25.11.16 דן באר שבע מחליפה את מטרודן, כל המידע>>>

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
דן באר שבע גייסה בקלות את כל הנהגים שהיא צריכה.

בקרוב תושבי ב"ש יגלו את השירות הנפלא של נהור תח"צ
וכנראה יתגעגעו למטרו דן- אמנם האוטבוסים ישנים,מלוכלכלים אבל לפחות הם עוצרים ומוציאים נסיעות.
"תחבורה ציבורית מתקדמת"= המוני גולדן דרגונן לא ידידותים, כל המושבים מוגבהים מעל הרצפה.
דן בדרום בודקת את היוטונג צי'טה, מרכב נוח במעט, אבל מדובר במכונות בודדות.

*האמור מתבסס על ניסיון עם השירות הנוכחי של דן בדרום, שעדיין לא התייצב.

ד.א: ראיתי היום פטנט חדש של דן בדרום מתקון לטאבלט ליד ההגה שמציג את מפת הקו. לא מאוד בטיחותי כשהנהג בדק בכל שנייה את המסלול.
דן באר שבע גייסה בקלות את כל הנהגים שהיא צריכה.
הסיבה היחידה שהיא הצליחה ואפילו משכה נהגים מאגד היא שהנהג לא קופאי.
&nbsp
בהתחלה יהיו בעיות רבות וזה צפוי. אנשים לא רגילים לכך שלא משלמים אצל הנהג, ייקח זמן לאנשים להתרגל שעולים משתי הדלתות, יש אנשים שאני צופה שיריבו עם הנהגים, במיוחד כי מה שאנו מכנים "מכונת הכרטוס" היא המכונה שבה הנהג פותח משמרת וסוגר משמרת ועוד דברים אבל היא משמשת גם כמכונת כרטוס, רק שלא בדן באר שבע. מכיוון שזו אותה מכונה כמו שיש במטרודן, מטרופולין, דן בדרום - אין לי צל של ספק שיהיו אנשים שיריבו עם הנהג שיטעין להם את הרב קו כי הנה, יש מכונה, אז למה לא?
&nbsp
לגבי הצי, הרוב גולדן אבל יהיו לא מעט וולוו b7r ממטרודן, 30 מהם כבר יעבדו בפעימה הראשונה והשאר יצטרפו לפעימה השנייה או אפילו בהדרגה.
&nbsp
מבחינת הסברה, הולכים כאן לפעילות הסברתית רצינית הרבה יותר ממה שהיה מוכר לנו בארץ.
 

orchilit

New member
למה לא הולכים על אותו דבר גם בגוש דן/ירושלים/חיפה ?

דן באר שבע גייסה בקלות את כל הנהגים שהיא צריכה.
הסיבה היחידה שהיא הצליחה ואפילו משכה נהגים מאגד היא שהנהג לא קופאי.
&nbsp
בהתחלה יהיו בעיות רבות וזה צפוי. אנשים לא רגילים לכך שלא משלמים אצל הנהג, ייקח זמן לאנשים להתרגל שעולים משתי הדלתות, יש אנשים שאני צופה שיריבו עם הנהגים, במיוחד כי מה שאנו מכנים "מכונת הכרטוס" היא המכונה שבה הנהג פותח משמרת וסוגר משמרת ועוד דברים אבל היא משמשת גם כמכונת כרטוס, רק שלא בדן באר שבע. מכיוון שזו אותה מכונה כמו שיש במטרודן, מטרופולין, דן בדרום - אין לי צל של ספק שיהיו אנשים שיריבו עם הנהג שיטעין להם את הרב קו כי הנה, יש מכונה, אז למה לא?
&nbsp
לגבי הצי, הרוב גולדן אבל יהיו לא מעט וולוו b7r ממטרודן, 30 מהם כבר יעבדו בפעימה הראשונה והשאר יצטרפו לפעימה השנייה או אפילו בהדרגה.
&nbsp
מבחינת הסברה, הולכים כאן לפעילות הסברתית רצינית הרבה יותר ממה שהיה מוכר לנו בארץ.
למה לא הולכים על אותו דבר גם בגוש דן/ירושלים/חיפה ?
נכון, הם מטרופולינים יותר גדולים, אבל הפריסה של קווים עם מכונות תיקוף ממש איטית ואפשר לעשות את זה יותר מהר אם רק ירצו. זה ממש משווע לזה.
 
בדן באר שבע קל לעשות את זה גם בגלל היקף הפעילות הקטן יותר,

למה לא הולכים על אותו דבר גם בגוש דן/ירושלים/חיפה ?
נכון, הם מטרופולינים יותר גדולים, אבל הפריסה של קווים עם מכונות תיקוף ממש איטית ואפשר לעשות את זה יותר מהר אם רק ירצו. זה ממש משווע לזה.
בדן באר שבע קל לעשות את זה גם בגלל היקף הפעילות הקטן יותר,
גם בגלל שמדובר במפעילה אחת ובעיקר בגלל שמדובר בקוד מחיר אחד.
בירושלים זה יותר מורכב ובמטרופולין חיפה ובגוש דן עוד יותר מורכב.
לכן הערים הראשונות שמתאים ליישם בהן את זה באופן מלא בקווים העירוניים הן באר שבע, אשדוד ונתניה, שהן ערים גדולות עם אשכולות עירוניים עצמאיים ומצד שני לא בסדר גודל מטרופוליני מורכב עם ריבוי מפעילות וקודי מחיר.
 

