תרגילים בהסכמות

תרגיל נחמד

תארו לעצמכם שעכשיו כל העולם בא אליכם בטענות ואומר לכם "אתם כל כך טיפשים" ומזלזל בכם - איך תרגישו? תארו לעצמכם שכל העולם בא אליכם בחיוך ואומר לכם "אתם כל כך נהדרים" ומעריץ אתכם - איך תרגישו? ההבדל בין שתי ההרגשות הוא המידה שבה אתם לא מקיימים את ההסכמה השניה.
 

happiness

New member
אכן תרגיל נחמד!

אם נקיים את ההסכמה השנייה, לא ניקח באופן אישי לא מחמאות ולא זלזול :)
 

happiness

New member
כי שום דבר מאלה לא קשור אלינו

אלא קשור לתדמית שיש בראשם של אחרים לגבינו. אגב, חברה שלי מטלפנת אלי היום ומספרת לי שבגלל שהיא לא רוצה שיחשבו עליה דברים "רעים" היא עשתה משהו שהיא בכלל לא רצתה לעשות. הכל מתוך חוסר נעימות, ומתוך רצון לשלוט בתדמיות שיש לסביבה עליה. ניסיתי לעזור לה. מקווה שהצלחתי.
 
שאלות

איך ניסית לעזור לה?
איך אנחנו יכולים לעזור לאחרים במצב כזה?
איך אנחנו יכולים לעזור לעצמנו במצב כזה?
 

happiness

New member
אני חייבת להודות שהשיחה איתה

גרמה לי להיגנב. היה לי ממש קשה לשמוע אותה מספרת לי איך היא מונעת מעצמה דברים, בגלל שהיא רוצה שיחשבו עליה דברים מסוימים. זה אבסורד. זה הרס אותי מה שהיא מוכנה לעשות תמורת נסיון שליטה במחשבות של אחרים. זה פשוט לא נתפס. בחור X עזב את בחורה Y. חברתי ו-X הם חברים טובים ממזמן כבר, אבל אין ביניהם קטע רומנטי למרות ש- X רוצה. Y הסיתה את שתי חברותיה (נקרא להן O ו- D) נגד חברתי. הן בקשר ממש רופף איתה כולן. Y שונאת את חברתי (מוציאה עליה את הכעס על זה שחבר שלה עזב אותה. Y ניזונה מדרמות. כל החיים שלה זו דרמה אחת גדולה, אבל זה כבר סיפור אחר). בקיצור Y, O ו- D בטוחות שיהיה משהו בין חברתי לבין X, והם כל הזמן אומרות לה שבגללה X עזב את Y. חברתי מנסה להראות להן שאין בינהם כלום. (בזבוז אנרגיות + למה להישאר בקשר איתן...) D היום היתה אצל חברתי, כי היא היתה בדיכאון. X באותו הזמן צילצל והזמין אותה (את חברתי) לצאת איתו לפתיחה של מסעדה מפוארת. חברתי התלבשה בבגדים פשוטים ולא יפים רק בשביל ש-D לא תחשוב שקורה משהו בינה לבן X, וגם שהיא לא תרגיש רע שהיא (חברתי) מבלה ונהנית, בזמן שהיא (D) בלי מצב רוח!!!!! היא באה למסעדה ו-X היה בשוק מאיך שהיא התלבשה. (וגם כמה אחרים). טוב, אין לי כח להמשיך לכתוב על זה זה מתסכל אותי לראות איך חברתי פועלת וחיה קניתי לה את ארבע ההסכמות וזה עזר לה קצת לא להעלב מ- D, O ו- Y מה אמרתי לה? שתחיה את חייה שלא תנסה לשלוט במה שאחרים חושבים ש- D, O ו-Y יחשבו עליה מה שהן רוצות, בלי קשר למה שהיא תעשה שתפסיק להרגיש לא נעים ועוד כמה דברים זה מתסכל לראות איך אנשים מבזבזים את החיים בשביל לרצות אחרים. זה פשוט לא נתפס עבורי איך אפשר לחיות ככה בכלל!!!!!!!! יש לי הרבה לספר על הדרמות של חברים שלי. בהזדמנות אחרת. אני מתכוונת לעזור לחברתי, כשניפגש בסוף שבוע. בטלפון זה לא כל כך נוח לפתח על זה שיחה ארוכה. כבר עזרתי לחברתי בעבר להפסיק לחשוב כל הזמן על כולם, ועזרתי לה בעוד המון דברים...יהיה טוב
 
תודה על השיעור ../images/Emo119.gif../images/Emo66.gif

עזרת לה כך- "שתחיה את חייה שלא תנסה לשלוט במה שאחרים חושבים ש- D, O ו-Y יחשבו עליה מה שהן רוצות, בלי קשר למה שהיא תעשה שתפסיק להרגיש לא נעים" או שלא הבנתי לגמרי?
 

happiness

New member
הבנת נכון מאוד!

אני רוצה גם לנהל איתה שיחה פנים מול פנים, אבל זה כבר יקרה שבוע הבא, כשיהיה לי יותר זמן.
 

rainbow too

New member
תודה אנטי וירוס../images/Emo45.gif

אני אקח איתי את התרגיל, ואתרגל אותו יום יום. תרגיל מעולה.
 
