2 שאלות

mushit1

New member
2 שאלות

1. מי הן המדינות הקולוניאליות ומה היו דרכי שליטתן בצפון אפריקה ובמזרח התיכון? 2. הציגו את הסיבות לתמורות וביטויי התמורות ביחס החברה הקולוניאלית והחברה המוסלמית אל היהודים בשנות ה-30 באחת המדינות. אני ממש ממש יודה לכם אם תוכלו לעזור לי.
 

MCCCCP

New member
לפני מלחמת העולם הראשונה

הטורקים שלטו ברב צפון אפריקה ובכל המזרח התיכון עד פרס. תחומי השלטון של בריטניה וצרפת היו בעיקר באוסטרליה, מרכז אפריקה, אינדוסטאן ואינדו-סין. אחרי המלחמה התפוררה האימפריה העותמנית והחלקים שהיו בשליתטה התחלקו בין צרפת לבריטניה במספר הסכמים: במזרח התיכון- צרפת קיבלה את לבנון וסוריה ובריטניה קיבלה את פלסטינה ועבר הירדן. בצפון אפריקה- צרפת את לוב ותוניס ובריטניה את אלג'יר ומצרים. באפריקה שלטו מספר מדינות: בריטניה צרפת ספרד פורטוגל הולנד גרמניה ואתיופיה היתה המדינה השחורה היחידה שנשארה חופשית. דרכי הלשליטה היו די פשוטים- לרב המדינה הכובשת לא התערבה בעיניני הפנים של המדינה (או השבטים במדינה), פשוט היתה פעילות מיסיונרית נרחבת בכל השטחים הכבושים ורב המשאבים שבשטחי המדינה הכבושה שועבדו למדינה הפולשת.
 

nitsansh

New member
תיקון בצפון אפריקה

בלוב שלטה איטליה בתוניסיה ואלג'יריה צרפת מרוקו היתה מחולקת בין צרפת וספרד
 

polakyos

New member
תשובות

המדינות הקולנאליות הן צרפת,ספרד,בלגיה,הולנד,פורטוגל,אנגליה,גרמניה,איטליה,רוסיה וארה"ב אשר כבשו את אפריקה כולה,דרום אמריקה , מדינות בכל דרום אסיה, מלזיה והפיליפינים. בנוסף הם כבשו את ישראל, לבנון וסוריה. שרכי שליטתן היו באמצעות טרור והפחדה או לחלופין באמצעות עידוד התפתחות המדינה והעסקת התושבים, שיפור הדרכים והתשתיות.המדינות אשר שלטו במזרח התיכון הן צרפת ואנגליה אשר בהסכם סייספיקו החליטו כי מצרים ופלשתינה(ישראל) יהיו בשליטת אנגליה, סוריה ולבנון בשליטת צרפת.
 
למעלה