תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן. בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)
הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...
להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):
המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.
כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .
התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
- בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
- בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום
העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
- בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
- בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.