שוב התמונה לא עולה למרות שתפוז אומר שהיא עלתה

אבל אפשר גם בלעדיה
במאזדה CX5 יש בורג עם טבעת בקצהו שאם רוצים לגרור משהוא מבריגים אותו לרכב , מוציאים פקק בטמבון ומבריגים.
גררתי איתו עמוד ברזל שרציתי ליישר אותו , קצת באלכסון גם לא בהרבה כוח .
הבורג התעקם , לא נורא לא קרה כלום.
אבל הפואנטה היא שהיצרנים מייצרים במינימום וזו רק דוגמא זעירה ,
בהקשר יותר גדול לאיזורי קריסה שלא עושים את העבודה כמו שצריך

 

ANZ1

New member
זה לא דוגמא ליצרני רכבים אלא רק למזדה שלא מיועדת לגרור

מי שקונה גיפון עירוני של מזדה, לא קונה אותו בשביל לגרור משהו,
תנסה לגרור עם גיפ רנגלר, טויוטה לנד קרוזר או כל רכב אחר שמיועד לעבודה ותראה ששום דבר לא מתעקם.
 
אתה ואניגו אין לכם שום הבנה ברכבים חוץ מלדקלם נתונים תפלים

זה בורג גרירה , אולי בישראל לא מספקים אותו כיזה לא חוקי לגרור
רכב אחר . ברוסיה זה אפשרי לגרור כל רכב עם כל רכב .
לצערך גררתי עם ה CX5 רכב אחר , וולגה , שזה רכב כבד יחסית
לא קרה כלום לבורג כי זה היה במצב ישר
את העמוד משכתי באלכסון לרכב בהרבה פחות כוח לכן הוא התעקם כי הוא עשוי מברזל רך .
אני דווקא מצדיע לאלו שיודעים לייצר את המינימום
אבל אלו שנהרגים בתאונות כנראה לא יצדיעו ליצרני הרכב .
 
בהחלט ישראל היא מקום ללמוד ממנו על דיקטטורה בתחבורה

מה זה קשור בכלל ? ברוסיה יש פי 10 הרוגים בתאונות מישראל בשנה
אז מה ? מה זה קשור לגרירה ?
אתה פולט שטויות בכמויות , הבורג הזה נועד לגרירה וב CX5 ותואמיו
בהחלט אפשר לגרור . זה שהוא התעקם זה עקב השימוש שלי
אם זה היה בורג תקני הוא לא היה מתעקם ועוד בעובי כזה של 30 מילימטר .
פשוט ברזל רך .
זו השיטה של ייצור רכבים , לבצע את המינימום .
 

ANZ1

New member
לא, ברוסיה יש פי 100 הרוגים בשנה מבישראל

ברוסיה מתים בשנה בממוצע כ26 אלף אנשים בתאונות דרכים
בישראל מתים בממוצע כ300 איש בשנה.
ושוב, יש כנראה סיבה למה מי שרוצה לגרור לא קונה גיפון עירוני של מזדה.
הבעיה היא בנהג לא מיומן כמוך שמתמש בכלים לא מתאימים בצורה לא נכונה.
 
כן פי 100 לא פי 10 , 35000 הרוגים בשנה

כן הייתי צריך לצפות שהבורג הזה עשוי ממרגרינה .
השימוש היה מתאים ומתבקש , זה שהבורג התעקם זה רק בגלל
הקמצנות של היצרנים זה לא רק מאזדה
אבל כלום לא קרה , אפילו לא טרחתי ליישר את הבורג .
שוב הקביעה שלך על שימוש לא מתאים שגויה .
רכבים לא נוצרו רק לפקידים ואנשי צאוורון לבן
 
מצד שני צריך להזהר עם ההשוואה

ברוסיה הרבה שלג קרח רטיבויות שמקטינות החיכוך עד מעלימות אותו כליל
תנאי ערפל וראות ירודים.
אוכלוסיה גדולה יותר ויותר מכוניות.
נהיגה מתירנית לפי החוק המערבי/ הכלל עולמי ולא לפי החוק הישראלי המגביל משמעותית את חירות ואחריות הנהג.
&nbsp
מה אני רוצה להגיד במילים אחרות:
שהמבחן הוא לנהגים ולא לנתונים כלומר אם ניקח מחר 100 נהגים רוסיים ונעקור אותם לנהוג בישראל לעומת 100 ישראלים שנעקור לרוסיה אז יותר מ50 ישראלים יכחדו לעומת קרוב ל 0 מהרוסים.
 

enigo

New member
אתה יכול לפרש את האמירה על "נהיגה מתירנית לפי החוק המערבי"?

 
יש המון דוגמאות. למשל

ואתן דוגמה אחת: פנייה בצומת ברמזור באור אדום מותרת לימין במגבלות מסויימות ובאחריות הנהג אלא אם יש תמרור האוסר על כך.
יש כאמור עוד דוגמאות רבות אבל ההשלכות של הדוגמה הזאת ועוד רבות אחרות היא שהנהג נשאר ראש גדול וגם שהתפקוד הנהיגתי שלו עולה עשרות מונים על מקבילו הישראלי.
&nbsp
ההגבלות הגורפות שאני מדבר עליהן הקיימות בארץ הפכו את הנהג הישראלי לנחות כנהג ומסוכן כנהג בהשוואה לשאר מקביליו בעולם הגדול.
עכשיו אם לזה הוספת (לא אתה אלא החברה המוטורית הישראלית שנהרה לזה) רכבים אוטומטישיים שהנהג הישראלי אינו יכול בלעדיהם אתה קיבעת את הנחיתות המוטורית הזאת לעולמי עד.
 

enigo

New member
מצטער, אבל ממש לא מסכים עם ההגדרה שלך

ל"חוקי נהיגה מתירנית" וגם לא עם פסק הדין שלך על איכות הנהג הישראלי. וזה לאור עשרות פעמים שנהגתי בשנים האחרונות באירופה וארהב.
ברוסיה, אגב, לא נהגתי, אבל התמונה המצטיירת מהסרטונים הרבים ברשת היא של נהיגה פרועה (ההבדל בין פרועה לאגרסיבית היא ביצוע פעולות מטופשות), מכוניות מיושנות רבות, שחלקן הגדול נמצא במצב תחזוקתי גרוע. יחד עם תשתיות באיכות נמוכה (נגזרת הגיונית של המצב הכלכלי והגודל של המדינה) ורפואת חירום איטית יותר (שוב, עניין הגודל) מתקבלת תמונת המצב הקיימת מבחינת הרוגים.
ואת התזה שלך לגבי מה היה קורה אם היו מחליפים נהגים אפשר להפריך בקלות - בדוק כמה הרוגים יש בתאונות דרכים ברוסיה בקיץ. לפי התזה שלך המספר היה צריך להיות אפס...
 
טוב שאתה מחזיק בדיעה ההפוכה

אבל כמובן אני נותר איתן בדעתי וטוב שיש וורסטיליות של דיעות.
&nbsp
אבל החוקים והמוסכמות השונים אצלינו מכל שאר העולם מדמים אותנו, לדעתי, לאותו נהג שיכור שנוהג באוטוסטראדה נגד כיוון התנועה ומתלונן שכולם נוהגים הפוך. בתחום המוטוריקה איננו מקיימים את הצו האלוקי כי מציון תצא תורה. לא ברור לי למה אתה נגד כל מה שמקובל בארצות האחרות.
&nbsp
אבל מבחינתי, השיטה הלא ישראלית היא נהדרת. היא מאפשרת מקסימום זרימה במינימום מספר עצירות ובמינימום זמן עצירות. וזה סומציה שמתייחסת לכלל הנהגים במרחב ולא רק לך או לי אם אנחנו במקרה יודעים להדחף יותר טוב מאחרים. הרעיון הנכון הוא שאיש לא יצטרך להדחף ולהיות אגרסיבי.
&nbsp
אין לי מושג למה אינך מבין את היתרונות של: פנייה ימינה ברמזור אדום
פנייה שמאלה ברמזור ירוק תוך מתן זכות קדימה לרכב ממול.
השתלבות זורמת בכיכר
נתינת ומייד אחריה קבלת זכות קדימה בצמתי ''עצור'' או ברמזורים של אדום מהבהב וכד'.
&nbsp
כשנהגים רגילים על פי חוק לתת ולקבל לסירוגין זכות קדימה באותה נקודה על הכביש, אז בחברה מוטורית שכזאת אתה יכול להבין כיצד נולדו מוסכמות ותקנות מוטוריות על פיהם רכב בנתיב המהיר ביותר נוסע בצד הרחוק מהנתיב הסמוך. ולידו רכב בנתיב הסמוך נוסע בצד המרוחק מהנתיב המהיר, וכך נוצר רווח מלאכותי בין 2 הנתיבים, רווח שאינו בשימוש ע''י המכוניות. רווח שמוקצה רק לאופנועים שלמעשה מחזיקים ב''נתיב'' השייך רק להם ונמצא בתווך בין 2 נתיבים (ואינו באמת נתיב מסומן) המאכלסים מכוניות. הם רוכבים תמיד מהר יותר. זה דורש מיומנות מנהגי הרכבים בנתיבים הסמוכים ל''נתיב'' האופנועים.
&nbsp
כאלה ביטויים מוטוריים אינם יכולים להיווצר בארצינו והם הוכחה לניוון ולנחיתות המוטורית של הנהג הארצי ישראלי.
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
שמע, לגבי האופנועים - אין לי מושג על מה אתה מדבר

ונראה לי שגם לך אין. בארהב וברוב אירופה (איטליה חריגה) אופנועים עומדים בנתיב עם המכוניות, ואין לי שמץ של מושג על איזה "נתיב משלהם" אתה מדבר או מה בדיוק שונה לדעתך בסידור הנתיבים.
מעבר לזה - לא בכל העולם מותרת פניה ימינה באדום ופניה שמאלה במקביל לנסיעה ישר ממול - וגם איפה שזה כן, זה לא כך בכל הצמתים.
גם עניין הצמתים עם העצור מכל הכיוונים הוא עניין אמריקאי, ולא אירופאי - ודי מעצבן למען האמת (אבל יעיל בהגבלת מהירות הנסיעה באזורים עירוניים).
בקיצור נראה שערבבת כאן קצת "דשא של שכן" עם משאלות לב והנחות לא לגמרי מבוססות לכלל תוצאה שבינה לבין מה שאני פוגש בנהיגות בחו"ל אין הרבה קשר.
 
אכן אין לך מושג לגבי האופנועים

זה קיים בצרפת. אל תאמין לי. לך תתעניין ותלמד.
גם לגבי הפנייה ימינה באור אדום אין לך הרבה מושג. אני רשמתי שבשאר העולם זה תלוי בהעדר תמרור מבטל. שום דבר באף מקום אינו גורף למעט כאן בארץ.
 
גם לך אין מושג , מה הסיכוי שאני אתקל ב 2 רוכבי דו גלגלי

על ווספה , ששניהם החליקו עם הווספה שלהם בשבועיים האחרונים
אחד מהם וותיק מאוד , בן 70 .
אז אתם לא כאלו שאקלים .
להזכירך: נהג טוב הוא זה שמגיע ליעד שלו בריא ושלם ולא שום דבר מטופש אחר .
 
הנטייה שלך שלא לתרום לדיון בשום צורה

ידועה לכל.
האם אתה רוצה להוסיף את ''תרומתך'' הייחודית בכל מחיר?
האם נראה לך שקיים כאן מישהו שלא רואה את החשיבות העליונה בהגעה בביטחה ליעד?
&nbsp
אבל תגיד לי אתה?
האם לדידך לא מרשים שבצרפת הנהגים והרוכבים יודעים להסתדר במקביל יפה מבלי להפריע זה לזה למשל כי האופנועים רוכבים קרוב לפס ההפרדה בין 2 הנתיבים השמאליים ביותר והנהגים משתדלים להיות רחוקים מהפס הזה.
האם מבחינתך זה לא מעיד על תרבות מוטורית מתקדמת יחסית? ככה ליצור נתיב דו-גלגלי יש מאין.
&nbsp
 

ANZ1

New member
הנה מקום הרבה יותר "מתקדם" ומאפשר לנסוע לשיטתך - הודו

בהודו נוסעים ביחד, רכבים, אופנועים, פרות, אנשים, אופניים, והם נוסעים לכל כיוון ובכל נתיב ביחד, ובכל דרך שבא להם,
הם לשיטתך מאד מאד מתקדמים,
או שלא,
הנתונים דווקא מראים שבצרפת מתים יותר אנשים בכבישים מאשר בישראל
בשנה מתים בצרפת על כל 100 אלף איש 5.5 אנשים מתאונות דרכים ובישראל רק 4.2
הנתונים דווקא מראים הפוך, ככל שיש יותר חוקים, ככל שמקשיבים יותר לחוקים, ככל שהכבישים יותר איכותיים והמכוניות יותר חדשות ככה יש פחות הרוגים.
המדינה עם הכי פחות הרוגים יחסית למכוניות ואנשים זאת נורבגיה,
כי יש שם חוקים על הכל, הגדרות של שלטים על הכל, ומותר לנסוע עד 80 קמש, אהה ואין כמעט אפונועים שהם מתאבדים בפוטנציה.
 
מה שמעניין הוא שגם בנורבגיה וגם בהודו

ב2 המקומות מותר לפנות לפי העקרונות שפירטתי במהלך השרשור.
ורק בארץ זה אסור באופן גורף...
 

ANZ1

New member
ממש לא נכון

נדבקת עם הנמלה לכתוב שטויות לא נכונות ?
בנורבגיה אסור לפנות אם יש רמזור אדום, לא ימינה לא שמאלה, הרמזורים בנורבגיה הם חד משמעיים, חד ערכיים, וכדי למנוע אפשרות כל שהיא לעבור באדום, בהרבה מקרים יש 2 רמזורים אדומים אחד ליד השני אם אחד מהם לא יעבוד
מהחוק הנורבגי : "Traffic lights are absolute. Never pass a red light even if road is clear. No right turn at red light even if no pedestrians in the street.
 
למעלה