קו חדש 345: קרית מלאכי - ת"א

מצב
הנושא נעול.
למי מיועד הקו הזה?

לו"ז מכובד מאד! עוד צעד בפירוק 369.
בשנים האחרונות מופיעים עוד ועוד קווים ש"מוציאים את העוקץ" מ-369 שנהיה איטי מדי ולא אמין. הקו הזה נראה על פניו שיפור אדיר לאיזור קרית מלאכי והישובים לאורך כביש 40.
בנוסף, בניגוד ל-369, הקו נכנס לתוך קרית מלאכי.
למי מיועד הקו הזה?
אם בכיוון מתל אביב הוא נוסע בשעות 16:40 ו17:10 הוא כמעט ולא פונה לציבור העובדים.
 
באופן מפתיע, לכיוון ת"א הוא מסתיים מאוחר יותר

זה פשוט הזוי
ראשית כל אני שמח על הקו החדש. שנית, זה הזוי שקווי אוטובוס רבים פועלים כאילו בארבע וחצי רוב עם ישראל כבר סיים לעבוד ונמצא בבית. מוזר שיש קווים שמסתיימים ב18:30 או 19:00.
באופן מפתיע, לכיוון ת"א הוא מסתיים מאוחר יותר
אולי יש פה שיקולים תפעוליים כלשהם של מטרופולין.
 

olli3

New member
מנהל
מלבד מז"י, יש בשערי אברהם, חפץ חיים.

של איזה בסיס?
גם ג'וליס וגם חצור לא נמצאים על מסלול הקו, ואני לא יודע איזה עוד בסיסים גדולים יש באיזור.
מלבד מז"י, יש בשערי אברהם, חפץ חיים.
ולסטודנטים באחווה זה ממש מעולה (צומת אחים זה מכללת אחווה).

יש גם עצירה בצומת חצור ואם תעבור במקום ביום ראשון בבוקר (ולא רק9 תראה לא מעט חיילים שהולכים שם אחרי שירדו מהאוטובוס או בצומת גדרה או בצומת חצור).

ויש לנו גם גולש קבוע בפורום שישמח על כך :)
 

mister K

New member
קו נהדר וגם המסלול בת"א נורמלי.

קו חדש 345: קרית מלאכי - ת"א
"נוסעים נכבדים,

מטרופולין גאה להשיק קו חדש שמספרו: 345, בין מסוף 2000 (סבידור) בתל אביב לקרית מלאכי.

הקו יחל לפעול מתאריך 02.09.13 והינו קו מהיר אשר ייסע דרך נתיב התחבורה הציבורית החדש בכביש 20 (איילון) ודרך רחוב המסגר בתל אביב לקרית מלאכי."


http://www.metropoline.com/he/darom/content/2141/מטרופולין%20גאה%20להשיק%20קו%20חדש%20שמספרו:%20345.html
קו נהדר וגם המסלול בת"א נורמלי.
זאת בניגוד למסלול של 378 שנוסע דרך כביש 1 רק בגלל התחנה בגשר לה גווארדיה וגם עושה סיבוב דרך גשר מעריב שלא ברור מהי מהותו. גם אותו צריך לשנות שייסע דרך איילון והמסגר.
 
הנסיעה דרך בגין הייתה מהירה אף היא,

קו נהדר וגם המסלול בת"א נורמלי.
זאת בניגוד למסלול של 378 שנוסע דרך כביש 1 רק בגלל התחנה בגשר לה גווארדיה וגם עושה סיבוב דרך גשר מעריב שלא ברור מהי מהותו. גם אותו צריך לשנות שייסע דרך איילון והמסגר.
הנסיעה דרך בגין הייתה מהירה אף היא,
לולא העצירה בגשר מעריב. מה דעתך על כך שהוא ייסע על הגשר, כמו קווי צפון הארץ?
 

mister K

New member
לדעתי עדיף בכלל שיעצרו רק ברכבת ובעזריאלי.

הנסיעה דרך בגין הייתה מהירה אף היא,
לולא העצירה בגשר מעריב. מה דעתך על כך שהוא ייסע על הגשר, כמו קווי צפון הארץ?
לדעתי עדיף בכלל שיעצרו רק ברכבת ובעזריאלי.
ושמשם ירדו ישר לאיילון.
אין סיבה שקווים שנוסעים לערים קטנות בנגב יעשו מסלול בתל אביב, לא דרך בגין ולא דרך המסגר.
בדיוק כמו שליעדים כמו ירושלים, באר שבע, אשדוד ואשקלון הקווים יוצאים רק מתחנה מרכזית/רכבת מרכז, כך צריך גם להיות עם קווים מהירים אחרים.
גם קווי אגד לצפון שנוסעים דרך בגין לא עוצרים שם אלא רק ברכבת מרכז (הכוונה לקווים 826, 835, הקווים לקרית שמונה וכו').

במצב כיום יש שלושה קווים חדשים יחסית של מטרופולין שנוסעים לנגב (345 לק.מלאכי, 375 לק.גת ו-378 לשדרות/נתיבות/אופקים) שלכל אחד מהם יש מסלול שונה ותחנות שונות בתל אביב.
באמת אי אפשר לחשוב טיפה חשיבה מערכתית ולעשות קצת סדר? מי אמר שמבית הדר יהיו נוסעים דווקא לשדרות ולא לקרית גת? ומי החליט שהנוסעים לקרית מלאכי יחכו במסגר ולא בגשר מעריב? מה, חזרנו לימי התחנה המרכזית הישנה שכל קו יצא מרחוב אחר? חוסר סדר וחוסר חשיבה מערכתית יכולים לטמטם אותי...
 
ההבדל בין ק.גת, אופקים וק.מלאכי לבין ירושלים,

לדעתי עדיף בכלל שיעצרו רק ברכבת ובעזריאלי.
ושמשם ירדו ישר לאיילון.
אין סיבה שקווים שנוסעים לערים קטנות בנגב יעשו מסלול בתל אביב, לא דרך בגין ולא דרך המסגר.
בדיוק כמו שליעדים כמו ירושלים, באר שבע, אשדוד ואשקלון הקווים יוצאים רק מתחנה מרכזית/רכבת מרכז, כך צריך גם להיות עם קווים מהירים אחרים.
גם קווי אגד לצפון שנוסעים דרך בגין לא עוצרים שם אלא רק ברכבת מרכז (הכוונה לקווים 826, 835, הקווים לקרית שמונה וכו').

במצב כיום יש שלושה קווים חדשים יחסית של מטרופולין שנוסעים לנגב (345 לק.מלאכי, 375 לק.גת ו-378 לשדרות/נתיבות/אופקים) שלכל אחד מהם יש מסלול שונה ותחנות שונות בתל אביב.
באמת אי אפשר לחשוב טיפה חשיבה מערכתית ולעשות קצת סדר? מי אמר שמבית הדר יהיו נוסעים דווקא לשדרות ולא לקרית גת? ומי החליט שהנוסעים לקרית מלאכי יחכו במסגר ולא בגשר מעריב? מה, חזרנו לימי התחנה המרכזית הישנה שכל קו יצא מרחוב אחר? חוסר סדר וחוסר חשיבה מערכתית יכולים לטמטם אותי...
ההבדל בין ק.גת, אופקים וק.מלאכי לבין ירושלים,
באר שבע ואשדוד, הוא שלירושלים, באר שבע ואשדוד יש קו מרכבת מרכז וגם קו מהתחנה המרכזית. לעומת זאת, לקרית גת, קרית מלאכי ואופקים יש קו ישיר אחד בלבד מרכבת מרכז, ואין קו מהתחנה המרכזית. אמנם רכבת מרכז הוא מקום מרכזי מאד בתל אביב, אבל כנראה שהביקוש לנסיעות מהחלק הדרומי של מרכז ת"א גדול אף הוא, ומצדיק תחנות באיזור הדרומי של דרך בגין וברחוב המסגר.

לגבי חוסר האחידות אתה צודק והיה עדיף אם כל הקווים האלה, וגם הקווים למודיעין למשל, היו נוסעים במסלול זהה. אם כי זה לא ממש קריטי. הרי הקווים לא נוסעים לאותם יעדים בדיוק. נכון, זה יכול להיות לא נוח לתושב קרית גת שיש לו בחירה בין 375 ל-345 עם החלפה בצומת מלאכי. אבל היות שמדובר בקווים ישירים, בדרך כלל לכל יעד יש ממילא רק קו אחד.
 


לדעתי עדיף בכלל שיעצרו רק ברכבת ובעזריאלי.
ושמשם ירדו ישר לאיילון.
אין סיבה שקווים שנוסעים לערים קטנות בנגב יעשו מסלול בתל אביב, לא דרך בגין ולא דרך המסגר.
בדיוק כמו שליעדים כמו ירושלים, באר שבע, אשדוד ואשקלון הקווים יוצאים רק מתחנה מרכזית/רכבת מרכז, כך צריך גם להיות עם קווים מהירים אחרים.
גם קווי אגד לצפון שנוסעים דרך בגין לא עוצרים שם אלא רק ברכבת מרכז (הכוונה לקווים 826, 835, הקווים לקרית שמונה וכו').

במצב כיום יש שלושה קווים חדשים יחסית של מטרופולין שנוסעים לנגב (345 לק.מלאכי, 375 לק.גת ו-378 לשדרות/נתיבות/אופקים) שלכל אחד מהם יש מסלול שונה ותחנות שונות בתל אביב.
באמת אי אפשר לחשוב טיפה חשיבה מערכתית ולעשות קצת סדר? מי אמר שמבית הדר יהיו נוסעים דווקא לשדרות ולא לקרית גת? ומי החליט שהנוסעים לקרית מלאכי יחכו במסגר ולא בגשר מעריב? מה, חזרנו לימי התחנה המרכזית הישנה שכל קו יצא מרחוב אחר? חוסר סדר וחוסר חשיבה מערכתית יכולים לטמטם אותי...

כאילו שחסרים אוטובוסים בת"א. הקווים מהערים הקטנות יחסית בדרום צריכים מסלול אחיד וקצר בת"א.

בנסיעות לת"א: הורדה באזור התחנה המרכזית (בתחנה עצמה או בחיל-השיריון או במחלך לה-גווארדיה), ליד עזריאלי ובמסוף 2000.
בנסיעות דרומה: במסוף 2000 ובתוך התחנה המרכזית. אולי יש הגיון לתחנה בעזריאלי, אבל השאלה היא אם העומסים והרמזורים של מחלף קפלן, והבלגן הקל שיש במקבץ התחנות הזה, מצדיקים עצירה בשביל 2-3 אנשים.
 

olli3

New member
מנהל
מניסיון נסיעות בוקר אין הבדל בין


כאילו שחסרים אוטובוסים בת"א. הקווים מהערים הקטנות יחסית בדרום צריכים מסלול אחיד וקצר בת"א.

בנסיעות לת"א: הורדה באזור התחנה המרכזית (בתחנה עצמה או בחיל-השיריון או במחלך לה-גווארדיה), ליד עזריאלי ובמסוף 2000.
בנסיעות דרומה: במסוף 2000 ובתוך התחנה המרכזית. אולי יש הגיון לתחנה בעזריאלי, אבל השאלה היא אם העומסים והרמזורים של מחלף קפלן, והבלגן הקל שיש במקבץ התחנות הזה, מצדיקים עצירה בשביל 2-3 אנשים.
מניסיון נסיעות בוקר אין הבדל בין
מעבר דרך מחלף השלום או מחלף ארלוזורוב.

נסעתי רבות בשעות הפקקים בבוקר עם קו 380 של 6:30 מבאר שבע. בנתיב המהיר תמיד התחברנו עם חלופה של 480 מאחת השכונות בירושלים. יש לציין כי כל החלופות ל480 עוברות דרך עזריאלי בדרכן לרכבת מרכז.

למסוף 2000 הגענו יחדיו, דקה-שתי דקות לכאן או לכאן. כך שאין הבדל במהירות הנסיעה.
 
גם לי נראה ככה. השאלה היא אחרת:

מניסיון נסיעות בוקר אין הבדל בין
מעבר דרך מחלף השלום או מחלף ארלוזורוב.

נסעתי רבות בשעות הפקקים בבוקר עם קו 380 של 6:30 מבאר שבע. בנתיב המהיר תמיד התחברנו עם חלופה של 480 מאחת השכונות בירושלים. יש לציין כי כל החלופות ל480 עוברות דרך עזריאלי בדרכן לרכבת מרכז.

למסוף 2000 הגענו יחדיו, דקה-שתי דקות לכאן או לכאן. כך שאין הבדל במהירות הנסיעה.
גם לי נראה ככה. השאלה היא אחרת:
בנסיעה שנכנסת לת"א, האוטובוס עוצר בעזריאלי לכמה שניות כדי להוריד נוסעים ולכן העיכוב הוא מינימלי.
לעומת זאת, בנסיעה דרומה הוא צריך לעצור בדיוק בתחנה הייודית ואז לחצות את התנועה מהנתיב הימני לשמאלי (כדי לפנות לאיילון). לנוכח מצב מקבץ התחנות שם זה יוצר עיכוב פוטנציאלי (לא גדול במיוחד), בעיקר בשעות הפקקים. לדעתי עדיף להימנע מזה, במיוחד שבלא מעט נסיעות בכלל לא יהיו נוסעים שרוצים לעלות בעזריאלי.

זה מצב דומה לקווים מהמרכז לב"ש שמורידים במרכז אורן (מת"א) אבל לא אוספים שם (לת"א).
 

olli3

New member
מנהל
S a m B o o k i, אתה מתבקש להגיב כאן.

גם לי נראה ככה. השאלה היא אחרת:
בנסיעה שנכנסת לת"א, האוטובוס עוצר בעזריאלי לכמה שניות כדי להוריד נוסעים ולכן העיכוב הוא מינימלי.
לעומת זאת, בנסיעה דרומה הוא צריך לעצור בדיוק בתחנה הייודית ואז לחצות את התנועה מהנתיב הימני לשמאלי (כדי לפנות לאיילון). לנוכח מצב מקבץ התחנות שם זה יוצר עיכוב פוטנציאלי (לא גדול במיוחד), בעיקר בשעות הפקקים. לדעתי עדיף להימנע מזה, במיוחד שבלא מעט נסיעות בכלל לא יהיו נוסעים שרוצים לעלות בעזריאלי.

זה מצב דומה לקווים מהמרכז לב"ש שמורידים במרכז אורן (מת"א) אבל לא אוספים שם (לת"א).
S a m B o o k i, אתה מתבקש להגיב כאן.
זה פשוט עובד עם 281 ולא נראה שזה מפריע למישהו. מולי מכיר את הקווים היטב, הוא יוכל לתת מענה על מעבר בעזריאלי גם בכיוון הנסיעה דרומה.

אני אישית חושב שיש צורך בכך, עזריאלי והקריה והאיזור שמסביב וגם גבעתיים מצדיקים תחנה במקום - לטעמי.
 

S a m B o o k i

New member
מיכאל , קראת - הגעתי


S a m B o o k i, אתה מתבקש להגיב כאן.
זה פשוט עובד עם 281 ולא נראה שזה מפריע למישהו. מולי מכיר את הקווים היטב, הוא יוכל לתת מענה על מעבר בעזריאלי גם בכיוון הנסיעה דרומה.

אני אישית חושב שיש צורך בכך, עזריאלי והקריה והאיזור שמסביב וגם גבעתיים מצדיקים תחנה במקום - לטעמי.
מיכאל , קראת - הגעתי

ובכן, נסיעה לתל אביב אכן השינוי בין 280/281 בכלל לא מורגש. דקה לפה ודקה לשם.
בנסיעה דרומה לאשדוד ובמיוחד בשעטת שאחרי 15:00 בצהריים כן יש הבדל בין 280 ל281 , 281 בצומת שאחרי עזריאלי פונה שמאלה ,שם יש פקקים נכבדים למדי בשעות אחה"צ ולכן יש שינוי (נכון שאיילון לא ממש "נקי" בשעות האלו אבל יותר זורם מלנסוע דרך עזריאלי).
אבל גם אז העיכוב הוא בחנוק 5 דקות - לא יותר מזה.

אבל מיכאל - תענה לי אתה על שאלה אחרת, אין איזה קו חדש מאשדוד לתל אביב דרך הנת"צ החדש?
גם ככה רוב ה280/281 נוסעים לתל אביב דרך כביש 1 ורובם המכריע גם מזרחה עד שפירים ואז לנתיב המהיר.
וכמובן 320/312/324/326/321 מורידים באזור אז זה לא רלוונטי עבורם.
 

S a m B o o k i

New member
גול עצמי


מיכאל , קראת - הגעתי

ובכן, נסיעה לתל אביב אכן השינוי בין 280/281 בכלל לא מורגש. דקה לפה ודקה לשם.
בנסיעה דרומה לאשדוד ובמיוחד בשעטת שאחרי 15:00 בצהריים כן יש הבדל בין 280 ל281 , 281 בצומת שאחרי עזריאלי פונה שמאלה ,שם יש פקקים נכבדים למדי בשעות אחה"צ ולכן יש שינוי (נכון שאיילון לא ממש "נקי" בשעות האלו אבל יותר זורם מלנסוע דרך עזריאלי).
אבל גם אז העיכוב הוא בחנוק 5 דקות - לא יותר מזה.

אבל מיכאל - תענה לי אתה על שאלה אחרת, אין איזה קו חדש מאשדוד לתל אביב דרך הנת"צ החדש?
גם ככה רוב ה280/281 נוסעים לתל אביב דרך כביש 1 ורובם המכריע גם מזרחה עד שפירים ואז לנתיב המהיר.
וכמובן 320/312/324/326/321 מורידים באזור אז זה לא רלוונטי עבורם.
גול עצמי

דקה אחרי כתיבת ההודעה, נכנסתי לאתר ויאוליה והיה הודעה על קו חדש - 319.
יפה לויאוליה
 

olli3

New member
מנהל
התחנה ברכבת ההגנה זה פשוט מעולה.

קו נהדר וגם המסלול בת"א נורמלי.
זאת בניגוד למסלול של 378 שנוסע דרך כביש 1 רק בגלל התחנה בגשר לה גווארדיה וגם עושה סיבוב דרך גשר מעריב שלא ברור מהי מהותו. גם אותו צריך לשנות שייסע דרך איילון והמסגר.
התחנה ברכבת ההגנה זה פשוט מעולה.
אפשר להגיע ברכבת (שלא מהצפון/שרון), אלא מבת ים/חולון ולהחליף ל345 ברכבת ההגנה.

אני גם מסכים שעדיף שגם 375 וגם 378 יסעו כך, זה נראה לי הכי הגיוני שיש ובצומת הולץ כל אחד יפנה לדרכו.

האמת שאף פעם לא הבנתי מה ההחלטה שקווים מסויימים יסעו בבגין בעוד אחרים נוסעים בהמסגר. מה גם שההליכה בין המסגר לבגין, לא קריטית, גם לא בין בית הדר ללה גווארדיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה