BRCA ואנג'לינה ג'ולי

dina199

New member
BRCA ואנג'לינה ג'ולי

שוב לא קשור ישירות לנושא הפורום, אבל קשור מאוד לבריאות הנשים בכלל ובריאות האמהות בפרט.
אני כותבת כי יש היום כתבה בידיעות, וזה קשור לשרשור על סרטן שחלות שפתחתי לפני מספר ימים.
כתבתי שסרטן שחלות נפוץ לא פחות מסרטן שד , אבל אין לו יחסי ציבור.
ומתברר שהם קשורים. שאם יש גן כזה - זה עלול לגרום גם לסרטן שחלות וגם לסרטו שד. והסיכוי הגבוה ביותר זה אצל יהודיות אשכנזיות ועירקיות.
אז חבל שבבדיקות סטנדרטיות זה רק ממוגרפיה ובדיקת PAP. לכן אני חוזרת על ההמלצה שלי להיבדק לסרטן שחלות, במיוחד אחרי גיל 50 אפילו פעמיים לשנה . כי הוא עלול לקרות גם אם אין קשר גנטי.
 

dina199

New member
בעקבות אנג'לינה , הנשים התחילו להיבדק יותר

וכבר קמו 'מומחים' בארה"ב שמזהירים מ'בדיקות יתר'. נשמע מוכר
 

dina199

New member
רקאית עוד כתבה.

סרטן שחלות הוא כמעט בלתי ניתן לגילוי מוקדם
 
למעלה