קדם אירוויזיון 2013: הרשימה הרשמית

GALxp

Well-known member
וזה מבלי ששמעת את השיר?

אתה לא פזיז מדי? היא ווקאליסטית ופרפורמרית מעולה ולמרות זאת, אם השיר שלה לא מספיק טוב, אין שום סיבה שנשלח אותה רק כי היא קטלין רייטר.
 

Mikey Weiss

New member
אבל מה זה חשוב אם אנחנו מכירים אותם או לא?

מי ישמע. כאילו השוודים ידעו מי זו לורין לפני שהיא היתה במלודי לפני שנתיים (ואופוריה היה כולה הסינגל השני שלה, ולפני זה היה היתה לפני מיליון שנה באיידול). האלו מאזרבייג'אן, מישהו באייזרבייג'אן ידע מי הם בכלל לפני שהם נסעו לאירוויזיון? אחרי? כשריבאק השתתף בקדם הנורבגי הוא היה מישהו שהודח בשלבים המוקדמים של איידול, אבל הוא הביא את השיר הנכון וזכה בקדם וזכה באירוויזיון. לנה, כמובן, היתה אלמונית לחלוטין לפני ההשתתפות שלה בקדם הגרמני, שאמנם היה בשיטה אחרת, אבל מי ידע מי היא עד שהיא הופיעה בתכנית בפעם הראשונה? וזה רק במנצחים, אם תחטט בטופ 5-10 של השנים האחרונות תראה הרבה זמרים שאף אחד לא שמע עליהם במדינות שלהם לפני שהם זכו בקדם שלהם והביאו הישגים נהדרים.

קטלין רייטר אולי יודעת לשיר - אבל היא לא היחידה, ואגב, מחיטוט ביוטיוב אתמול על השמות שלא היכרתי, יש שם כמה זמרים מצוינים, באמת - אבל מה זה קשור לאיכות השיר שלה? למה זה הופך אותה אוטומטית לנציגה הראויה היחידה? כמה זמרים שיודעים לשיר מצוין אבל הגיעו עם שירים לא משהו נשארו בחצי או סיימו במקומות נמוכים מאד בגמר? מה זה מבטיח? כל הקדם הזה זה בדיוק מה שהם אמרו על הרעיון של תכנית ריאליטי - כלומר, שנכיר בו גם מתחרים שלא הכרנו קודם (זה שאנשים לא מפורסמים או עוד לא פרצו לא הופך אותם לגרועים) ושנשמע הרבה שירים. כשיש קדם פנימי לאמן אחד או שבוחרים שיר באופן פנימי אנחנו מתלוננים ומתים לשמוע את שאר השירים שהוגשו. כשנותנים לנו לשמוע הרבה יותר שירים מהוגשו ממה שיוצא בדרך כלל אנחנו מתלוננים גם. מקסים.
 
זה משנה מאוד. אסביר.

אני רואה את זה בצורה מאוד פשוטה - אני חושב שרוב הסיכויים שאמן מוכר יעזר בשירותיהם של כותבים מוכרים ומצליחים. כאלה שכבר כתבו שירים טובים. לכן הסיכויים שקטלין תשלח שיר טוב גבוהים מאלה שישלחו האלמוניים בקדם. נכון שגם אלמוניים מייצרים שירים מעולים אבל יש יותר סיכוי שאמנים מוכרים ילכו עם השירים הטובים של הכותבים הטובים. אני די בטוח שהשיר של קטלין רייטר יהיה טוב.
 

Mikey Weiss

New member
אני לא בטוחה שאני מסכימה, למען האמת

אני מכירה הרבה כותבי שירים וזמרים מוצלחים מאד שעוד לא פרצו, זה קורה. לעומת זאת, שלחנו את הראל סקעת עם כותבי שירים נהדרים והשיר הזה לא בדיוק הגיע רחוק מעבר לעלייה לגמר.

בוא נגיד את זה ככה, זה לא שלא היה נחמד עם כל השמות של הזמרים או הכותבים בקדם היו שמות שהייתי מזהה, אבל זה ממש ממש ממש לא אומר בדיפולט שאני יכולה לנחש מעכשיו ששיר מזמר שאני מזהה וכותבים שאני מכירה כטובים הולך להיות יותר טוב מהשירים האחרים שאני לא מכירה את מי שעומד מאחוריהם.
 

Mikey Weiss

New member
אבל זה תמיד ביחס לציפיות.

האם הציפיות שלך מקטלין הן שהיא תעלה לגמר ותעשה מקום 14? כי אם כן אני בטוחה שיהיו מספיק שירים ברשימה גם מהזמרים שאנחנו לא מכירים והכותבים שאנחנו לא מכירים שיהיו מסוגלים לעלות לגמר ולסיים אמצע טבלה. כאמור, להיות מוכרים זו לא דרישה מוקדמת ליכולת לנפק שיר אירוויזיון מוצלח. אבל אני מניחה שאתה לא שולח שיר לאירוויזיון כדי להיות גאה במקום 14 הנהדר.

