תוספים לנשים מעל גיל 40

טוליתי

New member
הערה כללית
, לתשומת לבכן, בבקשה:

לגבי כל התוספים שהוזכרו כאן ובכלל, מכיוון שאנחנו מטופלות הפוריות נוטלות תרופות מרשם, יש להיוועץ ברופא על כל תוסף שאתן מעוניינות לקחת.
טעות לחשוב ש"לא מועיל-לא מזיק" כי מה שיכול להועיל יכול גם להזיק!

האינטראקצייה הבין תרופתית היא דבר שכדאי להתייעץ עליו לא רק עם הרופא, אלא גם עם המרכז הטרטולוגי.
 

שושונלה

New member
מסכימה מאוד והשרשור הזה גרם לי לחשוב

אולי ללכת לייעוץ פרמקולוגי - יש בתי מרקחת שמציעים את השירות הזה בתשלום - הרוקח יושב איתך ועובר על כל התרופות שאת לוקחת ורואה אם יש התנגשויות וכו'. הענין הוא שאני לא בטוחה שהם מתמצאים מספיק גם לגבי תוספי מזון, וגם בענין הטרטולוגי.

ורד
 

ysy1234

New member
מסכימה מאוד עם כל מה שטוליתי

אמרה, חשוב לזכור שישנה לעיתים קרובות אינטראקציה בין התרופות, ולעיתים ללא מודע אף פגיעה בספיגה של תרופה אחת על
חשבון תרופה אחרת. אני מגיעה מתחום עולם התוספים והתזונה ולכן יש לנקוט במשנה זהירות לגבי תוספים מסויימים, בעיקר יש לעקוב אחר רמות של ויטמין D וחומצה פולית, ולדעת כי
מינונים גבוהים של חומצה פולית - 5 מ"ג באופן מובהק נמצא במחקרים כי מעלה את הסיכון לסרטן המעי הגס. המינון המומלץ לmaintainance הינו 400 מק"ג ולא 5 מ"ג המהווים 5000 מק"ג!! )
לגבי ויטמין D - נחקר המון בשנים האחרונות, אך נכון להיום, אין בספרות מחקר המראה באופן מובהק כי מתן בולוס של הויטמין ( דהיינו 1-2 בשבוע 2000-5000 יחידות) מגביר ספיגה של הויטמין מאשר מתן 400 -600 יחידות באופן יומיומי . וכמובן שבהתאם למידת החסר תקבע הרופאה את המינון המומלץ. יש לזכור כי גם בקרב הרופאים ניתן למצוא דעות חלוקות לגבי מתן המינונים של הויטמין. בכל אופן יש לזכור כי זהו ויטמין מסיס בשומן הנאגר ברקמת השומן בגופינו ולכן יש להקפיד כי על גבי התוסף יהיה רשום "ויטמין מסיס בשמן" ולא על "בסיס מיימי" כי אז הספיגה לא אפקטיבית. והכי חשוב יש לחזור על בדיקת הדם לאחר 3 חודשים מהתחלת לקיחת התוסף ולראות שאכן הויטמין במגמת עלייה בדם.
 

ysy1234

New member
הערה נוספת להגברת ויטמין D- מניסיון ספיגה

מוגברת כאשר נוטלים את הויטמין בנוזל ( טיפות) ולא בכדור. את הטיפות את לפזר על פרוסת לחם או למשל ניתן לפזר ביוגורט או מעדן , ז"א הרעיון ברור, לצורך ספיגה מירבית יש לצרוך את הויטמין עם מזון.
 

אריאל 4

New member
שימו לב:אומגה 3 ותת פעילות בלוטת התריס

היי
עוד הערה,
במקרה של שימוש באלטרוקסין (בתת פעילות בלוטת התריס), צריכת אומגה 3 יכולה להשפיע על הבלוטה.
מומלץ מאוד להתייעץ עם אנדוקרינולוג ולעקוב אם יש שינויים.
 
למעלה