תרגיל - אפיון - 3

goshdarnit

New member
להדגים את זה

על הטקסט שלה יקח לי בערך שעה. אני אעבור משפט-משפט על כל שורה ואראה, הנה כאן הדמות מבצעת צעד X כדי להשיג מטרה Y. זה פשוט יקח יותר מדי זמן וכרגע אין לי את הזמן הזה. הנקודה היא, שאני לא חושב שזה משנה לנסיבות שלנו. וולקאנה עשתה עבודה מצויינת והמטרה שלה, שלך, ושל כולם, אני מניח, היא לשפר את הכתיבה לא את היכולת לנתח טקסט של אחרים. אני חושב שמה שחשוב זה להבין את העקרונות המנחים, ואם אתם מסכימים איתם, לנסות ליישם אותם כל אחד בכתיבה שלו. אני משוכנע שהכתיבה שלך שונה מהכתיבה של וולקאנה, כפי שהכתיבה של שתיכן שונה מהכתיבה של כל אחד אחר. לא ראית מה וולקאנה עשתה? לא נורא. השאלה היא אם הבנת את העקרון?
 
לא ממש הבנתי

את העקרון :( אם הייתי מבינה לא הייתי שואלת. מקוה שלא נשמעתי כמבקרת - להיפך, רציתי ללמוד.
 

goshdarnit

New member
העקרונות כאן הם

1 - לכל דמות בכל סצנה יש 'רצון'. יש לה 'מניע' שמניע אותה לפעול בצורה מסויימת. בלעדיו אין סצנה שעובדת. 2 - רוב הדיאלוגים, רוב האינטראקציות בין הדמויות מבוססות על *ניגוד* המניעים (אפילו ניגוד זמני), כי בלי זה זה ייגמר מהר אמוד ואין סצנה. 3 - לא יהיו דיאלוגים אינפורמטיביים. כל דיאלוג בנוי ברצונות מנוגדים והיחסים בין הדמויות. אם אנחנו מקבלים אינפורמציה בדרך, זה רק במקרה, וכתוצאה עקיפה של הפעולות של הדמויות.
 

goshdarnit

New member
רגע, היה עוד אחד.

ממנו בכלל התחלתי. 4 - טכניקה מאוד שימושית לעשות את שלושת העקרונות הקודמים היא להשתמש בדיאלוג בשתי דמויות מנוגדות באופי ולא רק באינטרסים. וכך האופי של האחד מקצין את האופי של השני, מה שמקצין את האופי של הראשון, וכו'. זאת טכניקת איפיון.
 

cwen

New member
הערה ויזואלית

הערתי גם למטה, אבל כנראה לא הייתי ברורה. זה ממש חשוב לתת אנטר בין הדוברים. אי אפשר לקרוא את זה ככה, וכל הכבוד לגיא שעשה את המאמץ. הנה כמה השורות הראשונות עם אנטרים מתאימים: "דראין, יברכו אותך האלים" צעקה קרה דרך חדר הפונדק ההומה ורצה אליו מחבקת אותו בחום, כאילו היה אח שאבד לה מיזמן. "קרה, סוף סוף!" הוא אמר. הם נותרו חבוקים מיספר דקות ואז התישבו ליד שולחן. "היית אמור להיות פה ליפני שלושה ימים, הבאת את ניאל למקום מבטחים?" "יצאנו מהמחנה, חבל שנאלצת להשאר מאחור, ורכבנו כל הלילה... אם לא תעשי את זה ככה, אנשים יפסיקו לקרוא את מה שאת כותבת כי יתעייפו להם העיניים ויהיה להם קשה מדי להחליט מי אומר מה. הדבר היחיד שעשיתי היה לתת אנטר לפני שאדם חדש מדבר. שימי לב!
 

cwen

New member
תגיד שאני עצלנית

אבל נראה לי שמה שכתבתי בשביל התרגיל הקודם די מכסה גם את התרגיל הזה.
 

goshdarnit

New member
דווקא לא

לא עצלנית ולא מתאים. כתבת אחלה קטע בתרגיל שעבר. ואם נסתכל עליו עכשיו מבחינה טכנית של דיאלוג ופעולות, הוא באמת עונה לשלושת הקריטריונים הראשונים לדיאלוג שציינתי בתשובה לאלמונימית. אין בו את מה שביקשתי בתרגיל, אבל זה לא משנה. מה שביקשתי בתרגיל הוא לא קריטריון לדיאלוג, הוא אמצעי לאפיון. אפשר לבחור להשתמש בו ואפשר לא. בנוסף, נראה לי בדיעבד שזה היה תרגיל קשה וטוב שיצא לי לדבר על דברים אחרים שקשורים לדיאלוג.
 
למעלה