olli3

New member
מנהל
זו לא הסיבה שחשבו עליה. היו צריכים להיות כאן כמה קודי תעריף

בדן באר שבע קל לעשות את זה גם בגלל היקף הפעילות הקטן יותר,
גם בגלל שמדובר במפעילה אחת ובעיקר בגלל שמדובר בקוד מחיר אחד.
בירושלים זה יותר מורכב ובמטרופולין חיפה ובגוש דן עוד יותר מורכב.
לכן הערים הראשונות שמתאים ליישם בהן את זה באופן מלא בקווים העירוניים הן באר שבע, אשדוד ונתניה, שהן ערים גדולות עם אשכולות עירוניים עצמאיים ומצד שני לא בסדר גודל מטרופוליני מורכב עם ריבוי מפעילות וקודי מחיר.
זו לא הסיבה שחשבו עליה. היו צריכים להיות כאן כמה קודי תעריף
בהתאם לרפורמת התעריפים ולאפשר מעברים של 90 דקות גם בין הטבעת המרכזית לטבעות האחרות ובין איזור לאיזור ובין טבעת לטבעת וכו'.
&nbsp
החלק השני של הרפורמה בנוגע לכרטיסים בודדים וערך צבור פשוט לא יצא אל העולם, אם היה יוצא אל העולם - גם בבאר שבע היו לך מגוון קודי נסיעה ולא רק קוד נסיעה אחד כמו שיש כיום.
 

olli3

New member
מנהל
האמת שזה לא כזה מושלם, ויש לזה מספר סיבות

למה לא הולכים על אותו דבר גם בגוש דן/ירושלים/חיפה ?
נכון, הם מטרופולינים יותר גדולים, אבל הפריסה של קווים עם מכונות תיקוף ממש איטית ואפשר לעשות את זה יותר מהר אם רק ירצו. זה ממש משווע לזה.
האמת שזה לא כזה מושלם, ויש לזה מספר סיבות
מכונות התשלום והטעינה שמוצבות בתוך האוטובוסים הן אותן המכונות שיש בקו 1 בגוש דן. הן לא מקבלות שטרות והן לא מחזירות עודף.
&nbsp
עכשיו תחשוב על כל אלו שאין להם כרטיס אשראי והם צריכים לטעון חופשי חודשי שעולה 149 ש"ח. מה יעשו? לטעון מהסמארטפון או מהמחשב עם הדונגל - לא יכולים (מצריך אשראי). הם צריכים ללכת לאחת מבין 40 המכונות של דן באר שבע שפזורות ברחבי העיר (עוד לא הסתובבתי בכל העיר אבל הבנתי שצריכה להיות אחת לפחות בכל שכונה) אשר מקבלות גם שטרות, או להשתמש באחת המכונות של מטרופולין שנמצאות בעוד מספר מוקדים, או לטעון באחת מעמדות השירות של על הקו (תעמוד בתור בשביל זה) או לטעון באחת משתי תחנות הרכבת בעיר במכונות או בקופות או לטעון אצל נהגים של מפעילות אחרות. והפתרון האחרון - להגיע עם 150 ש"ח ב15 מטבעות של עשרה שקלים, לקבל פתקית עודף של שקל ולהזדכות עליה באחד משלושת מרכזי השירות.
&nbsp
עכשיו עזוב את זה. תחשוב על ילדים בגיל יסודי, צריך לצייד אותם ב30 ש"ח במטבעות כדי שיוכלו לטעון. מעכשיו, צריך לשמור על עודף... הרי לא תיתן לילד שלך את האשראי שילך איתו לבית הספר ואם אין מכשירי אנדרואיד במשפחה אז תצטרך את הדונגל.
&nbsp
השורה התחתונה שלי היא שאם אתה גם ככה משתמש באשראי ויש לך אשראי - דבירם יעברו לך חלק יותר. אם אין לך אשראי - דיי נדפקת.
 

