DNA - פענוח

dannygu

New member
DNA - פענוח

יש לי תוצאות בדיקת DNA מאתר FTDNA של 37 סימנים.
כעת אני מנסה לפענח את התוצאות ולהכניסן לספר המשפחתי (שיהיה גמור בגירסה ראשונה בפסח).
בזמנו ב 2010 שהבדיקה נערכה איל מהפורום כאן התחיל לעזור ואני מקווה ששוב הוא יוכל וכמובן חברי הפורום.

להלן סיכום של מה שהצלחתי להבין (כרקע כללי):
יש שני סוגי בדיקות MtDNA ו- YDNA.
הראשון נקרא DNA מיטוכונדרי והוא עובר רק מאם לילדיה כלומר על שרשרת האימהות הנקיה - ה DNA המיטוכונדרי (הנקבי) הוא יחסית יציב ואינו משתנה ולכן מתאים לחקר אנטרופולוגי.
השני נקרא YDNA על כרומוזום Y הזכרי ולכן עובר רק מאב לבניו - משתנה במהירות ולכן מתאים לחקר משפחה (גנאלוגיה).

ולאיפיון עצמו:
MtDNA - יש לי תוצאות של קבוצה גנטית V שאופיינית לאירופה ונוצרה לפני כ 13,000 שנה.
YDNA - יש לי תוצאות של קבוצה גנטית Q1b1a (מה זה?).
יש לי לוח של 4 תוצאות של 37 סימנים במרחק גנטי 1 (יש כמובן גם במרחק של 2 3 וגם 4 - לא יודע מה זה אומר אך הגיונית זה נשמע לי פחות "קרוב" אליי):
בלארוס - 2 התאמות, 0.5%, אשכנזי
אסטוניה - 1 התאמות, N/A, אשכנזי
לטביה - 1 התאמות, 0.8%, אשכנזי
פולין - 1 התאמות, 0.1%, אשכנזי
מה אומרות התוצאות הנ"ל?

יש כל מיני תוצאות של HVR1 ו HVR2 - לא ממש יודע מה זה אומר.

אני מרגיש ששילמתי סכום כסף לא מבוטל אבל נשארתי עם תחושת החמצה.

אגב, יש צורך בשידרוג כספי של הבדיקה?

תודה מראש,
דני
 

dannygu

New member
מישהו - לפני שההודעה נעלמת לה בהסיטוריה?

מישהו - לפני שההודעה נעלמת לה בהסיטוריה?
 

dannygu

New member
מישהו - לפני שההודעה נעלמת לה בהיסטוריה?

מישהו - לפני שההודעה נעלמת לה בהיסטוריה?
 
למעלה