הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.
בדף הפייסבוק של המטרונית פורסמה תמונה

תודה רבה על הפרטים.
אני שמח על הביטול של הקווים 1 ו-2, ולו רק כדי למנוע את הבלבול עם מספרי הקווים של המטרונית. מקווה שגם מספרו של קו 3 ישתנה.

נראה שקיצור הקווים 1 ו-2 והארכת הקווים 30 ו-31 מדגישים את החשיבות של מסוף רכבת בת גלים.

אני שמח מאד לקרוא על תגבור הקווים 76, 77, 47, 49 ובמיוחד 146, שהוא קו חשוב שפועל בצירים חסרי-תחליף (מה גם שהחבר שלי עומד להתחיל את לימודיו באוניברסיטת חיפה
)

חבל שקו 18 יהיה סיבובי מצומת קרית אתא, אפשר היה בהזדמנות זו סוף סוף ליצור קו שיסע בכביש 22 עד העיר התחתית.

לא הבנתי איך 112 ייתן מענה לביטול 113 ו-114. הוא לא מסיים בהדר?
בדף הפייסבוק של המטרונית פורסמה תמונה
שנותנת תשובה לשאלה על קו 112.
112 יסע בין מרכזית חוף הכרמל לנשר ובין מרכזית חוף הכרמל להדר יסע במסלול דומה לזה של 114.
111 יסע להדר במסלול דומה לזה של 113.
 

alantan

New member
אהבתי במיוחד את הסדרת חוסר הסימטריה המוגזם

פורסמו שינויים מ-2.8 בעקבות הפעלת המטרונית
ב-2 באוגוסט 2013 תתחיל הרצה מלאה של מערכת המטרונית, הכוללת 90 מטרוניות, מתוכן 6 היברידיות (בעלות הנעה חשמלית ודיזל), 143 רציפים עם מערכות כרטוס אלקטרוני. במקביל יבוצעו שינויים בקווי אוטובוס בחיפה, טירת כרמל ונשר.

עיקרי השינויים בשלב זה הינם:

• הרצה מלאה של קווי המטרונית – קווי המטרונית יתחילו בפעילות רחבה, במסגרת ההכנות להפעלה המלאה. ההרצה המלאה תימשך שבועיים ובמהלך תקופה זו תיבחן פעילות מערכת המטרונית. במידת הצורך, יבוצעו במערכת שיפורים באופן מיידי. במשך תקופת ההרצה המלאה, הנוסעים יוזמנו לנסיעות במטרונית ללא תשלום.

• החל מה-2.8 קווי האוטובוס של אגד ייצאו מצירי המטרונית הבאים: ציר ההסתדרות ודרך עכו, ציר העיר התחתית בחיפה, העצמאות, בן גוריון, המגינים ורוטשילד. הקווים ייסעו במקביל לצירים אלו, במסלולי הנסיעה הרגילים.

השינויים בקווי האוטובוס במטרופולין חיפה ב-2 באוגוסט:

• הפעלת 2 קווים חדשים, שיופעלו תחילה בתדירות מצומצמת:

o קו 111, שיחבר בין טירת כרמל לשכונת הדר בחיפה. בין התאריכים 2-15 באוגוסט, קווים 45 ו-113 יפעלו במתכונת מצומצמת, במקביל לקו 111.

o קו 112, שיחבר בין נשר לשכונת הדר בחיפה. בין התאריכים 2-15 באוגוסט, קו 114 יפעל במתכונת מצומצמת, במקביל לקו 112.

2 הקווים החדשים, 111 ו-112, יופעלו במתכונת מלאה ב-16.8.2013.

• ביטול קו 23 והפעלת קו 136, שלו מסלול זהה לקו 23, עם הארכת המסלול עד צומת קריית אתא במקום עד מרכזית המפרץ.

• הארכת מסלול קו 123, עד לצומת קריית אתא במקום עד מרכזית המפרץ (הקו יוצא ממרכזית חוף הכרמל).

• הסדרת מסלולי הקווים 18, 19א ו-36, כך שיסעו ברחוב העצמאות בשני הכיוונים.

• הסדרת מסלולי הקווים 16 ו-24, כך שיסעו בשדרות המגינים בשני הכיוונים.
אהבתי במיוחד את הסדרת חוסר הסימטריה המוגזם
בקווים כמו 16, 18 ו-24. קו 1 ו-2 יבוטלו כך שפתרנו גם את הבעיה שם.

