GM מול TSLA

השוואה קצת מוגזמת

בטר פלייס התחילה בלי בסיס טכנולוגי יציב להיבנות עליו.
מבחינתם הם רצו לעשות תפעול, מכירות, שירות, ואת המוצר השאירו לרנו לבנות.
מהתחלה היתה שאלה מרכזית עומדת ותלויה באוויר: מה עושים כשהסוללה לא מספיקה?
התשובה היתה, אם היא לא מספיקה, נחליף אותה.
אף אחד לא רוצה להחליף כל הזמן, זה מנגנון מגושם ויקר, והסיפור התרסק.
יצרן? היה. טכנולוגיה? לא היתה. ומוצר? כמובן שלא יכל לצאת מזה.

לעומתם, טסלה לא ברחו מהבעייה אלא פתרו אותה.
אז טכנולוגיה? יש. מוצר? יש. יצרן? יש, בערך. מיניאטורי, ביחס למה שצריך להיות יצרן רכב.
טסלה טובים בפיתוח, ומסתדרים לא רע כשמדובר בנישות. אם היתה ממשיכה לייצר רכבי ספורט, או רכבים יקרים אחרים בכמויות של עד אלפי יחידות בחודש, היה הולך לה טוב בלי להזדקק להון משמעותי.
לגבי ייצור ל-mass market, היא עדיין לא שם. יכול להיות שאם במקום להקים מפעלי ענק, היו מנסים לעשות שת"פ עם אחד מהיצרנים הגדולים (לפחות של חלק משרשרת הייצור שלהם), היו היום כבר מאות אלפי רכבים או מיליוני רכבים חשמליים נוסעים על הכבישים.

יש בכתבה השוואה לאפל. גם אפל לא באה והקימה מפעלים לייצר אייפונים. היא הלכה לסין לעשות את זה. גוגל? זאת טכנולוגיה נטו. אין יותר מדי ברזלים. אין כימייה, אין מלאי, אין הוצאות ייצור.

ואם כבר השוואה לחברת תוכנה, אז למה ללכת רחוק, אלון מאסק התחיל מתוכנה, עם פיי-פאל. אותו סיפור - טכנולוגיה נטו, מוצר שהיה נחוץ והגיע להצלחה בלתי מעורערת.
 
למעלה