ומה עשיתם מקטלין? אולי במדינתנו הקטנטונת, זמרת ששרה טוב שירים לועזיים זה חזיון נדיר, אבל באירוויזיון היא תצטרף לעוד לא מעט כאלו והרבה מאד יוצאי כוכב נולד ממדינות אחרות שהגיעו להישגים טובים במדינתם. אם אין לה שיר חזק, אז זה לא שווה כלום. וגם כותבים טובים יכולים לטעות כשזה מגיע לאירוויזיון.
 

matanp88

New member
עשינו מקטלין זמרת ענקית כי זה מה שהיא.

לדעתי לפחות. ולדעתי הציפיות ממנה גבוהות עד לרמה של טופ 10, אז אם היא תעלה לגמר ותגיע למקום 16 בערך זה ייחשב כישלון לדעתך? לדעתי לא כי זו הצלחה בכל מצב. מקום 14 זו הצלחה יחסית וטובה אבל ציפו ממנו לטופ 5 לפחות והושפעו גם מההימורים אז זה נחשב כישלון. חבל.
 

Mikey Weiss

New member
היא זמרת מאד טובה, אני לא אומרת שלא, אבל:

כאחת שראתה איידול ואקס פקטור בשלושים מדינות בערך (ואני לא צוחקת), בארץ מאד מתלהבים ממנה כי זה משהו שאין לנו. אבל לרוב הארצות יש, ולא מעט. בכל תכנית איידול בעולם תמיד יש את הבחורה שהיא זמרת מאד מוצלחת ושרה בסגנון כזה. יחסית להמון אחרות כאלו קטלין היא די סתם. מסוגלת לשיר ז'אנרים מסוימים בצורה מוצלחת, זמרת טובה, אבל היא ממש לא סופרסטארית.

לא ראיתי את דה ווייס ואני זוכרת שמלא כתבו עליה ואז הלכתי לראות אותה וממש ממש התאכזבתי. מאד ממוצעת. אבל הכל יחסי למה שיש לנו ולשוק שלנו. הבעיה היא שהאירוויזיון זה לא רק השוק שלנו.

אני לא אומרת ש-16 יחשב כשלון בהכרח. אבל כאמור, כשלון הוא תמיד יחסי לרמת הציפיות. אז בוא נגיד שלסיום במקום ה-16 יש שתי אפשרויות: או שציפינו מזה להגיע הרבה יותר גבוה וזה סיים רק 16 והתאכזבנו, או שאנחנו שמחים על זה שלפחות עלינו לגמר גם אם לא סיימנו ממש גבוה, ואז כנראה שלא ציפינו להרבה מהשיר מלכתחילה, שזה בדיוק לא הרעיון.

בכל מקרה, עם כל הכבוד לקטלין וג'ולייטה ומי לא. זה לא משנה מי אתן ומה עשיתן. זה משנה אם בחרתן את השיר הנכון.
 

uk23

New member
אני גם רואה הרבה אקס פקטור ואיידול למינהם

בעולם ומסכים שיש טובות כמוה ואפילו יותר ברחבי העולם.
מה שאת שוכחת, זה העובדה שאנחנו חיים במדינה פרובינציאלית והכל כאן "נעים" ו"פרווה" ו"לא מזיק". מעטים כאן עושים פופ פר אקסלנס, מי שעשה גם, נטה לכיוון הפרווה או הלך לשתף פעולה עם שמעון בוסקילה, שזה אחלה מהלך עסקי מוצלח, אבל מבחינת אומנות וכיוון אמיתי? פסול בעיני. הכוונה היא לשירי מימון.
היא הבינה שקודם כל סצינת פופ לא קיימת כאן ודבר שני - סצינת מוזיקה בקושי קיימת כאן. לכן היא הלכה לכל המשפחה והפכה מדיוות פופ לעממית ונגישה יותר וזה עצוב לי כי האלבום האחרון שלה משעמם ברמות אחרות.

בשורה התחתונה - בארץ התלהבו מקטלין, כי היא מייצגת משהו חו"לי ומרענן, משהו שחסר כאן בנוף המקומי והמשמים שלנו. היא לא משהו שלא שמענו קודם אבל היא בהחלט שווה ומוכשרת עם אחלה לוק וכשרון ויכולה לעשות לנו כבוד באירוויזיון.
 

Mikey Weiss

New member
אני מבינה את זה לגמרי, וברור שהתייחסות לכל

דבר ברמה של המדינה יכול להיות רק בקונטקסט של המדינה. אני רק אומרת שהיא לא מספיק יחודית כדי להיות באופן אוטומטי, ללא שמיעת שאר השירים וצפייה בהופעות, הבחירה הכי בטוחה עבור ישראל, כי היא לא מספיק יחודית ולא מספיק טובה רק על סמך מה שאנחנו מכירים ממנה שיהיה לה כבר איזשהו יתרון לא משנה מה.

אנוק, למשל, צריכה ממש להתאמץ עם שיר איום והופעה מגוכחת כדי לא למשוך תשומת לב. לא בגלל שהיא אנוק - בגלל שיש לה קול מאד יחודי והיא מבצעת חיה מדהימה. אחרי 8 אלבומי סטודיו אני יכולה להסיק שרוב השירים שלה עם הופעה סטנדרטית שלה במינימום הולכים לקבל יחס מעולה מהשופטים וכנראה גם לא מעט אנשים בקהל שיעריכו את זה (סטייל אליושה האוקראינית, שהגיעה עם שיר מחורבן, אבל הביצוע, הביצוע). אין לקטלין מספיק ייחוד כדי להבטיח לי את זה. הדבר היחיד שאני בערך משוכנעת בו זה שאם יהיה לה שיר שמתאים לקול שלה היא לפחות תשיר אותו יפה ולא תעשה פדיחות, אבל זה לא הרבה.
 

matanp88

New member
אליושה הייתה מדהימה עם שיר מדהים.

ניצחה בצדק למרות כל הבלאגן שהלך שם. לא חושב שזה גורם להשוואה כלשהי.
 

Mikey Weiss

New member
אני לא יודעת אם אתה זוכר

אבל לפני האירוויזיון מלא מלא אנשים חשבו שזה שיר איום (וכשיר זה באמת שיר די רע), זה עבר לכולם ברגע שראו את אליושה על הבמה. אבל עד ההופעה בחצי גמר כמעט אף אחד לא ספר את זה, אפילו שידענו מהקדם האוקראיני שהיא יודעת לשיר.
 
לאליושה היה שיר מקסים!

אמנם לא כמו TO BE FREE האדיר שנפסל (אם אכן היה מגיע לאירו, היה השיר הכי יפה בו) אבל עדיין, המקום העשירי היה נמוך ממה שהגיע לה...
 

Mikey Weiss

New member
לא, אליושה היתה מקסימה. את השיר אף אחד לא

ספר עד שראו אותה מופיעה אותו. אבל קל לשכוח, כי בפרספקטיבה זו אחת ההופעות שאני הכי אוהבת.
 

VickyRosti

New member
השיר שלה היה אכן מאוד כבד

אבל אליושה נתנה את אחת ההופעות הכי אדירות באותו אירוויזיון! עוד בסמי פשוט רציתי לבכות כשראיתי איזו הופעה אדירה וכובשת היא נתנה, לעומת הראל הפייבוריט שנראה היה כאילו עוד רגע הוא עושה במכנסיים מרוב פחד. לפעמים להופעה טובה וכריזמה יש הרבה יותר חשיבות מאשר לשיר עצמו. בלי קשר לשנאה האישית שלי לשיר, אני בטוחה שההצלחה הגדולה של Suus נזקפה בעיקר להופעה המדהימה והמרגשת של רונה (אפילו אני כשונאת מושבעת של השיר, לא יכולתי שלא להתרגש מהביצוע של רונה, מהיכולת הקולית שלה ומהרגש שהיא הצליחה להעביר גם למי שאינו מבין מלה באלבנית!), בעוד שבביצוע זמרת אחרת פחות כריזמטית הוא היה יכול גם לסיים במקום 15 בסמי!
 

Mikey Weiss

New member
ישבתי אתמול וראיתי קצת ביצועים של קטלין

יש לה גוון מעניין ויש דברים שהיא שרה טוב - נגיד הצרפתית ישבה עליה יפה, אבל היא לוקה במחלת האיידול הידועה של הבנות במשבצת הפופ/סול עם הקול הגדול, שחושבות (או מי שאחראי עליהן) שהן מסוגלות לשיר שירים יותר גדולים ממה שהן מסוגלות אליו. התווים הגדולים / הגבוהים שלה מאד לא נוחים, היא די צורחת אותם ומזייפת בהם לא מעט. כמו שאמרתי, עם שיר שמתאים לה לאופי, לקול ולטווח הקולי היא יכולה להיות טובה כי היא בהחלט יודעת למכור שיר, אבל כל ההתלהבות הזו על כמה היא זמרת מדהימה ומושלמת והרבה יותר טובה מכל שאר ה-29 ברשימה קצת לא מובנת לי. היא טובה, אבל היא לא כזו טובה. והאנגלית שלה נשמעת משונה. היא מהחלק הדובר אנגלית או צרפתית של קנדה?
 
למעלה