אני מקווה שיסדירו באופן דומה את קו 28.
 

jarondl

New member
זה בשביל לעזור לך במיפוי

אהבתי במיוחד את הסדרת חוסר הסימטריה המוגזם
בקווים כמו 16, 18 ו-24. קו 1 ו-2 יבוטלו כך שפתרנו גם את הבעיה שם.

אני מקווה שיסדירו באופן דומה את קו 28.
זה בשביל לעזור לך במיפוי
 

Holy Falafel

New member
לא מצאתי באתר כרטוס משותף עם הכרמלית

פורסמו שינויים מ-2.8 בעקבות הפעלת המטרונית
ב-2 באוגוסט 2013 תתחיל הרצה מלאה של מערכת המטרונית, הכוללת 90 מטרוניות, מתוכן 6 היברידיות (בעלות הנעה חשמלית ודיזל), 143 רציפים עם מערכות כרטוס אלקטרוני. במקביל יבוצעו שינויים בקווי אוטובוס בחיפה, טירת כרמל ונשר.

עיקרי השינויים בשלב זה הינם:

• הרצה מלאה של קווי המטרונית – קווי המטרונית יתחילו בפעילות רחבה, במסגרת ההכנות להפעלה המלאה. ההרצה המלאה תימשך שבועיים ובמהלך תקופה זו תיבחן פעילות מערכת המטרונית. במידת הצורך, יבוצעו במערכת שיפורים באופן מיידי. במשך תקופת ההרצה המלאה, הנוסעים יוזמנו לנסיעות במטרונית ללא תשלום.

• החל מה-2.8 קווי האוטובוס של אגד ייצאו מצירי המטרונית הבאים: ציר ההסתדרות ודרך עכו, ציר העיר התחתית בחיפה, העצמאות, בן גוריון, המגינים ורוטשילד. הקווים ייסעו במקביל לצירים אלו, במסלולי הנסיעה הרגילים.

השינויים בקווי האוטובוס במטרופולין חיפה ב-2 באוגוסט:

• הפעלת 2 קווים חדשים, שיופעלו תחילה בתדירות מצומצמת:

o קו 111, שיחבר בין טירת כרמל לשכונת הדר בחיפה. בין התאריכים 2-15 באוגוסט, קווים 45 ו-113 יפעלו במתכונת מצומצמת, במקביל לקו 111.

o קו 112, שיחבר בין נשר לשכונת הדר בחיפה. בין התאריכים 2-15 באוגוסט, קו 114 יפעל במתכונת מצומצמת, במקביל לקו 112.

2 הקווים החדשים, 111 ו-112, יופעלו במתכונת מלאה ב-16.8.2013.

• ביטול קו 23 והפעלת קו 136, שלו מסלול זהה לקו 23, עם הארכת המסלול עד צומת קריית אתא במקום עד מרכזית המפרץ.

• הארכת מסלול קו 123, עד לצומת קריית אתא במקום עד מרכזית המפרץ (הקו יוצא ממרכזית חוף הכרמל).

• הסדרת מסלולי הקווים 18, 19א ו-36, כך שיסעו ברחוב העצמאות בשני הכיוונים.

• הסדרת מסלולי הקווים 16 ו-24, כך שיסעו בשדרות המגינים בשני הכיוונים.
לא מצאתי באתר כרטוס משותף עם הכרמלית
יכול לחסוך הרבה בלאגן לקרייתים שצריכים להגיע למרכז הכרמל, ודובר על הכרטוס המשותף בזמנו.
זה יכול להקל קצת על ה-23 החדש (136), לפחות בכמות קטנה של נוסעים.

אגב, מישהו דיבר על bus bunching לגבי הקו הזה.
זה קורה כבר היום לא מעט.
 

Holy Falafel

New member
אגב

לא מצאתי באתר כרטוס משותף עם הכרמלית
יכול לחסוך הרבה בלאגן לקרייתים שצריכים להגיע למרכז הכרמל, ודובר על הכרטוס המשותף בזמנו.
זה יכול להקל קצת על ה-23 החדש (136), לפחות בכמות קטנה של נוסעים.

אגב, מישהו דיבר על bus bunching לגבי הקו הזה.
זה קורה כבר היום לא מעט.
אגב
מקווה שימצאו פתרון טוב יותר מאשר לשים באותה תחנה של הגרנד קניון את אותו הקו (23\136) לשני הכיוונים.
זה מבלבל את הנוסעים וחלק מהנהגים כבר חסרי סבלנות לשאלות.
 