Bus Nerd

Active member
די ברור איך לפתור את זה, רק צריך תקציב

האמת שזה לא כזה מושלם, ויש לזה מספר סיבות
מכונות התשלום והטעינה שמוצבות בתוך האוטובוסים הן אותן המכונות שיש בקו 1 בגוש דן. הן לא מקבלות שטרות והן לא מחזירות עודף.
&nbsp
עכשיו תחשוב על כל אלו שאין להם כרטיס אשראי והם צריכים לטעון חופשי חודשי שעולה 149 ש"ח. מה יעשו? לטעון מהסמארטפון או מהמחשב עם הדונגל - לא יכולים (מצריך אשראי). הם צריכים ללכת לאחת מבין 40 המכונות של דן באר שבע שפזורות ברחבי העיר (עוד לא הסתובבתי בכל העיר אבל הבנתי שצריכה להיות אחת לפחות בכל שכונה) אשר מקבלות גם שטרות, או להשתמש באחת המכונות של מטרופולין שנמצאות בעוד מספר מוקדים, או לטעון באחת מעמדות השירות של על הקו (תעמוד בתור בשביל זה) או לטעון באחת משתי תחנות הרכבת בעיר במכונות או בקופות או לטעון אצל נהגים של מפעילות אחרות. והפתרון האחרון - להגיע עם 150 ש"ח ב15 מטבעות של עשרה שקלים, לקבל פתקית עודף של שקל ולהזדכות עליה באחד משלושת מרכזי השירות.
&nbsp
עכשיו עזוב את זה. תחשוב על ילדים בגיל יסודי, צריך לצייד אותם ב30 ש"ח במטבעות כדי שיוכלו לטעון. מעכשיו, צריך לשמור על עודף... הרי לא תיתן לילד שלך את האשראי שילך איתו לבית הספר ואם אין מכשירי אנדרואיד במשפחה אז תצטרך את הדונגל.
&nbsp
השורה התחתונה שלי היא שאם אתה גם ככה משתמש באשראי ויש לך אשראי - דבירם יעברו לך חלק יותר. אם אין לך אשראי - דיי נדפקת.
די ברור איך לפתור את זה, רק צריך תקציב
* מכונה באוטובוס עצמו שמקבלת שטרות כנראה תהיה גדולה מדי ותתפוס יותר מקום, אבל צריך לבדוק אפשרות טכנולוגית לבנות מכונות כאלו - האם יש סכנה בטיחותית (במקרה תאונה שתולשת את המכונה מהמקום) בלשים מכונה גדולה יותר באוטובוס? אם לא, צריך לחייב את המפעילות למכונות שמקבלות שטרות או לפחות מחזירות עודף.
&nbsp
* מכונות טעינה נוספות ברחוב. צריך להגיע למצב שבכל תחנה ראשית מספיק יש מכונות כאלו. בגוש דן למשל, הייתי מציב מכונה כזו *בכל* תחנה על דרך ז'בוטינסקי, מספר מכונות במסופי האוטובוסים, בתחנות מרובות קווים כגון הקריה/עזריאלי וכו'. להגיע למצב שיש פריסה רחבה ככל האפשר של מכונות תשלום. למשרד התחבורה יש מידע על תחנות מרובות קווים ועל כמות הנוסעים בכל תחנה. אפשר להשתמש בנתונים האלו כדי לבנות מפת סדר עדיפויות להצבת מכונות תשלום.
&nbsp
* טעינת רב קו בקיוסקים: משרד התחבורה צריך לאפשר לבעלי קיוסקים להתחיל למכור כרטיסי רב קו אנונימיים וגם לאפשר טעינה של כרטיסים מכל הסוגים - בלי מכונה, אלא עם קורא כרטיסים רגיל בסגנון של רב קו אונליין. לבעלי קיוסקים יש כבר אינטרס כלכלי לעשות את זה (משיכת קונים) וזה צעד שנהוג גם בחו"ל. אם צריך, אפשר לתמרץ אותם באמצעות עמלת סליקה כלשהיא (כמו שהיום המפעילות מקבלות כשמטעינים אצלן את כרטיס הרב קו).
&nbsp
* משרד האוצר צריך להמשיך לקדם את המדיניות שלו להפחתת השימוש במזומן. יש להם תוכנית שתחייב כל בנק להנפיק כרטיס debit (כרטיס חיוב בתשלום מיידי) לכל לקוח ללא עמלה. כך האנשים היחידים שישארו ללא כרטיס חיוב שמאפשר להם לבצע רכישות (ברב קו אונליין או במכונות האוטומטיות) יהיו ילדים\בני נוער.
&nbsp
עוד עצה אפשרית: להציע לכל מי שמנפיק רב קו קורא כרטיסים של רב קו אונליין במחיר מסובסד? רוב האנשים לא מודעים לכך שזו אפשרות בכלל.
 

olli3

New member
מנהל
התהליך הזה כבר מונע, יש כל מיני רעיונות, את חלקם רשמת כאן.

די ברור איך לפתור את זה, רק צריך תקציב
* מכונה באוטובוס עצמו שמקבלת שטרות כנראה תהיה גדולה מדי ותתפוס יותר מקום, אבל צריך לבדוק אפשרות טכנולוגית לבנות מכונות כאלו - האם יש סכנה בטיחותית (במקרה תאונה שתולשת את המכונה מהמקום) בלשים מכונה גדולה יותר באוטובוס? אם לא, צריך לחייב את המפעילות למכונות שמקבלות שטרות או לפחות מחזירות עודף.
&nbsp
* מכונות טעינה נוספות ברחוב. צריך להגיע למצב שבכל תחנה ראשית מספיק יש מכונות כאלו. בגוש דן למשל, הייתי מציב מכונה כזו *בכל* תחנה על דרך ז'בוטינסקי, מספר מכונות במסופי האוטובוסים, בתחנות מרובות קווים כגון הקריה/עזריאלי וכו'. להגיע למצב שיש פריסה רחבה ככל האפשר של מכונות תשלום. למשרד התחבורה יש מידע על תחנות מרובות קווים ועל כמות הנוסעים בכל תחנה. אפשר להשתמש בנתונים האלו כדי לבנות מפת סדר עדיפויות להצבת מכונות תשלום.
&nbsp
* טעינת רב קו בקיוסקים: משרד התחבורה צריך לאפשר לבעלי קיוסקים להתחיל למכור כרטיסי רב קו אנונימיים וגם לאפשר טעינה של כרטיסים מכל הסוגים - בלי מכונה, אלא עם קורא כרטיסים רגיל בסגנון של רב קו אונליין. לבעלי קיוסקים יש כבר אינטרס כלכלי לעשות את זה (משיכת קונים) וזה צעד שנהוג גם בחו"ל. אם צריך, אפשר לתמרץ אותם באמצעות עמלת סליקה כלשהיא (כמו שהיום המפעילות מקבלות כשמטעינים אצלן את כרטיס הרב קו).
&nbsp
* משרד האוצר צריך להמשיך לקדם את המדיניות שלו להפחתת השימוש במזומן. יש להם תוכנית שתחייב כל בנק להנפיק כרטיס debit (כרטיס חיוב בתשלום מיידי) לכל לקוח ללא עמלה. כך האנשים היחידים שישארו ללא כרטיס חיוב שמאפשר להם לבצע רכישות (ברב קו אונליין או במכונות האוטומטיות) יהיו ילדים\בני נוער.
&nbsp
עוד עצה אפשרית: להציע לכל מי שמנפיק רב קו קורא כרטיסים של רב קו אונליין במחיר מסובסד? רוב האנשים לא מודעים לכך שזו אפשרות בכלל.
התהליך הזה כבר מונע, יש כל מיני רעיונות, את חלקם רשמת כאן.
את הכל בוחנים, הכל לוקח זמן במדינה שלנו.
&nbsp
הדונגל (מה שמחברים למחשב כדי לטעון את הרב קו) נמכר תמורת 10 ש"ח. על כל דונגל שהמפעיל מוכר, הוא מפסיד כסף, כך שאין אינטרס להציע אותו לכל אחד. זה פתרון רק עבור משפחה שיש לה רק אייפונים בבית ושגם יש לה אשראי.
&nbsp
ובכלל, דונגל נחשב לטכנולוגיה מיושנת, אנשים לא כל כך יושבים מול מחשבים ביום יום שלהם כבר, הם עושים את הכל מהסמארטפון. לכן, טעינה מהסמארטפון זו הטכנולוגיה המתקדמת והיא הפתרון האידאלי והגיע הזמן שאפל תיישר קו עם NFC עבור טעינת כרטיסים.
 

raya

Well-known member
חולקת על מה שכתבת בקשר לדונגל

התהליך הזה כבר מונע, יש כל מיני רעיונות, את חלקם רשמת כאן.
את הכל בוחנים, הכל לוקח זמן במדינה שלנו.
&nbsp
הדונגל (מה שמחברים למחשב כדי לטעון את הרב קו) נמכר תמורת 10 ש"ח. על כל דונגל שהמפעיל מוכר, הוא מפסיד כסף, כך שאין אינטרס להציע אותו לכל אחד. זה פתרון רק עבור משפחה שיש לה רק אייפונים בבית ושגם יש לה אשראי.
&nbsp
ובכלל, דונגל נחשב לטכנולוגיה מיושנת, אנשים לא כל כך יושבים מול מחשבים ביום יום שלהם כבר, הם עושים את הכל מהסמארטפון. לכן, טעינה מהסמארטפון זו הטכנולוגיה המתקדמת והיא הפתרון האידאלי והגיע הזמן שאפל תיישר קו עם NFC עבור טעינת כרטיסים.
חולקת על מה שכתבת בקשר לדונגל
אני נהנית מאוד להשתמש בקורא הכרטיסים.
מטעינה רק בבית מהמחשב.
לפי דעתי אני לא היחידה שחושבת כך.
רעיה
 

orchilit

New member
אני גם משתמש בו כל הזמן, כי הסמסונג גלקסי 7 עושה לי בעיות

חולקת על מה שכתבת בקשר לדונגל
אני נהנית מאוד להשתמש בקורא הכרטיסים.
מטעינה רק בבית מהמחשב.
לפי דעתי אני לא היחידה שחושבת כך.
רעיה
אני גם משתמש בו כל הזמן, כי הסמסונג גלקסי 7 עושה לי בעיות
עם הNFC. מאוד נוח ויעיל. חבל רק שאין אופציה של טעינה אוטומטית במקום שכל חודש אצטרך לטעון. כמו מנוי.
 

raya

Well-known member
האם אתה שומר את מספר כרטיס האשראי?

אני גם משתמש בו כל הזמן, כי הסמסונג גלקסי 7 עושה לי בעיות
עם הNFC. מאוד נוח ויעיל. חבל רק שאין אופציה של טעינה אוטומטית במקום שכל חודש אצטרך לטעון. כמו מנוי.
האם אתה שומר את מספר כרטיס האשראי?
אני בשלב זה נמנעת מלשמור, מקלידה בכל טעינה של הכרטיס מחדש.
הסמארטפון שלי גם לא כל כך "חכם" - אבל בכל מקרה אני מעדיפה מחשב עם אנטיוירוס.
 

orchilit

New member
כן, אין לי בעייה.

האם אתה שומר את מספר כרטיס האשראי?
אני בשלב זה נמנעת מלשמור, מקלידה בכל טעינה של הכרטיס מחדש.
הסמארטפון שלי גם לא כל כך "חכם" - אבל בכל מקרה אני מעדיפה מחשב עם אנטיוירוס.
כן, אין לי בעייה.
א. אין לי בעייה לשמור, כי במקרה הכי גרוע לבטל היום כרטיס זה שטויות. גם יש לי יותר מאחד, אז אם חו"ח אצטרך באותו יום וכו'... כך אני נוהג ברוב האתרים (אתרים מרכזיים בעיקר).
ב. זה חוסך זמן.
ג. למחשב שלי יש גם אנטיוירוס.
 

raya

Well-known member
.. ברור שלמחשב יש אנטיוירוס...

כן, אין לי בעייה.
א. אין לי בעייה לשמור, כי במקרה הכי גרוע לבטל היום כרטיס זה שטויות. גם יש לי יותר מאחד, אז אם חו"ח אצטרך באותו יום וכו'... כך אני נוהג ברוב האתרים (אתרים מרכזיים בעיקר).
ב. זה חוסך זמן.
ג. למחשב שלי יש גם אנטיוירוס.
.. ברור שלמחשב יש אנטיוירוס...
הזכרתי את האנטיוירוס כנגד טעינה של רב קו בסמארטפון.
אני עדיין מעדיפה להקליד את מס' כרטיס האשראי בכל פעם.
להחליף כרטיס- זה סיפור עם חלק מהוראות הקבע שלא מתעדכנות.
כבר קרה לי בעבר .
רעיה
 

alantan

New member
הפחתת השימוש במזומן זה דבר שעל פניו נראה כמועיל למדינה

די ברור איך לפתור את זה, רק צריך תקציב
* מכונה באוטובוס עצמו שמקבלת שטרות כנראה תהיה גדולה מדי ותתפוס יותר מקום, אבל צריך לבדוק אפשרות טכנולוגית לבנות מכונות כאלו - האם יש סכנה בטיחותית (במקרה תאונה שתולשת את המכונה מהמקום) בלשים מכונה גדולה יותר באוטובוס? אם לא, צריך לחייב את המפעילות למכונות שמקבלות שטרות או לפחות מחזירות עודף.
&nbsp
* מכונות טעינה נוספות ברחוב. צריך להגיע למצב שבכל תחנה ראשית מספיק יש מכונות כאלו. בגוש דן למשל, הייתי מציב מכונה כזו *בכל* תחנה על דרך ז'בוטינסקי, מספר מכונות במסופי האוטובוסים, בתחנות מרובות קווים כגון הקריה/עזריאלי וכו'. להגיע למצב שיש פריסה רחבה ככל האפשר של מכונות תשלום. למשרד התחבורה יש מידע על תחנות מרובות קווים ועל כמות הנוסעים בכל תחנה. אפשר להשתמש בנתונים האלו כדי לבנות מפת סדר עדיפויות להצבת מכונות תשלום.
&nbsp
* טעינת רב קו בקיוסקים: משרד התחבורה צריך לאפשר לבעלי קיוסקים להתחיל למכור כרטיסי רב קו אנונימיים וגם לאפשר טעינה של כרטיסים מכל הסוגים - בלי מכונה, אלא עם קורא כרטיסים רגיל בסגנון של רב קו אונליין. לבעלי קיוסקים יש כבר אינטרס כלכלי לעשות את זה (משיכת קונים) וזה צעד שנהוג גם בחו"ל. אם צריך, אפשר לתמרץ אותם באמצעות עמלת סליקה כלשהיא (כמו שהיום המפעילות מקבלות כשמטעינים אצלן את כרטיס הרב קו).
&nbsp
* משרד האוצר צריך להמשיך לקדם את המדיניות שלו להפחתת השימוש במזומן. יש להם תוכנית שתחייב כל בנק להנפיק כרטיס debit (כרטיס חיוב בתשלום מיידי) לכל לקוח ללא עמלה. כך האנשים היחידים שישארו ללא כרטיס חיוב שמאפשר להם לבצע רכישות (ברב קו אונליין או במכונות האוטומטיות) יהיו ילדים\בני נוער.
&nbsp
עוד עצה אפשרית: להציע לכל מי שמנפיק רב קו קורא כרטיסים של רב קו אונליין במחיר מסובסד? רוב האנשים לא מודעים לכך שזו אפשרות בכלל.
הפחתת השימוש במזומן זה דבר שעל פניו נראה כמועיל למדינה
אבל מאחורי המדיניות הזו יש גם מטרות שליליות מאוד, כגון האפשרות לאפשר לבנקים למחוק כספים של הלקוחות שלהם.
&nbsp
בכל מקרה, מבחינה טכנולוגית אין גם מניעה לתת כרטיס חיוב נטען לילדים ובני נוער. למעשה אין הבדל בין כרטיס כזה לבין מזומן.
 

Orel2096

New member
באמת פתרון לא יעיל

האמת שזה לא כזה מושלם, ויש לזה מספר סיבות
מכונות התשלום והטעינה שמוצבות בתוך האוטובוסים הן אותן המכונות שיש בקו 1 בגוש דן. הן לא מקבלות שטרות והן לא מחזירות עודף.
&nbsp
עכשיו תחשוב על כל אלו שאין להם כרטיס אשראי והם צריכים לטעון חופשי חודשי שעולה 149 ש"ח. מה יעשו? לטעון מהסמארטפון או מהמחשב עם הדונגל - לא יכולים (מצריך אשראי). הם צריכים ללכת לאחת מבין 40 המכונות של דן באר שבע שפזורות ברחבי העיר (עוד לא הסתובבתי בכל העיר אבל הבנתי שצריכה להיות אחת לפחות בכל שכונה) אשר מקבלות גם שטרות, או להשתמש באחת המכונות של מטרופולין שנמצאות בעוד מספר מוקדים, או לטעון באחת מעמדות השירות של על הקו (תעמוד בתור בשביל זה) או לטעון באחת משתי תחנות הרכבת בעיר במכונות או בקופות או לטעון אצל נהגים של מפעילות אחרות. והפתרון האחרון - להגיע עם 150 ש"ח ב15 מטבעות של עשרה שקלים, לקבל פתקית עודף של שקל ולהזדכות עליה באחד משלושת מרכזי השירות.
&nbsp
עכשיו עזוב את זה. תחשוב על ילדים בגיל יסודי, צריך לצייד אותם ב30 ש"ח במטבעות כדי שיוכלו לטעון. מעכשיו, צריך לשמור על עודף... הרי לא תיתן לילד שלך את האשראי שילך איתו לבית הספר ואם אין מכשירי אנדרואיד במשפחה אז תצטרך את הדונגל.
&nbsp
השורה התחתונה שלי היא שאם אתה גם ככה משתמש באשראי ויש לך אשראי - דבירם יעברו לך חלק יותר. אם אין לך אשראי - דיי נדפקת.
באמת פתרון לא יעיל
גם בנוסף מה קורה אם האוטובוס עמוס ואי אפשר להגיע אל המכונה ולשלם על כרטיס נסיעה?
איך יהיה אפשר לעמוד במקום כזה צר במהלך נסיעה ולהחזיק מטבעות ולהטעין באמצע נסיעה,מה יקרה לקשישים שלא יכולים לעמוד הרבה זמן ובקושי מצליחים להחזיק בעמודים באוטובוס?
אני מכיר את האוטובוס והמיקום של המכונה בתוכו הוא גרוע כי המעבר של הגולדן דרגון צר מאוד. (בכלל הפתרון של מכונה לא מתאים לאוטובוס עירוני קטן הפתרון מתאים כמו בקו 1 בגוש דן)
אני מאוד מקווה שמכונת הכרטוס אצל הנהג תשמש להטענה או שלפחות הנהג יוכל לפרוט שטרות למטבעות.
אני כבר רואה כמה בעיות יהיו עם זה שלא לדבר על מי שינסה להתפלח ולא לשלם ונשמע הרבה על הקנסות בגלל בעיות טכניות כמו ברכבת הקלה בירושליים.
 

