24 הסרט

lyla12

New member
24 הסרט../images/Emo24.gif

השבוע הראו אצל גיא פינס את קיפר מתראיין לאחר מסיבת סיום הסדרה, והוא בפירוש אמר שיהיה סרט בן שעתיים, שיידחסו ל-24 שעות, כנראה שזה יתרחש באירופה, לא בארה"ב, כולל טיסות בין ארציות שאפשריות באירופה בפרק זמן זה. נו מרסי פור דאנה. הגיע לה למות ככה ללא רחמים וללא הירואיזם. ועוד אחרי מה שהיא עוללה בבנק, שולפת ויורה ללא שהות. איך קול לא קלט שתהיה שם פצצה, אני ידעתי שזה מה שיקרה, לג'ק זה לא היה קורה ויש ול עוד לאן לגדול. איך לוגן מתמרן את כולם, לעזאזל, והוא היה ממש נראה עלוב כשדיבר בטלפון עם הנשיאה והתפתל, פשוטו כמשמעו.
 

דנה1982

New member
לגבי דנה

אין לי בעיה עם זה שהרגו את הדמות - מפריע לי איך שהרגו אותה. היא עמדה מול ג'ק, כנועה, ונתנה לו את מה שהוא רצה. למה הוא היה צריך להרוג אותה? מילא אם במהלך קרב יריות במחסן הזה היא הייתה מאיימת לירות והוא היה מגן על עצמו, אבל היא עמדה מולו חסרת אונים, בלי נשק, מוכנה לתת לו את מה שהוא רוצה. לא הייתה סיבה הגיונית להרוג אותה, וגם לא לירות שוב אחרי שהיא כבר נפלה. שתמות, רק חבל שהוציאו את ג'ק בצורה כזו. עכשיו אין שום ספק שלא מזיז לו "צדק", אלא רק "נקמה". וזה הופך את המעשים שלו ואת מה שהוא עוד יעשה לפחות מוסריים ומוצדקים.
 

טיי 1

New member
../images/Emo58.gif כמה דברים והרהורים

גם לי הפריע בצורה כלשהי שהרגו את הדמות של דנה... גם מכל הנבלים - היא הייתה אחת מהיותר "עמוקות" במובן הזה , שהיא לא הייתה "רשע טהור" (ויסלח לי פולנד)... לדוגמא , הקשר שלה עם קול , היה אמיתי ומכל הלב... כמו שאני רואה את זה , היא אזרחית אמריקאית שסרחה, בשביל הכסף.. לא ממניעי טרור. כמובן שהיא ראויה למאסר (עולם) כנראה.. אבל היא אנושית. כל הזמן אגב , הרג אותי , איך היא לא השתמשה בקול לסחוט אותו.. כלומר , היא יכלה להגיד לו בכמה הזדמנויות שאם הוא לא נותן לה להימלט - היא תספר שהוא היה שותף לרצח (יחד איתה בקראוון) והסתרת גופה וכו'... זה איום ממש חמור. זה רק הוכיח - א. אולי שהתסריטאים לא ידעו איך להתמודד עם איום כזה
, וב. , יותר חשוב, שהיא כנראה באמת אהבה את קול ולא משנה מה , (כמו שראינו) -לפגוע בו היא לא הייתה פוגעת , היא לא חסרת רגשות. ואני גם האמנתי לה כשאמרה לג'ק שהיא מצטערת על רנה.. אישית - לא היה לה כלום נגד רנה... ג'ק יצא בעייתי מהקטע הזה , אבל זו הייתה הצורה של התסריטאים להגיד לנו - אין אמביוולנטיות יותר.. תהיתם מה באמת ג'ק רוצה ? נ ק מ ה . מבחינתי - הסצינה האחרונה - לא נתנה את השוק אצלי שכנראה קיוו שתעשה. זה היה צורם. .. אבל זה נעשה כדי לומר משהו. בתכלס, ג'ק רצח אותה שם בדם קר. אגב, כל הסצינה שהיא הביאה לו את הצ'יפ הזה ... הייתה מטופשת (זה תמיד איזה צ'יפ דבילי שצריך להשיג אותו. כמו שכתבתי בעבר, היצ'קוק כינה סוג כזה של חפץ - "מגאפין"=חפץ שמניע את העלילה, שהוא החלטה שרירותית של הכותבים והוא ממש לא הכרחי לסיפור שבאמת רוצים לספר). א. ג'ק הרג את דנה, כמו שהיה נראה לי , לפני שבדק בכלל את הצ'יפ. ואם היא הייתה משקרת וזה לא הצי'פ ? אחרי שהוא הרג אותה - הוא לא יכול להשיב אותה לתחייה לשאול אותה. הוא כאילו סמך עליה , פתאום , שהיא לא משקרת אותו. כנ"ל לגבי דנה... באותה סצינה היה שם משהו שהפריע לי... לא זוכר בדיוק.. היא ביקשה ממנוע עדיין חסינות וכו'.. .. זה היה לא הגיוני ולא נכון... .איזה חסינות ? הבן אדם עומד מולך עם רובה.. הצ'יפ ביד שלך.... תהיה חייבת למסור לו ... על מה הוא צריך לתת לך חסינות ? בשורה תחתונה - א. מבין את ההרגשה שלך . אני נגד ההרגשה הכללית פה בפורום שהגיע לדנה למות. היא אחת מהנבלים בסידרה בין האחרונות שהגיע לה ממש למות. (לשבת בכלא כן. למות ? ממש לא). ב. ג'ק יצא בעייתי - אם כי אני מעריך מה שניסו לעשות. ג. יש לי תהיות לגבי ההמשך - כנראה שבסוף הסידרה - ג'ק לא ימות (דיברנו על זה , אין בזה הרבה הגיון)... הדבר המיוחד שאפשר לעשות עם ג'ק בפרקים האלה - זה פשוט להתחיל איתו תהליך של הדרדרות מוסרית... אולי הכוונה היא להביא אותו לפרק 24 שבו הוא בעצם נהיה מישהו שיחטא עוד הרבה יותר ויהיה לו הרבה יותר על מה לכפר בסרט ? אולי הוא ממש יהפוך לנבל עצמו ? א ם כי זה יהיה מאוד צורם לקהל גדול לראות את ג'ק ששמונה עונות תפסנו אותו כגיבור ה"כל אמריקאי" הפריוטי ביותר , סורח בדיוק כשהוא משאיר לנו את הזיכרון האחרון ממנו. בכל מקרה - זה הופך את הדמות שלו למורכבת. LIkE
 

Y. Welis

New member
אבחנה יפה בעניין קול

אכן היה סחיט, אבל לא על רקע החיסול - הוא נעשה בהגנה עצמית - אלא הסתרת האמת מהייסטינגס, מעורבות בפשיעה ועוד. אני חושש שאני בעד הפיתרון החוץ-סיפורי - פשלה תסריטית. לא חסרות כאלה העונה, וזו רק אחת מהן. ג'ק סורח לא מעט - טוני צדק במה שאמר בסוף עונה 7. כי מה שמאתגר (ומייחד את הסידרה) הוא לשמור על הסימפטיה אליו כגיבור, למרות כל הדברים האלה. זה מדגים כמה אנחנו (כצופים, יש לקוות) מסוגלים לוותר על עקרונות החוק לטובת 'צדק פיוטי', או 'טהור', שפשוט חייב להעשות.
 

טיי 1

New member
הרבה פעמים אנחנו

הולכים עם הגיבור.. .רק כי הוא מוגדר "הגיבור"... ברגע שגיבשנו דעה על מישהו , או שגיבשו בשבילנו, גם אם נראה פגמים במעשה שלו. .. ננסה קודם כל לחפש להם הצדקה שתמשיך לחזק את הדעה הטובה שהרגשנו עליו. יש תיאוריה ספרותית מאוד מעניינת בנושא - שתמצותה - הוא המשפט שכתבתי למעלה
אנחנו כרגע בנק' מפנה מאוד חזקה לגבי האופי של ג'ק והדעה שלנו לגביו.. שכמובן תתהווה בפרק או שניים הבאים שנראה האם הוא מסלים את הנקמה שלו, או ש"יתפוס את עצמו" ברגע האחרון. יהיה מעניין. תישארו. (אם כי הפרומו של הפרק הבא שוב נראה סתמי ל ח ל ו ט י ן. אבל לא נכנס לזה. אני לא הולך להיות ה דאונר של העונה האחרונה )
 

Y. Welis

New member
זה נקרא גם 'דיסונאנס קוגנטיבי'

או היכולת לשכנע את עצמך במשהו, למרות העובדות - כדי לשמור על עקביות.
 

The Human

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

מסכים עם כל מילה. בנוסף, גם אוסיף שדנה היא עדה מרכזית נגד הרוסים בפרשה הזאת, לכן היה חיוני להחזיק אותה בחיים - מה שהופך את הרצח שג'ק ביצע לחמור הרבה יותר.
 
זה לא חדש וג'ק לא השתנה

זיכרון קצר יש לנו. בעונה הראשונה ג'ק ירה 12 פעמים בויקטור דרייזן הלא-חמוש רק משום שהוא חשב שדרייזן גרם למותה של קים (מה שלא היה נכון), ועוד המשיך ללחוץ על ההדק גם כשהמחסנית התרוקנה. שתי יריות זה זניח.
 

Y. Welis

New member
האמת שהיריה הראשונה לא היתה קטלנית

או לפחות לא נראתה כך, ושאלתי את עצמי אם ג'ק יסתפק בכך וישאיר אותה לכוחות השיטוריים. אבל אז באה השניה. זו כבר היתה נקמה. לכן אגב חיסלו את רנה - זה הרגש שהוא אמור להעביר. החיסול שלה = החיסול של דיינה. המשוואה חייבת להתאזן, וכן עם עוד כמה משתנים (אולי גם לוגאן). אגב גם ב'אבודים' דיללו את הקאסט בפרק של אתמול - הסוף בדרך, והוא יהיה פרקים 17+18. מוזר שלא 20 - כנראה הסוס נגמר מהר מהחזוי - דווקא אהבתי את בן ליינוס כמורה להיסטוריה העצבני, ואת ה-brother (דזמונד) במסע הגילוי הרוחני שלו: היה יכול להמשיך סידרה משלו...
 

דנה1982

New member
ב"אבודים" זה היה מיותר

וכמו שבכיתי על רנה, בכיתי גם על 2 הקורבנות האחרונים של "אבודים"...
 

טיי 1

New member
באבודים כל הכיוון של העונה האחרונה

לפחות היה מיותר.... ככה שמבחינתי כל דבר שקורה שם זה , "נו , עוד משהו". סידרה מעולה , שהפכה לכל כך מטופשת וזולה. אבל את המלחמות שלי (הלא מוצלחות) אני מנהל בפורום אבודים כפי ששמת לב ודאי :)
 

The Human

New member
בהחלט מיותר...

לא הבנתי את הטפשות להרוג את ג'ין ככה כשיש לו ילדה לחזור אליה. קקי אמריקאי במלוא גדולתו. שלא לדבר על סצנת הגסיסה האינפנטילית של ג'ולייט בתחילת העונה.
 
אתם שוכחים שלא הכל "עלילה"

אליזבת מיטשל לא יכלה להישאר בהוואי, היתה לה סידרה אחרת לצלם (V), היו חייבים להרוג אותה בפרק הראשון, לא יכלו סתם להעלים אותה. כנ"ל מיסטר אקו שהרגו אותו משום שהשחקן (בבקשה אל תכריחו אותי לרשום את שמו) החליט שהוא רוצה לחזור הביתה ללונדון, כנ"ל אנה לוסיה אחרי שמישל רודריגז בילתה חמישה ימים בכלא בגלל נהיגה בשכרות בתקופת מבחן. לא הכל נובע מהעלילה, לפעמים יש אילוצים שהכותבים חייבים להסתנכרן איתם.
 

Y. Welis

New member
רודריגז היתה צריכה להישאר בכלא..

שחקנית מעצבנת עם הבעה אחת. מניח שחיי הגאנגסטה פתוחים בפניה תמיד.
 

Y. Welis

New member
לדעתי זה לא הוצג כטראגי מדי

אבל הקטע של הניצולים שבוכים היה יותר טוב - חורחה גראסיה הוא הנשמה של העונה הזו, והכי מעניין שם. לדעתי העונה הזו קומפקטית ולעניין, הרבה יותר מהקודמות, וחבל שהיא נגמרת מהר מדי. הסיפור הכללי הזוי כרגיל, אבל לפחות לא עוסק בחייהם המשעממים להפליא של חלק מהדמויות (כמו צמד הדוגמנים בון וההיא), או בפרוייקט דהארמה המשעמם (טוב שנטשו אותו אחרי עונה 3). לפחות כאן לג'ק יש בית יפה, בן פסנתרן; לדזמונד יש אוטו עם נהג; סוייר הוא דטקטיב יחד עם 'הלוחש למתים' ועוד. הלוואי שכך היתה נראית עונה 1.
 
למעלה