אפשר תמיד לציין שהוא אינו תקף בקווים כמו 947 אבל בקו כמו 119 שהוא בתוך גבולות האיזור זה לא ילך.

או שאפשר פשוט לרדת מהשיטה הזו בקווים פרבריים ובמקום זאת לדלל את מספר התחנות כך שקווי אקספרס באמת יהיו מהירים יותר מהמאספים. ב-567 למשל יש מצב מגוחך שיש לו יותר תחנות איסוף בכפר סבא מאשר הקווים העירוניים! זאת תוצאה היסטורית של שינוי בטלאים. פעם היתה לו (ול-561) תחנה ברחוב ירושלים ולקווים האחרים ברחוב רוטשילד. בשלב כלשהו לפני כ-20 שנה, נוספה לו תחנה ברחוב רוטשילד, אבל התחנה ברחוב ירושלים נותרה בעינה.
 

מיכי 10

Member
כיוון שזה שרשור של שאלות *לא*-הכְֿוונה,

אני לא מבין מה רצית לתאר כאן...
נוסעים באוטובוס, מגיעים לתחנה שכבר יש בה אוטובוס באותו הקו. התחנה הספציפית הזו היא תחנת העלאה בלבד. כאן זה מתפצל לשניים:

1. תחנת העלאה בלבד, ללא כל תלות בתחנות שקדמו לה.
2. תחנת העלאה בלבד לנוסעים שעלו בתחנות מסויימות לפני כן.

אתן דוגמא לאופציה השנייה: קו 947, למי שעולה בצומת רעננה מרכז, לא תתאפשר ירידה בתחנות השונות בהוד השרון (למעט חלופת הבוקר של 947 שיוצאת מצומת רעננה מרכז).

האופציה השנייה מקשה על הנהגים. קשה לזכור מי עלה איפה ולמי ניתן לאפשר לרדת ולמי לא.
כיוון שזה שרשור של שאלות *לא*-הכְֿוונה,
הייתי רוצה ברשותכם, לשאול שאלה של לא מבינה:

ידוע לי כבר שנים, שיש תחנות להורדת נוסעים בלבד (ולא להעלאה). הבנתי את הרעיון, ואפילו "נכוויתי" ממנו לפני כמה שנים, כשלא היה לי מושג:

{
הגעתי לבד מחתונה בירושלים בדרכי לרמת-גן בסביבות חצות הלילה. בטעות צלצלתי לפני צומת מסובים (במקום לקראת צומת אלוף שדה), ורק אני ירדתי מהאוטובוס, שהמשיך מיד.
כשקלטתי את הטעות, החלטתי לעלות על האוטובוס הבא, ולנסוע תחנה אחת (של דרך ארוכה מאד). לא הגיע שום אוטובוס במשך שעה ארוכה. אבל לא ידעתי אז, שזאת תחנת הורדה בלבד, ואוטובוסים שאינם מורידים נוסעים, לא מגיעים אליה בכלל. וכך, רק על הגשר שמעלי, נסעו מדי פעם אוטובוסים.

אז עדיין לא היו פלאפונים...התקשרתי אל מישהו מהטלפון הציבורי. מישהו שחייב לי המון, אבל לא רצה לקום. את אחי או את אחד מבניו לא חשבתי לבקש, כי הם גרים רחוק (ועל כך קיבלתי ממנו נזיפה קטנה כששמע על החוויות).
לא אכנס לפרטים על הייאוש שתקף אותי. ראיתי שאין מה לעשות, והלכתי ברגל, בזהירות - כביש מהיר ללא מדרכה, חושך.
כשהייתי כבר בתחילת דרך אלוף שדה, עצר שכן טוב לב מהבניין שלי ולקח אותי הביתה. עד היום אין לי מושג איך הוא הבחין בי בכלל בחושך הזה}.

ועכשיו לשאלה: מה הטעם בתחנות של "ללא הורדת נוסעים"? למי אכפת שנוסעים יֵרדו? ואם האוטובוס בין כה וכה עוצר להעלאה, מה מפריע לנהג שגם ירדו אנשים ויֵּרד העומס?
או שהכוונה שאם לא ימתינו נוסעים להעלאה, חבל על הזמן (והדלק??) שהאוטובוס יעצור שם רק עבור היורדים? זאת הבעיה??
 