olli3

New member
מנהל
הנה סרטון בו מוצגת המכונה בתוך הגולדן דראגון ומוסבר עליה

באמת פתרון לא יעיל
גם בנוסף מה קורה אם האוטובוס עמוס ואי אפשר להגיע אל המכונה ולשלם על כרטיס נסיעה?
איך יהיה אפשר לעמוד במקום כזה צר במהלך נסיעה ולהחזיק מטבעות ולהטעין באמצע נסיעה,מה יקרה לקשישים שלא יכולים לעמוד הרבה זמן ובקושי מצליחים להחזיק בעמודים באוטובוס?
אני מכיר את האוטובוס והמיקום של המכונה בתוכו הוא גרוע כי המעבר של הגולדן דרגון צר מאוד. (בכלל הפתרון של מכונה לא מתאים לאוטובוס עירוני קטן הפתרון מתאים כמו בקו 1 בגוש דן)
אני מאוד מקווה שמכונת הכרטוס אצל הנהג תשמש להטענה או שלפחות הנהג יוכל לפרוט שטרות למטבעות.
אני כבר רואה כמה בעיות יהיו עם זה שלא לדבר על מי שינסה להתפלח ולא לשלם ונשמע הרבה על הקנסות בגלל בעיות טכניות כמו ברכבת הקלה בירושליים.
הנה סרטון בו מוצגת המכונה בתוך הגולדן דראגון ומוסבר עליה
בסרטון אפשר לראות את המתקפים, את צג המידע ואת המכונה ומה היא יודעת לעשות (וגם מה היא לא יודעת לעשות).
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=CQiQ33GzzhU
&nbsp
מההתרשמות שלי, יש שם מקום לעמוד דיי בבטחה ביחס לכך שזה מתבצע תוך כדי נסיעה.
 

sweetums

New member
השאלה אם הנהגים בקו הפחות עמוסים יעצרו

דן באר שבע גייסה בקלות את כל הנהגים שהיא צריכה.
הסיבה היחידה שהיא הצליחה ואפילו משכה נהגים מאגד היא שהנהג לא קופאי.
&nbsp
בהתחלה יהיו בעיות רבות וזה צפוי. אנשים לא רגילים לכך שלא משלמים אצל הנהג, ייקח זמן לאנשים להתרגל שעולים משתי הדלתות, יש אנשים שאני צופה שיריבו עם הנהגים, במיוחד כי מה שאנו מכנים "מכונת הכרטוס" היא המכונה שבה הנהג פותח משמרת וסוגר משמרת ועוד דברים אבל היא משמשת גם כמכונת כרטוס, רק שלא בדן באר שבע. מכיוון שזו אותה מכונה כמו שיש במטרודן, מטרופולין, דן בדרום - אין לי צל של ספק שיהיו אנשים שיריבו עם הנהג שיטעין להם את הרב קו כי הנה, יש מכונה, אז למה לא?
&nbsp
לגבי הצי, הרוב גולדן אבל יהיו לא מעט וולוו b7r ממטרודן, 30 מהם כבר יעבדו בפעימה הראשונה והשאר יצטרפו לפעימה השנייה או אפילו בהדרגה.
&nbsp
מבחינת הסברה, הולכים כאן לפעילות הסברתית רצינית הרבה יותר ממה שהיה מוכר לנו בארץ.
השאלה אם הנהגים בקו הפחות עמוסים יעצרו
או שיתמשו בפטנט בדרום:נוסעים בנתיב השמאלי כדי לסמן למערכת בקרה שהם עברו בתחנה. ©נהגי דן בדרום.
לדעתי הבעיה העיקרית לא נובעת מנהגים אלא מלוז לא מציאותי, שפוגע בנהגים אבל כנראה לא מטריד את ההנהלה.
בדרום הפקחים מדי פעם בודקים זמני הגעה לתחנות ביניים, אבל הלו"ז לא השתנה.
&nbsp
ההגדרה של גולדן דרגון כנמוך כניסה זה בדיחה, לפחות בנוכחיים (ואפילו ביוטונג) יש כמה כסאות במפלס הרצפה.
בקן 1 של דן יש מכונת כרטוס רגילה?
דן בדרום משתמשים במערכת נפרדת לבקרה והעברת הודעת- לא יכלו להוסיף כמה פונקצית אליה במקום לרכש מכונת כרטוס מלאה?
 
לפחות ככה הם יודעים את המסלול

בקרוב תושבי ב"ש יגלו את השירות הנפלא של נהור תח"צ
וכנראה יתגעגעו למטרו דן- אמנם האוטבוסים ישנים,מלוכלכלים אבל לפחות הם עוצרים ומוציאים נסיעות.
"תחבורה ציבורית מתקדמת"= המוני גולדן דרגונן לא ידידותים, כל המושבים מוגבהים מעל הרצפה.
דן בדרום בודקת את היוטונג צי'טה, מרכב נוח במעט, אבל מדובר במכונות בודדות.

*האמור מתבסס על ניסיון עם השירות הנוכחי של דן בדרום, שעדיין לא התייצב.

ד.א: ראיתי היום פטנט חדש של דן בדרום מתקון לטאבלט ליד ההגה שמציג את מפת הקו. לא מאוד בטיחותי כשהנהג בדק בכל שנייה את המסלול.
לפחות ככה הם יודעים את המסלול
לא כמו בחברת קווים ה"נפלאה" שאני כמעט כל נסיעה אומר לנהגים איך לנסוע.
 

Orel2096

New member
דווקא האוטובוסים טובים

בקרוב תושבי ב"ש יגלו את השירות הנפלא של נהור תח"צ
וכנראה יתגעגעו למטרו דן- אמנם האוטבוסים ישנים,מלוכלכלים אבל לפחות הם עוצרים ומוציאים נסיעות.
"תחבורה ציבורית מתקדמת"= המוני גולדן דרגונן לא ידידותים, כל המושבים מוגבהים מעל הרצפה.
דן בדרום בודקת את היוטונג צי'טה, מרכב נוח במעט, אבל מדובר במכונות בודדות.

*האמור מתבסס על ניסיון עם השירות הנוכחי של דן בדרום, שעדיין לא התייצב.

ד.א: ראיתי היום פטנט חדש של דן בדרום מתקון לטאבלט ליד ההגה שמציג את מפת הקו. לא מאוד בטיחותי כשהנהג בדק בכל שנייה את המסלול.
דווקא האוטובוסים טובים
יחסית באשקלון הם די בסדר והניקיון טוב מאוד.
נסעתי על היוטונג העירוני ועל הפיונר של מרכבים אבל האיכות שלהם ממש לא טובה והגולדן דרגון יותר טוב מהם.
רק היום כמעט הגולדן דרגון שנסעתי עליו נשרף,מזל שיש את המערכת לכיבוי שריפות ��
 
תודה, מעניין. חבל שהמכונה לא מקבלת שטרות

25.11.16 דן באר שבע מחליפה את מטרודן, כל המידע>>>
בתמונות הבדיחה של דגלי התחנות החדשים, שימו לב לתרגום באנגלית. שימו לב לדגל התחנה הישן של מטרודן שאינו תקני אך נותן מידע מפורט לאן כל קו נוסע.

בכל אוטובוס יש 3 מתקפים (ככל הנראה, לפחות 3 מתקפים).
בכל אוטובוס מכונה אחת לממכר כרטיסים וטעינת רב קו. המכונה מקבלת אשראי ומטבעות אך לא מקבלת שטרות. המכונה לא מחזירה עודף. מי שישלם בסכום שאינו מדוייק יקבל פתק זיכוי שאיתו עליולגשת לאחת מעמדות על הקו כדי להזדכות.

דן באר שבע פרסה 3 מרכזי על הקו בבאר שבע:
1. בתחנה המרכזית
2. במרחק הליכה של דקה וחצי מהמרכזית - בקניון קרית הממשלה.
3. במרכז המסחרי בשכונת נווה זאב.

זו פריסה דיי גרועה.

בעיר מוצבות כ-35 מכונות לטעינת רב קו, חלקן מותקנות בתוך קניונים ומרכיזם מסחריים וחלקן מותקנות ברחובות, בתחנות שעמוסות בנוסעים.

שילוט אלקטרוני הוצב בכמעט כל תחנה.

דן באר שבע מחליפה את הכתוב בדגלי התחנות בעיר, מעבר לטעויות (שחלקן תוקנו) לגבי כיוון הנסיעה שהודבק על דגל התחנה (כיוון לא נכון) או שם רחוב שעוות (פנחס החוצב שהפך לפנחס הקוצב למשל), המצב באנגלית בכי רע. מישהו תרגם את שמות הרחובות עצמם לאנגלית. כך רחוב הזוהר הפך להיות glow, זאת כאשר יש קובץ מתורגם של כל התחנות במדינה של משרד התחבורה.

זאת ועוד, על פי התקנות לתמרור 56ב (דרך התחנה) בשורה המודגשת יש לרשום את היעד של הקו ובשורה שמתחתיה לציין את יעדי הביניים (בקו עירוני, יעדים חשובים בדרך). דן באר שבע בחרו לפזר את שם התחנה הסופית בין השורה המודגשת לשורה שתחתיה. כך לדוגמא תחנת הסיום של קו 7: התלמוד/הזוהר הפכה להיכתב כך:
התלמוד
הזוהר

כמובן שאין זה תורם לאף אחד שמחפש איך הוא מגיע לסורוקה שקו 7 מגיע להתלמוד הזוהר או שקו 8 מגיע לסנהדרין או שקו 34 מגיע להאנדרטה.

לגבי שינויי תדירות ומסלולים בפעימה הראשונה:

קו 2 - הגברת תדירות, הארכה לשכונה ג', דרך השלום, שדרות בן גוריון וסיום ברכבת צפון (מסלול זמני, בהמשך יוארך לפארק ההיטק).

קו 6 - מוארך לאצטדיון טרנר.
קו 9 - הגברת תדירות, הארכת מסלול לי"א דרך גולדה מאיר (אונה צפונית) למסוף י"א.
קו 12 - מוארך לאצטדיון טרנר + שיפור תדירות.
קו 14 - הגברת תדירות, מתן שירות בכל הנסיעות לפלח 7 (מסלול זמני, ישונה בפעימה השנייה).
קו 16 - הגברת תדירות, הארכת שעות פעילות.
קו 17 - הפיכתו לדו כיווני, הגבת תדירות. חלופה 17א למשרד הרישוי כשמשרד הרישוי פעיל.
24 - הגברת תדירות
32 - הפיכתו לדו כיווני, הגברת תדירות

קווים חדשים:

40 (אותו ביקשתי מהמתכנן) - מרמות הרכס דרך גשר הרכבת הצפוני (ביציאה הצפונית מבאר שבע) לשדרות רגר (הכניסה לעיר) ודוך על רגר לעיר, שוק מרכזית. בוקר בלבד בכיוון זה.
112 - קו שיפעל מ4 אחה"צ ועד 1 וחצי בלילה מנחל עשן, דרך מצדה, רגר, מרכזית, סינמה סיטי (לכשיפתח) וסיום ביס פלאנט.
תודה, מעניין. חבל שהמכונה לא מקבלת שטרות
 

Bus Nerd

Active member
בתמונה שמציגה את התרגום הקלוקל, אלו שני צדדים של אותו שלט?

25.11.16 דן באר שבע מחליפה את מטרודן, כל המידע>>>
בתמונות הבדיחה של דגלי התחנות החדשים, שימו לב לתרגום באנגלית. שימו לב לדגל התחנה הישן של מטרודן שאינו תקני אך נותן מידע מפורט לאן כל קו נוסע.

בכל אוטובוס יש 3 מתקפים (ככל הנראה, לפחות 3 מתקפים).
בכל אוטובוס מכונה אחת לממכר כרטיסים וטעינת רב קו. המכונה מקבלת אשראי ומטבעות אך לא מקבלת שטרות. המכונה לא מחזירה עודף. מי שישלם בסכום שאינו מדוייק יקבל פתק זיכוי שאיתו עליולגשת לאחת מעמדות על הקו כדי להזדכות.

דן באר שבע פרסה 3 מרכזי על הקו בבאר שבע:
1. בתחנה המרכזית
2. במרחק הליכה של דקה וחצי מהמרכזית - בקניון קרית הממשלה.
3. במרכז המסחרי בשכונת נווה זאב.

זו פריסה דיי גרועה.

בעיר מוצבות כ-35 מכונות לטעינת רב קו, חלקן מותקנות בתוך קניונים ומרכיזם מסחריים וחלקן מותקנות ברחובות, בתחנות שעמוסות בנוסעים.

שילוט אלקטרוני הוצב בכמעט כל תחנה.

דן באר שבע מחליפה את הכתוב בדגלי התחנות בעיר, מעבר לטעויות (שחלקן תוקנו) לגבי כיוון הנסיעה שהודבק על דגל התחנה (כיוון לא נכון) או שם רחוב שעוות (פנחס החוצב שהפך לפנחס הקוצב למשל), המצב באנגלית בכי רע. מישהו תרגם את שמות הרחובות עצמם לאנגלית. כך רחוב הזוהר הפך להיות glow, זאת כאשר יש קובץ מתורגם של כל התחנות במדינה של משרד התחבורה.

זאת ועוד, על פי התקנות לתמרור 56ב (דרך התחנה) בשורה המודגשת יש לרשום את היעד של הקו ובשורה שמתחתיה לציין את יעדי הביניים (בקו עירוני, יעדים חשובים בדרך). דן באר שבע בחרו לפזר את שם התחנה הסופית בין השורה המודגשת לשורה שתחתיה. כך לדוגמא תחנת הסיום של קו 7: התלמוד/הזוהר הפכה להיכתב כך:
התלמוד
הזוהר

כמובן שאין זה תורם לאף אחד שמחפש איך הוא מגיע לסורוקה שקו 7 מגיע להתלמוד הזוהר או שקו 8 מגיע לסנהדרין או שקו 34 מגיע להאנדרטה.

לגבי שינויי תדירות ומסלולים בפעימה הראשונה:

קו 2 - הגברת תדירות, הארכה לשכונה ג', דרך השלום, שדרות בן גוריון וסיום ברכבת צפון (מסלול זמני, בהמשך יוארך לפארק ההיטק).

קו 6 - מוארך לאצטדיון טרנר.
קו 9 - הגברת תדירות, הארכת מסלול לי"א דרך גולדה מאיר (אונה צפונית) למסוף י"א.
קו 12 - מוארך לאצטדיון טרנר + שיפור תדירות.
קו 14 - הגברת תדירות, מתן שירות בכל הנסיעות לפלח 7 (מסלול זמני, ישונה בפעימה השנייה).
קו 16 - הגברת תדירות, הארכת שעות פעילות.
קו 17 - הפיכתו לדו כיווני, הגבת תדירות. חלופה 17א למשרד הרישוי כשמשרד הרישוי פעיל.
24 - הגברת תדירות
32 - הפיכתו לדו כיווני, הגברת תדירות

קווים חדשים:

40 (אותו ביקשתי מהמתכנן) - מרמות הרכס דרך גשר הרכבת הצפוני (ביציאה הצפונית מבאר שבע) לשדרות רגר (הכניסה לעיר) ודוך על רגר לעיר, שוק מרכזית. בוקר בלבד בכיוון זה.
112 - קו שיפעל מ4 אחה"צ ועד 1 וחצי בלילה מנחל עשן, דרך מצדה, רגר, מרכזית, סינמה סיטי (לכשיפתח) וסיום ביס פלאנט.
בתמונה שמציגה את התרגום הקלוקל, אלו שני צדדים של אותו שלט?
כי מספר התחנה לא זהה בשניהם!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה