שלייייייייייייייייייי

elin86

New member
טיפשים ולא מודעים למציאות יש גם בני 60

סוחר מבקש כסף אז זה לא קשור.. המלטת כלבים נוספים עושה נזק! על כלב שנולד מתים כמה אחרים בגלל שאין להם דורש.. זאת המציאות והיא נוראית!
חבל שלמרות ששמעת הכל החלטת שזה לא מעניין אותך
 

Yogev1982

New member
אני לא רואה את זה ככה

ואני חושב שזה לא הוגן שאתה מטיח בי אתזה
אני בוודאות יודע שמדובר על סוג של "תאונה" והכלבה תעבור עיקור בקרוב מאוד
&nbsp
אני ראיתי את זה כ"מציל נפש אחת בישראל" ולא משנה ממי הנפש
הרי אם הייתי לוקח כלב מעמותה, ובסוף זאת היתה מגיעה לעמותה כי לא לקחתי אותה
אז מה השתנה הלילה הזה ?
&nbsp
צר לי שאתם רואים את זה ככה,ואני מרגיש שזה קצת לא פייר מה שאתם עושים...
אני באתי ממקום של טוב לכלבה !!
אבל כל אחד ודעתו ....
 

fliperit

New member
נניח לרגע שהוא לא יאמץ אותה

והגורה תגיע לכלביה, כי תיזרק לרחוב- אז זה יהיה בסדר אם הוא יאמץ אותה?
&nbsp
הבן אדם אימץ גורה, שלא ברור לנו מה יחכה בעתידה אם לא תאומץ. למה אתם לא מפרגנים?
&nbsp
וליוגב- המון מזל טוב! היא גוש מתיקות יפיפה ואני מקווה שתהנו מכל רגע איתה
 

Yukita

Active member
מנהל
אם היא תגיע לעמותה

כי הבעלים הבלתי אחראי קלט שאין דרך אחרת למצוא לה מקום, זה יכול להציל גורים אחרים, עתידיים מגורל דומה. זו הסיבה שאכן עדיף לאמץ מעמותה, ועם כל הכאב, לתת לבעלי האם ללמוד את הלקח עד הסוף.
 
הייתי מוסיפה סימן שאלה בסוף

למרות שאני תומכת לחלוטין באימוץ מעמותות ובהפסקת ההמלטות הביתיות לאלתר
עדיין לא וודאי שמישהו ילמד משהו, כי תמיד קיימת האפשרות הנוחה של לנטוש ליד הגדר של בית המחסה או לזרוק בשטחים הפתוחים ליד קיבוץ או בסיס צבאי...כבר ראינו
 

BlacKitten

New member
באופן כללי כשמדובר בהמלטה ביתית

אני מאמינה שעם כל הצער שבדבר עדיף ששגר אחד ינטש/יגיע לכלביה והבעלים יבין את הטעות שעשה ויעקר את הכלבה שלו.... (וכן אני רוצה להאמין שגם בן אדם שעושה מעשה אכזרי כמו נטישה איפשהו עמוק בפנים ירגיש רע עם זה ולא ירצה לחזור על זה שוב...)
זה אולי נשמע נורא, אבל זה עדיף על עוד ועוד המלטות לא רצויות. מתישהו מישהו מהגורים יגיע לרחוב/כלביה, אז עדיף לקטוע את זה כמה שיותר מהר ולא לתת לזה יד. (לתת לזה יד=לקחת גורים מאותם בעלים)
ובמקרה הספציפי הזה הבעלים נשמע סופר לא אחראי, אני לא קונה את השטות הזאת שזאת הייתה תאונה, ובנוסף פותח השרשור רשם באחת ההודעות שגם האמא של הגורה היא דור שני אצל הבעלים....כלומר זאת לא ההמלטה הביתית הראשונה שקורית אצלו וכנראה גם שלא האחרונה...
 

fliperit

New member
איך את יכולה להסתכל על המתוקה הזאת

ועדיין לכתוב דברים כאלה???
&nbsp
אני מאמינה שצריך להלחם בהרבעות ביתיות, אבל בדרכים שלא יבואו על חשבון הגורים. התינוקת המדהימה הזאת לא אשמה בנסיבות בהן נולדה, ולא מגיע לה לסבול בגללן. אני לא מבינה איך אפשר לרחם כל כך על כלבים בכלביות, ובאותה נשימה להגיד שעדיף היה שהגורה הייתה מגיעה לשם (או ננטשת למותה ברחוב, או נמסרת לבעלים לא אחראי ולא אכפתי)
 

עמית184

New member
אני מסתכל על המתוקה הזאת שנמצאת בבית חם יחד

עם אימה ואחיה לשגר וחושב כל הזמן על שתי הגורות ההן, באותו הגיל, שנמקות בכלוב בטון של ההסגר העירוני של חדרה (שאני, באופן אישי, אם הייתי בנעליו, הייתי כנראה מעדיף לאמץ אותן).
 

Yogev1982

New member
אני לא ראיתי את זה ככה....

ויכול להיות שטעיתי !בכל מרה כרגע היא אצלי,
ונעשה הכל שיהיה לה בית חם וחיים טובים !
&nbsp
ואשמח להמשיך לקבל מכם יעוץ....
כמו למשל
&nbsp
א. באיזה גיל אפשר לעקר כבר ?
ב. מתי לדעתם להתחיל אילוף כזה או אחר ?
ג.הזמנתי לה אוכל, את אותו אוכל שהיא אוכלת מהיום הרשון אצל בעליה של חברת "ProFine" ...
אמרו לי שרצי מדי פעם לצפר" אות באוכל רטוב מקופאת שימורים,
האם נכון ? אם כן איזה מומלץ ?
&nbsp
תודה ...
 

עמית184

New member
לשאלותיך:

א. לגבי עיקור הדיעות קצת חלוקות - האם לחכות לאחר הייחום הראשון או לעקר כבר לפניו, בגיל חצי שנה. מציע שתפתח שרשור חדש בשאלה הספציפית הזאת (וגם בשאר השאלות). אני מודה שאיכשהו יצא שתמיד גידלתי רק זכרים, אז בענייני סירוס אני מבין, בעיקור - קצת פחות.
&nbsp
ב. אני פחות אוהב את המילה "אילוף", ומעיף את המילה "חינוך" או "חינוך גורים". שאלה מעולם חינוך הילדים: מאיזה גיל מתחילים לחנך ילד, או לפחות להקנות לו מושגים מהלכות העולם? מגיל אפס. כנ"ל אצל גורים. אז אני לא אומר להיפגש כבר היום עם מאלף, אבל לא יזיק לעשות זאת מחר, או לפחות כבר בשבוע הבא, לפחות לפגישת היכרות והנחיות ראשוניות (גם להתרשמות מהמאלף, שעתיד אולי ללוות אתכם גם בהמשך). באופן כללי אני חושב שליווי של מאלף טוב, לאורך כל תקופת הגורות, חשוב לא פחות מליווי של ווטרינר. איכשהו אנשים שלוקחים גורים ישר מבררים לגבי וטרינר ודבר ראשון פונים עם הגור לווטרינר, אבל לא עושים את אותו דבר עם מאלף, וחבל. ברור שזו הוצאה כספית לא פשוטה (פגישה עם מאלף עולה כ-200-250 ש"ח לפגישה) - אבל הרבה פעמים זה חשוב, לצורך מניעה מראש של התפתחות של בעיות התנהגות, שפיתרונן יצריך אח"כ יותר פגישות עם המאלף מאשר מניעתן מראש.
&nbsp
הבעיה - להבדיל משוק הווטרינרים, שוק המאלפים כל כך פרוץ וכל כך רווי בשרלטנים, שקל מאוד, מאוד מאוד קל ליפול על מאלף או על "מאלף" שרלטן, לא מקצועי או אחד כזה שעובד בשיטות פסולות. אין פיקוח ואין בקרה בתחום הזה, והסיפורים מצמררים. (לגבי זהות של מאלף מומלץ תוכל גם להתייעץ פה בפורום הזה).
&nbsp
ג. לגבי מזון - מזון יבש לגורים קטנים שנגמלים כעת מחלב אם. עניין המזון היבש הוא מאוד מאוד אינדיבידואלי לכל כלב וכלב - יש מזונות מעולים שלא עושים טוב לכלב ספציפי או גור ספציפי, ויש מזונות שנחשבים לקצת פחות מעולים שעושים לו טוב. זה נורא אינדיבידואלי ולרוב פשוט מנסים וטועים, מנסים וטועים.
&nbsp
באופן כללי אוכל רטוב מקופסת שימורים פחות מומלץ. מזון יבש נחשב בריא יותר וכזה שמכיל את כל מה שהכלב צריך לקבל. מזון רטוב מקופסת שימורים יותר טעים, אבל פחות מזין, או לפחות מספק פחות אבות מזון ממזון יבש. אפשר לצ'פר מדי פעם במזון רטוב, אבל יש להיזהר שהכלב לא יפתח תלות או "פינוק" כלפי המזון הרטוב, ואז יסרב לאכול את המזון היבש שהוא, כאמור, טעים פחות אבל חשוב לו יותר.
&nbsp
לסיכום, לרוב אני ממש שונא להטיף מוסר כשמאמצים או קונים גור חדש. אני לא מאמין בקלקול הרגע המיוחד הזה שבו מביאים גור חדש הביתה. זה רגע מיוחד שמתחיל עידן חדש בחיים שלנו, עידן של שנים, אולי גם 15 שנים, שלא לדבר על רגע ההתאהבות, שגם הוא חשוב מאוד. דעתי האישית זהה למה שהרוב פה כתבו לך, ואת הדיעה הזאת זכית להכיר, יחד עם זאת אני מאחל לכם ולקטנטונת שנים רבות ומאושרות יחד. היא נראית באמת מתוקה!

&nbsp
והכי חשוב - גדר גורים, יש לכם?
תיחום זה עניין חשוב מאוד בשבועות הראשונים - הן להגנה על הבית (גם לגלגל שטיחים!), והן לחינוך הגור לצרכים: את התיחום צריך לארגן בחכמה, כשבפנים, בתוך התיחום, עושים חלוקה חכמה בין אזור שינה, איזור אכילה ואיזור צרכים על גבי עיתונים שיהיה בשולי התיחום, רחוק ככל האפשר מאיזור השינה והאוכל. ההרגל הראשוני הכי חשוב שיש להקנות לגור זה שאת הצרכים עושים רחוק ככל האפשר מאיפה שהוא ישן.
&nbsp
בהצלחה!
 

Yogev1982

New member
תשובות


א. לגביי עיקור סבבה.
&nbsp
ב. אני מסכים איתך לחלוטין, שונא גם אילוף ונגד זה לחלוטין
אני לא מחפש להפוך את הכלבה לרובוט, שתעשה לי רגלי או פליק פלאק באוויר

רק שתידע (כשיגיע הגיל ...) שצרכים עושים בחוץ
ולא נושכים ולא רצים אחרי חתולות וגוררים אותי איתי בחגורה חחח..דבר בסיסים בקיצור !
ג. לגביי המזון בחרתי לנות (בינתיים) את המזון שקיבלה מילדות כי הבנתי שלא ממש רצוי להחליף מזון לאחר חודשיים, אלא קצת להמשיך איתו .....בהמשך נעשה ניסויים

&nbsp
גדר גורים אין לי,
והאמת לא יודע אם נביא...כי הבית שלנו בנוי בצורה כזו שיש את הסלון, ומשם מסדרון שמוביל לחדרים....
התכנון הוא פשוט לחסום את הסדרון (כשאנחנו לא בבית!) ולהשאיר לה את הסלון כ OPEN SPACE שלה....שננסה לחנך אותה איפה האוכל שלה ואיפה רצוי לעשות פיפי....
דעתך על זה ? ? ? ?
&nbsp
בהמשך כל מה שאמרת מאלפים וויטרנרים....
לגביי וטרינר אני מתלבט בין שניים
&nbsp
א. וטרינר שטיפל בכלב שלי שהייתי נער .....ד"ר פרי מר"ג...
בזמנו ישב ברחוב הראה בר"ג אני זוכר אותו ממש לטובה !!!
(עזר לנו מאוד כאשר הכלב היה חולה בפרווה)
מבדיקה באינטרנט כיום יושב ברחוב דניאל בר"ג
ב. ממש מתחת לבית של יש מרפאה וטרינרית (רחוב הכבאים 9)
של ד"ר שרון רגב + ד"ר אורן פאר - שאני לא ממש מכיר אותם
&nbsp
אשמח להמלצה על אחד מהשניים, או לחלופין וטרינר אחר באזור ר"ג..
&nbsp
כמו כן אשמח להמלצה על מאלף באזור
&nbsp
נ.ב. על כל מה שאמרת על קלקוק הרגע וכו'
אני מודה לך, כי אני חייב לציין אתמול הייתי בשיא ההתלהבות וההתרגשות, וקצת קיבלתי פה "אגרוף בבטן" אני מבין מסכים מאיפה זה נבע, אבל אתם חייבים להבין שהדברים נעשו אצלי בתום לב וכוונה טובה...וקצת "יצאתם" עליי כולם....אבל יהיה בסדר

כרגע טובת הכלבה לנגד עיני בלבד !
 

עמית184

New member
לתשובותיך


ב. זה לא מסתכם רק בחינוך לצריכים, מניעת נשיכה (אלו שני הדברים הראשונים שאיתם כנראה תצטרכו להתמודד), חתולים או משיכה בטיול - זה גם תהליך חיברות נכון (חשיפה חיובית, וכבר עכשיו) לכלבים זרים ולאנשים זרים, כדי שתלמד לא לפחד או לחשוד בזרים, וכדי שתלמד אינטראקציה נכונה עם כלבים (קצת כמו ילד בן שנה או שנה וחצי, שחשוב מאוד לא לבודד אותו בבית, אלא להתחיל להפגיש אותו עם ילדים אחרים בחוץ, בפארק, ובהמשך גם בפעוטון, כדי שלא למנוע ממנו תהליך סוציאליזציה שהוא חשוב מאוד הן כעת והן להמשך חייו הבוגרים), וזה גם חינוך שלא לקפוץ, ומשמעת בסיסית (לבוא אליי לפי קריאה) ועוד כהנה וכהנה. קל מאוד לעשות טעויות, מאלף טוב ילמד אתכם לפסוח על טעויות.
&nbsp
ג. הייתי ממשיך עם המזון שאותו קיבלה עוד כמה ימים (האם זה מזון לגורים?), ואז, בהמשך, מחליט אם להמשיך איתו או לא, לפי התגובה שלה אליו (שוב, רק במידה ומדובר במזון לגורים בני גילה).
&nbsp
ד. גם תיחום הסלון משאר חלקי הבית הוא תיחום (אם כי קצת גדול ורחב ידיים עבורה בגיל הזה. בגיל הזה אולי יהיה לה עדיין קשה לקלוט את המרחבים הללו ואת משמעות האזורים השונים). בעיקרון הרעיון הוא טוב, העיקר שתלמד לדעת את העיקרון של אזורים בתחום שלה: אזור שינה, לידו אזור אוכל ומים, הלאה אזור חופשי למשחק, והרחק הרחק משם (אם מדובר בסלון אז סמוך לדלת הכניסה/יציאה לבית) - אזור הצרכים, על גבי עיתונים.
&nbsp
ה. על ד"ר שרון רגב שמעתי, מדובר בווטרינר ותיק וטוב. שמעתי עליו דברים טובים. ממליץ לך לפתוח שירשור בנושא.
&nbsp
ו. מאלף/פת בר"ג - אני יכול להמליץ רק על אחת, ולהמליץ מכל הלב - המאלפת ענת ווליניץ - היא פשוט מעולה מעולה מעולה, והיא גרה בר"ג.
 

fi0na24

New member
שרון רגב בלי לחשוב פעמיים!!!!!

לגבי נשיכות וכאלה, קח בחשבון שמה שלא תמנע מעכשיו, עלול להתקבע.
גורים נושכים, אין מה לעשות, זה חלק מהעסק, אבל כן צריך ללמד אותם מה, כמה ואיך. אני מאוד ממליצה לפחות על פגישה או שתיים עם מאלף (שעובד בגישה חיובית) שיעזור לכם טילמד אתכם איך לפעול נכון על מנת למנוע בעיות, שלא תצטרכו לפתור אח"כ.
&nbsp
לגבי האוכל, כשאני הבאתי את הגורה שלי (כבר בת שנתיים אבל אני בהכחשה), החלפתי לה אוכל באותו הרגע. אצל המגדלת שלה (היא הגיעה מחו"ל) אכלה בשר טחון. אני לא בנויה לזה, ובשניה שהגיעה עברה למזון יבש. זה אמנם היה ב-4 חודשים ולא חודשיים, אבל קח בחשבון גם טראומה של טיסה ובית חדש ואקלים חדש, ועדיין לא היתה שום בעיה
 
לא הבנתי נגד מה אתה

(בקשר ל ב')
&nbsp
אתה שונא אילוף או את המילה אילוף?
מה רע בפליק פלאק באוויר? :)
 

עמית184

New member
חשוב לומר שאילוף זה לא רק "משמעת" או

"חיילות" - אילוף, לימוד טריקים, פקודות, אותות, מה שתרצה, זה בראש ובראשונה תקשורת - יצירת שפה משותפת בינך לבין הכלב.
&nbsp
כל פקודה או אות שהכלב לומד - זה כאילו הוא למד עוד מילה חדשה בשפה המשותפת שאתם יוצרים ביניכם, ועוד נדבך בתקשורת שאתם בונים ביניכם. ואם הלימוד של האותות נעשה עפ"י הגישה החיובית (כלומר תמורת חיזוק חיובי כלשהו, ולא מפחד הענישה או התיקון) אזי מדובר בתקשורת כיפית, שהכלב נהנה, בפירוש נהנה, לבצע יחד עם בעליו. סוג של משחק.
 
קצת על תיחום

חשוב להשתמש בו גם כאשר אתם בבית ולא רק כשאתם יוצאים, מכמה סיבות:
1. ללמד את הגורה התאפקות
2. למנוע התנהגות לא רצויה כאשר לא ניתן להשגיח עליה, התנהגות שעלולה להפוך להרגל
3. והכי חשוב - ללמד את הגורה שגם רחוק מכם זה בסדר ומניעת התפתחות של תלות בעתיד.
&nbsp
חשוב מאוד לבצע הרגלה נכונה לתיחום ולהקפיד על יציאות בהתאם ליכולת ההתאפקות של הגורה. ניתן למצוא ברשת הרבה מאמרים בנושא.
&nbsp
לגבי מקום לאוכל בתוך התיחום שהוצע פו - אני אישית מעדיפה לפזר את האוכל על מצע השינה של הגור, זה לרוב עוזר לו להבחין בין איזור הצרכים לאיזור הנקי.
&nbsp
 
למעלה