כי כל מנוע הוא שילוב של פשרות.
כל יצרן יודע איך להגדיל את ההספק של מנוע בנפח נתון, אבל יש לזה מחיר. או מחיר בכסף, ואז המוצר (הרכב) יהיה יקר יותר ותחרותי פחות, או באורך חיים, אמינות, צריכת דלק, זיהום אוויר....
חוץ מזה הספק מקסימלי זה רק נתון אחד. צריך לבדוק גם את המומנט, ובאיזה סל"ד מקבלים אותו. בדרך כלל, במנוע אתמוספרי, כשמעלים את ההספק, זה אומר שמעלים את המומנט בסל"ד הגבוה, לפעמים על חשבון המומנט בסל"ד הנמוך. ואז מקבלים רכב עם ביצועים גבוהים כשסוחטים אותו, אבל "סוחב" פחות בחיי היום יום, בסל"ד ביניים. לפעמים זה טוב ולפעמים לא. תלוי לאיזה קונה ולאיזה שימוש זה מיועד.