בבקשה! תמיד לשרותך כשנוח לי!

וכשאני יודע שאתה צריך את שרותי! וחוץ מזה תספר איך הולך לך? לי התרגיל גילה שאני עדיין לא מסכים לגמרי לא-לקחת-באופן-אישי. יש לך אולי תרגיל שיעזור לי להפסיק לקחת באופן אישי?
 

rainbow too

New member
אנטי לקחת דברים באופן אישי....

התרגיל הטוב ביותר בשבילי נכון להיום, הוא התרגיל שאתה הצעת. תוך כדי התרגיל הבנתי משהו... אם אני מסכים עם "אתה נהדר וחכם" שמישהו אחר אמר לי, אני גם מסכים עם "אתה טיפש ומגעיל". כך שקודם עליי לא להסכים עם המחמאה. ואז גם עם ה"רעל" אני לא אסכים. יותר קל להסכים עם המחמאה.. ויותר קשה לא להסכים עם ה"רעל". ועוד משהו שחשבתי עליו... כשבן אדם אומר לך שאתה טיפש. הוא בעצם אומר לעצמו שהוא טיפש ולא לך. אנחנו המראות של החברה.
 

יה-יה

New member
תרגילים בהסכמות ../images/Emo7.gif ../images/Emo13.gif ../images/Emo11.gif ../images/Emo46.gif

שרשרו לכאן כל תרגיל שאתם מכירים, שיאמן את "שרירי" האמונה שלנו... תודה, יה-יה.
 
תרגיל מסוכן

תהיו מודעים לכל שיפוט שלכם. שיפוט הוא הבחנה בין טוב לרע ובין בטוח ללא בטוח ובין יפה למכוער. תזהו את מקורו (פחד). תלטפו את עצמכם. תזכירו לעצמכם שהתודעה שלכם יוצרת את האבחנות האלה ושהן אפילו לא ממשיות. ואז תאמצו אותן (ואת השיפוט) אליכם ותשחררו אותן.
 

יה-יה

New member
נכון להיום

המשפט הראשון: "כל העולם בא אליכם בטענות ואומר לכם "אתם כל כך טיפשים" ומזלזל בכם" - יגרום לי - לחשוב... (שזה כבר טוב, כשלעצמו
) - לעשות בדק בית, למה כולם אומרים לי את זה... - להיזכר שאני לא מה שאומרים עליי, שאין קשר בין מה שאנשים אחרים חושבים עליי למה שאני באמת . - להיזכר (כן, זה לא אוטומטי, צריך להיזכר בזה לפעמים...) שהדברים שאנשים אחרים אומרים עליי, אינם יכולים להסיט את האמונה שלי. - לא לקחת את הדברים באופן אישי, מפני שהדברים נראים ונאמרים דרך "ספר חוקים" של מישהו אחר. המשפט השני: "כל העולם בא אליכם בחיוך ואומר לכם "אתם כל כך נהדרים" ומעריץ אתכם" - יגרום לי... - להסכים אתם (טוב, נו... אני בן אדם ואני בתהליך) - להיזכר ב´חשיבות העצמית´... - לא לקחת את הדברים באופן אישי, כי גם הדברים הללו הם מה שאנשים אחרים רואים דרך העיניים והאמונות שלהם . ואם הייתי מממשת את "ארבע ההסכמות"... מה הייתי חושבת/מרגישה אז...? - בשני המקרים לא הייתי לוקחת את המשפטים באופן אישי. הייתי משוחררת ולא לכודה בתוך הדימוי שיש לאנשים אחרים עליי (לטוב ולרע). - הייתי יודעת שזה חלום של מישהו אחר... לא שלי. אנטי וירוס, תודה.
יה-יה
 
תודה לך יה-יה

הדברים שכתבת העשירו את מערכת קבצי האנטי וירוס שלי
לטובת כל המשתמשים בי.
תודה לך גם בשמם.
 
בבקשה! תמיד לשרותך כשזה נוח לי!

וכשאני יודע שאת צריכה/רוצה את שרותיי! אנטי וירוס
 
תרגיל באמת נחמד ../images/Emo13.gif

לפעמים אין הבדל בינהם לא מצליח לחדור , ולפעמים עדיין משפיע. כנראה משהו בנתיים עדיין צץ בתוכי שאומר לי : "מה את חיה בבועה" ? שום דבר לא חודר נעלמו לך הרגשות ? וזה לא רק לגבי העולם החיצוני מה שאומר זה גם העולם הפנימי. עברתי את התהליך הזה של "לחיות בבועה" בכל מיני צורות ומצבים בחיי, אני מרגישה שהפעם זה בצורה אחרת שזה לצורך למידה והתפתחות למשהו הרבה יותר טוב
 
הי מתבוננת ../images/Emo13.gif

לא התכוונתי ללחיות בבועה
התכוונתי שמה שלא קשור אלי לא ישפיע עלי
זה הכל
באהבה ללא תנאים
אנטי-וירוס
 
למעלה