גם זמן העצירה, וגם עומס הנוסעים.

כיוון שזה שרשור של שאלות *לא*-הכְֿוונה,
הייתי רוצה ברשותכם, לשאול שאלה של לא מבינה:

ידוע לי כבר שנים, שיש תחנות להורדת נוסעים בלבד (ולא להעלאה). הבנתי את הרעיון, ואפילו "נכוויתי" ממנו לפני כמה שנים, כשלא היה לי מושג:

{
הגעתי לבד מחתונה בירושלים בדרכי לרמת-גן בסביבות חצות הלילה. בטעות צלצלתי לפני צומת מסובים (במקום לקראת צומת אלוף שדה), ורק אני ירדתי מהאוטובוס, שהמשיך מיד.
כשקלטתי את הטעות, החלטתי לעלות על האוטובוס הבא, ולנסוע תחנה אחת (של דרך ארוכה מאד). לא הגיע שום אוטובוס במשך שעה ארוכה. אבל לא ידעתי אז, שזאת תחנת הורדה בלבד, ואוטובוסים שאינם מורידים נוסעים, לא מגיעים אליה בכלל. וכך, רק על הגשר שמעלי, נסעו מדי פעם אוטובוסים.

אז עדיין לא היו פלאפונים...התקשרתי אל מישהו מהטלפון הציבורי. מישהו שחייב לי המון, אבל לא רצה לקום. את אחי או את אחד מבניו לא חשבתי לבקש, כי הם גרים רחוק (ועל כך קיבלתי ממנו נזיפה קטנה כששמע על החוויות).
לא אכנס לפרטים על הייאוש שתקף אותי. ראיתי שאין מה לעשות, והלכתי ברגל, בזהירות - כביש מהיר ללא מדרכה, חושך.
כשהייתי כבר בתחילת דרך אלוף שדה, עצר שכן טוב לב מהבניין שלי ולקח אותי הביתה. עד היום אין לי מושג איך הוא הבחין בי בכלל בחושך הזה}.

ועכשיו לשאלה: מה הטעם בתחנות של "ללא הורדת נוסעים"? למי אכפת שנוסעים יֵרדו? ואם האוטובוס בין כה וכה עוצר להעלאה, מה מפריע לנהג שגם ירדו אנשים ויֵּרד העומס?
או שהכוונה שאם לא ימתינו נוסעים להעלאה, חבל על הזמן (והדלק??) שהאוטובוס יעצור שם רק עבור היורדים? זאת הבעיה??
גם זמן העצירה, וגם עומס הנוסעים.
למשל, אלו קו 841 מתל אביב לקרית שמונה היה לוקח נוסעים בתוך תל אביב ומתל אביב לרמת גן ולפתח תקווה, היה לוקח לו הרבה יותר זמן לעבור את הדרך בין תל אביב לפתח תקווה, והוא גם היה עמוס בנוסעים להחריד. גם סוג האוטובוס עצמו (בינעירוני) לא מתאים לנסיעות קצרות עם נוסעים רבים שכל הזמן עולים ויורדים.
 

מיכי 10

Member
תודה, איליה. אם כך, אני מבינה שהכַּוָּנָה היא

גם זמן העצירה, וגם עומס הנוסעים.
למשל, אלו קו 841 מתל אביב לקרית שמונה היה לוקח נוסעים בתוך תל אביב ומתל אביב לרמת גן ולפתח תקווה, היה לוקח לו הרבה יותר זמן לעבור את הדרך בין תל אביב לפתח תקווה, והוא גם היה עמוס בנוסעים להחריד. גם סוג האוטובוס עצמו (בינעירוני) לא מתאים לנסיעות קצרות עם נוסעים רבים שכל הזמן עולים ויורדים.
תודה, איליה. אם כך, אני מבינה שהכַּוָּנָה היא
שאוטובוס של קו ארוך, לא יהפוך לסוג של מאסף תוך-עירוני. הגיוני לגמרי!

אבל אם נניח, מישהו ירצה לרדת מהאוטובוס הזה (ת"א - קריית שמונה) בצומת שלוחות, או בחמדיה או בבית זרע, לא תהיה לו בעיה?
 
אני לא זוכר מה סוגן של התחנות שהזכרת

תודה, איליה. אם כך, אני מבינה שהכַּוָּנָה היא
שאוטובוס של קו ארוך, לא יהפוך לסוג של מאסף תוך-עירוני. הגיוני לגמרי!

אבל אם נניח, מישהו ירצה לרדת מהאוטובוס הזה (ת"א - קריית שמונה) בצומת שלוחות, או בחמדיה או בבית זרע, לא תהיה לו בעיה?
אני לא זוכר מה סוגן של התחנות שהזכרת
אבל אם אלה תחנות לאיסוף בלבד ואף אחד לא ממתין בתחנה, הנהג לא אמור לעצור בהן אפילו אם הנוסע צלצל.
 

מיכי 10

Member
וואו, תודה. עד אמש, לא ידעתי כלל שיש סוג

אני לא זוכר מה סוגן של התחנות שהזכרת
אבל אם אלה תחנות לאיסוף בלבד ואף אחד לא ממתין בתחנה, הנהג לא אמור לעצור בהן אפילו אם הנוסע צלצל.
וואו, תודה. עד אמש, לא ידעתי כלל שיש סוג
כזה של תחנות, ללא הורדה. כרגע, אישית, זה לא מפריע לי; לא מתכננת נסיעה ארוכה.
אבל אצטרך לזכור אם וכאשר אבוא לברר אתכם איך נוסעים לאנשהו - לשאול גם אם יש מצב בכלל לרדת בתחנה מסויימת...
 

down under

New member
התגובה האחרונה הזו שלך מיותרת לגמרי

וואו, תודה. עד אמש, לא ידעתי כלל שיש סוג
כזה של תחנות, ללא הורדה. כרגע, אישית, זה לא מפריע לי; לא מתכננת נסיעה ארוכה.
אבל אצטרך לזכור אם וכאשר אבוא לברר אתכם איך נוסעים לאנשהו - לשאול גם אם יש מצב בכלל לרדת בתחנה מסויימת...
התגובה האחרונה הזו שלך מיותרת לגמרי
שכן ברגע שתשאלי איך להגיע מהכא להתם התשובה שתקבלי בפורום הזה בכלל ובשרשור ההכונה בפרט
תהיה כזה שתקלע למציאות ולא יגידו לך לקחת קו X ולרדת בתחנה Y כאשר אין ב-Y הורדה
או אם יגידו לך לעלות על קו X בתחנה Y על מנת להגיע ליעדך, היי בטוחה במלוא 100 האחוזים שאכן כן יש איסוף בתחנה Y לקו X.

אני גולש כאן כמעט 10 שנים ומדי פעם אף משיב לשרשורי ההכוונה וכמעט כל יום קורא לפחות חלק מהם, מעולם לא נתקלתי בתשובה לגולש כלשהו
שאומר לו תעלה בתחנה Y על קו X או תרד בתחנה Y מקו X כאשר בתחנות הללו לא היה איסוף (אם אמרו לו לעלות) או לא היתה הורדה (אם אמרו לו לרדת).
 

מיכי 10

Member
או. קיי., זה ברור. רק את העדינות שלך, בבקשה

התגובה האחרונה הזו שלך מיותרת לגמרי
שכן ברגע שתשאלי איך להגיע מהכא להתם התשובה שתקבלי בפורום הזה בכלל ובשרשור ההכונה בפרט
תהיה כזה שתקלע למציאות ולא יגידו לך לקחת קו X ולרדת בתחנה Y כאשר אין ב-Y הורדה
או אם יגידו לך לעלות על קו X בתחנה Y על מנת להגיע ליעדך, היי בטוחה במלוא 100 האחוזים שאכן כן יש איסוף בתחנה Y לקו X.

אני גולש כאן כמעט 10 שנים ומדי פעם אף משיב לשרשורי ההכוונה וכמעט כל יום קורא לפחות חלק מהם, מעולם לא נתקלתי בתשובה לגולש כלשהו
שאומר לו תעלה בתחנה Y על קו X או תרד בתחנה Y מקו X כאשר בתחנות הללו לא היה איסוף (אם אמרו לו לעלות) או לא היתה הורדה (אם אמרו לו לרדת).
או. קיי., זה ברור. רק את העדינות שלך, בבקשה
תחסוך ממני.
אני מתאפקת כבר כמה ימים לא לפגוע בך, למרות צורת הכתיבה שלך וההשמצות נגד "כרובית ניצנים", שגם אני לא מכירה אותה. ושזה בכלל לא משנה אם היא אורחת בפורום בלשנות, או קבועה בו. כל מי שרוצה לכתוב שם (ואינו טרול או כזה שפוגע באחרים), מתקבל בשמחה!
אז אל תעמיד את סבלנותי במבחן. גם לא שם.

ובקשר לשרשורי הכוונה, אתה צודק. אני כאן רק חודשים מעטים, וכל ההכוונות שקיבלתי כאן, היו לעילא ולעילא, עד כדי כך שעשיתי כבר פרסומת לפורום זה בקרב חברים ובני משפחה שלי.
 

olli3

New member
מנהל
אתן לך דוגמא יותר טובה.

כיוון שזה שרשור של שאלות *לא*-הכְֿוונה,
הייתי רוצה ברשותכם, לשאול שאלה של לא מבינה:

ידוע לי כבר שנים, שיש תחנות להורדת נוסעים בלבד (ולא להעלאה). הבנתי את הרעיון, ואפילו "נכוויתי" ממנו לפני כמה שנים, כשלא היה לי מושג:

{
הגעתי לבד מחתונה בירושלים בדרכי לרמת-גן בסביבות חצות הלילה. בטעות צלצלתי לפני צומת מסובים (במקום לקראת צומת אלוף שדה), ורק אני ירדתי מהאוטובוס, שהמשיך מיד.
כשקלטתי את הטעות, החלטתי לעלות על האוטובוס הבא, ולנסוע תחנה אחת (של דרך ארוכה מאד). לא הגיע שום אוטובוס במשך שעה ארוכה. אבל לא ידעתי אז, שזאת תחנת הורדה בלבד, ואוטובוסים שאינם מורידים נוסעים, לא מגיעים אליה בכלל. וכך, רק על הגשר שמעלי, נסעו מדי פעם אוטובוסים.

אז עדיין לא היו פלאפונים...התקשרתי אל מישהו מהטלפון הציבורי. מישהו שחייב לי המון, אבל לא רצה לקום. את אחי או את אחד מבניו לא חשבתי לבקש, כי הם גרים רחוק (ועל כך קיבלתי ממנו נזיפה קטנה כששמע על החוויות).
לא אכנס לפרטים על הייאוש שתקף אותי. ראיתי שאין מה לעשות, והלכתי ברגל, בזהירות - כביש מהיר ללא מדרכה, חושך.
כשהייתי כבר בתחילת דרך אלוף שדה, עצר שכן טוב לב מהבניין שלי ולקח אותי הביתה. עד היום אין לי מושג איך הוא הבחין בי בכלל בחושך הזה}.

ועכשיו לשאלה: מה הטעם בתחנות של "ללא הורדת נוסעים"? למי אכפת שנוסעים יֵרדו? ואם האוטובוס בין כה וכה עוצר להעלאה, מה מפריע לנהג שגם ירדו אנשים ויֵּרד העומס?
או שהכוונה שאם לא ימתינו נוסעים להעלאה, חבל על הזמן (והדלק??) שהאוטובוס יעצור שם רק עבור היורדים? זאת הבעיה??
אתן לך דוגמא יותר טובה.
קו 369 הוא הקו המהיר ביותר בחיבור בין מרכזית ת"א (או בחלופת 369א מרכבת מרכז בת"א) אל מרכזית ראשל"צ החדשה.

מרכזית ראשל"צ החדשה היא תחנת איסוף בלבד לקו 369/369א. במידה והתחנה הייתה גם איסוף + הורדה, היה נוצר מצב של עומס נוסעים על קו זה מת"א לראשל"צ. כבר כמה שנים שחיילים רבים גילו את זה וכשהאוטובוס מגיע למרכזית ראשל"צ הם חיש מהר יורדים מהדלת הקדמית. לחיילים עם מטען, הנהג יסרב לפתוח את המטען ויצא לי לראות כאלו שנאלצו להמשיך ליבנה ואז לחזור חזרה (369 ממשיך למרכזית יבנה ושם יש לו הורדה).

הקמצוץ של החיילים שעושים את זה, אל גורמים לעומס חריג על האוטובוס. אבל אם באופן סדיר כל אחד היה עולה על האוטובוס כדי לרדת בראשל"צ, אנשים שהיו צריכים להגיע ליבנה, לגבעת וושינגטון, צומת גדרה, קסטינה וכו' - לא היו מוצאים מקום על האוטובוס.

דוגמא נוספת היא קו 437 אגד בין אשקלו ןלירושלים. לקו מסלול חופף עם קווים 301/310 אגד ממרכזית אשקלון ועד צומת מסמיה. בעוד כל תחנות 301/310 הן איסוף + הורדה בקטע זה, קו 437 מבצע איסוף בלבד לכיוון ירושלים והורדה בלבד לכיוון אשקלון. המטרה כאן היא שקו אקספרס ישאר כזה, שלא מתעכב בתחנות וגם שלא יתמלא בנוסעים שצריכים לנסוע מרחקים קצרים כשיש להם גם את 301 וגם את 310 (301 בתדירות ממש טובה).

את קו 947 שנתתי כדוגמה המקשר בין חיפה לירושלים דרך נתניה, רעננה, הוד השרון, פתח תקווה וצומת אל על - במידה ואת הקטע שבין רעננה להוד השרון היו משאירים לכל אחד שרוצה לעלות עליו, הקו היה מתחיל להיות עמוס בקטע הזה ונוסעים שהיו רוצים להגיע לירושלים, לא היו יכולים לעלות לאוטובוס.
 

מיכי 10

Member
כן, כבר הבנתי את הבעיה הזאת, ותודה על

אתן לך דוגמא יותר טובה.
קו 369 הוא הקו המהיר ביותר בחיבור בין מרכזית ת"א (או בחלופת 369א מרכבת מרכז בת"א) אל מרכזית ראשל"צ החדשה.

מרכזית ראשל"צ החדשה היא תחנת איסוף בלבד לקו 369/369א. במידה והתחנה הייתה גם איסוף + הורדה, היה נוצר מצב של עומס נוסעים על קו זה מת"א לראשל"צ. כבר כמה שנים שחיילים רבים גילו את זה וכשהאוטובוס מגיע למרכזית ראשל"צ הם חיש מהר יורדים מהדלת הקדמית. לחיילים עם מטען, הנהג יסרב לפתוח את המטען ויצא לי לראות כאלו שנאלצו להמשיך ליבנה ואז לחזור חזרה (369 ממשיך למרכזית יבנה ושם יש לו הורדה).

הקמצוץ של החיילים שעושים את זה, אל גורמים לעומס חריג על האוטובוס. אבל אם באופן סדיר כל אחד היה עולה על האוטובוס כדי לרדת בראשל"צ, אנשים שהיו צריכים להגיע ליבנה, לגבעת וושינגטון, צומת גדרה, קסטינה וכו' - לא היו מוצאים מקום על האוטובוס.

דוגמא נוספת היא קו 437 אגד בין אשקלו ןלירושלים. לקו מסלול חופף עם קווים 301/310 אגד ממרכזית אשקלון ועד צומת מסמיה. בעוד כל תחנות 301/310 הן איסוף + הורדה בקטע זה, קו 437 מבצע איסוף בלבד לכיוון ירושלים והורדה בלבד לכיוון אשקלון. המטרה כאן היא שקו אקספרס ישאר כזה, שלא מתעכב בתחנות וגם שלא יתמלא בנוסעים שצריכים לנסוע מרחקים קצרים כשיש להם גם את 301 וגם את 310 (301 בתדירות ממש טובה).

את קו 947 שנתתי כדוגמה המקשר בין חיפה לירושלים דרך נתניה, רעננה, הוד השרון, פתח תקווה וצומת אל על - במידה ואת הקטע שבין רעננה להוד השרון היו משאירים לכל אחד שרוצה לעלות עליו, הקו היה מתחיל להיות עמוס בקטע הזה ונוסעים שהיו רוצים להגיע לירושלים, לא היו יכולים לעלות לאוטובוס.
כן, כבר הבנתי את הבעיה הזאת, ותודה על
כל הדוגמאות.
עכשיו זה גם מסביר משהו שקרה לי באפריל השנה. הגעתי בתח' ציבורית לרחובות, ושם חיכו לי שני חברים כדי לערוך ביקור תנחומים אצל חבר שלנו. נשארנו עד שעה די מאוחרת. החברים הקפיצו אותי לתחנת אוטובוס, והמשיכו לנסוע בכיוון אחר.

זאת כנראה היתה תחנת הורדה בלבד, כך שחיכיתי "עד בּוֹש", וכל הזמן ארבה שם מונית בתחנה.

בסופו של דבר, כיוון שלא רציתי לנסוע בערב לבד במונית, השגתי במזל מונית שירות. אבל... לאזור התחנה המרכזית בתל-אביב, במקום לצומת אלוף שדה שאליו רציתי להגיע. משם נאלצתי בשעה מאוחרת זו, לנסוע במונית שירות נוספת, צמודה בספסל האחורי לשלוש (נקרא להן בלשון המעטה) פרֵחות צעירות. אבל הן היו חביבות אלי, ועזרו לי כשאיבדתי כיוון, ולא ידעתי איפה עלי לרדת מהמונית.
משם, אני כבר לא זוכרת איך הגעתי הביתה, אבל בשלום.
 

darkshadow1

New member
- לא הכרתי את האופציה השנייה.

אני לא מבין מה רצית לתאר כאן...
נוסעים באוטובוס, מגיעים לתחנה שכבר יש בה אוטובוס באותו הקו. התחנה הספציפית הזו היא תחנת העלאה בלבד. כאן זה מתפצל לשניים:

1. תחנת העלאה בלבד, ללא כל תלות בתחנות שקדמו לה.
2. תחנת העלאה בלבד לנוסעים שעלו בתחנות מסויימות לפני כן.

אתן דוגמא לאופציה השנייה: קו 947, למי שעולה בצומת רעננה מרכז, לא תתאפשר ירידה בתחנות השונות בהוד השרון (למעט חלופת הבוקר של 947 שיוצאת מצומת רעננה מרכז).

האופציה השנייה מקשה על הנהגים. קשה לזכור מי עלה איפה ולמי ניתן לאפשר לרדת ולמי לא.
- לא הכרתי את האופציה השנייה.
 

אשרי1987

New member
מספר שאלות בנושאים תפעוליים בעיקר

בקשות/שאלות לא הכוונה
מספר שאלות בנושאים תפעוליים בעיקר
1.לגבי מסופי אוטובוסים ותחנות מוצא
האם יש חדר מנוחה ושירותים לנהגים בתחנות מוצא הבאות ?
א.קרית משה-15רחובות
ב.ביל"ו סנטר-קו 16 רחובות
ג.קווי סופרבוס-שדרות בן זאב בית שמש
ד.-תחנת המוצא ברמת בית שמש-קוים בין עירוניים
ה.אהרונוביץ-בני ברק קו 2
ו.עזרא-בני ברק קו 5
ז.גבעת שמואל-קו 8
ח.פרדס חנה-קוים 852 וקוים נוספים
ט.מרינה הרצליה
י.קפלן כפר סבא
יא.אלעד
יב.רמת השרון-מסוף קדמה קו 27
יג.גיל עמל הוד השרון
יד.קניון ערי החוף-קו 72
טו.תחנת רכבת סוקולוב הוד השרון
טז.תחנת רכבת סגולה פ"ת
יז.תחנת רכבת קרית אריה פ"ת
2.לגבי דגמי האוטובוסים של MAN
האם מפרקיות מדגם MAN SG292 (מספרים פנימיים בדן:241-457)שלדות האוטובוסים עשיות מעץ ?
ואילו דגמים של חברתMAN עשיות השלדוטת מעץ חוץ מEL
 

olli3

New member
מנהל
אם השלדה תהיה מעץ, זה כרכרה :)

