Carl Zeiss 135 mm Apo Sonnar f/2 Zf.2 (מתלבט)

  • פותח הנושא e zi
  • פורסם בתאריך

sagiKor

New member
זה לא יעזור לך, זאת מלחמה אבודה

במשך שנים היצרנים היו במירוץ רזולוציה וסחפו את כולם אחריהם.
אנשים צריכם לחזור לצלם בפילם ולהדפיס תמונות (גם דיגיטליות) על מנת להבין שפירוט זה לא הכל ובדר"כ דיי מיותר (הדפסה של קרופ כבד לא נחשב ומי שפועל כך זאת כבר בעיה אחרת).
אני רואה הבדל בין רזולוציה גבוהה הדרושה להדפס גדול מבלי לבצע אינטרפולציה כבדה שפוגמת לבין מרדף אחרי רזולוציה גבוהה בשביל פירוט גבוה. יהיה בהחלט הבדל נראה לעין בין הדפסה של מטר אחד מחיישן של 42MP עם עדשה שמפרידה 20MP לבין הדפסה מחיישן של 20MP עם הפרדה של 20MP, בטח ובטח שזה יורגש ככל שעולים בגודל ההדפסה (וגם גודל החיישן ישפיע).
יוצא לי לראות הרבה פורטרטים, גם מדיגטלי, גם מפילם, בכל מיני פורמטים.
איכשהו כשאני רואה פורטרט דיגיטלי, יש ישר התפעלות מהפירוט, מהחדות, ישר נכנסים לזום על העיניים ומתמוגגים הכל ריס חד וברור.
כשאני רואה פורטרט שצולם בפילם, לא טורחים לעשות זום, נהנים מהרגש, מהבעה, מהרכות.
פשוט מתענגים על הדמות שמיוצגת ע"י הפורטרט ולא מהפיקסלים שמרכיבים אותה.
 

ravivme

New member


 

ravivme

New member
אתה עוד שם ?

באמת מאמין במדדי DXO ?
מדד שמתבסס על עותק בודד ומתעלם משונות בין עותקים ?
מדד שמשקלל לך את מרכז התמונה עם השוליים ואתה לא באמת יודע איך העדשה מתפקדת ?
שפוקוס מקרוב ופוקוס מרחוק זה אותו דבר בשבילם ?

אני מבין שזה נורא נוח לעבוד עם מספר בודד.
אבל הוא לא מספר כלום !

ועוד לא דיברנו על המון דברים חשובים אחרים בעדשה :
צבעים, מיקרוקונטרסט, בוקה, מעברים בין אור לצל, צלילות, האפלת פינות, עמידות ל- CA, עמידות ל- Flare, מהירות פוקוס, נוחות תפעול, אטימות, איזון על המצלמה, ובטח שכחתי עוד כמה דברים.

מי שמחליט רק לפי המספר שמציגים ב- DXO מפספס 98% מהסיפור.
 
למעלה