תשובת הרב שרלו בענין נישואי הומו

  • פותח הנושא dkey
  • פורסם בתאריך

dkey

New member
תשובת הרב שרלו בענין נישואי הומו

נישואי הומוסקסואלים - תגובה אני מודה לך על מכתבך, שחייב אותי לבחון מחדש את נקודות ההנחה שלי. בחנתי אותם במשך זמן רב, תוך היוועצות ודיון, ובוודאי שלמכתבך היה משקל מאוד גדול במבחן זה. באופן טבעי, מכתבך מספר סיפור אחד מני רבים שהצליח. אני פגשתי והדרכתי סיפורים מני רבים שהביאו למשבר מאוד גדול. אמת הדבר שאנו עוסקים במצבי ספק, ויהיה נכון לומר שלפעמים זה מצליח ולפעמים לא. ברם, נדרשת הכרעה במצבי ספק, וכשהיא נתבעת בוודאי שהיא פוגעת לעיתים באלה שהדברים אינם נוגעים להם. אף על פי כן, אנו נאלצים לקבל החלטות במצבים אלה. השאלה העיקרית העומדת על הפרק היא הפגיעה בבחורה. על כן, שאלה הפנטזיות וכדו' אינן ממין העניין. השאלה היא האם מותר לגרור בחורה להרפתקאה שמבחינתה יכולה להסתיים באסון. הנושא אינו נוגע לשאלה האם הבחור יוכל לעמוד ביצרו, ולא אלו היו נימוקי. דברים שכתבת על עמידה בניסיון טובים ונכונים הם, וראויים לכל העומדים בניסיון מכל סוג שהוא. השאלה היא האם הוא יוכל להביא את אשתו לידי סיפוק. על כן, הנימוקים שהבאת בדבר יכולתו לעמוד בניסיון אינם רלוונטיים לנושא בו אני דן, על אף שהם מרשימים מאוד. אין לאף אחד ידע על מספר המשפחות שלא החזיקו מעמד כאשר הן הוקמו על בסיס הסתרת המידע הזה, והיותה של האישה בלתי מסופקת ופגועה בשל אי ידיעתה. אני נחשפתי ליותר מידי – לא רק באתר, אלא גם בפגישות שהיו לאחר פניה באתר. התפיסה ההלכתית הרואה את המין כמצווה וכמעשה קדושה בין בני הזוג, יכולה לאפשר גם זיווג ללא תשוקה מטריפת חושים, אך כל זה רק אם הבחורה הסכימה לכך מראש. אם לא – אין לך רשות לכפות עליה חיים שכאלה. על כן גם אין קשר לשאלת הזקינה או התכערה, כיוון שזה חלק מהברית שהם כרתו ביושר בשעה שהקימו את ביתם – לקבל מראש גם את השינויים בין בני הזוג. ברם, הם לא כרתו ברית לקבל את מה שבן הזוג הסתיר. תפקידה של האישה לעזור לגבר ולהפך, רק בשעה שהיא קיבלה על עצמה תפקידים אלה ביודעה את הנתונים העיקריים (וכן להפך). אסור לכפות עליה. אסיים במילים דומות לשלך. לדעתי אתה לא יכול לקחת אחריות על פסיקה כל כך משמעותית שחיי כל כך הרבה אנשים תלויים בה, ובוודאי לא באופן ברוך וחד משמעי, כאשר נקודת המבט שלך היא הגבר בלבד ויכולתו להתגבר על עצמו (דבר שהוא כמובן מבורך מאוד ומעורר התפעלות) ואתה מתעלם מבחירתה החופשית של האישה. כל טוב, ומצא שלום.
 
שכחתי לציין את המקורות בתלמוד:

אכן אסור להשיא זקן עם ילדה, מהנמוק שהביא הרב שרלו. מ"מ הכוונה לזקן ממש שאינו יכול לתפקד כראוי, והכלה תסלוד ממנו תוך פרק זמן קצר. מפורש בתלמוד שלא חייבים להתחתן רק מאהבה עזה ותשוקה יוקדת. מי שיכול לתפקד באופן סביר, דיינו. יש עוד נימוקים רבים וטובים להקמת משפחה, ותשוקה עזה, היא לא החשובה שבהם.
 

mohini

New member
תהליך פסיקת ההלכה עליו מבוססים

השולחן ערוך,המשנה ברורה והש"ות הם מתחילים מהגמרא ממשיכים דרך הפרשנים הראשונים-רש"י ותוספות ממשיכים עם המהרש"א והרי"ף שמפרשים מתרצים ומקשים מרש"י ותוספות ומשם לרמבם ולעורכי השו"ע והמשנה הברורה כך שהגמרא הינה הבסיס האבסולוטי עליו נשענת ההלכה היא הבסיס של מעין פירמידה
 

יודיX3

New member
אני יודע אבל ככלל ניסיתי לומר ש

שכשמוצאים טקסט או קטע מהגמרא אי אפשר לקבוע ע"פ זה הלכה כמלומדינו משה שהביא קטע ללמדינו ש ההלכה כך או אחרת.
 
אכן, מפרשי הגמרא למדו מהסוגיות

את האיסור. יש שטענו שזה איסור תורה ולוקים על כך, ויש שטענו שזה איסור דרבנן, אבל בפועל אוסרים מפסוקים אחרים. עיין שם וראה כדברי.
 

בבון35

New member
בתור חילוני מטומטם שאינו יודע

הלכות ומיני בילבולי שכל אחרים...אפשר לחתן זוג הומואים עם זוג לסביות. אבל זה כנראה יותר מדי מטומטם בשביל רבנים ופוסקים...
 
האם אתה קורא בתורה מדי פעם?

האם אתה קורא בתלמוד מדי פעם? איך אתה מחווה דעתך על ספרים שאינך קורא בהם?
 

בבון35

New member
כמי שאינו קורה את כל שצינת...

יכול רק לומר... שאם שאפת לעליונות ה´. הוא בראנו ללא אשה. כצופה מהצד,אתם מפרשים את דברי ה´? האם בכלל הבנתם אותם?מפה נראה שלא!
 

בבון35

New member
עדין לא קיבלתי ממך תשובה...

שים את כל המפרשים והרבנים ועדין שמצא את ההבדלים הבוטים בינהם. אז מי צודק? כולם או אף אחד מהם?
 
למעלה