מספר שאלות בנושאים תפעוליים בעיקר
1.לגבי מסופי אוטובוסים ותחנות מוצא
האם יש חדר מנוחה ושירותים לנהגים בתחנות מוצא הבאות ?
א.קרית משה-15רחובות
ב.ביל"ו סנטר-קו 16 רחובות
ג.קווי סופרבוס-שדרות בן זאב בית שמש
ד.-תחנת המוצא ברמת בית שמש-קוים בין עירוניים
ה.אהרונוביץ-בני ברק קו 2
ו.עזרא-בני ברק קו 5
ז.גבעת שמואל-קו 8
ח.פרדס חנה-קוים 852 וקוים נוספים
ט.מרינה הרצליה
י.קפלן כפר סבא
יא.אלעד
יב.רמת השרון-מסוף קדמה קו 27
יג.גיל עמל הוד השרון
יד.קניון ערי החוף-קו 72
טו.תחנת רכבת סוקולוב הוד השרון
טז.תחנת רכבת סגולה פ"ת
יז.תחנת רכבת קרית אריה פ"ת
2.לגבי דגמי האוטובוסים של MAN
האם מפרקיות מדגם MAN SG292 (מספרים פנימיים בדן:241-457)שלדות האוטובוסים עשיות מעץ ?
ואילו דגמים של חברתMAN עשיות השלדוטת מעץ חוץ מEL
אם השלדה תהיה מעץ, זה כרכרה :)
אני מניח שהתכוונת למרכב כי השלדה כשמה כן היא, השלד, מה שנשאר אחרי שאוטובוס עולה באש או מתפוצץ...
 

אורי404

New member
תשובות על חלק מהמסופים

מספר שאלות בנושאים תפעוליים בעיקר
1.לגבי מסופי אוטובוסים ותחנות מוצא
האם יש חדר מנוחה ושירותים לנהגים בתחנות מוצא הבאות ?
א.קרית משה-15רחובות
ב.ביל"ו סנטר-קו 16 רחובות
ג.קווי סופרבוס-שדרות בן זאב בית שמש
ד.-תחנת המוצא ברמת בית שמש-קוים בין עירוניים
ה.אהרונוביץ-בני ברק קו 2
ו.עזרא-בני ברק קו 5
ז.גבעת שמואל-קו 8
ח.פרדס חנה-קוים 852 וקוים נוספים
ט.מרינה הרצליה
י.קפלן כפר סבא
יא.אלעד
יב.רמת השרון-מסוף קדמה קו 27
יג.גיל עמל הוד השרון
יד.קניון ערי החוף-קו 72
טו.תחנת רכבת סוקולוב הוד השרון
טז.תחנת רכבת סגולה פ"ת
יז.תחנת רכבת קרית אריה פ"ת
2.לגבי דגמי האוטובוסים של MAN
האם מפרקיות מדגם MAN SG292 (מספרים פנימיים בדן:241-457)שלדות האוטובוסים עשיות מעץ ?
ואילו דגמים של חברתMAN עשיות השלדוטת מעץ חוץ מEL
תשובות על חלק מהמסופים
אהרונוביץ' בני ברק (קו 2) - אני כמעט בטוח, שאין.
מרינה הרצליה - אני כמעט בטוח, שלא. אבל התחנה סמוכה לקניון, שבתוכו יש אפשרויות שונות של התרעננות.
קפלן כפר סבא - יש.
אלעד - אני חושב, שכן. אבל לא בטוח לגמרי.
גיל עמל הוד השרון - אין, אלא אם דברים השתנו לאחרונה.
בתחנות הרכבת השונות של נורדאו, סוקולוב, סגולה, קרית אריה וראש העין - אין. אבל זה סמוך לתחנת הרכבת.
אגב בעבר היו עובדי תחנות רכבת שונות בישראל, שלא אפשרו לנהגי האוטובוס (בקווי האוטובוס המזינים את הרכבת) בהפסקה להיכנס למתחם התחנה. מקווה, שהדברים השתנו מאז.

לגבי שלדה - כפי שמיכאל הסביר, הן ממש לא עשויות מעץ, אלא מחומרים אחרים, כמו ברזל.
 

felixr

New member
קניון ערי החוף (72) אין

מספר שאלות בנושאים תפעוליים בעיקר
1.לגבי מסופי אוטובוסים ותחנות מוצא
האם יש חדר מנוחה ושירותים לנהגים בתחנות מוצא הבאות ?
א.קרית משה-15רחובות
ב.ביל"ו סנטר-קו 16 רחובות
ג.קווי סופרבוס-שדרות בן זאב בית שמש
ד.-תחנת המוצא ברמת בית שמש-קוים בין עירוניים
ה.אהרונוביץ-בני ברק קו 2
ו.עזרא-בני ברק קו 5
ז.גבעת שמואל-קו 8
ח.פרדס חנה-קוים 852 וקוים נוספים
ט.מרינה הרצליה
י.קפלן כפר סבא
יא.אלעד
יב.רמת השרון-מסוף קדמה קו 27
יג.גיל עמל הוד השרון
יד.קניון ערי החוף-קו 72
טו.תחנת רכבת סוקולוב הוד השרון
טז.תחנת רכבת סגולה פ"ת
יז.תחנת רכבת קרית אריה פ"ת
2.לגבי דגמי האוטובוסים של MAN
האם מפרקיות מדגם MAN SG292 (מספרים פנימיים בדן:241-457)שלדות האוטובוסים עשיות מעץ ?
ואילו דגמים של חברתMAN עשיות השלדוטת מעץ חוץ מEL
קניון ערי החוף (72) אין
 

INFINITY2004

New member
ברובם ככולם של האוטובוסים מניחים פלטות עץ על

מספר שאלות בנושאים תפעוליים בעיקר
1.לגבי מסופי אוטובוסים ותחנות מוצא
האם יש חדר מנוחה ושירותים לנהגים בתחנות מוצא הבאות ?
א.קרית משה-15רחובות
ב.ביל"ו סנטר-קו 16 רחובות
ג.קווי סופרבוס-שדרות בן זאב בית שמש
ד.-תחנת המוצא ברמת בית שמש-קוים בין עירוניים
ה.אהרונוביץ-בני ברק קו 2
ו.עזרא-בני ברק קו 5
ז.גבעת שמואל-קו 8
ח.פרדס חנה-קוים 852 וקוים נוספים
ט.מרינה הרצליה
י.קפלן כפר סבא
יא.אלעד
יב.רמת השרון-מסוף קדמה קו 27
יג.גיל עמל הוד השרון
יד.קניון ערי החוף-קו 72
טו.תחנת רכבת סוקולוב הוד השרון
טז.תחנת רכבת סגולה פ"ת
יז.תחנת רכבת קרית אריה פ"ת
2.לגבי דגמי האוטובוסים של MAN
האם מפרקיות מדגם MAN SG292 (מספרים פנימיים בדן:241-457)שלדות האוטובוסים עשיות מעץ ?
ואילו דגמים של חברתMAN עשיות השלדוטת מעץ חוץ מEL
ברובם ככולם של האוטובוסים מניחים פלטות עץ על
הקונסטרוקציה שמחוברת לשלדה כרצפה ( שמעליה יש איטום ואת יריעת הפלסטיק שאנו בעצם דורכים עליה ) .
 
בבני ברק

מספר שאלות בנושאים תפעוליים בעיקר
1.לגבי מסופי אוטובוסים ותחנות מוצא
האם יש חדר מנוחה ושירותים לנהגים בתחנות מוצא הבאות ?
א.קרית משה-15רחובות
ב.ביל"ו סנטר-קו 16 רחובות
ג.קווי סופרבוס-שדרות בן זאב בית שמש
ד.-תחנת המוצא ברמת בית שמש-קוים בין עירוניים
ה.אהרונוביץ-בני ברק קו 2
ו.עזרא-בני ברק קו 5
ז.גבעת שמואל-קו 8
ח.פרדס חנה-קוים 852 וקוים נוספים
ט.מרינה הרצליה
י.קפלן כפר סבא
יא.אלעד
יב.רמת השרון-מסוף קדמה קו 27
יג.גיל עמל הוד השרון
יד.קניון ערי החוף-קו 72
טו.תחנת רכבת סוקולוב הוד השרון
טז.תחנת רכבת סגולה פ"ת
יז.תחנת רכבת קרית אריה פ"ת
2.לגבי דגמי האוטובוסים של MAN
האם מפרקיות מדגם MAN SG292 (מספרים פנימיים בדן:241-457)שלדות האוטובוסים עשיות מעץ ?
ואילו דגמים של חברתMAN עשיות השלדוטת מעץ חוץ מEL
בבני ברק
באהרונוביץ קו 2 לדעתי יש חדר כלשהו לדן מול הרציף הגדול שחונים בו מעבר לכביש. בכל מקרה מהכיוון השני יש להם גם משרד בתחנת המוצא בקריית הרצוג.
בבני ברק קו 5 בעזרא אין לנהגי דן, יש רק משרד של אגד ברח' חזון איש דקה הליכה משם. וגם לקו 5 יש אותו דבר כמו לקו 2 בתחנה מהכיוון השני בקריית הרצוג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה