תקשורת

תקשורת

אם מישהו לא רוצה להקשיב לנו חבל לבזבז את הזמן בנסיון לגרום לו להקשיב. עניין זה קשור להסכמה הרביעית "לעשות כמיטב יכולתנו". אם מישהו לא מקשיב לנו למרות שניסינו לדבר איתו אז זה בידיו ולא בידינו. אנחנו עשינו כמיטב יכולתנו. מה דעתכם?
 

סבגבגית

New member
למה אתה מתכוון?

כשאתה אומר: "אם מישהו לא מקשיב לנו למרות שניסינו לדבר איתו" למה הכוונה? ברמה הפיזית של הקשבה, או ברמה של: הוא לא מוכן לקבל את העצות שאני מנסה לתת לו? או אולי ברמה אחרת שאני לא מבינה?
 

סבגבגית

New member
../images/Emo2.gif

"ברמה הפיזית של הקשבה"
מאיפה הבאתי את זה
אני אנסח מחדש: כשאתה אומר: "אם מישהו לא מקשיב לנו למרות שניסינו לדבר איתו" למה הכוונה? האם הכוונה היא לנסיון ליצור דיאלוג בו יש הקשבה אמיתית ודו שיח פורה? האם הכוונה היא שאתה מנסה לייעץ אך מרגיש שאתה "מדבר לקיר"? או אולי שהכוונה היא אחרת. זהו. נראה לי שעכשיו אני ברורה יותר...
 
הכוונה

זה בעיקר מתייחס ליחסים מקצועיים או פורמליים. כשאני מדבר עם קולגה או בוס והם לא מקשיבים לי ולא מוכנים לשמוע את מה שיש לי לומר, אני לא צריך להיות מתוסכל מזה ולדאוג לגבי העניין המקצועי או הפורמלי או לגבי התפקוד שלי. זו היתה הכוונה המדוייקת.
 

סבגבגית

New member
זה תלוי

אני חושבת שלעשות כמיטב יכולתנו במקרה כזה הוא קשור ונגזר מהתפקיד שלנו באותו ארגון. כלומר: אם אני עובדת ייצור במפעל, הרי שלייעץ לדירקטוריון יהיה הרבה מעבר לעשיית מיטב יכולתי. וזה לא בגלל שאני לא מסוגלת לכך מנטלית, אלא משום שזה איננו תפקידי, ויהיה בבחינת לעשות הרבה מעבר למיטב יכולתי. לעומת זאת, אם אני חברת הנהלה באותו מפעל, חובתי לגרום לכך שעמיתיי יקשיבו לדעתי. גם אם אני נתקלת בחומה אטומה אני חייבת לדאוג שדעותיי יישמעו ויילקחו בחשבון. זה תפקידי ולעשות כל דבר פחות מכך יהיה להקטין ראש.
 
למעלה