הפתרון לזה הוא לבטל תחנה אחת בכל כיוון

אגב
מקווה שימצאו פתרון טוב יותר מאשר לשים באותה תחנה של הגרנד קניון את אותו הקו (23\136) לשני הכיוונים.
זה מבלבל את הנוסעים וחלק מהנהגים כבר חסרי סבלנות לשאלות.
הפתרון לזה הוא לבטל תחנה אחת בכל כיוון
לכיוון מרכזית המפרץ (צומת קרית אתא בעתיד) התחנה צריכה להיות רק בצד של הקניון, כמו התחנה של 101 לכיוון מרכזית המפרץ.
לכיוון בת-גלים, התחנה צריכה להיות רק בצד שמול הקניון, כמו התחנה של 16 ו-28 לכיוון בת-גלים.
 
צ"ל: כמו התחנה של 101 ו-16 לכוון מרכזית המפרץ

הפתרון לזה הוא לבטל תחנה אחת בכל כיוון
לכיוון מרכזית המפרץ (צומת קרית אתא בעתיד) התחנה צריכה להיות רק בצד של הקניון, כמו התחנה של 101 לכיוון מרכזית המפרץ.
לכיוון בת-גלים, התחנה צריכה להיות רק בצד שמול הקניון, כמו התחנה של 16 ו-28 לכיוון בת-גלים.
צ"ל: כמו התחנה של 101 ו-16 לכוון מרכזית המפרץ
 

jarondl

New member
שינויי קווים בחיפה לקראת המטרונית ב2.8.2013

שינויים בעקבות הפעלת המטרונית בחיפה
שינויי קווים בחיפה לקראת המטרונית ב2.8.2013
באתר המטרונית מודיעים על שינויים בקווי חיפה. ביחס לכך שמדובר בסוף השבוע הזה,
ההודעה די נסתרת.

שינויים מרכזיים שהבחנתי בהם:
- בחלקים רבים מצירי המטרונית פשוט יוציאו את הקווים למסלולי התחבורה הרגילים.
- קו 123 ימשיך לצומת קריית אתא (וכאמור לא בציר המטרונית), כך שזה יהפוך לקו ארוך עם יותר עיכובים, ופחות וויסות.
- קו 23 ישנה שם ל136 וגם הוא ימשיך לצומת קרית אתא. שוב, נקבל קצת יותר bus bunching..
- קו חירום 112 מנשר להדר במסלול עלום
- קו 111 בין טירת כרמל להדר, כנ"ל.

ציפיתי משום מה לקיצורי קווים ולא להארכתם.
 
מדובר בסוף השבוע הבא

שינויי קווים בחיפה לקראת המטרונית ב2.8.2013
באתר המטרונית מודיעים על שינויים בקווי חיפה. ביחס לכך שמדובר בסוף השבוע הזה,
ההודעה די נסתרת.

שינויים מרכזיים שהבחנתי בהם:
- בחלקים רבים מצירי המטרונית פשוט יוציאו את הקווים למסלולי התחבורה הרגילים.
- קו 123 ימשיך לצומת קריית אתא (וכאמור לא בציר המטרונית), כך שזה יהפוך לקו ארוך עם יותר עיכובים, ופחות וויסות.
- קו 23 ישנה שם ל136 וגם הוא ימשיך לצומת קרית אתא. שוב, נקבל קצת יותר bus bunching..
- קו חירום 112 מנשר להדר במסלול עלום
- קו 111 בין טירת כרמל להדר, כנ"ל.

ציפיתי משום מה לקיצורי קווים ולא להארכתם.
מדובר בסוף השבוע הבא
 
אני מניח שלא הרבה נוסעים כבר מכירים את האתר

אכן, ועדיין ההודעה קצת מוסתרת לטעמי.
אני מניח שלא הרבה נוסעים כבר מכירים את האתר
החדש. הודעה שתגיע ליותר נוסעים תהיה הודעה שתפורסם באתר אגד.

ולגבי תהייתך על הארכות הקווים. אני מניח שהכוונה היא להפוך את צומת קרית אתא לנקודת המפגש המרכזית בין קווים לאזורים בחיפה שהמטרונית לא מגיעה אליהם, כמו ציר רכס הכרמל ואזור נווה שאנן וציר פיק"א-חנקין לבין הקווים העירוניים החדשים באזור הקריות (21-26) שכולם עוברים בצומת קרית אתא ולא מגיעים למרכזית המפרץ.
לכן דווקא קווים 123 ו136 (היורש של 23) מוארכים. למה דווקא 136 ולא 133? כי 133 נוסע דרך הדר לציר רכס הכרמל ואילו 136 דרך מנהרות הכרמל.
אני מניח שבשלב הבא של השינויים ולאחר ההפעלה הרשמית של המטרונית, יבוטלו הקווים בין הקריות למרכזית המפרץ וקווים 103 ו-108.
וקווים 111 ו-112 החדשים מרמזים על כך שגם קווים 45, 113 ו-114 יבוטלו.
שאלה מעניינת היא מה יקרה לקווים 131, 132 ו-133.
 

jarondl

New member
בהודעה של Gn343 כאן למעלה מתקיימות תחזיותך

אני מניח שלא הרבה נוסעים כבר מכירים את האתר
החדש. הודעה שתגיע ליותר נוסעים תהיה הודעה שתפורסם באתר אגד.

ולגבי תהייתך על הארכות הקווים. אני מניח שהכוונה היא להפוך את צומת קרית אתא לנקודת המפגש המרכזית בין קווים לאזורים בחיפה שהמטרונית לא מגיעה אליהם, כמו ציר רכס הכרמל ואזור נווה שאנן וציר פיק"א-חנקין לבין הקווים העירוניים החדשים באזור הקריות (21-26) שכולם עוברים בצומת קרית אתא ולא מגיעים למרכזית המפרץ.
לכן דווקא קווים 123 ו136 (היורש של 23) מוארכים. למה דווקא 136 ולא 133? כי 133 נוסע דרך הדר לציר רכס הכרמל ואילו 136 דרך מנהרות הכרמל.
אני מניח שבשלב הבא של השינויים ולאחר ההפעלה הרשמית של המטרונית, יבוטלו הקווים בין הקריות למרכזית המפרץ וקווים 103 ו-108.
וקווים 111 ו-112 החדשים מרמזים על כך שגם קווים 45, 113 ו-114 יבוטלו.
שאלה מעניינת היא מה יקרה לקווים 131, 132 ו-133.
בהודעה של Gn343 כאן למעלה מתקיימות תחזיותך
 

droriko

New member
אוי ואבוי

שינויי קווים בחיפה לקראת המטרונית ב2.8.2013
באתר המטרונית מודיעים על שינויים בקווי חיפה. ביחס לכך שמדובר בסוף השבוע הזה,
ההודעה די נסתרת.

שינויים מרכזיים שהבחנתי בהם:
- בחלקים רבים מצירי המטרונית פשוט יוציאו את הקווים למסלולי התחבורה הרגילים.
- קו 123 ימשיך לצומת קריית אתא (וכאמור לא בציר המטרונית), כך שזה יהפוך לקו ארוך עם יותר עיכובים, ופחות וויסות.
- קו 23 ישנה שם ל136 וגם הוא ימשיך לצומת קרית אתא. שוב, נקבל קצת יותר bus bunching..
- קו חירום 112 מנשר להדר במסלול עלום
- קו 111 בין טירת כרמל להדר, כנ"ל.

ציפיתי משום מה לקיצורי קווים ולא להארכתם.
אוי ואבוי
אני לא רוצה לחשוב מה יקרה כשיעשו מטרונית בתל אביב(ראיון שאני מתנגד אליו מלכתחילה וכבר פירטתי למה) נראה לי הם יאמצו את הרעיונות של אלן לאיחוד קוים
 
אוי ואבוי על מה?

אוי ואבוי
אני לא רוצה לחשוב מה יקרה כשיעשו מטרונית בתל אביב(ראיון שאני מתנגד אליו מלכתחילה וכבר פירטתי למה) נראה לי הם יאמצו את הרעיונות של אלן לאיחוד קוים
אוי ואבוי על מה?
ולא יעשו מטרונית בתל אביב. מטרונית עושים רק באזור חיפה...
 

droriko

New member
על זה שעושים קוים מפלצתיים

אוי ואבוי על מה?
ולא יעשו מטרונית בתל אביב. מטרונית עושים רק באזור חיפה...
על זה שעושים קוים מפלצתיים
אני לתומי כבר חשבתי שזה שיש מטרונית, זה אומר שמקצרים קוים לקוי הזנה לשכונה,עכשיו אני מבין שהראש של משרד התחבורה זה לאחד אותם


אם הולכים להאריך את הקוים בגוש דן עוד יותר נראה לי שנאי אעזוב את הספירות ואעלה על סידור בקו האדום, גם ככה קרעו אותנו ברפורמה האחרונה.
 

droriko

New member
או שאני אלך לעבוד בקו 5

על זה שעושים קוים מפלצתיים
אני לתומי כבר חשבתי שזה שיש מטרונית, זה אומר שמקצרים קוים לקוי הזנה לשכונה,עכשיו אני מבין שהראש של משרד התחבורה זה לאחד אותם


אם הולכים להאריך את הקוים בגוש דן עוד יותר נראה לי שנאי אעזוב את הספירות ואעלה על סידור בקו האדום, גם ככה קרעו אותנו ברפורמה האחרונה.
או שאני אלך לעבוד בקו 5
זה קו שכנראה גם לא ישתנה עוד 300 שנה
 
א. אי אפשר להשליך מאזור חיפה לאזור גוש דן

על זה שעושים קוים מפלצתיים
אני לתומי כבר חשבתי שזה שיש מטרונית, זה אומר שמקצרים קוים לקוי הזנה לשכונה,עכשיו אני מבין שהראש של משרד התחבורה זה לאחד אותם


אם הולכים להאריך את הקוים בגוש דן עוד יותר נראה לי שנאי אעזוב את הספירות ואעלה על סידור בקו האדום, גם ככה קרעו אותנו ברפורמה האחרונה.
א. אי אפשר להשליך מאזור חיפה לאזור גוש דן
ב. בהודעה אחרת נתתי הסבר אפשרי להארכת שני הקווים שמוארכים. מדובר בהארכות הגיוניות בעקבות השינויים הצפויים בקווי הקריות והעובדה שקווי המטרונית לא מכסים את אזורי הכרמל (למעט הדר).
ג. ההארכה של הקווים ממרכזית המפרץ לצומת קרית אתא זו לא ההארכה מהפכנית ומדובר בהארכה די קצרה בציר מאוד מאוד מרכזי. הקטע המוארך הזה לא הופך את הקווים למפלצתיים.
ד. מדובר בינתיים בשינויים חלקיים ותמונת השינויים המלאה טרם ידועה לנו.

במבט ראשון גם אני תהיתי לפשר השינויים ומה ההגיון שלהם אבל אחרי שחשבתי עליהם קצת, הם נראים לי הגיוניים.
 

droriko

New member
אני לא מכיר את חיפה בכלל

א. אי אפשר להשליך מאזור חיפה לאזור גוש דן
ב. בהודעה אחרת נתתי הסבר אפשרי להארכת שני הקווים שמוארכים. מדובר בהארכות הגיוניות בעקבות השינויים הצפויים בקווי הקריות והעובדה שקווי המטרונית לא מכסים את אזורי הכרמל (למעט הדר).
ג. ההארכה של הקווים ממרכזית המפרץ לצומת קרית אתא זו לא ההארכה מהפכנית ומדובר בהארכה די קצרה בציר מאוד מאוד מרכזי. הקטע המוארך הזה לא הופך את הקווים למפלצתיים.
ד. מדובר בינתיים בשינויים חלקיים ותמונת השינויים המלאה טרם ידועה לנו.

במבט ראשון גם אני תהיתי לפשר השינויים ומה ההגיון שלהם אבל אחרי שחשבתי עליהם קצת, הם נראים לי הגיוניים.
אני לא מכיר את חיפה בכלל
אז אני מדבר איתך עכשיו כאילו אנחנו מדברים על התחץ בטוקיו,אבל אם המטרונית לא מגיע להדר, למה לא לעשות מהדר למטרונית קוים מזינים?
 
להדר אחד משלושת קווי המטרונית כן מגיע

אני לא מכיר את חיפה בכלל
אז אני מדבר איתך עכשיו כאילו אנחנו מדברים על התחץ בטוקיו,אבל אם המטרונית לא מגיע להדר, למה לא לעשות מהדר למטרונית קוים מזינים?
להדר אחד משלושת קווי המטרונית כן מגיע
אבל המטרונית לא מכסה כלל את שאר אזורי הכרמל של חיפה ומדובר ברוב שכונות המגורים של חיפה.
אין הגיון לבנות את מערכת קווי האוטובוס כך שנסיעות בין הקריות לאזורים הללו בכרמל יתבססו על המטרונית. אחת מהביקורות שהיו על המטרונית היא שהפעלתה תחייב תושבי קריות לשתי החלפות על מנת להגיע לכרמל והנה שתי ההארכות הפשוטות הללו של קווים 123 ו-136 בדיוק נותנות מענה לביקורת הזו.
לא יצטרכו ליסוע בשלושה אוטובוסים (כשאחד מהם זה אוטובוס מטרונית) בין קרית מוצקין לנווה שאנן, אלא בשני קווים בלבד, כמו היום, רק שבמקום החלפה במרכזית המפרץ, ההחלפה תהיה בצומת קרית אתא.
קווי המטרונית הם רק נדבך אחד במערכת התח"צ בחיפה וכל עוד אין קווי מטרונית בשני הצירים המרכזיים של הכרמל, מדובר בנדבך חלקי מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה